HV71 - Djurgårdens IF, 1/12 2011
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: HV71 - Djurgårdens IF, 1/12 2011
Det här forumet är guld, vid förlust så börjas det återigen skrikas om Linkan.
Jag tror 99.99% av oss alla lider lika mycket som ni som gnäller men det hjälper tyvärr inte... Som redan sagts så har surpuppan Hardy bestämt sig för att för alltid dissa #23.
Jag tror 99.99% av oss alla lider lika mycket som ni som gnäller men det hjälper tyvärr inte... Som redan sagts så har surpuppan Hardy bestämt sig för att för alltid dissa #23.
-
Jag tror helt enkelt på det som Wikegård säger. Hardy har tagit Djurgården som gisslan, och Järlan är skraj. Fattar inte hur alla kan vara så rädda för det där gamla skrället. Stampa tillräckligt hårt i backen så ryker höftleden fortare än du hinner säga "Block"....Mäklaren skrev:Frågan är dock hur en envis gammal ensam gubbe kan få bestämma precis allting som sker kring den sportsliga biten? Det är väl för fan Järlefeldt som är chef. Vill han ha Linkan så ska han ta in Linkan. Om det så skall ske på Hardys bekostnad.
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
Här håller jag med dig men chansen att någon skulle gå emot vad Mr.Nilsson säger är helt obefintlig i den här organisationen.Mäklaren skrev:Frågan är dock hur en envis gammal ensam gubbe kan få bestämma precis allting som sker kring den sportsliga biten? Det är väl för fan Järlefeldt som är chef. Vill han ha Linkan så ska han ta in Linkan. Om det så skall ske på Hardys bekostnad.
-
Anledningen till att att du noterat detta så väl är för att vi förlorar hela tiden...-daniel- skrev:Det här forumet är guld, vid förlust så börjas det återigen skrikas om Linkan.
100% DJURGÅRDSJ***L
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Så Järlan vill ha in Linkan?SirDIFalot skrev:Men alla vet ju att Järlan, Micke J och Montén inte tycker det. Vad ska dom säga? Nej, vår huvudtränare har lagt in ett veto men vi vill ha in honom... Ser inte särskilt proffsigt ut. Klart att föreningen måste utåt sett stå enad bakom beslutet att inte ta in honom.kaminor skrev:Mäklaren skrev:''Fredrik Bremberg passar inte in i lagbygget''.
Ja, tyvärr är ju det där det mest sinnessjuka beslutet som någonsin tagits i DIF Hockey (nej, jag överdriver inte).
6 matcher, 5 poäng och +3 i Timrå.
Eh, vad har han då för roll i laget om han inte kan få in en spelare i laget?
Att dricka kaffe?
Trodde han var sportchef?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag har tjatat om Linkan oavsett vinst eller förlust, hela säsongen. Tar inte åt mig.-daniel- skrev:Det här forumet är guld, vid förlust så börjas det återigen skrikas om Linkan.
Haha, fy fan vilken dagisnivå det är här inne nu. ''Jag sa det'', ''Han gjorde så'', ''Det har jag aldrig sagt''.
Men visst är det underbart någonstans ändå!

Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Vi alla är som en stor dysfunktionell familj.Mäklaren skrev:Jag har tjatat om Linkan oavsett vinst eller förlust, hela säsongen. Tar inte åt mig.-daniel- skrev:Det här forumet är guld, vid förlust så börjas det återigen skrikas om Linkan.
Haha, fy fan vilken dagisnivå det är här inne nu. ''Jag sa det'', ''Han gjorde så'', ''Det har jag aldrig sagt''.
Men visst är det underbart någonstans ändå!
- Lee Harvey Oswald
Det är en bra början..Jockmaniac skrev:Gäsp-daniel- skrev:
CHIPSFETTO!
EDIT: Är jag tillräckligt nyanserad för att vara till belåtenhet LHO?
Men skämt åt sido, efter såna här matcher är jag lika oroad som du.
Det finns förutom poängen inte mycket att bygga vidare på.
Men efter de matcher då DIF faktiskt presterar på toppen av sitt iofs väldigt begränsade kunnande kanske du inte behöver plocka fram vedkapen varje gång.
Eller gör det förresten, blir så tråkigt annars...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Exakt så här känner jag också... Det här var ingen bra tillställningen, någonstans.Lee Harvey Oswald skrev:Det är en bra början..Jockmaniac skrev:Gäsp-daniel- skrev:
CHIPSFETTO!
EDIT: Är jag tillräckligt nyanserad för att vara till belåtenhet LHO?
Men skämt åt sido, efter såna här matcher är jag lika oroad som du.
Det finns förutom poängen inte mycket att bygga vidare på.
Men efter de matcher då DIF faktiskt presterar på toppen av sitt iofs väldigt begränsade kunnande kanske du inte behöver plocka fram vedkapen varje gång.
Eller gör det förresten, blir så tråkigt annars...

EDIT: Jag trodde mitt trick med tomteluva på Klubertanz skulle hjälpa men likt DIF's tröjbyte gav det begränsad effekt. Jävla skit.
Senast redigerad av -daniel- den 2011-12-01 22:19:17, redigerad totalt 1 gånger.
-
Bom-Bom helt klart bäst idag. Synd att vi inte kunde bärga 2 poäng men en pinne med hem från Jönköping är helt klart godkänt.
-
Jag blir orolig när tom spelare som Daniel Tjärnqvist och Gustaf Wesslau, som man alltid har kunnat luta sig tillbaka på, ser ut som Bambi på crack. Spelare man får förlita sig på nu är Tim Eriksson, Mario Kempe och Fimpen. På backsidan Printz och Bom Bom. Ska det vara så?
100% DJURGÅRDSJ***L
- Jim Morrison
Jag vet inte jag. Vad ska man egentligen säga? Idag var väl ett typexempel på hur Djurgården spelar denna säsong (och även förra). Det är skrattretande att se hur man verkligen varvar dåliga insatser med bra gång efter annan, och även I matchen. Om inte första perioden är dålig så är andra perioden det, om inte matchen mot Färjestad är dålig så är den mot Modo. Wesslau spikar igen och tar 20 straffar under en straffläggning när våra skyttar är värdelösa, men släpper in fyra stycken i följd när vi äntligen gör mål.
Alltså, det verkar inte finns någon jävla harmoni i detta lag. Alla är så jävla rädda för den där makthavaren som sitter högst upp i pyramiden, Hardy Nilsson, och vågar inte göra ett piss för att börja snickra ihop det här sjunkande skeppet. Istället för att försöka tömma båten på vatten och komma till land verkar man vilja att skeppet ska sjunka, för att sedan ringa båtbärgaren, ta upp skrovet och laga den i JÄVLA ALLSVENSKAN.
Alltså, det verkar inte finns någon jävla harmoni i detta lag. Alla är så jävla rädda för den där makthavaren som sitter högst upp i pyramiden, Hardy Nilsson, och vågar inte göra ett piss för att börja snickra ihop det här sjunkande skeppet. Istället för att försöka tömma båten på vatten och komma till land verkar man vilja att skeppet ska sjunka, för att sedan ringa båtbärgaren, ta upp skrovet och laga den i JÄVLA ALLSVENSKAN.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Lee Harvey Oswald
55 omgångar,Tjärna & Wesslau kan omöjligt vara lika stabila och bära laget serien rakt igenom.Jockmaniac skrev:Jag blir orolig när tom spelare som Daniel Tjärnqvist och Gustaf Wesslau, som man alltid har kunnat luta sig tillbaka på, ser ut som Bambi på crack. Spelare man får förlita sig på nu är Tim Eriksson, Mario Kempe och Fimpen. På backsidan Printz och Bom Bom. Ska det vara så?
Vi ser en tydlig dipp nu, samtidigt som Otto regerar och #78 spelar back helt plötsligt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- swallat
altså, har da coches ens funtat på att KANSKE vila Wesslan lite
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Bra där, men sitter verkligen Nilsson högst upp i pyramiden.Jim Morrison skrev:Jag vet inte jag. Vad ska man egentligen säga? Idag var väl ett typexempel på hur Djurgården spelar denna säsong (och även förra). Det är skrattretande att se hur man verkligen varvar dåliga insatser med bra gång efter annan, och även I matchen. Om inte första perioden är dålig så är andra perioden det, om inte matchen mot Färjestad är dålig så är den mot Modo. Wesslau spikar igen och tar 20 straffar under en straffläggning när våra skyttar är värdelösa, men släpper in fyra stycken i följd när vi äntligen gör mål.
Har han ensamt snickrat ihop detta fuskbygge?
Då har han större makt än självaste sportchefen. Är vår organisation så märkligt uppbyggd?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm