Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 28/10 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SjuFemman
Kontakt:

Inlägg av SjuFemman »

Suz skrev:Nu måste väl Daniel Larsson ändå vara våran förste målvakt??
Nej. DIF Hockey har haft många innan honom. :wink:
#25 SuperMicke Johansson

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

ÄÄÄÄÄÄNTLIIIIIIGEEEEEEEEN!
Och så jävla välkommen, första bortasegern denna sässa!
Daniel Larsson måtte va den bäste DIF målvakten sedan Tommy Söderström och Micke Tellqvist!
Stående ovationer till #1 Daniel Larsson!
Arbetsmoral kämpainsats..
Perfekt genomförd match!
Skjuter lite för lite bara men va fan gör de en dag som denna, tystar hela Västerbotten nollar Skellefteå, snacka om revanch gubbar!!

SES PÅ MÅNDAG, OBS HOVET!!

:D :D :D
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Strålande tajming att ta första 3poängaren borta mot just SAIk.
Herr Larsson ja, jaa vad ska man säga...:)

Vill inte på något sätt hälla grus i "glädjemaskineriet" men 15st 2min utvisningar är förstås på tok för mycket.
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Obeskrivligt skön seger., Daniel Larsson måste ju nästan ha gjort den bästa målvaktsinsatsen i Elitseriens historia. Helt sjukt bra.

Fick även se två historiska händelser idag.. "Linkan" skickade iväg ett, förvisso riktigt dåligt, slagskott (!), och lite senare ville han dra igång ett slagsmål med Wernblom!

Dock tycker jag inte att man ska övervärdera den här segern. Hela laget kämpade helt klart grymt bra. Men det håller inte att spela 55 minuter i egen zon och 30 minuter i boxplay varje match. Och speciellt inte mot lag som är bättre än det förhållandevis svaga Skellefteå som vi idag egentligen blev ganska överkörda av.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Härligt att första segern kom redan nu på bortais, förra året kom den ju inte förräns i december! Nu ligger vi bra till, sillstryparna kan ligga och harva i skiten, kan det bli bättre? =)

Daniel Larsson blir svår att peta men eftersom båda är unga blir det svårt att vara uttalad förstemålvakt, jag tror att Lassila kommer få chansen och ta den också. Vi får se! Rätt kul att vi har finlands och sveriges bästa målisar, om man ser till utvecklingspotential!
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

ÄNTLIGEN!!!

Härligt Linkan.

*Tackla, mangla, mosa*
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Han är ju helt underbar.
Se tråden "Säcken och Tommy Lee Jones lika som bär..." om vad jag tycker om Daniel.

En fråga jag var ju inte på plats och såg matchen och nu letar jag nästa ihjäl mig efter att få se "Fimpens" straff. Vet någon var jag kan hitta den?

Ses på Måndag!

www.hockeyligan.se > Highlights :wink:
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Härliga Djurgårn! Och härliga Daniel Larsson!
Han har 2 nollor i bagaget samt att han har högst räddningsprocent i hela ES, ganska fascinerande med tanke på att vi ligger 6:a. Visst, han har ju inte spelat lika många matcher som andra första målvakter, men det här är ju helt sjukt!

Stående ovationer till laget, Larsson och sportkommitén som såg till att vi knöt honom till oss!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Hrä ser man hur jävla bra den killen är... given 1:e målvakt i landslaget :)
http://www.hockeyligan.se/statistik.php?kat=mv
Användarvisningsbild
Suz
Kontakt:

Inlägg av Suz »

Enbom skrev:

Han är ju helt underbar.
Se tråden "Säcken och Tommy Lee Jones lika som bär..." om vad jag tycker om Daniel.

En fråga jag var ju inte på plats och såg matchen och nu letar jag nästa ihjäl mig efter att få se "Fimpens" straff. Vet någon var jag kan hitta den?

Ses på Måndag!

www.hockeyligan.se > Highlights :wink:
Tack och kram! Nu fick jag äntligen se Daniels underbara räddningar och Fimpens minst sagt kyliga straff!
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Skriv svar