Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av kaminor »

5-0 till DIF J18! Bra juniordag.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Jim Morrison skrev:Förresten undrar jag när det presenteras nyförvärv till nästa säsong? Någon skrev att det brukar komma ut i november, men har inte sett något ännu. Skriver för jag undrar om Timashov och Nylander hamnar här. Det hoppas jag verkligen.
Borde komma snart.

Timashov är i princip klar för LHCs organisation. Nylander har jag inte hört något om. En känsla är Brynäs, men jag hoppas att han väljer oss. Ruggig talang, gjorde fem poäng eller nåt mot vårt J18 lag som underårig.
Annars borde väl dessa herrar ha en "stor" chans
Kempe
Englund
Söderström Mv
Löfqvist
Lundin
Ollas-Mattsson

J18 lastade ju i princip ner allt man hade. Arnesson, Wennberg, Kalin, Anderberg och Nyberg dubblade ju allihop. Gnaget har inte mycket att lasta ner. Knappt några J18-spelare i deras J20 jämfört med vårt unga J20. Noterbart att Stoppel saknades i J18 också. 96an Albin Lundin ersatte.

På din första fråga tror jag inte att danskarna är A-lagsmaterial än. Weigel och Blomstrand går före enligt mig. Samtidigt är det svårt att göra den bedömningen.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Herregud en 96a i J18? :shock:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Skit också. Tyckte Timashov var den som utmärkte sig mest i TV-pucken.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
android

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av android »

Heaty skrev:Herregud en 96a i J18? :shock:
Haha. Vet inte vad du vill ha sagt men DIF spelar en hel del 96or och även en 97a (oliver Kylington).

DIF_soldier. Håller med dig helt. Otrolig teknik och balans trots sina fysiska brister.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

J20 spelar en väldigt viktig match borta mot Brynäs idag. Man behöver nästan en trea för att inte få ett glapp upp till topp-5. Detta efter att Luleå nästa gått rent.

Efter dagens match är det sju matcher och 21 poäng kvar att spela om.

Man har då kvar att möta
Timrå B
Mora H
Mora H
Leksand H
Modo B
Modo B
Björklöven B

Timrå(8), Mora(9) och Björklöven(10) finns det god chans att plocka treor mot. Modo (2) blir en tuff nöt att knäck, särskilt då man spelar båda matcherna borta. Jag tror dock att man kan få med sig tre poäng från den helgen. Leksand hemma blir väldigt viktig.

Jag ser gärna att man lastar ner spelarna som inte får spela så mycket i A-laget till vissa av hemmamatcherna. Får P.Holm fortsatt kasst förtroende så borde han kunna bidra i J20 för att ta oss till topp-10. Nu löste DIF det med Tim Sandberg och Almtuna, men har han möjlighet att stå i J20 borde man nästan spela honom där.

Förhoppningsvis kan vi hålla laget skadefritt nu. Väldigt viktigt att Weigel, Persson, Gustafsson, Blomstrand och danskarna presterar match efter match.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Imorgon stänger ansökan om hockeygymnasium. En gissning är att det kommer se ut som något liknande. Ordinarie namn tror jag har stor sannolikhet att bli antagna/ansöka. Inom parentes är sådana som jag antingen själv skulle vilja se eller annat. Jag vet inte säkert hur många DIF kommer ta in totalt, eller på varje position så allting är mer eller mindre kvalificerade gissningar. Here goes :

MV
Söderström (DIF j18)
Jensen (DIF U16)

B
Englund (DIF J18)
Ollas Mattsson (DIF U16)
X
X

Fw
Kempe (DIF J18)
Lukas Löfqvist (DIF U16/J18)
Albin Lundin (DIF U16/J18)
X(William Nylander (SDE-J18))
X(Fredrik Forsberg (DIFJ18)
X

Sedan brukar det ju vara ett par underåriga, 97or i detta fallet.
MV
X

B
Oliver Kylington (DIF U16/J18)

Fw
X
Född till sportchef.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Inte utan att man mår lite dåligt när lill-krüger ligger tvåa i J20-seriens poängliga och leder +/-. :( Fudge.

Viktiga matcher framöver, ganska stor chans att nå topp-5 ändå.
Låt petade A-lagsspelare lira som överåriga.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

kaminor skrev:Inte utan att man mår lite dåligt när lill-krüger ligger tvåa i J20-seriens poängliga och leder +/-. :( Fudge.

Viktiga matcher framöver, ganska stor chans att nå topp-5 ändå.
Låt petade A-lagsspelare lira som överåriga.
Ja, precis som jag skrev för någon sida sedan så är det viktiga matcher. DIF har ett ganska "bra" spelschema kvar då man har det mesta i egna händer i och med att man spelat två matcher mindre än många andra lag. Man har även en hygglig målskillnad.

Gäller att dom bästa presterar. Philip Holm ska vara med och spela så mycket som möjligt enligt mig. Är främst försvarsspelet som kan vara lite bristfälligt ibland.

Precis som A-laget så känns det som att J20 ofta börjar dåligt för att sedan äta sig in i matcherna.

Kruger spelar ju också i en grym kedja med Possler och Hari. Tre duktiga spelare på juniornivå. Hari är för övrigt Djurgårdare och var på väg till DIF inför den här säsongen.
Född till sportchef.
Oaklund

Inlägg av Oaklund »

Det ska tydligen ha varit slagsmål i duschen mellan några i j18. Någon som
vet vilka?
kaminor

Inlägg av kaminor »

Torsk för J20 mot Timrå. Inte bra.
Haninge2

Inlägg av Haninge2 »

Någon som vet hur "våra" 96 skötte sig i Norrtälje i helgen? Blir intresant att se vilka av de 6 95 som får åka med till Canada. :D
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ser galet mörkt ut för J20, men J18 borde vinna serien. J20 MÅSTE slå Mora två gånger om och Björklöven i sista. Tar SAIK alla poäng måste man dessutom slå Leksand under ordinarie tid och ta MINST 4 poäng i dubbelmötena med Modo. Man får då alltså tappa max 2 poäng på 6 matcher. Blir tufft...
kaminor

Inlägg av kaminor »

Metal Machine skrev:Ser galet mörkt ut för J20, men J18 borde vinna serien. J20 MÅSTE slå Mora två gånger om och Björklöven i sista. Tar SAIK alla poäng måste man dessutom slå Leksand under ordinarie tid och ta MINST 4 poäng i dubbelmötena med Modo. Man får då alltså tappa max 2 poäng på 6 matcher. Blir tufft...
Fast vi kan ju gå om fuleå också. De ligger 10 poäng och två mål före oss, med tre matcher mer spelade. Dessutom kommer fuleå och saik ta poäng av varandra. Ponera att saik och modo slår fuleå. Då räcker det antagligen med en pinne i någon av våra matcher mot modoh för att klara topp-5, förutsatt att vi vinner mot resterande motstånd. Men saik kan ju lika gärna torska mot fuleå och modoh, och då har vi stor chans att gå om saik istället. Gör vi det vi ska, och har lite tur mot modoh, har vi ändå ganska bra chans. Om Brodin/Cehlin inte får istid i A-laget fattar jag inte varför de inte får spela lite som överåriga i J20.

Kvarvarande matcher.

Luleå:
Luleå HF - MODO Hockey 0p
Luleå HF - IF Björklöven 3p
Skellefteå AIK - Luleå HF 0p

DIF:
Djurgårdens IF - Mora IK 3p
Djurgårdens IF - Mora IK 3p
Djurgårdens IF - Leksands IF 3p
MODO Hockey - Djurgårdens IF 1p
MODO Hockey - Djurgårdens IF 0p
IF Björklöven - Djurgårdens IF 3p