Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av -daniel- »

Jag måste bara skyffla in något positivt (om det inte nämnts redan, har inte orkat plöja igenom sidorna); men HERREGUD vad Ottosson är i bra form. Jag vet inte om jag sett han så här bra sen....tja....öh...någonsin? Han & Jimpa förtjänar tyvärr en bättre spelare än vad #4 är just nu bredvid sig. Problemet är bara att vi inte har någon annan som kan passa in som känns het.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:Jag måste bara skyffla in något positivt (om det inte nämnts redan, har inte orkat plöja igenom sidorna); men HERREGUD vad Ottosson är i bra form. Jag vet inte om jag sett han så här bra sen....tja....öh...någonsin? Han & Jimpa förtjänar tyvärr en bättre spelare än vad #4 är just nu bredvid sig. Problemet är bara att vi inte har någon annan som kan passa in som känns het.
Ja, Otto och Jimmie är fruktansvärt bra just nu. Otto har egentligen varit bra hela säsongen bortsett från omgång tre till sju typ. Mackan hänger inte riktigt med i deras tempo, men när han kan spotta upp sig till en acceptabel nivå så har vi en ruskigt vass förstaformation.

Övriga kedjor är stora skämt offensivt. Zibanejad, Norman, Cehlin osv osv osv är så ofantligt ofarliga att det är skrattretande.

Kedjan med Tim, Fimpen och Kempe skapar ju dock en del oreda, men har väldigt svårt att peta in puckarna.
Senast redigerad av Mäklaren den 2011-11-29 22:10:29, redigerad totalt 1 gånger.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

-daniel- skrev:Jag måste bara skyffla in något positivt (om det inte nämnts redan, har inte orkat plöja igenom sidorna); men HERREGUD vad Ottosson är i bra form. Jag vet inte om jag sett han så här bra sen....tja....öh...någonsin? Han & Jimpa förtjänar tyvärr en bättre spelare än vad #4 är just nu bredvid sig. Problemet är bara att vi inte har någon annan som kan passa in som känns het.
Precis detta har nämnts :lol:

Men så är det verkligen. Mackan verkar inte riktigt hinna med #19 och framförallt #9 för tillfället. Sjukt kul att se. Hoppas det fortsätter. Var ju rädd att Otto var slut inför denna säsongen, skönt att han motbevisat detta med råge
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Mäklaren skrev:
Ja, Otto och Jimmie är fruktansvärt bra just nu. Otto har egentligen varit bra hela säsongen bortsett från omgång tre till sju typ. Mackan hänger inte riktigt med i deras tempo, men när han kan spotta upp sig till en acceptabel nivå så har vi en ruskigt vass förstaformation.
Ja, frågan är bara hur länge Otto & Jimmie kan hålla en hög nivå? Förhoppningsvis säsongen ut så vi kan undvika kvalserien. Med hönsgården i försvaret måste vi bara ha en leadingline som är vassa i varje jävla match & producerar...
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

Remy Lebeau skrev:
Shitkicker skrev:Det fascinerar mig att det finns människor som försvarar det sätt på vilket Josef Boumedienne spelar ishockey.
Boumedinne har -6 och Klubertanz -8.

Trots det hör man ingenting negativt om Klubertanz, bara samma gamla tjat om hur dålig Josef är. Som i den här matchen var Klubertanz klart sämre än Boumedinne ändå så är det 10 sidor med inlägg om hur dålig Boumedienne är.

Det som är riktigt fascinerande är hur många backar det är som kommer undan kritiken. Men visst, alla har rätt att uttrycka sig. Dock är det talande för hur få som ser helheten.

Och nej, jag syftar inte enbart på den här matchen.
Jag har iaf personligen varit precis lika kritisk mot Klubertanz som mot Josef och nog tycker jag att jag läst åtskilliga inlägg här som toksågar KK. På sistone har dock Bombom-apologeter här börjat ta sig ton och hävdar att kritiken mot honom är orättvis. Det är den så fan heller! Låt vara att delar av hans spel är bättre nu än under upptakten av säsongen, men generellt uppträder han i egen zon på ett sätt som inte går att tolerera eller ha överseende med. Det går inte. Nog är nog, mitt förtroende är förbrukat.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Brodin har 8 utvisningsminuter på fem minuters istid de senaste två matcherna... :roll:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

kaminor skrev:Brodin har 8 utvisningsminuter på fem minuters istid de senaste två matcherna... :roll:
Kort sagt: Brodin hänger löst. Vilket fler spelare gör. Fyfan vilket bottennapp.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:
DIF_Soldier skrev:
kryddan skrev:Orkar inte. Den här matchen är värre än den mot ajk. Stick.
En godkänd period där vi sliter arslet av oss, efter 3-4 slår vi AV på tempot, slänger bort puckar och spelar bajs.

Onödigt, men ljusglimten är att vi bevittnade ett embryo till ett seglivat lag.
3p i nästa match ett måste.
Sandberg ska få fortsatt förtroende.
NEJ
Sandberg är perfekt som inhoppare i såna här matcher, men han är verkligen inget 1:a keepers-ämne, han syns knappt i målet.
Av de 35p DIF tagit kan man tacka Wesslau för iaf hälften.
Det har jag inte sagt något om? Du kanske missförstod då jag menade att Sandberg ska få fortsatt förtroende i nästa match. Perfekt för honom att hoppa in nu och med lite vind i seglen från idag behöver det inte sluta i katastrof.

Vill ändå försöka ge en hyfsad förklaring till varför alla dessa försvarsmissar skedde; KLACKEN LÄT!
Och när klacken låter, trycket är stort så pallar inte årets förlaga, likt förra årets, att prestera med publik (heller). Man hörde sången, åkte grillor på adrenalin och glömde hjärnan i trunken. För visst fan var farten och viljan där, men inte kunnandet att hantera den.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-11-29 22:25:46, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jag tycker att det var en svinrolig match trots resultatet. Laget visade verkligen hjärta idag och gav aldrig upp.

Plus till BomBom för att han stod upp i 3-5-läget och köttade Modo-spelare. Och plus till Tim som gav laget ny energi trots svårt läge.

Minus till Hardy eller vem det nu är (vet de ens själva?) som sköter plockandet av målvakt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jo, Lee Harvey, men Wesslau kanske inte orkar en hel säsong? Jag tror inte vi förlorar mycket på att låta Tim stå någon match då och då. Som det är nu är det nästan löjligt. Wesslau står ju mer än Norrena ffs.
Shitkicker

Inlägg av Shitkicker »

jensa85 skrev:
Shitkicker skrev:
jensa85 skrev:Undrar om den där verkligen har alla renar på fjället....

Be din förmyndare kolla i blöjan, kan nog finnas lite material där.

Eftersom att du verkar lite efterbliven alternativt ha en hjärna lika utvecklad som en 5-åring så ska jag skriva det igen.

DET ÄR TRÖTTSAMT ATT ALLTID SE SAMMA SÅGNINGAR AV SAMMA SPELARE BARA FÖR ATT HAN ÄR INNE PÅ ETT BAKLÄNGESMÅL!

Edit. Du hann visst radera ditt inlägg Sline-ponken. Bravo :lol:
Ett baklängesmål? Böghandtags-Bombom var inne på tre baklängesmål bara ikväll, Klantarsel-Klubertanz på de andra två.

Den dag dum och dummare börjar spela ett acceptabelt försvarsspel är den dagen du slipper höra kritiken.
Håller absolut med om att ingen av dessa var bra idag. Liksom många andra av backarna.
Som jag skrivit flera ggr så försvarar jag inte #78 egentligen. Tycker bara att han får ta oförtjänt mycket skit när många andra helt slipper undan trots misstag.

Och bara för att klargöra hade jag definitivt velat att Boumedienne skulle försvinna direkt, även Kyle faktiskt om vi bara hade fått in två bättre backar. Det jag blir less på är att BomBom DIREKT får skit vid baklängesmål när han är inne fast det inte ens är hans fel alla gånger.
Nu hoppas jag att alla BomBom-hatare förstår vad jag menar :wink:
Jag fattar. Det är väl bara så att just Josefs misstag ofta är så flagranta och ödesdigra att det är omöjligt att inte ta notis om dom.

Annars sällar jag mig till kören och hyllar Ölvestad och Otto. Hyll, hyll. Det finns en riktigt fin stomme i det här laget. Tyvärr har vi även ett antal ungtuppar i forwardsuppsättningen som i nuläget iaf inte klarar av att prestera på elitserienivå. Det är ett gigantiskt problem.
Rix

Inlägg av Rix »

DUM DUM gör först en bra match, tacklar modo spelare och spelar säkert (av vad jag såg) för att sen på gammalt hederligt vis slänga pucken rakt på Skröder. Blir inte klok på människan, spelar bra i vissa byten för att nästa komma in och bete sig som en junior.

Otto och Jimmie gör en riktigt bra match, Mackan kanske ska börja åka lite skridskor också..
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Remy Lebeau skrev:
Shitkicker skrev:Det fascinerar mig att det finns människor som försvarar det sätt på vilket Josef Boumedienne spelar ishockey.
Boumedienne har -6 och Klubertanz -8.

Trots det hör man ingenting negativt om Klubertanz, bara samma gamla tjat om hur dålig Josef är. Som i den här matchen var Klubertanz klart sämre än Boumedienne ändå så är det 10 sidor med inlägg om hur dålig Boumedienne är.

Det som är riktigt fascinerande är hur många backar det är som kommer undan kritiken. Men visst, alla har rätt att uttrycka sig. Dock är det talande för hur få som ser helheten.

Och nej, jag syftar inte enbart på den här matchen.
Bra Remy.
Ingen som försvarar att Boumedienne varit dålig. Men sett över de senaste matcherna har han varit bättre än både Kyle och Claesson.
Spelar liksom ingen roll vad de andra gör på banan. Så fort han gör ett misstag så är det alltid det enda det fokuseras på.

Att Claesson blir rundad och bortgjord vid både 1-0 och 2-0 i senaste derbyt gick alla förbi.

Menmen, att begära aningen mer nyanserade inlägg en kväll som denna är nog för mycket.

Vågar man sig på att säga att vi ändå ser ut att vara på rätt väg?

Jaja, jag hade inför säsongen en tro på placering 6 till 8:a. Ingen omöjlighet. Hur däremot vissa kan ha förväntningar på den övre halvan har jag svårt att förstå men den backbesättning vi förfogar över.
Att Claesson, Boumedienne och Kyle inte är några stabila Elitseriebackar borde varit rätt självklart redan innan säsongen började.

Kyle var exempelvis inne på flest mål redan förra gången han var här. Varför man valde att ta hit honom igen får Järlan stå till svars för, inte Kyle.
Samma med Boumedienne, varför bröt man inte kontraktet?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Shitkicker skrev:
jensa85 skrev:
Shitkicker skrev:
jensa85 skrev:Undrar om den där verkligen har alla renar på fjället....

Be din förmyndare kolla i blöjan, kan nog finnas lite material där.

Eftersom att du verkar lite efterbliven alternativt ha en hjärna lika utvecklad som en 5-åring så ska jag skriva det igen.

DET ÄR TRÖTTSAMT ATT ALLTID SE SAMMA SÅGNINGAR AV SAMMA SPELARE BARA FÖR ATT HAN ÄR INNE PÅ ETT BAKLÄNGESMÅL!

Edit. Du hann visst radera ditt inlägg Sline-ponken. Bravo :lol:
Ett baklängesmål? Böghandtags-Bombom var inne på tre baklängesmål bara ikväll, Klantarsel-Klubertanz på de andra två.

Den dag dum och dummare börjar spela ett acceptabelt försvarsspel är den dagen du slipper höra kritiken.
Håller absolut med om att ingen av dessa var bra idag. Liksom många andra av backarna.
Som jag skrivit flera ggr så försvarar jag inte #78 egentligen. Tycker bara att han får ta oförtjänt mycket skit när många andra helt slipper undan trots misstag.

Och bara för att klargöra hade jag definitivt velat att Boumedienne skulle försvinna direkt, även Kyle faktiskt om vi bara hade fått in två bättre backar. Det jag blir less på är att BomBom DIREKT får skit vid baklängesmål när han är inne fast det inte ens är hans fel alla gånger.
Nu hoppas jag att alla BomBom-hatare förstår vad jag menar :wink:
Jag fattar. Det är väl bara så att just Josefs misstag ofta är så flagranta och ödesdigra att det är omöjligt att inte ta notis om dom.

Annars sällar jag mig till kören och hyllar Ölvestad och Otto. Hyll, hyll. Det finns en riktigt fin stomme i det här laget. Tyvärr har vi även ett antal ungtuppar i forwardsuppsättningen som i nuläget iaf inte klarar av att prestera på elitserienivå. Det är ett gigantiskt problem.
Precis, det där är ett riktigt stort problem. Man litade för mycket på att de yngre spelarna skulle blomma ut ordentligt. Dom (Cehlin, Norman, Brodin) har väl gjort typ tre mål tillsammans.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
DIF_Soldier skrev: Vill ändå försöka ge en hyfsad förklaring till varför alla dessa försvarsmissar skedde; KLACKEN LÄT!
Och när klacken låter, trycket är stort så pallar inte årets förlaga, likt förra årets, att prestera med publik (heller). Man hörde sången, åkte grillor på adrenalin och glömde hjärnan i trunken. För visst fan var farten och viljan där, men inte kunnandet att hantera den.
Ja, det ligger sjukt mycket i det här. Helt makalöst egentligen men var oxå inne på de tankarna under matchen.
Skriv svar