Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011
Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011
Tack vare att vi fick med oss resultaten i de andra matcherna så hamnar vi inte alltför långt efter.
Fyfan, den viktigaste matchen på länge, som vi bara ska vinna, men det verkar ju backarna skita i. Herregud, sämre försvarsspel var det länge sen jag såg.
USCH!
Modo sköt 19 skott, gjorde fem mål. Helt jävla brutalt värdelöst.
Fyfan, den viktigaste matchen på länge, som vi bara ska vinna, men det verkar ju backarna skita i. Herregud, sämre försvarsspel var det länge sen jag såg.
USCH!
Modo sköt 19 skott, gjorde fem mål. Helt jävla brutalt värdelöst.
-
- Säsongskort: Ja
Hardy ger bort matchen. Tar ut keepern med två minuter kvar och pucken i egen zon????????
Djurgårdens IF
Nu tycker jag allt du var elak mot Hem till gården....Magnutz skrev:Klubertanz är riktigt jävla Hem till gården-dålig. Vek som en 15åring i kroppen och fladdrig med pucken. Slog en riktigt bra lång, öppnande passning idag. Annars anus.Remy Lebeau skrev:Lite roligt att folk gnäller på minsta fel Boumedienne gör när Klubertanz är ännu sämre.
Men men, det är väl för mycket begärt att folk ska se helheten istället för att haka upp sig på Josef.
Bombom blandade bra med otroligt mycket anus.
Båda dessa måste, snälla snälla snälla, bli bättre.
Sen finns det andra. Farten och viljan fanns inte där i period 1. Det är först när Jimpa & Co nästan får kollektivt psykbryt som det händer något (läs: efter 0-4). Det är för sent. Att vända ett 0-4-underläge är inget ett lag gör "bara sådär". Jävlar.

Det fascinerar mig att det finns människor som försvarar det sätt på vilket Josef Boumedienne spelar ishockey.
På torsdag möter vi ett HV som inte tagit en trepoängare på de senaste sex matcherna (tror jag).
Känns säsongens hittills mest självklara nollpoängare med andra ord, suuuuuuuck.
Känns säsongens hittills mest självklara nollpoängare med andra ord, suuuuuuuck.
Undrar om den där verkligen har alla renar på fjället....
Be din förmyndare kolla i blöjan, kan nog finnas lite material där.
Eftersom att du verkar lite efterbliven alternativt ha en hjärna lika utvecklad som en 5-åring så ska jag skriva det igen.
DET ÄR TRÖTTSAMT ATT ALLTID SE SAMMA SÅGNINGAR AV SAMMA SPELARE BARA FÖR ATT HAN ÄR INNE PÅ ETT BAKLÄNGESMÅL!
Edit. Du hann visst radera ditt inlägg Sline-ponken. Bravo
Inlägget togs bort av Moderator. Håll er "diskussion" borta från matchtråden. Sköt den via PM om ni känner behov av att fortsätta kivas. //Mod.
Eftersom att du verkar lite efterbliven alternativt ha en hjärna lika utvecklad som en 5-åring så ska jag skriva det igen.
DET ÄR TRÖTTSAMT ATT ALLTID SE SAMMA SÅGNINGAR AV SAMMA SPELARE BARA FÖR ATT HAN ÄR INNE PÅ ETT BAKLÄNGESMÅL!

Inlägget togs bort av Moderator. Håll er "diskussion" borta från matchtråden. Sköt den via PM om ni känner behov av att fortsätta kivas. //Mod.
Ja ja, varför är vi så dåliga i första perioden, match efter match?????? för att sän vara bästa lag i andra, helt sjuk. hoppas att vi kan tända till nu och göra 3 bra perioder mott HV på Torsdag.
Djurgården för alltid.
Djurgården för alltid.
-
Tycker vi (Modo) totalt stjäl tre poäng ikväll.
Första kunde ju verkligen ha slutat precis hur som helst, Modo tar bara bättre tillvara på sina lägen och har ärligt talat samtidigt en hel del tur. Resten av matchen tycker jag DIF äger med klar marginal.
Första kunde ju verkligen ha slutat precis hur som helst, Modo tar bara bättre tillvara på sina lägen och har ärligt talat samtidigt en hel del tur. Resten av matchen tycker jag DIF äger med klar marginal.
Oj, förlåt. Glömde ju av att ordningsmakten på detta forum är väldigt känsliga för vad som skrivs i vissa fall.
Var upprörd, skrik lite och stampa med foten. Det är okej. Att sitta och bedriva en privat diskussion i matchtråd som endast går ut på att dumförklara varandra är inte ok. Det får ni göra någon annanstans. //Mod.
Ber så hemskt mycket om ursäkt.
Var upprörd, skrik lite och stampa med foten. Det är okej. Att sitta och bedriva en privat diskussion i matchtråd som endast går ut på att dumförklara varandra är inte ok. Det får ni göra någon annanstans. //Mod.
Ber så hemskt mycket om ursäkt.

Senast redigerad av jensa85 den 2011-11-29 22:08:10, redigerad totalt 1 gånger.
- Remy Lebeau
Boumedienne har -6 och Klubertanz -8.Shitkicker skrev:Det fascinerar mig att det finns människor som försvarar det sätt på vilket Josef Boumedienne spelar ishockey.
Trots det hör man ingenting negativt om Klubertanz, bara samma gamla tjat om hur dålig Josef är. Som i den här matchen var Klubertanz klart sämre än Boumedienne ändå så är det 10 sidor med inlägg om hur dålig Boumedienne är.
Det som är riktigt fascinerande är hur många backar det är som kommer undan kritiken. Men visst, alla har rätt att uttrycka sig. Dock är det talande för hur få som ser helheten.
Och nej, jag syftar inte enbart på den här matchen.
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2011-11-29 22:00:35, redigerad totalt 2 gång.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
En match som vi förlorade pågrund av förstaperioden där vi var urusla (Och Modo var effektiva som fan). Sen slarvar backarna och varför är vi så förbannat dåliga på frilägen? Där om något måste dom träna på. Äh, jag är inte orolig efter dagens match jag tror ändå att vi har något bra på gång.
Avskaffa tre mot tre.
Haha, Tim blev också sugen på en vurre, så han hakade på Tellan istället för att sätta denkaminor skrev:Tycker vi, faktiskt, gör en bra match. Vi skänker tyvärr bort den genom försvarsmissar (som vanligt) i första perioden. Annars tycker jag att spelet är bland det bästa vi presterat den här säsongen. Med lite tur hade vi fått in ett par baljor redan i första perioden. Vid Tims friläge är ju Tellan ute och handlar korv. Modo är bättre än deras tabellplacering visar.
Visst, det blir 0-4 och Modo slappnar av och släpper till viss del upp oss till 3-4. Men det beror ABSOLUT INTE bara på modoh. Vi spelar snabbt, meg hög intensitet, tacklas och passningarna sitter bättre på bladet än oftast förr.
Tycker vi gör en bra match, men skänker bort den med missar i första perioden.
Wesslau är så klart chanslös på målen. Den som får för sig att Tellan är en bättre målvakt efter dagens match är en idiot. Sandberg gör bra ifrån sig när han kommer in. Annars går plusen framför allt till förstakedjan.
Edit: Det jag är mest missnöjd med är att vi verkar vara serien i SÄRKLASS sämsta lag vad gäller att plocka målvakten i rätt läge.

Du har nog rätt i din analys utav matchen. Hade inte brallorna suttit långt nere vid fotknölarna efter första perioden så hade DIF vunnit detta.
Ett baklängesmål? Böghandtags-Bombom var inne på tre baklängesmål bara ikväll, Klantarsel-Klubertanz på de andra två.jensa85 skrev:Undrar om den där verkligen har alla renar på fjället....
Den dag dum och dummare börjar spela ett acceptabelt försvarsspel är den dagen du slipper höra kritiken.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Själv har jag tröttnat att klaga på Klubertanz & Boumedienne; båda är ungefär lika tvärusla kan man väl sammanfatta situationen.
Men Claesson hamnar inte långt efter på skitlistan tyvärr... skrämmande hur det som åtminstone i mina ögon såg så stabilt ut på förhand kunde utveckla sig till rena parodin på backsidan.
Men Claesson hamnar inte långt efter på skitlistan tyvärr... skrämmande hur det som åtminstone i mina ögon såg så stabilt ut på förhand kunde utveckla sig till rena parodin på backsidan.
Håller absolut med om att ingen av dessa var bra idag. Liksom många andra av backarna.Shitkicker skrev:Ett baklängesmål? Böghandtags-Bombom var inne på tre baklängesmål bara ikväll, Klantarsel-Klubertanz på de andra två.jensa85 skrev:Undrar om den där verkligen har alla renar på fjället....
Den dag dum och dummare börjar spela ett acceptabelt försvarsspel är den dagen du slipper höra kritiken.
Som jag skrivit flera ggr så försvarar jag inte #78 egentligen. Tycker bara att han får ta oförtjänt mycket skit när många andra helt slipper undan trots misstag.
Och bara för att klargöra hade jag definitivt velat att Boumedienne skulle försvinna direkt, även Kyle faktiskt om vi bara hade fått in två bättre backar. Det jag blir less på är att BomBom DIREKT får skit vid baklängesmål när han är inne fast det inte ens är hans fel alla gånger.
Nu hoppas jag att alla BomBom-hatare förstår vad jag menar