Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Bara ett konstaterande...
Jag kan leva med att se Marcus Ragnarsson och Nichlas Falk sluta spela hockey. Men jag kommer bli så enormt ledsen den dagen Jimmie Ölvestad lägger av. Hans inställning är så brutalt skön att se.

Det finns fan inget som känns mer Djurgårn än att se Ölvestad måljubla likt han gjorde i Örnsköldsvik efter ett typiskt Ölvestad-mål.

Bild

Mer Djurgår'n än honom blir det inte!

+1000
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
MGC
Säsongskort: Ja

Inlägg av MGC »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:Bara ett konstaterande...
Jag kan leva med att se Marcus Ragnarsson och Nichlas Falk sluta spela hockey. Men jag kommer bli så enormt ledsen den dagen Jimmie Ölvestad lägger av. Hans inställning är så brutalt skön att se.

Det finns fan inget som känns mer Djurgårn än att se Ölvestad måljubla likt han gjorde i Örnsköldsvik efter ett typiskt Ölvestad-mål.

Bild

Mer Djurgår'n än honom blir det inte!

+1000
+ massor på den, kan tända ett helt lag och publiken med sitt sätt att vara!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, Jimmie är så fruktansvärt viktig för det här laget så det knappt finns ord...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ett citat från mig själv :oops: från den 27 januari i år:
Magnutz skrev:Det är inte en legobit som saknas i laget. Det är Jimmie Ölvestad. En person av kött och blod. En riktig järnkamin. En otäck jävel att få i ryggen på isen och en fantastisk energispelare som lyfter laget med sitt spel. Jag vågar också tro att han lyfter laget bara genom att vara sig själv, som Jimpa. Det går inte att ersätta med någon ny,även om denne är likvärdig i statsen.
Så.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Ja, Jimmie är så fruktansvärt viktig för det här laget så det knappt finns ord...
Synd att vi inte tog in Patrick Yetman bara..
Mäklaren 2009-08-21 skrev: DIF skulle ha gjort sig av med Ölvestad inför säsongen. Då hade det funnits plats för både Tjärna och en hyfsat bra poängplockare, exempelvis Patrick Yetman.
Expert.
MGC

Inlägg av MGC »

Tycker att spelet kändes sådär i dag. Det som jag gillar är att vi följer upp mera i en andra våg. Då skapas det möjligheter även om det kan ställa till det bakåt ibland om för många checkar på en gång.

Måste säga att det är taskig nivå på domarna. Va faan var den första Växsjö utvisningen på? Så ser ju blockeringsförsök ut var och varannat byte. Sen skiter man i hakningar, fasthållning av klubba mm, för att sen hitta någon lämplig att slänga ut för hakning. Skit tråkigt att se.

Gillar Mackans spelsinne, han är snart förlåten för sin stundtals loja inställning. Bort med C bara så är det ok. Otto har kommit igång rejält nu. Jimmy behöver knappt nämnas, kung!
Wesslau, faan va glad jag är att det blev han och inte Tellan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Ja, Jimmie är så fruktansvärt viktig för det här laget så det knappt finns ord...
Synd att vi inte tog in Patrick Yetman bara..
Mäklaren 2009-08-21 skrev: DIF skulle ha gjort sig av med Ölvestad inför säsongen. Då hade det funnits plats för både Tjärna och en hyfsat bra poängplockare, exempelvis Patrick Yetman.
Bild
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ölvestad var brutalt genomusel säsongen 08/09. Om du på allvar sitter och läser igenom inlägg som gjordes för flera år sedan och drar dem ur sitt sammanhang, så måste du söka hjälp.

Nu är Jimmie oerhört bra.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tror nog jag själv också förespråkade att Jimmies DIF-sejour skulle avslutas efter 08/09 (eller åtminstone att han skulle gå ner rejält i lön om han skulle stanna).

The rest is history.
kaminor

Inlägg av kaminor »

21-5 i tekningar för Otto idag. Sjukt bra.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mäklaren skrev:Ölvestad var brutalt genomusel säsongen 08/09. Om du på allvar sitter och läser igenom inlägg som gjordes för flera år sedan och drar dem ur sitt sammanhang, så måste du söka hjälp.

Nu är Jimmie oerhört bra.
Du behöver väl inte bli så upprörd. Alla har ju haft fel? Aja, synd att du inte klarar av att skratta åt det.
Expert.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

+ Gustaf Wesslau
+ Mackan, Jimpa och Otto
+ 3 poäng

I övrigt en förhållandevis medioker insats.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Tror nog jag själv också förespråkade att Jimmies DIF-sejour skulle avslutas efter 08/09 (eller åtminstone att han skulle gå ner rejält i lön om han skulle stanna).

The rest is history.
Det var väl så man löste det? Han fick ett försämrat 1-årskontrakt över 09/10, som dock förlängdes någon gång efter nyår.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Tror nog jag själv också förespråkade att Jimmies DIF-sejour skulle avslutas efter 08/09 (eller åtminstone att han skulle gå ner rejält i lön om han skulle stanna).

The rest is history.
Det var väl så man löste det? Han fick ett försämrat 1-årskontrakt över 09/10, som dock förlängdes någon gång efter nyår.
Mm tyckte Jimmie själv sa att hans lön halverades efter 08/09.

EDIT: Men alltså justerades upp igen sen vid förlängningen av kontraktet.

EDIT2: Jimmie har redan mer poäng än hela förra säsongen (som förvisso var skadefylld). Skapligt...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jockmaniac skrev:Kunde inte se tredje perioden då bruden släpade med mig på någon satans Twilight-rulle.
Sorgligt. Säg nej, toffel! :)

Helt okej match men mot ett bättre motstånd blir det torsk, speciellt efter två bjudningar. Men jag gillar hur man trycker ut Växjö möt sargerna i egen zon mestadels. Bra aggressivt försvarspel!
Säg den glädje som varar
Skriv svar