Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Växjö Lakers HC, 27/11 2011

Inlägg av Jockmaniac »

Mäklaren skrev:Ja, nu är det dags för en plattmatch. Ett DIF som tycker sig vara i riktigt bra form efter tre-fyra hyfsade matcher glider ut på en skridsko och petar med klubban, mot ett Växjö som sakta men säkert är på väg tillbaka på spåret. Daniel Brodin tror att han är skickligare än Jagr, Norman tror han är en bättre center än Sundin och Erik Gustafsson slängs in i första backparet med motiveringen att ''Daniel Tjärnqvist måste vila, och Erik har sett bra ut på träning''. Kort sagt: DIF-vattenskallarna är tillbaka.

DIF-Växjö 2-5

Skott: 29-27
Publik: 6110
DIF: Ottosson, Zibanejad
Växjö: Iggulden 2, Heikkinen, Markusson
Lägg därtill att folk här på forumet såg en viss potential under första tre minuterna i andra perioden och är nu övertalade om att det här minsann var vändningen... Och Växjö är ju ett duktigt lag.Speciellt Kexinen!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Challen
Säsongskort: Ja

Inlägg av Challen »

6-1.

Åberg

Tjärna Jr

Heikkenen (stavning.)

Zibanejad

Ölvestad

Klubertanz

Nilson
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Vad som är mest oroande är det långa uppehållet DIF har haft.
Såg växjö igår mot fbk. Och det syntes på dom att dom hade haft ett uppehåll.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tror inte DIF:s "reaktion"(på med DIF mått mätt osedvanligt många tagna poäng på slutet) kommer i denna match, vi vinner detta med ett nödrop och DIF håller på utvecklas till en skräckmotståndare för ett dalande Växjö.

Däremot modo på tisdag, där möter vi ett på pappret starkt lag som underpresterat men som senaste matcherna visat vad man egentligen kan.
Så reaktionen kommer där, helt övertygad....
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2011-11-27 18:13:08, redigerad totalt 3 gång.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
kaminor

Inlägg av kaminor »

Lee Harvey Oswald skrev: Däremot modo på tisdag, där möter vi ett på pappret starkt lag som underpresterat men som senaste matcherna visat vad man egentligen kan.
Så reaktionen kommer där, helt övertygad....
Tror också vi slår Växjö, men får väldigt svårt mot Modoh. De har fullt manskap redan ikväll, och deras uppställning ser stark ut. De två förstalinorna har grym potential - och sen Schremp i tredje. Tjena.
BobTheBlob

Inlägg av BobTheBlob »

Jag tror det har blir en tight match som växjö tyvärr tar hem på straffar då Carlsson sumpar sin.
Växjö är heta tycker jag, dom har den där toppen i anfall som vi saknar plus dunder back-skytten Heikkinen.. Hoppas Ölvestad leder gänget och får upp en riktig kämparanda. Det här kan bli en jäkligt kul match att se på!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Det här känns som en extremt viktig match för båda lagen. Förutom att poängen är viktiga så kan matchen få stora betydelser för vilket mindset lagen har i framtiden. Vinner vi så känns det som att vi kan komma över den mentala tröskeln genom att sluta följa upp bra insatser med plattmatcher. Torsk och vi tillbaka i samma sits som vi varit i tidigare.

För Växjö känns dock matchen ännu viktigare. Vinst och dom är med i slutspelsracet igen, men torskar dom så tror jag att dom får myror i skallen. Smekmånaden skulle vara över och de skulle inse att de faktiskt är nykomlingar i Elitserien, och det är ett tungt ok att bära istället för att bara kunna blunda och ge järnet som gjort hittills.

Det är kul med hockey! 5-2 DIF.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Söndagar känns som väldigt konstiga hockeydagar. Nu skall denna match givetvis ses, men det är inget bra med söndagsmatcher av flera olika skäl; dels blir det liksom inget party eftersom söndagar inte har någon partypotential, ofta umgås man med nära och kära över en middag på söndagar och slutligen krockar det med den enda dagen där NHL kör matcher i passande tider för oss från europa.

NEJ TILL SÖNDAGSMATCHER!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

sensei skrev:Söndagar känns som väldigt konstiga hockeydagar. Nu skall denna match givetvis ses, men det är inget bra med söndagsmatcher av flera olika skäl; dels blir det liksom inget party eftersom söndagar inte har någon partypotential, ofta umgås man med nära och kära över en middag på söndagar och slutligen krockar det med den enda dagen där NHL kör matcher i passande tider för oss från europa.

NEJ TILL SÖNDAGSMATCHER!
Vad då, söndagsmatcher är ju klassiska! Fast på den tiden startade de klockan 17. Absolut ja till fler söndagsmatcher.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

+1

Lagom söndagsaktivitet.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Dags att gå till sängs nu, och jag kan ju bara säga att jag är något fruktansvärt otaggad för matchen imorgon. En söndagseftermiddag, mot elitseriens i särklass tråkigaste motstånd tillsammans med Timrå, inför ett förmodligen glest Hovet (6500 kanske?).

Men men, vi får hoppas på att en bra match kompenserar upp allt detta. Tre poäng är ett måste, allt annat är oacceptabelt en dag som denna.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BobTheBlob skrev:Jag tror det har blir en tight match som växjö tyvärr tar hem på straffar då Carlsson sumpar sin.
Växjö är heta tycker jag, dom har den där toppen i anfall som vi saknar plus dunder back-skytten Heikkinen.. Hoppas Ölvestad leder gänget och får upp en riktig kämparanda. Det här kan bli en jäkligt kul match att se på!
Tjaa, 1 vinst 4 förluster på de senaste 5 matcherna.
Så strykjärnsheta är dom knappast.

Allt surr om att söndag är en dålig matchdag måste ju komma från folk under 25.
Söndagsmatcher är som nån sa klassiska och är i alla avseenden en perfekt matchdag.
Iaf om man går dit med huvudsyftet att titta på hockey ....och inte att hälla i sig X-antal liter fulöl
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jaja.. Just den biten var bara 1/3:e-del av min argumentation. Jag är väsentligt mycket äldre än 25, på gott och ont.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
BobTheBlob

Inlägg av BobTheBlob »

Sant, växjö har ju faktiskt förlorat en del på senaste tiden.. Men dom har trots allt verkligen bjudit upp till dans och växjö-färjestad senast blev ju en match som hette duga! Så jo, trots förluster så skulle jag ändå säga att växjö är heta och specielt med omtalade Heikkinen och Iggulden.. Tycker dock att Gerber sett lite skakig ut i buren så mycke skott vill vi ha! (om det nu är han som står) Iof så har vi ju sett matcher förr där Djurgården skjuter mycket utan utdelning.........

Söndags matcher är perfekt tycker jag även om fredag-lördag är optimalt! Mycket hellre än veckodagar iaf! Alla bor ju inte runt hörnet till hovet direkt, så det kan vara skönt med tanke på restider.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Wesslau (Sandberg)

Holmqvist - D. Tjärnqvist
Nilson - Ottosson - Ölvestad

Klubertanz - Printz
Carlsson - Zibanejad - M. Tjärnqvist

Claesson - Boumedienne
Åberg - Almtorp - Norman

Kempe - Fimpen - Eriksson

Holm
Brodin

Frågan är hur länge Sillen är borta? Är lite spänd på hur Hardy kommer lösa det hela. Gör han det som för honom är självklart, nämligen tar bort Tim? Eller fattar han rätt beslut, nämligen tar bort Carlsson?
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar