pulverapa skrev:Krügers framgång i NHL just nu är för mig en gåta. Jag tycker han saknar speeden och styrkan för NHL. Det han däremot har är spelsinnet för NHL. Psyket verkar han också ha.
Ingen är dock gladare än jag att det går bra för Krüger! Ikväll sätter vi på oss #32-tröjan!
Finns en svensk i Washington som är precis sådär som du beskriver. Har gått ganska bra för honom
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Owuya har gjort fyra matcher i AHL nu. Räddningsprocent på 93.9% och 1.52 i GAA.
Intressant med tanke på Torontos målvaktssituation då förstemålvakten Reimer är långtidsskadad och Jonas Gustavsson inte håller alls. Jätteflopp i år. Toronto för diskussion med Marty Turco sägs det. Men möjligt att frälsaren finns inom föreningen... För att använda ett DIF-uttryck.
SirDIFalot skrev:Krüger får fortsatt förtroende. Istid bland Chicagos forwards inatt.
1. Marian Hossa på 20:49
2. Jonathan Toews på 20:09
3. Marcus Krüger på 18:22 (3:38 i PP)
4. Patrick Kane på 17:09
Patrick Kane, akta dig för Krüger minsann!
(Visserligen beror det mycket på att deras andracenter i vanliga fall, Dave Bolland är skadad)
Inatt var Dave Bolland tillbaka men han fick "bara" 14:17 och inget spel i PP. Krüger däremot fick hela 16:43, dock endast 51 sek i PP men det räckte för att få in en assist. En riktigt snygg sådan om jag får säga det själv.
SirDIFalot skrev:Krüger får fortsatt förtroende. Istid bland Chicagos forwards inatt.
1. Marian Hossa på 20:49
2. Jonathan Toews på 20:09
3. Marcus Krüger på 18:22 (3:38 i PP)
4. Patrick Kane på 17:09
Patrick Kane, akta dig för Krüger minsann!
(Visserligen beror det mycket på att deras andracenter i vanliga fall, Dave Bolland är skadad)
Inatt var Dave Bolland tillbaka men han fick "bara" 14:17 och inget spel i PP. Krüger däremot fick hela 16:43, dock endast 51 sek i PP men det räckte för att få in en assist. En riktigt snygg sådan om jag får säga det själv.
Mark Owuya fortsätter att spela bra i AHL, ny vinst igår och räddade 32 av 34 skott och har nu på 6st matcher en räddningsprocent på 94,4 och har släppt in 1,51 mål per match. Riktigt bra!
Robban Nilsson var inte längre önskvärd i Salavat Julajev och blev ett hett villebråd. Djurgården var dock aldrig aktuellt. Istället blev det Torpedo Nizjnij Novgorod.
Igår möttes Torpedo och Salavat. Matchen slutade 1-0 till Torpedo och Nilsson stod för en assist. Han har totalt svarat för 1+3 på 5 matcher för Torpedo. Han hade 0+5 på 15 matcher i Salavat.
Krüger fick spela otroliga 5:37 i PP i Chicagos 6-5 seger mot Anaheim. 17:15 totalt i istid.
Uppe i två mål och fyra ass nu. Küng Krüger! Chicago suktar förstås efter Tim Eriksson men det är nog nöjda med Krüger.
Edit: Får mig att tänka på Mäklarens lista ifjol när han vill påpeka hur dålig han tyckte Krüger var "på topp" till och med. Jävligt förvånande att han glömde Tim... faktiskt.
Mäklaren skrev:
Anser att vår offensiva spets i laget bör rangordnas enligt följande, när spelarna är på topp:
1. Nisse Ekman
2. Marcus Nilson
3. Daniel Widing
4. Mika Hannula
5.Josef Boumedienne
6. Jimmie Ölvestad
7. Staffan Kronwall
8. Mattias Tjärnqvist
9. Kristofer Ottosson
10. Marcus Krüger
Mäklaren skrev:Två mål och fyra assist på 30 matcher. Jättebra, verkligen.
Otippat att hans 22 matcher blev "30 matcher"...
Och ja, jag tycker han gjort det riktigt bra hittills. Vad drar du gränsen för "bra" av en rookie som blivit draftad i 5:e rundan? Som försöker slå sig in i ett av NHL's bästa lag. Att få den istiden och det förtroendet i PP i ett lag med spelare som Toews, Hossa, Kane, Sharp, Bolland, Stålberg. Det tyder väl ändå på någonting?
Mäklaren skrev:Två mål och fyra assist på 30 matcher. Jättebra, verkligen.
Otippat att hans 22 matcher blev "30 matcher"...
Och ja, jag tycker han gjort det riktigt bra hittills. Vad drar du gränsen för "bra" av en rookie som blivit draftad i 5:e rundan? Som försöker slå sig in i ett av NHL's bästa lag. Att få den istiden och det förtroendet i PP i ett lag med spelare som Toews, Hossa, Kane, Sharp, Bolland, Stålberg. Det tyder väl ändå på någonting?
Dessutom så gör han ett riktigt bra jobb i defensiven. Omställningen från Elitserien till NHL har han klarat bra.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Mäklaren skrev:Två mål och fyra assist på 30 matcher. Jättebra, verkligen. En jävla offensiv spets i en liga där man får assist utan att man ens är ombytt.
Men ge dig. Du hade fel i detta avseende - deal with it.