Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Metal Machine

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/11 2011

Inlägg av Metal Machine »

Bra match av grabbarna i går! Äntligen lite kontinuitet i spelet. Det är roligt att titta på hockey igen. :-)

Nu får de se till att hålla i det här, så kommer nog poängen som ett resultat av det. Och ni som skäller ut laget... kom igen. Mot Växjö var det rent slarv som ledde till den tappade poängen, i går var det slumpen. Man kan knappast skylla torsken på spelarna.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

-daniel- skrev:Min fråga lämnades obesvarad, jag kräver upprättelse!

- - -
Jag skulle vilja sett hur du reagerade när DIF dominerade (genom att torska varenda match i november typ 3 år i rad) på höstkanten för 4-5 säsonger sedan...
- - -

Var det damp-SM hemma i TV-soffan varje kväll?
Ber om ursäkt, liksom nyligen återförenade kungarna av metal Black Sabbath, så haglar frågorna in hos mig hära 8)

4-5 år sedan? Har inget speciellt minne av det men antar att jag liksom nu var oerhört frustrerad och krävde någon form av scenförändring. Sen var ju just November en satans förbannelse som man nästan lärde sig att leva med. Man visste att det skulle lösa sig bara månadhelvetet skulle ta slut.

Allting handlar ju om en negativ spiral i spelarnas huvuden som måste brytas till varje pris. Kan handla om en redig käftsmäll på något sätt(inte bokstvligt talat och inte heller bara byta matchställ) eller att någon med vinnarmentalitet kommer in och bryter mönstret. Frågan är bara, vem ska göra det?
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jockmaniac skrev:
Allting handlar ju om en negativ spiral i spelarnas huvuden som måste brytas till varje pris. Kan handla om en redig käftsmäll på något sätt(inte bokstvligt talat och inte heller bara byta matchställ) eller att någon med vinnarmentalitet kommer in och bryter mönstret. Frågan är bara, vem ska göra det?
Fast nu är det ändå så att vi har tagit poäng i 7 av 8 matcher senaste tiden (förvisso alldeles för få 3 poängare) men även du borde således se att vi kanske inte påbörjat klättringen men åtminstone tagit första steget till ett seriöst försök...

För min del skulle jag dock väldigt, väldigt gärna fortfarande se Hardy ta sitt anteckningsblock, sitt sura tjurhumör, och sin norrländska envishet och sticka men det kommer inte ske - således får vi leva även med det säsongen ut.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev: Man kan knappast skylla torsken på spelarna.
Ähum, nu går det åt överdrift åt andra hållet. Skall vi skylla på jultomten? :wink:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Ähum, nu går det åt överdrift åt andra hållet. Skall vi skylla på jultomten? :wink:
Jag skyller på LakritsTrollet (se: Pellefant)

Lakritstrollet: Lakritstrollet är en storväxt och trögtänkt figur med svart päls som ofta hittar på busstreck och hyss; Filurs kompanjon men vanligen hårt utnyttjad av denne.

Bild
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

-daniel- skrev:
Nej, men ibland vill det sig bara inte. Det är små marginaler, som man säger...

Black Sabbath - metalkungar? Njaa...
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Mycket bra match av grabbarna. Att det blev torsk i slutändan är inte hela världen när man krigar som man gjorde igår. Underbart att se dom köra slut på Frölunda i vissa delar av matchen.

Kan laget fortsätta på denna bana då ser jag en ljus vår/senvinter framför mig.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Användarvisningsbild
JohanPez

Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/11 2011

Inlägg av JohanPez »

Jockmaniac skrev:Kan ta ett exempel till, något rått men låt oss säga att jag är en kirurg.... Nu ska jag genomföra en relativt enkel blindtarmsoperation på en farbror hära. Jag är väldigt duktig, inga problem alls, jag skär upp, tar ut den och ska bara sy ihop allting igen. Då slår någonting till i huvudet och jag underskattar uppgiften. Jag tar fel, ingen nål och tråd utan en skalpell istället och råkar skada patienten. Så illa att han till och med dör!

Tror ni då att jag kommer att få stå till svars för att jag dödade patienten, eller kommer jag att få beröm för att jag åtminstone tog ut blindtarmen förbannat snyggt?

Kan inte bli klarare än så....

Jag skulle nog hellre jämföra med en rallyförare som kör okej men missar lite på första och sista kurvorna..
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Läste aftonbladet idag och såg att flest tacklingar i matchen var (i DIF:s fall) Tim Eriksson och Kempe med 2 tacklingar var. Nu ska man ju ta aftonbladet med en smula lätthet men detta kan väl fan inte stämma? Någon som såg matchen som kan bekräfta eller dementera att så inte var fallet.

Dumt och bry sin hjärna om det men det är ju så himla fel! Jimmie, Fimpen, Printzen med andra ska ligga i topp.
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

Struten skrev:Läste aftonbladet idag och såg att flest tacklingar i matchen var (i DIF:s fall) Tim Eriksson och Kempe med 2 tacklingar var. Nu ska man ju ta aftonbladet med en smula lätthet men detta kan väl fan inte stämma? Någon som såg matchen som kan bekräfta eller dementera att så inte var fallet.

Dumt och bry sin hjärna om det men det är ju så himla fel! Jimmie, Fimpen, Printzen med andra ska ligga i topp.
Kommer ihåg att jag reagerade på EN hyfsad propp på nån back av Tim i alla fall...
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Don66-2 skrev:
Struten skrev:Läste aftonbladet idag och såg att flest tacklingar i matchen var (i DIF:s fall) Tim Eriksson och Kempe med 2 tacklingar var. Nu ska man ju ta aftonbladet med en smula lätthet men detta kan väl fan inte stämma? Någon som såg matchen som kan bekräfta eller dementera att så inte var fallet.

Kommer ihåg att jag reagerade på EN hyfsad propp på nån back av Tim i alla fall...
Alltid något. Dock har jag mina tvivel på Sveriges registrering av vad som är en riktig tackling och vad som inte är det. Men de är ju våran "checking-line" så varför inte.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Struten skrev:
Don66-2 skrev:

Alltid något. Dock har jag mina tvivel på Sveriges registrering av vad som är en riktig tackling och vad som inte är det. Men de är ju våran "checking-line" så varför inte.
Både Tim (nåja :) ) och Kempe smällde på rätt bra mot FHC, Kempe har ju smällt på ett antal gånger denna säsong.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Printz hade minst 2-3, varav en fin Open ice.

Sent from my HTC Legend using Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag såg en rejäl av Honken och minst 2-3 av Ölvestad. Men dessa fick 0 tacklingar av AB.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Att Tim och Kempe vinner tacklingsstatistiken är en sak, men att de vinner den på TVÅ tacklingar är ju bara patetiskt. Men som sagt, de där siffrorna stämmer nog inte så bra. Jag tycker också att Printzen smällde på fiskrensare så det sjöng om det i varje byte!
Skriv svar