Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Honken är en profil. Det är självklart att han ska fortsätta i DIF. Kempe är också given. Jag var osäker på honom före säsongen, men nu har han förbättrat en del detaljer i spelet som jag gillar. Han tacklas, går på mål, är jobbig att möta, etc. Detta skiljer honom från ex. Sillen, som definitivt har gjort sitt i DIF (för den här gången). Och Mattias Carlsson för den delen. Är karln rädd för närkontakt på riktigt? Helt otroligt vad vek han är, sina 87kg till trots.

Ser gärna att Blomstrand får spela mer nästa säsong. Han känns som en ny Brodin. Hoppas att Åberg stannar. Och inget j-a daltande den här gången!
Tror Åberg kommer bli en exakt likadan situation som med Zibanejad. Rätt svårt att undvika.
Expert.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Kyle har varit inne på härliga 23 baklängesmål. (överlägset mest i hela serien)
Bom 17.

Båda måste bort.
Senast redigerad av Henkos den 2011-11-23 16:42:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Jag förstår inte riktigt folks aversion mot Tim Eriksson, förstår iofs inte heller de som ser honom som någon slags frälsare... Men personligen tycker jag han har tekniken, skridskoåkningen och spelsinnet. Sen att han har ett katastrofskott och inte mycket annat är en annan sak... men genomgående så har han, Fimpen & Kempes lina varit en av de våra vassaste den här säsongen i mitt tycke.

Sammanfattningsvis: förläng med Tim och droppa några andra tomtar som inte tillför mycket alls.

Om inte Kyle skärper sig betänkligt tycker jag DIF skall se över att på något sätt hitta en annan klubb för honom, trots att han sitter på kontrakt. Boumedienne gör inte heller skäl för den höga lönen och borde inte få förlängt.

Ser gärna att vi får in en stabil 2:a keeper bakom Wesslau som man kan våga låta stå i varje fall var 7-8 match.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Äh, sluta skriva skit om Kyle. Han har kvalitéer. Bara lite dåligt självförtroende nu.
Magnutz

Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:Äh, sluta skriva skit om Kyle. Han har kvalitéer. Bara lite dåligt självförtroende nu.
Tjugotre
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Metal Machine skrev:Äh, sluta skriva skit om Kyle. Han har kvalitéer. Bara lite dåligt självförtroende nu.
Inne på 23 baklängesmål på 23 matcher är verkligen katastrofuselt, och han är fortfarande åt helvete för vek i närkamperna. Han har väl lyft sig något senaste tiden dock men kräver väldigt mycket mer av honom.

Som jag sagt förut kanske jag hade för stora krav / förhoppningar dock, jag vet inte....
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Jag förstår inte riktigt folks aversion mot Tim Eriksson, förstår iofs inte heller de som ser honom som någon slags frälsare... Men personligen tycker jag han har tekniken, skridskoåkningen och spelsinnet. Sen att han har ett katastrofskott och inte mycket annat är en annan sak... men genomgående så har han, Fimpen & Kempes lina varit en av de våra vassaste den här säsongen i mitt tycke.

Sammanfattningsvis: förläng med Tim och droppa några andra tomtar som inte tillför mycket alls.

Om inte Kyle skärper sig betänkligt tycker jag DIF skall se över att på något sätt hitta en annan klubb för honom, trots att han sitter på kontrakt. Boumedienne gör inte heller skäl för den höga lönen och borde inte få förlängt.

Ser gärna att vi får in en stabil 2:a keeper bakom Wesslau som man kan våga låta stå i varje fall var 7-8 match.
Huvudsakliga argumentet till att jag inte vill ha Tim är att jag vill bygga laget såhär

Kedja 1 Producerande kedja.
Kedja 2 Producerande kedja.
Kedja 3 Här ska juniorer med fart spela som forwards, gärna med en klok defensiv center. Otto.
Kedja 4 Renodlad checkingline

Han är alldeles för dålig för att spela i en producerande kedja, oavsett vad visa säger. Skulle han varit tillräckligt bra så hade han fått spela där och överlag haft en bättre elitseriekarriär. Han är för vek för en checkingline och tar då bara upp en plats ifrån en junior som ska utvecklas i tredjekedjan. Gillar man att bygga ett lag med fyra lika starka kedjor och snurra på så finns det väl plats för honom. Men inte på det sättet jag vill bygga det.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker dock han tillför ett sjukt viktigt komplement; HAN KAN HÅLLA I PUCKEN och skapa ytor åt medspelarna. Tycker nästan alltid vi får spelet upplyft i motståndarzonen när Tim är inne...

Men jag förstår delvis din poäng.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Jag tycker dock han tillför ett sjukt viktigt komplement; HAN KAN HÅLLA I PUCKEN och skapa ytor åt medspelarna. Tycker nästan alltid vi får spelet upplyft i motståndarzonen när Tim är inne...

Skulle han vara så bra på det så skulle han synas betydligt mer i protokollet med assist. Det leder egentligen aldrig till något bra. Han åker runt ett tag tills han hamnar i sarghörnet och där blir han kvar tills någon enkelt knuffar/tacklar bort honom.

Oavsett så är han för dålig på det mesta för att erbjudas nytt kontrakt.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Jag tycker dock han tillför ett sjukt viktigt komplement; HAN KAN HÅLLA I PUCKEN och skapa ytor åt medspelarna. Tycker nästan alltid vi får spelet upplyft i motståndarzonen när Tim är inne...

Skulle han vara så bra på det så skulle han synas betydligt mer i protokollet med assist. Det leder egentligen aldrig till något bra. Han åker runt ett tag tills han hamnar i sarghörnet och där blir han kvar tills någon enkelt knuffar/tacklar bort honom.

Han får ju inte direkt heller spela med de största målgörarna DIF Hockey skakat fram? Och aldrig någonsin i PP. Men jag håller med om att han inte heller riktigt lyckats ta tillvara på sina chanser när han får möjlighet i någon (på förhand) producerande lina.

Knepigt läge, jag gillar honom i varje fall och tycker han går klart för Cehlin / Brodin och de flesta andra "egna" produkterna vi fått fram senaste åren.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:

Han får ju inte direkt heller spela med de största målgörarna DIF Hockey skakat fram? Och aldrig någonsin i PP. Men jag håller med om att han inte heller riktigt lyckats ta tillvara på sina chanser när han får möjlighet i någon (på förhand) producerande lina.

Knepigt läge, jag gillar honom i varje fall och tycker han går klart för Cehlin / Brodin och de flesta andra "egna" produkterna vi fått fram senaste åren.
Han värvades ju dock för att spela med Bremberg, som Hörnqvists ersättare. Så även Michael Holmqvist, och han spelade i PP under 08/09 under i alla fall de första 30-40 omgångarna.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:

Han värvades ju dock för att spela med Bremberg, som Hörnqvists ersättare. Så även Michael Holmqvist, och han spelade i PP under 08/09 under i alla fall de första 30-40 omgångarna.
Kommer faktiskt inte ens i håg det....minnet är bra men kort. :|

Känns ju dock väldigt väldigt märkligt att ersätta Hörnqvist med Tim? Så fruktansvärt olik spelstil att det nästan blir skrattretande.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Sitter och kollar igenom gamla laguppställningar nu. Tim spelade ihop med Linkan nästan alla matcher fram till januari. Under januari formades dock Linkan-Otto-Anger som var den stora anledningen till att vi undvek kvalserien.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Han skapar även ytor åt motspelarna i det defensiva spelet.

Jag hoppas att du ser alla gånger som han tappar pucken på offensiva/defensiva-blå, eller alla gånger som han står och snurrar i sarghörnen utan att komma någonstans. Tim är en spelare som snittar ungefär 10 minuter per match, mer istid ska han inte ha då han bara blir sämre & sämre ju mer istid han får. Tycker han är bra som extraspelare, komma in och försöka förändra matchbilden. Men det är ingen spelare som jag tycker att DIF bör förlänga med.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Caveman skrev:

Han skapar även ytor åt motspelarna i det defensiva spelet.

Jag hoppas att du ser alla gånger som han tappar pucken på offensiva/defensiva-blå, eller alla gånger som han står och snurrar i sarghörnen utan att komma någonstans. Tim är en spelare som snittar ungefär 10 minuter per match, mer istid ska han inte ha då han bara blir sämre & sämre ju mer istid han får. Tycker han är bra som extraspelare, komma in och försöka förändra matchbilden. Men det är ingen spelare som jag tycker att DIF bör förlänga med.
Och ytterligare en spelare med förflutet i Linköpings fjärdekedja som Järlan värvat till första/andrakedjan. Inget ont om Smurf Tim men det är nog där han hör hemma. I en fjärde eller möjligtvis en tredjekedja alltså.
Låst