Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av mb81 »

Snopet igår att det inte blev 3 poäng men bitvis riktigt bra spel och en poäng i götet är vi inte jättevana vid! Nu är vi iaf uppe på slutspelsplats och ska vila några extra dagar samtidigt som många av de andra lagen som vi är jämna med ska möta varandra osv. Seger mot Växjö på söndag och jag tror tom vi kan kolla uppåt i tabellen! hv känns som det enda laget som blir svårt att ta in på. Å andra sian känns det bara som tmrå och gnaget är de enda lagen vi är säkra på att ha bakom oss. Nu är jag bara nöjd om vi tar minst 5 pinnar de 2 nästa så ska vi komma upp på säkrare mark!
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Gedigen insats och en riktigt kul hockeymatch rakt igenom - precis som Färjestad och Växjö matchen.

Positivt att fler spelare mer aktivt bidragit på slutet och att prestationen varit jämnare och högre än tidigare. I varje fall bortsett från de första fem minutrarna igår. Spelare som t.ex. Boumedienne och Almtorp har visat en något högre nivå sett över de senaste tre matcherna.

Mer negativt är att man bara får med sig tre poäng hem från bortaturnén trots bra spel. Även om Wesslau stod för ett antal kvalificerade räddningar, speciellt igår, så är inget av de två sista spelmålen alls omöjliga. 3-3 pucken i Växjö är också dåligt.

Prestationen igår blir kanske något smolkad när man ser Frölundas frånvarolista i Lundqvist, Kahnberg, Andersen och Pyörllä. Detta medans DIF inte har någon offensiv uppsida utanför laget.

Det är tydligt att det saknas en offensivspets i det här brunkarkollektivet (inte minst med tanke på vilken FULLSTÄNDIG flopp Carlsson har varit).

Bara nu Järlan har skalle nog till att gå och tigga resurser från styrelsen...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

DIF är slowstarters helt enkelt. Det är likadant i både fotbollen och hockeyn och det verkar vara en tradition som är bergfast. Lite tråkigt att alltid halka efter men vi har förmodligen en hyfsat roligt tid framför oss. Tycker det börjar se riktigt bra ut och väckarklockan mot gnaget kanske var vad vi behövde.

Vad det gäller Wesslau så tycker jag att han ska få vila lite mer än han gjort hittills. Hur vältränad och peppad han än är så kommer han förr eller senare bli trött. Även om Tim lär spela sämre än Gustaf så tycker jag att han borde stå betydligt oftare, typ var sjätte match eller något.
Användarvisningsbild
android

Säsongen 2011/2012

Inlägg av android »

Edin skrev:
SirDIFalot skrev:Någon av dessa tycker jag Sandberg borde stå.

27/11 Växjö Lakers HC (h) Hovet, 16:00
29/11 MODO Hockey (h) Hovet, 19:00
1/12 HV71 (b) Kinnarps Arena, 19:00
3/12 Luleå HF (b) COOP Arena, 16:00

Personligen tror jag att Tim får stå redan på söndag, det borde vara den minst svettiga av de fyra matcherna.

Men hur är det med Tim egentligen? Due-Boje stod väl i båset mot Växjö och Färjestad, så han kanske inte är helt 100 för spel ännu.
Tim spelade j20 derbyt och svarade för en riktigt bra insats. Borde vara redo om inget nytt har dykt upp.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Rätt intressant att se +/- statistiken på 08Hockey.. Dom som hade sämst +/- i aik har varit eller är bänkade, samtidigt som Klubertanz (-7) och Carlsson (-6) får fortsätta spela mycket. Hur jävla sanslöst är inte det?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Personligen tycker jag det är bättre att låta Tim lira matchen mot HV71 eller Luleå borta så kan vi rent av ge Wesslan helledigt från en bortamatch så han verkligen får chansen att vila.

Matchen mot Växjö bör han absolut stå för den måste vi verkligen försöka vinna.

Kan ta en torsk borta mot Luleå eller HIV, men inte hemma mot Växjö.

I övrigt kan jag inte förstå hur man trodde Carlsson skulle bli en poängspelare i DIF. KIllen har varit detta under EN säsong i Elitserien trots hög ålder. Almtorp har varit bättre, men inte heller han den kvalitetscenter jag hoppade på. Dessa båda värvningar samt förlängingen av MT är stora gåtor för min del. Även om det absolut mest märkliga är hur man kunde ge Bombom 1+1 där bara spelaren hade rätt att bryta kontraktet...

Satsar man på de nya spelarna samt att i sista stund förlänga med MT får man kanske räkna med att spelet blir därefter.

Detta lag behöver mycket, inte minst en ny tränare, men om man inte vill sparka Hardy under säsong se i alla fall till att knyta till oss en spetsspelare i januari. Allra helst en center eller en forward som offensivt kan leda en kedja och ett PP. Tyvärr skriker vi lika mycket efter en defensiv back, men det finns inte chans att det dyker på två spelare, antagligen dyker det inte upp någon.

Dock måste det sägas att skillnaden mellan att få in rätt spelare och inte få in någon spelare allskan mycket väl vara slutspel får vår del. Intressanta är att vissa elitlag väljer att bryta med spelare, alltså inte sparka dem, hur vore det om vi kunde göra samma sak med några av våra mindre lyckade nyförvärv?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

android skrev:
Edin skrev:
SirDIFalot skrev:Någon av dessa tycker jag Sandberg borde stå.

27/11 Växjö Lakers HC (h) Hovet, 16:00
29/11 MODO Hockey (h) Hovet, 19:00
1/12 HV71 (b) Kinnarps Arena, 19:00
3/12 Luleå HF (b) COOP Arena, 16:00

Personligen tror jag att Tim får stå redan på söndag, det borde vara den minst svettiga av de fyra matcherna.

Men hur är det med Tim egentligen? Due-Boje stod väl i båset mot Växjö och Färjestad, så han kanske inte är helt 100 för spel ännu.
Tim spelade j20 derbyt och svarade för en riktigt bra insats. Borde vara redo om inget nytt har dykt upp.
Byter de ut Wesslau mot Tim i detta läge ska jag personligen hoppa ned på plan och kasta lilltim över sargen.

Vi är på gång spelmässigt och i akuta poängbehov. Bland det dummaste jag hört. Varför?
Helvete grabbar, nu fick ni min puls att stiga kraftigt. Sitter och känner hur irriterad jag blir.

Tack så jävla mycket för det. :twisted:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Håller med till viss del BOMBOM men börjar bli orolig att vi kör slut på Wesslan.
Expert.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

SirDIFalot skrev:Håller med till viss del BOMBOM men börjar bli orolig att vi kör slut på Wesslan.

Kommer en välbehövlig vila nu för Gustaf på ett par dagar TIS-SÖN.

Han kommer vara utvilad på söndag.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Vila han mot HV. Känns optimalt schemamassigt och Tim kan gå in avslappnat utan större förhoppningar på 3p.

Sent from my HTC Legend using Tapatalk
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Haha BOMBOM. <3
JiWe

Inlägg av JiWe »

Billx skrev:
SirDIFalot skrev:Håller med till viss del BOMBOM men börjar bli orolig att vi kör slut på Wesslan.

Kommer en välbehövlig vila nu för Gustaf på ett par dagar TIS-SÖN.

Han kommer vara utvilad på söndag.
Det är ju inte första gången under hösten vi får lite extra ledigt så han har nog fått lite mer vila än normalt sett till antalet matcher. Men likväl så är det dags för Tim snart.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Hur kan vi inte ha match idag. :(
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SkönaDjurgårn skrev:Hur kan vi inte ha match idag. :(
... :mrgreen: