Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
MGC
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/11 2011

Inlägg av MGC »

Mäklaren skrev:Spelarna tjänar helt absurda summor pengar. DIF har en av Elitseriens största spelarbudgetar. Vi har rätt att kräva mer än ett hyfsat spel var femte match. Jag vill se stenhårt jobb, kyla i avsluten och vill se att man faktiskt tränar på det man är dåliga på. Istället upprepas samma misstag i match efter match.

Två timmar om dagen tränar DIF. Tänk om vi kunnat öka till fyra istället, som de gör i KHL. Fatta vilken utveckling vi då skulle ha i slutet på säsongen. Fast det är för mycket begärt. Det är ju oerhört jobbigt att behöva åka till Hovet och spela zoonspel i en och en halv timme på förmiddagen, köra lite bänkpress och dricka kaffe under en halvtimme och sedan åka hem. Det är ju alldeles för jobbigt. Spelarna tjänar ju trots allt bara 300 000 i månaden vissa av dem.
Var hittar du den statistiken? Hur vet du att Norman knarkar? Vilket ES lag har varit så jävla mycket bättre de senaste fem matcherna? Bara nyfiken på dina källor och din analys på alla ES lag som är såå mycket bättre just nu :wink:
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Don66-2 skrev:
Jockmaniac skrev:
Stadion skrev:
Jockmaniac skrev:självklar seger mot ett B-lag

Kanske dags för dig att vakna upp snart.
Titta på deras lagupställning till dagens match och ta huvudet ur röven... Jag vill till slutspel, vill du?

Herregud, spelarnas losermentalitet har smittat sig till delar av fansen.
Men slappna av! Ta och studera SPELET istället!! Efter Gnagetmatchen så förtjänade både lag och ledning en rejäl avhyvling men efter det så har dom spelat BRA! Tappade matcher eller inte - vi har tagit poäng och framför allt: SPELET ser betydligt bättre ut! Vinsterna kommer att komma, jag är inte det minsta orolig!
Men lyssna på vad jag säger, snälla nån? Spelet kan se hur jävla bra ut de vill. Det är POÄNG som tar oss uppåt. Det är POÄNG som räknas....

Stadion:

Du har väl fått det efter alla dessa år på Stadion om jag går efter ditt nick. I hockeyn förväntar jag mig att vi ska vara bättre än gnaget både publikmässigt och resultatmässigt, till skillnad från träskbollen...
100% DJURGÅRDSJ***L
MGC

Inlägg av MGC »

Jockmaniac skrev:
Don66-2 skrev:
Jockmaniac skrev:
Stadion skrev:
Jockmaniac skrev:självklar seger mot ett B-lag

Kanske dags för dig att vakna upp snart.
Titta på deras lagupställning till dagens match och ta huvudet ur röven... Jag vill till slutspel, vill du?

Herregud, spelarnas losermentalitet har smittat sig till delar av fansen.
Men slappna av! Ta och studera SPELET istället!! Efter Gnagetmatchen så förtjänade både lag och ledning en rejäl avhyvling men efter det så har dom spelat BRA! Tappade matcher eller inte - vi har tagit poäng och framför allt: SPELET ser betydligt bättre ut! Vinsterna kommer att komma, jag är inte det minsta orolig!
Men lyssna på vad jag säger, snälla nån? Spelet kan se hur jävla bra ut de vill. Det är POÄNG som tar oss uppåt. Det är POÄNG som räknas....

Stadion:

Du har väl fått det efter alla dessa år på Stadion om jag går efter ditt nick. I hockeyn förväntar jag mig att vi ska vara bättre än gnaget både publikmässigt och resultatmässigt, till skillnad från träskbollen...
Jocke, just nu har inget lag tagit mer poäng de senaste fem matcherna.
http://estat.hockeyligan.se/c/LTableLas ... px?LId=248
Senast redigerad av MGC den 2011-11-22 22:38:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

hejja juggorn
Losing all hope was freedom.
Rix

Inlägg av Rix »

Poäng i tre raka matcher iaf. Sen att vi inte lyckas vinna idag det är tråkigt som fan. Hoppas vi bara kan ta med detta spel till söndag, men slipa på början av matchen och sista 10. Gör vi det vinner vi mot Växjö med 4-5 mål.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

MGC skrev:
Mäklaren skrev:Spelarna tjänar helt absurda summor pengar. DIF har en av Elitseriens största spelarbudgetar. Vi har rätt att kräva mer än ett hyfsat spel var femte match. Jag vill se stenhårt jobb, kyla i avsluten och vill se att man faktiskt tränar på det man är dåliga på. Istället upprepas samma misstag i match efter match.

Två timmar om dagen tränar DIF. Tänk om vi kunnat öka till fyra istället, som de gör i KHL. Fatta vilken utveckling vi då skulle ha i slutet på säsongen. Fast det är för mycket begärt. Det är ju oerhört jobbigt att behöva åka till Hovet och spela zoonspel i en och en halv timme på förmiddagen, köra lite bänkpress och dricka kaffe under en halvtimme och sedan åka hem. Det är ju alldeles för jobbigt. Spelarna tjänar ju trots allt bara 300 000 i månaden vissa av dem.
Var hittar du den statistiken? Hur vet du att Norman knarkar? Vilket ES lag har varit så jävla mycket bättre de senaste fem matcherna? Bara nyfiken på dina källor och din analys på alla ES lag som är såå mycket bättre just nu :wink:
Att Norman röker på vet man om man känner hockeyspelare i Stockholm. Att spelarna tränar som de gör är väl inte särskilt svårt att ta reda på? Att vi har en av Elitseriens största spelarbudgetar kan Wikegård intyga. Hardy värvar alltid dyra spelare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Lee Harvey Oswald skrev:
Edin skrev:
Djurgården spelar för första gången på väldigt länge ishockey och Lee Harvey kommer med såna här inlägg.

Drömmer jag?
Haha...
En ny strategi från mig, privatlivet är ett riktigt mörker denna höst... och DIF hockey suger dessutom rejält.
Helt enkelt ett tappert försök att överleva (på allvar alltså).
Orkar inte vara arg och bitter hela tiden, framför allt inte när det inte alls är befogat (som ikväll)
Kämpa LHO. Håller på dig.
Född till sportchef.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Jockmaniac skrev: Stadion:

Hahaha, det där är bara så dumt att det inte är värt att svara på.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tagga ner nu. Diskutera matchen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Att folk hittar något positivt i att tappa en 3-1 ledning mot Växjö med tio minuter kvar och att i matchen därefter tappa en 3-2 ledning mot ett synnerligen försvagat och stundtal uselt FHC med fem minuter kvar finner åtminstone jag märkligt. Ett lag som har några som helst ambitioner av att faktiskt åstadkomma något i ett eventuellt slutspel gör inte dessa missar, gång på gång på gång på gång på gång på gång.

Och detta ska alltså föreställa DIF när vi spelar "bra"? Vänta bara till berg-och-dalbanan vänder nedåt igen.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
gurra

Inlägg av gurra »

Jockmaniac skrev:!

Vi har ju tagit poäng i 7 av de senaste 8 matcherna. Det är riktigt bra!

Däremot har vi ju tappat poäng , givetvis hjärnsläpp i derbyt, klantigt mot växjö och idag oturligt mot frölunda. Annars har vi ju hyffsat snitt på poäng på sistone.
Stadion

Inlägg av Stadion »

kotten skrev:Att folk hittar något positivt i att tappa en 3-1 ledning mot Växjö med tio minuter kvar och att i matchen därefter tappa en 3-2 ledning mot ett synnerligen försvagat och stundtal uselt FHC med fem minuter kvar finner åtminstone jag märkligt. Ett lag som har några som helst ambitioner av att faktiskt åstadkomma något i ett eventuellt slutspel gör inte dessa missar, gång på gång på gång på gång på gång på gång.

Och detta ska alltså föreställa DIF när vi spelar "bra"? Vänta bara till berg-och-dalbanan vänder nedåt igen.
Jag kan hålla med till viss del att det kan tyckas märkligt men åtminstone jag bedömer utifrån vad som har presterats tidigare under säsongen och då kan väl ingen säga emot att det ser bra mycket mer positivare ut nu än för några omgångar sedan, eller?
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Valet av straffläggare baseras ju på hur bra dom vart på träningar och säkert vilka som vill ta dom etc. bland annat så nämner ju fimpen det här:
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... .html#more
Användarvisningsbild
JohanPez

Frölunda HC - Djurgårdens IF, 22/11 2011

Inlägg av JohanPez »

Två saker.
1. Det pratas om mer träning, men har vi tränat mer när det gått bra tidigare? Jag säger varken det ena eller andra men frågan är om vi tränar _rätt_ vilket är vad som räknas. Visserligen känns inte fysiken helt OK när spelarna totalt säckar ihop i tredje men det handlar nog mer om inställning än kondition.

2. Att man inte är överens och är upprörd är inte konstigt, speciellt inte i tider som dessa men kom an.. Vi är djurgårdare och ska väl hålla högre nivå än tävlingar i vem som kan dissa andra bäst på ett internetforum.
Pajkastning hänvisas till www.aik.se
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Våra backar sänker oss återigen, annars spelar vi stora delar ut Frölunda. Men det håller naturligtvis inte att slänga bort 3-poängare.

De som inte ser att vi totalt sätt spelar en bättre hockey nu än för typ 6-7 omgångar sedan måste vara mentalt handikappade, att vi sen går bort oss gång på gång är som sagt under all jävla kritik och såklart något som måste förbättras oerhört.
Skriv svar