Växjö Lakers - Djurgårdens IF, 18/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Växjö Lakers - Djurgårdens IF, 18/11 2011

Inlägg av Donkels »

Tycker vi gör en bra match på det stora hela och var värda 3 poäng. Dom poängen tar vi borta mot Frölunda och hemma mot plast Växjö. Mika håller på att varva upp så se upp och av bara farten drar han med sig ett koppel spelare!!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Metal Machine skrev:.

Nu kommer jag att kunna sova gott i alla fall till slut.
Men om inte DIF vinner på tisdag kommer jag att bojkotta laget fram till jul.

Äh, varför vänta, kör från och med nu och på obestämd framtid

Den som inte ser skillnad på DIF i per 1, 2 och 8 första minuterna av 3:e och det lag som skämt ut sig i tidigare under säsongen tycker jag lite synd om.
Att lägga ner så mycket energi på att följa ett lag och ändå inte förstå ett smack måste ju vara rekord i bortkastad energi

Tror fortfarande att vi kommer få kriga om 8:e platsen, men det finns iaf flera saker i spelet idag som tyder på att vi eventuellt kommer lyckas
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lee Harvey Oswald skrev:
Metal Machine skrev:.

Nu kommer jag att kunna sova gott i alla fall till slut.
Men om inte DIF vinner på tisdag kommer jag att bojkotta laget fram till jul.

Äh, varför vänta, kör från och med nu och på obestämd framtid

Den som inte ser skillnad på DIF i per 1, 2 och 8 första minuterna av 3:e och det lag som skämt ut sig i tidigare under säsongen tycker jag lite synd om.
Att lägga ner så mycket energi på att följa ett lag och ändå inte förstå ett smack måste ju vara rekord i bortkastad energi

Tror fortfarande att vi kommer få kriga om 8:e platsen, men det finns iaf flera saker i spelet idag som tyder på att vi eventuellt kommer lyckas
Fan vad skönt det måste vara att kärleken till DIF är större än någonting. Att gång på gång låta sig luras av bättre perioder för att sedan bli besviken. Önskar jag kunde dela din entusiasm, men för mig som hockeyälskare krävs det mer än att ens lag ska göra en bra period eller en match hit och dit.

Aja.

edit: Eller, klart att kärleken till DIF är störst. Fel ordval. Menar snarare att kärleken till DIF förblindar för hur DIF faktiskt spelar hockeyn.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det börjar ju se bättre ut. Klart fall framåt. Olyckligt att tappa till 3-3 men den enda gången jag verkligen bröt ihop var när jag hann bli exalterad över att vi fick ett friläge, när jag såg att det var Tim som kom fri hann jag nästan helt ner i fosterställning på golvet innan han avlossade ärtbössan i magplattan på Gerber.
Expert.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Håller med Morrison delvis faktiskt... En del är verkligen obotliga optimister härinne och väldigt överkörbara... Djurgården, såväl ledning som spelare, har visat noll stolthet, efter tunga förluster har de garvat, festat, tjoat och när man frågar efter en förklaring då får man en massa billiga ursäkter som att vi inte hade turen att vinna, att vi hade stolparna emot oss, att det var en sån dag idag. Herregud, när man, precis som Wikegård var inne på, inte klarar av enkla tvåmeterspassningar mellan backarna utan att få problem så måste felet vara rotat längre ner än vad ytan berättar.

Idag gör vi max 25 minuter sammanlagt riktigt bra. Resten är dessvärre samma skit som innan. Med lite tur tar vi två pinnar ändå men det här handlar inte om poängen. Jag sökte svar i frågorna om Djurgården kan ta mod till sig, bryta sviten, och ta två raka segrar efter fullt tid. Göra två raka stabila matcher, där man gör de enkla sakerna precis som de ska göras. Nämligen med en enkelhet. De svaren fick jag, och det var negativt. Växjö gör inte en så bra match idag, tror faktiskt mitt lokala Division 1 lag, Nyköping, mycket väl skulle kunna upprepa den här bedriften Lakern nämligen gjorde. Vända mot DIF utan att få särskilt mycket skit på skjortan. Det gäller bara att vänta tillräckligt länge tills spelarna blir nervösa, ängsliga och börjar kasta puckar åt höger och vänster utan någon adress. Sen gäller det bara att sätta några av de tiotal chanser som man automatiskt får.

Nu står vi där, med samma mardrömssvit fortfarande i ryggsäcken, och många av fansen kunde inte vara nöjdare. Det måste vara enkelt att spela i Djurgården, minst sagt. Inga krav, inga plikter, bara man tar ett par poäng var fjärde, femte omgång så sitter lönen där den 25:e.
100% DJURGÅRDSJ***L
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

SirDIFalot skrev:Det börjar ju se bättre ut. Klart fall framåt. Olyckligt att tappa till 3-3 men den enda gången jag verkligen bröt ihop var när jag hann bli exalterad över att vi fick ett friläge, när jag såg att det var Tim som kom fri hann jag nästan helt ner i fosterställning på golvet innan han avlossade ärtbössan i magplattan på Gerber.
Helt rätt, gnäll på den enda som har skridskåkningen och kunnandet att överhuvudtaget skapa frilägen. Skulle vilja se Tjärna Jr, Cehlin, Brodin eller Carlsson lyckas med det! Håller med om att hans skott är bedrövligt, men efter Almtorp var han bästa spelare idag, och han förtjänar verkligen att få chansen i powerplay. Vore gott att kunna spendera lite tid i offensiv zon i den spelformen för en gångs skull.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jockmaniac skrev: Skulle vilja se Tjärna Jr, Cehlin, Brodin eller Carlsson lyckas med det!
Tjärnqvist har haft många frilägen men bränt alla utom ett. Två stycken i samma boxplay faktiskt.
Även Carlsson har haft några frilägen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:
SirDIFalot skrev:Det börjar ju se bättre ut. Klart fall framåt. Olyckligt att tappa till 3-3 men den enda gången jag verkligen bröt ihop var när jag hann bli exalterad över att vi fick ett friläge, när jag såg att det var Tim som kom fri hann jag nästan helt ner i fosterställning på golvet innan han avlossade ärtbössan i magplattan på Gerber.
Helt rätt, gnäll på den enda som har skridskåkningen och kunnandet att överhuvudtaget skapa frilägen. Skulle vilja se Tjärna Jr, Cehlin, Brodin eller Carlsson lyckas med det! Håller med om att hans skott är bedrövligt, men efter Almtorp var han bästa spelare idag, och han förtjänar verkligen att få chansen i powerplay. Vore gott att kunna spendera lite tid i offensiv zon i den spelformen för en gångs skull.
Alltså jag menade inte att gnälla på hans insats så... Måste sett lite kul ut här hemma bara. Det är väl den killen man minst av allt vill se i en avslutningssituation.

Jag menar inte att vara obotlig optimist heller men man måste väl ändå uppmärksamma att det börjar se bättre ut? Jag har bara lite svårt att förstå hur många kan bli så "vinner vi inte snart så bojkottar jag" när det klagats på lagbygget, spelsystemet, spelarna, tränarna hela säsongen. Hur kan då fortfarande förväntningarna vara så höga? Om man tycker att laget är så dåligt? Jag trodde inte alls på det här laget när det tog form i somras och har därför inte haft särskilt höga förväntningar. Just nu försöker jag glädjas åt vartenda glädjeämne jag kan hitta.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jim Morrison skrev:
Fan vad skönt det måste vara att kärleken till DIF är större än någonting. Att gång på gång låta sig luras av bättre perioder för att sedan bli besviken. Önskar jag kunde dela din entusiasm, men för mig som hockeyälskare krävs det mer än att ens lag ska göra en bra period eller en match hit och dit.

Aja.

edit: Eller, klart att kärleken till DIF är störst. Fel ordval. Menar snarare att kärleken till DIF förblindar för hur DIF faktiskt spelar hockeyn.
Äh kom igen, nåt av mina tidigare inlägg måste du väl läst?
Jag är varken lättlurad eller naiv och har ändå hyfsat höga krav på denna förening.
Men jag tycker mig se nåt ikväll som jag inte sett förut, därav min möjligtvis något oklädsamma optimism.

DIF kommer från en helt ok match hemma mot FBK & följer upp den med att inledningsvis trycka ner Växjö totalt på deras hemmais, precis det vi alla väntat på.
Sedan blir det olyckligt i 3:e, 2-3 & 3-3 kommer alldeles för lätt och fort.

Men frölunda blev helt överkörda av detta Växjö för nån dag sedan, fbk som vi smocka till med 5-1 slog erkänt svårspelade BIF ikväll.
Så allting är inte riktigt så svart som vi ofta vill göra gällande, för att orka ta sig igenom hela säsongen måste man ju hitt och lyfta fram ljuspunkter när dom väl dyker upp.
Tycker denna match var e sådan, trots poängtapp
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Stadion

Inlägg av Stadion »

Metal Machine skrev:Men om inte DIF vinner på tisdag kommer jag att bojkotta laget fram till jul.

Ja snälla gör det eller förresten bojkotta hela säsongen och kom aldrig mer tillbaka.
gurra

Inlägg av gurra »

Jockmaniac skrev: Det måste vara enkelt att spela i Djurgården, minst sagt. Inga krav, inga plikter, bara man tar ett par poäng var fjärde, femte omgång så sitter lönen där den 25:e.
Jag känner mig ganska säker på att samtliga spelare och ledare inte tycker att det är speciellt enkelt att spela i Djurgårn. Fansen har såna otrooooliga förväntningar.

Det är stort att spela i DIF. Det är inte vilka som helst som får lira hos oss. Alla vet det. Det är en av de saker som Djurgården betyder för mig, det är därför vi är lite finare än alla andra klubbar. Även om vi kanske haft några köpta spelare utifrån, icke-djurgårdare alltså, de senaste åren så ser även dessa det som ett privilegium att få spela i DIF. Detta kan givetvis skapa lite nervositet och det kanske det ett tag innan alla spelare hittat ro. Det är ju ändå ganska många i laget som försvunnit och kommit in.

Det är vad jag tror. Jag tror att det finns i planeringen att laget ska växa under året och toppas till våren.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Har inte läst ett ord av någon annan här i kväll men mina intryck är ett fall framåt trots allt, sen att vi tyvärr återigen gör misstag som gör att vi tappar matchen är jävligt tråkigt. Men vi gör en rätt bra bortamatch och var definitivt värda 3 pinnar totalt sett.

Det ser definitivt bättre ut på många håll men våra backar har en tendens av att fortsätta ta konstiga beslut vid vissa lägen.

Aja, tisdagsmatchen blir oerhört tuff. Där är jag på förhand nöjd med 1 pinne.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Är nöjd, trots allt seger.

Jobbigt för förstalinan att vara inne på 2 eller kanske tom 3 bakåt. Å andra sidan så mötte väl dom lakers förstafemma som är bra så whatever

Trist att se Hardy så nedstämd i intervjun efter matchen, det berörde på nått sätt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
gurra

Inlägg av gurra »

Metal Machine skrev: Men om inte DIF vinner på tisdag kommer jag att bojkotta laget fram till jul.
Tror du får köpa ett nytt segel. Det du kör med just nu klarar bara av att vara med på resan när det är medvind.
Mash

Inlägg av Mash »

gurra skrev:
Metal Machine skrev: Men om inte DIF vinner på tisdag kommer jag att bojkotta laget fram till jul.
Tror du får köpa ett nytt segel. Det du kör med just nu klarar bara av att vara med på resan när det är medvind.
:lol:

Såg inte matchen, satt och lyssnade på radio. Vad det hördes så var det bra press och bra spel, får även den uppfattningen när jag läser. Dock så sjönk gamla vanan in i sista perioden om jag uppfattat det korrekt.

Skönt att spelet sitter bättre nu än vad det gjorde förut. Hoppas vi kan ge baksidan ett besök dom sent ska glömma på tisdag.
Skriv svar