Växjö Lakers - Djurgårdens IF, 18/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Växjö Lakers - Djurgårdens IF, 18/11 2011

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Ölvestad-Ottosson-Nilson
Åberg-Zibanejad-Kempe
Tim-Norman-Carlsson
Tjärnqvist-Almtorp-Fimpen

DT / Honken
Kyle / Printz
Boumedienne / Holm

Wesslau.

GOGOGO.
Intressant att många är överens om att både Cehlin och Brodin numera borde stå utanför laget. Brodin var ju såklart en "frälsare" när han var skadad. Cehlin är ju visserligen skadad nu men ändå...

Undra hur mycket det är tränarnas fel samt deras eget, att de verkar ha stagnerat lite i utvecklingen?
Skärp dig. Ingen har påstått att Brodin skulle komma tillbaka och frälsa laget. JAG skrev typ en kommentar om att det vore härligt att få tillbaka Brodin (som då var skadad), så att åtminstone en spelare i laget kunde driva upp farten och spela fysiskt. Så sluta tjata om det där nu för du är fullständigt ute och cyklar.
Men du har väl ändå hängt på det här forumet och några andra säkert tillräckligt länge för att upptäcka hur en spelare alltid blir "så mycket bättre" så fort han inte är tillgänglig. Generellt och allmänt känt supporterdrag. Som med Ölvestad ifjol. När folk försökte förklara Nilsons dåliga form i början på förra säsongen så anklagade ju folk Ölvestad för att vara en "hockeymördare" (samma sak med Otto) som på egen hand drog ner Nilson. Sedan så fort han blev skadad så tjatas det om hur "den viktigaste spelaren saknas". Så det har det varit genom alla tider och kommer alltid vara. I alla sporter.

Minns för övrigt inte alls vad du skrev för något under Brodins skadeperiod. Har svårt att komma ihåg inläggen med vilket nick som låg bakom dom.
Det går under fenomenet "Gräset är alltid grönare på andra sidan", som är en del av mänsklighetens tankemönster.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:
SirDIFalot skrev:
Åberg-Zibanejad-Kempe
Tim-Norman-Carlsson

DT / Honken
Kyle / Printz
Boumedienne / Holm

Wesslau.

GOGOGO.
Intressant att många är överens om att både Cehlin och Brodin numera borde stå utanför laget. Brodin var ju såklart en "frälsare" när han var skadad. Cehlin är ju visserligen skadad nu men ändå...

Undra hur mycket det är tränarnas fel samt deras eget, att de verkar ha stagnerat lite i utvecklingen?
Skärp dig. Ingen har påstått att Brodin skulle komma tillbaka och frälsa laget. JAG skrev typ en kommentar om att det vore härligt att få tillbaka Brodin (som då var skadad), så att åtminstone en spelare i laget kunde driva upp farten och spela fysiskt. Så sluta tjata om det där nu för du är fullständigt ute och cyklar.
Men du har väl ändå hängt på det här forumet och några andra säkert tillräckligt länge för att upptäcka hur en spelare alltid blir "så mycket bättre" så fort han inte är tillgänglig. Generellt och allmänt känt supporterdrag. Som med Ölvestad ifjol. När folk försökte förklara Nilsons dåliga form i början på förra säsongen så anklagade ju folk Ölvestad för att vara en "hockeymördare" (samma sak med Otto) som på egen hand drog ner Nilson. Sedan så fort han blev skadad så tjatas det om hur "den viktigaste spelaren saknas". Så det har det varit genom alla tider och kommer alltid vara. I alla sporter.

Minns för övrigt inte alls vad du skrev för något under Brodins skadeperiod. Har svårt att komma ihåg inläggen med vilket nick som låg bakom dom.
Det går under fenomenet "Gräset är alltid grönare på andra sidan", som är en del av mänsklighetens tankemönster.
Ja, och ni är knappast några undantag till detta. Men bortsett från det - ingen har sett Brodin som en frälsare. Alls. Det där har du, Sirdifalot, bara fått för dig.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Så fort vi har en skadad spelare så skrivs det alltid "När är han tillbaka? Skulle verkligen behöva honom bla bla " oavsett om det genom åren varit Brodin eller någon annan. Menade inte att du påstått att han var en frälsare eller något..

Är väl en kombination av "gräset är alltid grönare" och att man minns de bra egenskaperna före de dåliga i mycket större utsträckning när man inte sett en spelare på ett tag
Expert.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Mika hade ju en del lägen i matchen mot FBK som kunde ha resulterat i poäng, men många lägen dog ut pga okontrollerad puck bla. Sen fick han ju nästan ett friläge men nådde inte riktigt till pucken som gick ner till icing eller om den slogs av. Hur som helt så visar han i allafall att han är på rätt plats och är villig att gröta sig in bland backarna på offensiv blå, NA style :D
Jag är inte arg, och inte besviken.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Åberg-Zibanejad-Kempe
Tim-Norman-Carlsson

DT / Honken
Kyle / Printz
Boumedienne / Holm

Wesslau.

GOGOGO.
Tycker inte att Norman ska centra solo i tredjekedjan. Ser hellre att man särar på Almtorp och Fimpen. Norman kan inte teka. Åberg och Kempe kan byta plats i min uppställning nedan, det skulle också funka.

Ölvestad-Ottosson-Nilson
Norman-Zibanejad-Åberg
Tim-Almtorp-Carlsson
Tjärnqvist-Fimpen-Kempe
Brodin

DT - Honken
Kyle - Printz
Boumedienne - Claesson
Holm

Wesslau.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Ölvestad-Otto-Nilson
Åberg-Zibanejad-Kempe
Brodin-Fimpen-M. Ahlen (ny)
Tjärnqvist-Almtorp-[Vakant]

Extra:

Carlsson
Eriksson
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

sensei skrev:Ölvestad-Otto-Nilson
Åberg-Zibanejad-Kempe

Extra:

Carlsson
Eriksson
Med all respekt, vilket kasst lag :shock: Usch och fy, det där tror jag inte ens Hardy skulle klara av. Tjärnqvist, Brodin, Ahlen och sen Kempe i en andrakedja dessutom? Jag kräks! Det här med lirare, kunna hålla puck och klass i puckbehandling är skräp eller? Tredje och fjärdekedjan skulle inte kunna få något vettigt spel mot Bajen ens en gång... Andrakedjan, kanske om några år när Åberg mognat!
100% DJURGÅRDSJ***L
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jockmaniac skrev:
Åberg-Zibanejad-Kempe

Extra:

Carlsson
Eriksson
Med all respekt, vilket kasst lag :shock: Usch och fy, det där tror jag inte ens Hardy skulle klara av. Tjärnqvist, Brodin, Ahlen och sen Kempe i en andrakedja dessutom? Jag kräks! Det här med lirare, kunna hålla puck och klass i puckbehandling är skräp eller? Tredje och fjärdekedjan skulle inte kunna få något vettigt spel mot Bajen ens en gång... Andrakedjan, kanske om några år när Åberg mognat!
Jag tror på det iaf :roll: Värderar aggressiva spelare som går på mål framför lirare, det optimala är såklart de som kan kombinera dessa attribut. Men i brist på Peter Forsberg så får vi ta det som är realistiskt :)
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Jaha, senast tippade jag 1-1 och torskade 300spänn pga islossning.. Så är väl lika bra att tippa 1-1 igen då och låta målflytet hållas!

Japp, 1-1 blir det, mål av Mr Captain samt nån amerikan elr vad sjutton Växjö har i sin första line? Sen vinner vi i sudden eller torskar vi på straffar! .. Prove me wrong DIF! :twisted:
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Ölvestad-Otto-Nilson
Åberg-Zibanejad-Norman
Cehlin-Eklund-Kempe
Tim-Almtorp-Carlsson/brodin
Extra: Tjärnqvist

Kyle-Tjärna
Printz-Holmqvist
Claesson-Holm

Någon mer en jag som skulle vilja se något liknande idag? Om alla är friska dvs
Alternativt att man sätter Norman mellan Sillen och Kempe (go fart) och låter någon annan spela forward med åberg och zibanejad
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Kan nästan sätta alla mina besparingar (som iofs inte är så stora) på att Carlsson och Tjärnqvist lirar tillsammans med Zibbe i andrakedjan idag igen. Hardy vill sätta kedjorna nu.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Åberg-Zibanejad-Kempe

Extra:

Carlsson
Eriksson
Visst ibland kan såter och ting vara roliga men seriöst Sensei, vad har Tim gjort mot dig för att förtjäna detta hat? Som sagt jag är pro Tim men jag kan också erkänna när han varit dålig dock kan jag helt seriöst inte förstå vad som kvalificerar honom till att inte starta den här matchen?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

crike skrev:
Åberg-Zibanejad-Kempe

Extra:

Carlsson
Eriksson
Visst ibland kan såter och ting vara roliga men seriöst Sensei, vad har Tim gjort mot dig för att förtjäna detta hat? Som sagt jag är pro Tim men jag kan också erkänna när han varit dålig dock kan jag helt seriöst inte förstå vad som kvalificerar honom till att inte starta den här matchen?
Jag tycker så här och det står jag för. Men jag ber om ursäkt om det upplevs som tjatigt eller någon form av hets från min sida, det är absolut inte min ambition. Det är ju också kul om vi är oense om något här på forumet, har vart lite väl mycket konsensus senaste tiden :)
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Åberg-Zibanejad-Kempe

Extra:

Carlsson
Eriksson
Ahlén ny till nästa säsong låter bra, där har vi en ''riktig'' tuffing, dessutom förbättrat i stort sätt allt och skulle nog platsa i en tredje/fjärde kedja..Suverän framför motståndarnas kasse, ersätt med lill-Tjärna! Hellre honom än någon jävla Hank-The-Tank..!

Brodin ser jag inte mycket potentiall i, inte speciellt stark, ingen spelare som gärna tar stryk framför motståndarnas kasse, bryter heller inte in på mål allt för ofta, du kan dock tackla ganska så bra (dock inget vi sätt mycket av) mycket mer en de besitter du inte. Tyvärr!

Carlsson blir bättre och bättre men det är inte heller så svårt med tanke på hur han startade, men ändå ett steg åt rätt riktning, kör på!

2-3 ikväll!
Spela fult
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Inga ändringar i laget alls.
Säg den glädje som varar
Skriv svar