Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
erik_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av erik_dif »

Väldigt intressant det du skriver Salas. Det är nämligen så att en väldigt stor del av JKs medlemmar som iaf gör sin röst hörda på årsmöten, pratar med styrelsen eller berättar vad man tycker på ett eller annat sätt tycker precis tvärtom vilket också delvis är en av anledningarna till att vi inte har någon klackledare i hockeyn.

Folk (inkl. jag) är less på all fokus på hockeyn som det varit i en 4-5 års tid nu och den utvecklingen DIF hockey tyvärr går allt snabbare mot. Det är bl.a. därför det nu genomförs ett riktigt möte där vi ska kunna diskutera hur vi kan lyfta fotbollen igen.
Ludde och Pang som ibland kunde ses på räcket förr har börjat lägga allt större vikt vid fotbollen för det är där stödet behövs och att jag nog kan tala för båda när jag säger att fotbollen är deras prio ett. Ludde och Pang ingår heller inte i JK längre och har därför inga sådana typ "åtaganden" som du pratar om (JK fungerar inte heller på de sättet att de styr vad som händer i klacken utan är en officiell supporterföreniing öppen för alla såväl sittplatspublik som klack. JK fungerar snarare som en paraply-organisation och en administartör som tar hand om allt som behövs fixas i form av biljetter, pubsamlingar, bortaresor mm).

Vi har tyvärr ännu inte nått den volymen av supportrar som vill sjunga i 43 hemmamatcher per år (hockey och fotboll) och som har ekonomin i form av att köpa säsongskort för att det ska räcka till båda. Först fick hockeyn lida av det, nu lider fotbollen av det och jag är rätt övertygad om att inom en snar framtid är det hockeyn igen som kommer få lida av det (fast nu börjar iaf priserna komma ner i sådana nivåer i båda sporter att det går att köpa till båda för de absolut flesta).

Jag kan ju berätta själv hur jag ser på upplevelsen på Hovet när jag ändå håller på. Det är mycket jag börjar bli trött på kan jag säga. Jag är trött på jippona. Jag är trött på pajaserna i Blue Brigade. Jag är trött på Sektion "Åhh det är full fart framåt" (ni kan nog gissa er till vilka det är vid det här laget...stön.) Jag är trött på grisfot och jag är trött på nedre, jag är trött på våran icke-existerande spontanitet och framförallt jag är trött på våran humor.
Fy satan vad mycket tråkiga människor det finns i våran klack/aktiv sitt idag. Samma ramsor varenda jävla match. Man tror man funnit något "koncept" som man anser fungera. Kom in i matchen, läktarkultur fungerar inte så. Våran patetiska humor som består av att någon äntligen lyckas bryta vårat "sångschema" och kommer på en riktigt fyndig ramsa. Åh så bra nu kör vi samma "spontan-ramsa" varje match från och med nu. Tio bönder klappar i otakt, Byta klubb till någon av våra "horor", Matte Alba har ingen näsa, Lite löjligt hetsande mot Blue Brigade när de som vanligt drar igång antingen Vad tycker vi om ----- eller Oh when the saints. Vissa mongon i våran klack har till och med försökt sig på Där kan du sitta din jävla fitta när någon blivit utvisad (Niggah please...).

Tillbaks med spontaniteten! Det är där hemligheten sitter. Jag kommer ihåg 08/09. En jävligt rolig säsong där vi var en tight liten über-taggad klack på 400 säsongare och därför en klack på typ 600-800 personer allt som oftast. Vi slogs i botten hela tiden och varje mål firades som ett SM-guld. Vi hade en riktigt skön repertoar som alltid hade skön variation. Då kunde man komma hem från Hovet och titta på den där ramsan vi hade haft så skön stämning på på Youtube direkt efter matchen. Nu ere samma tragglande match efter match efter match. Är det seriöst ingen annan som stör sig på det här också?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

erik_dif skrev:Väldigt intressant det du skriver Salas. Det är nämligen så att en väldigt stor del av JKs medlemmar som iaf gör sin röst hörda på årsmöten, pratar med styrelsen eller berättar vad man tycker på ett eller annat sätt tycker precis tvärtom vilket också delvis är en av anledningarna till att vi inte har någon klackledare i hockeyn.

Folk (inkl. jag) är less på all fokus på hockeyn som det varit i en 4-5 års tid nu och den utvecklingen DIF hockey tyvärr går allt snabbare mot. Det är bl.a. därför det nu genomförs ett riktigt möte där vi ska kunna diskutera hur vi kan lyfta fotbollen igen.
Ludde och Pang som ibland kunde ses på räcket förr har börjat lägga allt större vikt vid fotbollen för det är där stödet behövs och att jag nog kan tala för båda när jag säger att fotbollen är deras prio ett. Ludde och Pang ingår heller inte i JK längre och har därför inga sådana typ "åtaganden" som du pratar om (JK fungerar inte heller på de sättet att de styr vad som händer i klacken utan är en officiell supporterföreniing öppen för alla såväl sittplatspublik som klack. JK fungerar snarare som en paraply-organisation och en administartör som tar hand om allt som behövs fixas i form av biljetter, pubsamlingar, bortaresor mm).

Vi har tyvärr ännu inte nått den volymen av supportrar som vill sjunga i 43 hemmamatcher per år (hockey och fotboll) och som har ekonomin i form av att köpa säsongskort för att det ska räcka till båda. Först fick hockeyn lida av det, nu lider fotbollen av det och jag är rätt övertygad om att inom en snar framtid är det hockeyn igen som kommer få lida av det (fast nu börjar iaf priserna komma ner i sådana nivåer i båda sporter att det går att köpa till båda för de absolut flesta).

Jag kan ju berätta själv hur jag ser på upplevelsen på Hovet när jag ändå håller på. Det är mycket jag börjar bli trött på kan jag säga. Jag är trött på jippona. Jag är trött på pajaserna i Blue Brigade. Jag är trött på Sektion "Åhh det är full fart framåt" (ni kan nog gissa er till vilka det är vid det här laget...stön.) Jag är trött på grisfot och jag är trött på nedre, jag är trött på våran icke-existerande spontanitet och framförallt jag är trött på våran humor.
Fy satan vad mycket tråkiga människor det finns i våran klack/aktiv sitt idag. Samma ramsor varenda jävla match. Man tror man funnit något "koncept" som man anser fungera. Kom in i matchen, läktarkultur fungerar inte så. Våran patetiska humor som består av att någon äntligen lyckas bryta vårat "sångschema" och kommer på en riktigt fyndig ramsa. Åh så bra nu kör vi samma "spontan-ramsa" varje match från och med nu. Tio bönder klappar i otakt, Byta klubb till någon av våra "horor", Matte Alba har ingen näsa, Lite löjligt hetsande mot Blue Brigade när de som vanligt drar igång antingen Vad tycker vi om ----- eller Oh when the saints. Vissa mongon i våran klack har till och med försökt sig på Där kan du sitta din jävla fitta när någon blivit utvisad (Niggah please...).

Tillbaks med spontaniteten! Det är där hemligheten sitter. Jag kommer ihåg 08/09. En jävligt rolig säsong där vi var en tight liten über-taggad klack på 400 säsongare och därför en klack på typ 600-800 personer allt som oftast. Vi slogs i botten hela tiden och varje mål firades som ett SM-guld. Vi hade en riktigt skön repertoar som alltid hade skön variation. Då kunde man komma hem från Hovet och titta på den där ramsan vi hade haft så skön stämning på på Youtube direkt efter matchen. Nu ere samma tragglande match efter match efter match. Är det seriöst ingen annan som stör sig på det här också?
WORD!
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

erik_dif skrev:Jag kan ju berätta själv hur jag ser på upplevelsen på Hovet när jag ändå håller på. Det är mycket jag börjar bli trött på kan jag säga. Jag är trött på jippona. Jag är trött på pajaserna i Blue Brigade. Jag är trött på Sektion "Åhh det är full fart framåt" (ni kan nog gissa er till vilka det är vid det här laget...stön.) Jag är trött på grisfot och jag är trött på nedre, jag är trött på våran icke-existerande spontanitet och framförallt jag är trött på våran humor.

Jag håller med dig till 90% i den beskrivningen (jag gillar Blue Brigade, men annars instämmer jag helt). Det var mycket roligare att gå på hockey när vi var ett bottenlag, för att det var en helt annan känsla.

Sen tillbaka till ämnet. Jag vet att de som är mest igenkända i Djurgårdsled är fotbollssupportrar i grund och botten, och dom har aldrig, och kommer aldrig att lägga ner lika mycket hjärta och kraft på Hovet som de gör på Stadion. Jag tycker att det är jävligt synd, men det är något som man får leva med ändå. Vi alla har ju olika intressen, och jag själv går i princip inte på någon fotbollsmatch för att jag tycker att det är dödstrist, så givetvis förstår jag att vissa andra tycker det motsatta.
Men det förändrar dock inte det faktum att JK borde ta ett större ansvar på Hovet som den officiella supporterorganisation till Djurgården Hockey som de faktiskt är trots allt. Det är inte mycket som behövs, utan det enda som behövs är någon som kan peppa igång klacken då och då. Jag tror nog att alla elitserielag har minst en klackledare bortsett från oss då, och det är synd, för att vi höjer oss avsevärt med en klackledare.

Jag vet inte riktigt exakt vad som ska och kan göras för att förbättra stämningen på Hovet, men ett par vinster hade ju garanterat höjt ljudnivån ett snäpp i alla fall, så det får vi hoppas på nu till att börja med.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
erik_dif skrev:Jag kan ju berätta själv hur jag ser på upplevelsen på Hovet när jag ändå håller på. Det är mycket jag börjar bli trött på kan jag säga. Jag är trött på jippona. Jag är trött på pajaserna i Blue Brigade. Jag är trött på Sektion "Åhh det är full fart framåt" (ni kan nog gissa er till vilka det är vid det här laget...stön.) Jag är trött på grisfot och jag är trött på nedre, jag är trött på våran icke-existerande spontanitet och framförallt jag är trött på våran humor.

Jag håller med dig till 90% i den beskrivningen (jag gillar Blue Brigade, men annars instämmer jag helt). Det var mycket roligare att gå på hockey när vi var ett bottenlag, för att det var en helt annan känsla.

Sen tillbaka till ämnet. Jag vet att de som är mest igenkända i Djurgårdsled är fotbollssupportrar i grund och botten, och dom har aldrig, och kommer aldrig att lägga ner lika mycket hjärta och kraft på Hovet som de gör på Stadion. Jag tycker att det är jävligt synd, men det är något som man får leva med ändå. Vi alla har ju olika intressen, och jag själv går i princip inte på någon fotbollsmatch för att jag tycker att det är dödstrist, så givetvis förstår jag att vissa andra tycker det motsatta.
Men det förändrar dock inte det faktum att JK borde ta ett större ansvar på Hovet som den officiella supporterorganisation till Djurgården Hockey som de faktiskt är trots allt. Det är inte mycket som behövs, utan det enda som behövs är någon som kan peppa igång klacken då och då. Jag tror nog att alla elitserielag har minst en klackledare bortsett från oss då, och det är synd, för att vi höjer oss avsevärt med en klackledare.

Jag vet inte riktigt exakt vad som ska och kan göras för att förbättra stämningen på Hovet, men ett par vinster hade ju garanterat höjt ljudnivån ett snäpp i alla fall, så det får vi hoppas på nu till att börja med.
Vissa av killarna jobbade utan paus över 40 timmar i sträck med 30-års tifot...
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Vissa av killarna jobbade utan paus över 40 timmar i sträck med 30-års tifot...
Missförstå mig inte nu. Jag vet mycket väl att dom jobbar på bra med de tifon som görs, men bortsett från tifona så är det inte mycket, tyvärr.

Under hockeysäsongen så är det ett fåtal antal tifon per säsong.
Under fotbollssäsongen så är det en hel drös tifon, på hemma såväl som bortaplan, samt att killar med kopplingar till JK styr upp klacken ordentligt under mer eller mindre varje match. Därtill anordnas många bortaresor, något som är väldigt sällsynt vad gäller hockeyn. Givetvis är det andra förutsättningar, men när man går ut en vecka innan match och meddelar att man har en resa planerad så bör man inte räkna med att fylla en buss.

Många gör ett fantastiskt jobb, inget snack om saken, men det är bara synd att det inte är lika helhjärtat på Hovet som det är på Stadion.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:Vissa av killarna jobbade utan paus över 40 timmar i sträck med 30-års tifot...
Missförstå mig inte nu. Jag vet mycket väl att dom jobbar på bra med de tifon som görs, men bortsett från tifona så är det inte mycket, tyvärr.

Under fotbollssäsongen så är det en hel drös tifon, på hemma såväl som bortaplan, samt att killar med kopplingar till JK styr upp klacken ordentligt under mer eller mindre varje match. Därtill anordnas många bortaresor, något som är väldigt sällsynt vad gäller hockeyn. Givetvis är det andra förutsättningar, men när man går ut en vecka innan match och meddelar att man har en resa planerad så bör man inte räkna med att fylla en buss.

Många gör ett fantastiskt jobb, inget snack om saken, men det är bara synd att det inte är lika helhjärtat på Hovet som det är på Stadion.
Visst. Men att klaga på att de som gör något, inte gör tillräckligt mycket. Är kanske inte fel ände att börja.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Visst. Men att klaga på att de som gör något, inte gör tillräckligt mycket. Är kanske inte fel ände att börja.
Jo, kanske det, men vart ska man uttrycka sitt missnöje annars?
Inte för att det jag skriver gör någon skillnad precis, men det är bara skönt att skriva av sig lite ibland, och om det ska till någon förändring till det bättre så är det folk ur JK som måste ta initiativ för detta. Hade jag personligen vetat att jag blivit bemött med respekt om jag gick ner på räcket så hade jag nog gjort det, men hade jag gått ner där så vet jag att det hade krävts flera försök innan folk ens övervägt att ta en seriöst, och det är inte något som jag, och förmodligen ingen annan "randomsupporter" har lust att göra. Några killar har försökt, och samtliga har i princip blivit utskrattade (enbart för att ingen känner igen dom) trots att dom verkligen försöker, och det är inget som lockar precis. Sen har jag inte det rätta utseendet eller åldern för att folk ska få respekt för mig, så jag har inte så mycket där nere att göra, hehe.

Nä men som sagt, det vore bara jävligt soft om någon från JK tog lite initiativ och ställde sig på räcket någon match. Det hade verkligen gjort en stor nytta, för att det behövs en utskällning i äkta Martin-klass för att vissa fågelholkar ska vakna.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:

Varför engagerar du dig inte i JK då och bygger upp det som du saknar?
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Varför engagerar du dig inte i JK då och bygger upp det som du saknar?
För att jag inte har tid att göra det.
Jobbar man heltid, går på i snitt två matcher i veckan och tränar då och då så har man inte allt för mycket tid över. Den tid jag får över vill jag spendera med vänner eller bara vila ut så att man orkar gå till arbetet i ett gott skick.

Givetvis handlar allt om prioriteringar, och hade jag verkligen velat så hade jag väl kunnat få tid för att engagera mig, men den lilla tid som man får över efter de 40 timmar i veckan som man arbetar är ganska dyrbar, och jag lägger redan nu ner många timmar på att åka till och från Hovet, se matcher på plats, se matcher på tv och skriva på forum samt läsa flera kvällstidningar. Det som kvarstår efter det går till att sova ut under helgen, gå ut en kväll och kanske glo på någon internationell fotbollsmatch under helgen, samt eventuellt umgås med vänner under dagarna om tid ges för det.

Men som sagt, allt handlar om prioriteringar, och jag anser inte att det är värt att lägga ner all den fritid som jag har på Djurgården Hockey.

De som lägger ner sin fritid på Djurgården gör det ju grymt, inget snack om saken. Dom ska ha cred för det arbete dom gör, och det säger jag inte emot. Men jag tycker bara att det är synd att inte någon som är igenkänd kan tänka sig att gå ner på räcket när det är dött på Hovet. Det är en liten sak att göra, som gör så fruktansvärt mycket för stämningen på Hovet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
Daniel942 skrev:Varför engagerar du dig inte i JK då och bygger upp det som du saknar?
För att jag inte har tid att göra det.
Jobbar man heltid, går på i snitt två matcher i veckan och tränar då och då så har man inte allt för mycket tid över. Den tid jag får över vill jag spendera med vänner eller bara vila ut så att man orkar gå till arbetet i ett gott skick.

Givetvis handlar allt om prioriteringar, och hade jag verkligen velat så hade jag väl kunnat få tid för att engagera mig, men den lilla tid som man får över efter de 40 timmar i veckan som man arbetar är ganska dyrbar, och jag lägger redan nu ner många timmar på att åka till och från Hovet, se matcher på plats, se matcher på tv och skriva på forum samt läsa flera kvällstidningar. Det som kvarstår efter det går till att sova ut under helgen, gå ut en kväll och kanske glo på någon internationell fotbollsmatch under helgen, samt eventuellt umgås med vänner under dagarna om tid ges för det.

Men som sagt, allt handlar om prioriteringar, och jag anser inte att det är värt att lägga ner all den fritid som jag har på Djurgården Hockey.

De som lägger ner sin fritid på Djurgården gör det ju grymt, inget snack om saken. Dom ska ha cred för det arbete dom gör, och det säger jag inte emot. Men jag tycker bara att det är synd att inte någon som är igenkänd kan tänka sig att gå ner på räcket när det är dött på Hovet. Det är en liten sak att göra, som gör så fruktansvärt mycket för stämningen på Hovet.
Jag är övertygad om att majoriteten av Ultras och Fabriken killarna jobbar/pluggar lika mycket som du. Du kan inte kräva mer av dom. Det är inte tillräckligt bra på våra läktare för att killar som du (och jag) helt enkelt inte drar vårt strå till stacken tillräckligt mycket. Vi ska definitivt inte peka på de som faktiskt gör något.
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Jag är övertygad om att majoriteten av Ultras och Fabriken killarna jobbar/pluggar lika mycket som du. Du kan inte kräva mer av dom. Det är inte tillräckligt bra på våra läktare för att killar som du (och jag) helt enkelt inte drar vårt strå till stacken tillräckligt mycket. Vi ska definitivt inte peka på de som faktiskt gör något.
Givetvis jobbar/pluggar många, den enda skillnaden är att dom lägger sin fritid på Djurgården helt och hållet, vilket de flesta inte vill eftersom det eliminerar tid för annat.

Sen så är det varken du eller jag som är problemet för att vi inte lägger ner all vår fritid på DIF. Problemet är och förblir alla fågelholkar som inte är i klacken för att sjunga såvida inte någon ställer sig med en piska bakom dom och hotar med tortyr om dom inte sjunger.
Man bör inte klaga, och även om jag i praktiken gör det, så känner jag inte direkt att jag klagar fullt ut, utan jag uttrycker mig bara lite besviket över att intresset för att styra upp klacken under hockeymatcher inte existerar, samtidigt som det typ alltid är gott om folk som kan tänka sig att ställa sig på räcket på Stadion. Jag vet inte varför det har blivit så, men tråkigt som fan är det.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Är det nu man ska ställa sig upp och applådera eller? För en så komplett uppvisning i hyckleri lär man ju aldrig få se igen (förhoppningsvis...).

Du borde skämmas.
gurra

Inlägg av gurra »

AMMC skrev:Är det nu man ska ställa sig upp och applådera eller? För en så komplett uppvisning i hyckleri lär man ju aldrig få se igen (förhoppningsvis...).

Du borde skämmas.
Nu är jag osäker på exakt vad du syftade på men om jag tolkar dig rätt så håller jag med.

Jag är skrämd över folk här på forumet som klagar på andra personer som faktiskt jobbat hårt och som faktiskt åstadkommer saker. Matchtråden för senaste derbyt var läskigt, folk säger att de ska sluta gå på matcher. Som tur är så är inte detta forumet representativt för den generella supportern.

Stämningen mot Färjestad var märklig. Det var bra med publik, men det kändes som att publiken var uppriktigt ärlig mot laget. Om laget gjorde något bra så kom det varma applåder och jubel och även om det var några stunder där det inte var nån ramsa igång så tycker jag att kärleken spreds till laget trots den situation vi befinner oss i. De fick credd när de "förtjänade" det så att säga men även helt okej stöttning genom hela matchen även om det varit mer drag på andra matcher givetvis. Folk tog sig fan dit och stöttade laget. Grymt!

Men precis som att spelarna ALLA måste dra sitt strå till stacken och inte lita på att någon annan gör det åt en så måste vi resonera likadant. Om vi supportrar gör vårat jobb så kan vi bara lite på att spelarna kommer göra sin del.
Senast redigerad av gurra den 2011-11-18 13:04:40, redigerad totalt 1 gånger.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Då jag inte är någon renodlad klackmänniska ska jag egentligen inte uttala mig, men varför måste man alltid ''välja'' mellan hockeyn och fotbollen?

Svårt område detta. Förhoppningsvis kan vi vara riktigt bra på läktaren i båda sporterna, men då krävs det att samma personer går på båda sporterna. Som det är nu så verkar en tendens vara att fler och fler ''riktigt klackfolk'' försvinner från Hovet medan fler och fler mammor med barn, fjortisar och turister dyker upp, vilket är hemskt tråkigt. Håller inte med dig erik_DIF om att det är jippon kring matcherna. Verkligen inte. Men jag förstår din frustration.

Jag tycker för övrigt att Blue Brigade är ruggigt bra för vår stämning.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Mäklaren skrev:Då jag inte är någon renodlad klackmänniska ska jag egentligen inte uttala mig, men varför måste man alltid ''välja'' mellan hockeyn och fotbollen?

Svårt område detta. Förhoppningsvis kan vi vara riktigt bra på läktaren i båda sporterna, men då krävs det att samma personer går på båda sporterna. Som det är nu så verkar en tendens vara att fler och fler ''riktigt klackfolk'' försvinner från Hovet medan fler och fler mammor med barn, fjortisar och turister dyker upp, vilket är hemskt tråkigt. Håller inte med dig erik_DIF om att det är jippon kring matcherna. Verkligen inte. Men jag förstår din frustration.

Jag tycker för övrigt att Blue Brigade är ruggigt bra för vår stämning.
Det är en tendens. Fotbollen är påväg upp igen och hockeyn ner, de har bara inte förstått det själva ännu.

Det handlar om att sektionerna i princip får den publik de förtjänar. Fotbollssektionen motarbetade aktivt sin publik under förra decenniets mitt. Samtidigt hade DIF Hockey ett par väldigt lyhörda människor i organisationen (dessa har sedan dess lämnat...) som hade förståndet att arbeta tillsammans med Järnkaminerna.

Nu svänger pendeln igen och jag kan väl lista några av orsakerna...

DIF Fotboll:
Har lagt ner och taggat ner hetsjakten på sina egna supportrar.
Har tagit initiativ till dialog och bjudit in supportrar för att mer förstå behoven och kunna uppfylla dem. Engagerar aktivt supportrar i arbetet.
Har infört en kultur av öppenhet vad gäller access och information, fans och supportrar blir väl bemötta och transparens är ett nyckelord.
Har en huvudtränare i Magnus Pehrsson som agerar på ett värdigt och respektfullt sätt mot supportrar.

DIF Hockey:
Agerar nickedockor till polismyndigheten vad gäller säkerhet och påhejar t.o.m utvecklingen med de förnedrande larmbågarna.
Agerar isolerande och stänger aktivt tillgången till lag och ledare, stängd träning, inga spelare bemöter supportrarna efter derbyt osv.
En kultur med nedsättande attityder finns på kansliet vilket tar sig uttryck i kontakt med fans och supportrar.
Sportchef och huvudtränare anser inte att fans och supportrar har rätt till information, för dem är allting hemligt eller känsligt.
Skriv svar