Djurgårdens IF - Färjestads BK, 16/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Mash skrev:Någon som har lust att lägga ut Kempes försök på ett zorro-mål? Vore kul att se det igen :)
Finns med i sammandraget från matchen! :)
2014-04-07, vad hände?
B.I.B.A

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 16/11 2011

Inlägg av B.I.B.A »

Du och jag daniel, du och jag.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Undra om Hardy vet vad som menas med "sköld" förresten? Tror han tänker på såna här:

Bild
Användarvisningsbild
norrlandsgold

-daniel- skrev:
Undra om Hardy vet vad som menas med "sköld" förresten? Tror han tänker på såna här:

Bild
HAHAHA!

Bild

Han kanske inte såg att de stog sköld utan köld så han tog det coolt ?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

norrlandsgold skrev:
-daniel- skrev:

Bild
HAHAHA!

Bild

Han kanske inte såg att de stog sköld utan köld så han tog det coolt ?
Tänker han "köld"? som i *brrrr*

Skämt åsido. Jag tyckte mig se en ganska så aktiv Hardy i båset. Allt annat än det som visats upp tidigare är bättre.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Bild

Han kanske inte såg att de stog sköld utan köld så han tog det coolt ?[/quote]

Tänker han "köld"? som i *brrrr*[/quote]

Kan vara så mjaa..
Mash

Inlägg av Mash »

Denna match, säsongen 10/11, lämnade även Ragnarsson laget. Värt att minnas, saknar han fortfarande.

Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Kollar på reprisen på canal + nu. Ser spår av det vi visade upp säsongen 09/10.

Sjukt kul att se hur Norman visar för en kafferunkare hur han lurade upp honom på läktaren efter sin fint. Pekar mot läktaren och skrattar, klockers.
Losing all hope was freedom.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mash skrev:Denna match, säsongen 10/11, lämnade även Ragnarsson laget. Värt att minnas, saknar han fortfarande.

DIF utan Ragge är som Die Hard utan Bruce Willis. Players like him don't grow on trees.

Tänk tanken: Ragge OCH Daniel Tjärnqvist... jävlar. Ragge/Honken - Daniel/Printz... det hade varit riktigt grymma backpar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

B.I.B.A skrev:Tror du glömmer bort närmare 20 matcher tidigare den här säsongen som vi spelat som fittor.
Haha, nej alltså jag har inte glömt bort dom tidigare matcherna. Jag hakar inte upp mig på negativ skit, utan jag väljer att se det positiva. Vi har spelat uselt, är krislaget nummer ett, men ligger trots det på slutspelsplats, säger inte det dig något? För något år sedan så skrek man av glädje om vi låg på slutspelsplats, och idag kräver folk att Hardy ska avgå. Jag tycker bara att du och många andra ska tagga ner, för att det vänder snabbt inom hockeyn, och det sista jag vill är att Djurgården ska bli som bajen och gnaget, dvs utgå ifrån kortsiktigt tänkande och sparka en tränare så fort det blåser lite motvindar. Lag som är bra har en konsekvent idé med förtroende för spelare och ledare, och det är det som skapar ett mästarlag. Att sparka ledare och spelare hit och dit skapar allt annat än en trygghet.

Det kan bara bli bättre, och jag sa inför den här matchen att vid en förlust så bör Hardys situation ses över, men han gjorde det bra idag och det är vad jag tar med mig. Segern gav killarna självförtroende, och det är vad vi ska ta med oss till Växjö, inte någon jävla pissmatch mot sorkarna där vi hade alla möjliga marginaler mot oss.
Sen så är det bara lite komiskt med att alla ska kräva Hardys avgång direkt efter en torsk mot gnaget. Det finns på tok för många derbysupportrar som hatar mer än de älskar, och det är synd att det är så. En match mot gnaget är egentligen inte viktigare än en match mot Färjestad. Givetvis slår man hellre gnaget, men det är lika många poäng på spel i varje match, och det får man inte glömma.

Och sist men inte minst, om en gnagare hånar dig för förlusten, klappa dig på bröstet och säg: Vart fan var du när ni var skit?
Det räcker så.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Raus skrev:Kollar på reprisen på canal + nu. Ser spår av det vi visade upp säsongen 09/10.

Sjukt kul att se hur Norman visar för en kafferunkare hur han lurade upp honom på läktaren efter sin fint. Pekar mot läktaren och skrattar, klockers.
Nu när vi har två får du faktiskt speca vem du menar, John eller Joel ;)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
Salas skrev:Hur fan kan ens en del av er sitta och klaga? Ryck upp er för fan. Förlusten mot gnaget sved, men det är historia och det finns ingen mening med att sitta och tjura över det ännu. Laget gjorde det bästa som dom kunde för att be om ursäkt, och spelade ut Färjestad. Det är en bättre ursäkt än att se Hardy stå i media och be om ursäkt, det gynnar inte någon.
Det är liksom svårt att hurra när man vet att laget / tränarna / hela jävla föreningen sitter och småmyser över hur fantastiskt bra vi är, och att "nu har vi vänt den här trenden" efter EN JÄVLA MATCH mot ett tväruselt Färjestad. Jag instämmer gärna i hyllningskören när vi upprepat samma inställning, offervilja, spel i ett gäng matcher i rad men för mig ter det sig fullständigt absurt att vara överlycklig efter en jävla match när vi blev våldtagna o det grövsta av Solna för två dagar sen.... Såren har långt i från läkt.
Håller med dig Daniel. Märkligt att en del glömmer en hel säsong bara för att vi lyckas vinna en match. Med en sådan inställning kan man ju undra vad man har för krav på laget?

Det var EN bra match. Jävligt kul att se. Det räcker så.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Märkligt att en del glömmer en hel säsong bara för att vi lyckas vinna en match. Med en sådan inställning kan man ju undra vad man har för krav på laget?
Jag har jävligt höga krav på det här laget, men jag har även ett tålamod för att låta spelet sätta sig. Det är inte nu SM-guldet delas ut, så det är ingen mening att få panik. De senaste åren har vi inlett uselt, och så även i år. Vi kommer igång snart, jag är fullkomligt övertygad om det.

Det som jag stör mig på är alla derbysupportrar som anser att en seger mot gnaget och sen fem raka förluster är bättre än en förlust mot gnaget för att sedan vinna fem raka. Hade vi torskat med 5-0 mot Frölunda så hade det gnällts, men det finns inte en chans att fotbollssupportrarna som höll upp banderollerna hade tagit sin tid och fixat en banderoll för att hänga ut en individ (Hardy) om vi inte just torskat mot aik.

Det var en match som vi vann, men varför inte ta den med sig och inse att vårt lag har en jävla potential? Även om inte det ser så mycket bättre ut poängmässigt under de senaste matcherna som under inledningen av säsongen så är spelet trots allt bättre, och laget tar för var dag som går ett steg i rätt riktning.

Det stora krislaget Djurgården ligger på slutspelsplats, före Färjestad och två poäng efter Linköping.
Varför inte bara se det hela som något jävligt positivt ändå? Det är kris och vi ligger på slutspelsplats, det säger en hel del om vad det här laget ska kunna åstadkomma i ett slutspel senare den här säsongen.

Ge Hardy & Co tid att arbeta i lugn och ro. Hardy har tagit oss till tre finaler på fyra säsonger, och den senaste säsongen så hade vi kunnat gå hur långt som helst om inte domarna hjälp Luleå att kvittera i den sjunde avgörande matchen.
Alla möter motgångar ibland, men efter regn kommer solsken, och jag tänker inte vika mig en millimeter vad gäller mina krav på det här laget den här säsongen. Vi ska utmana om SM-guldet, och det är jag övertygad om att vi kommer att göra. Sen om det räcker hela vägen återstår att se, det är en lång väg att vandra. Men som sagt, spelet kommer att sitta snart, var så säkra.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Salas skrev: Det som jag stör mig på är alla derbysupportrar som anser att en seger mot gnaget och sen fem raka förluster är bättre än en förlust mot gnaget för att sedan vinna fem raka.
Ja, men hur många sådana har du märkt postat här? Vi som klagar vill se en förändring på sikt. Att laget går ut och äntligen presterar i en match är knappast ett bevis på att allt är bra i DIF igen och att Hardy sköter sitt jobb. Det har ingenting med matchen mot Solna att göra, även om det hela naturligtvis aktualiserades då.
Skriv svar