BOMBOM BOUCHARD skrev:Märkligt att en del glömmer en hel säsong bara för att vi lyckas vinna en match. Med en sådan inställning kan man ju undra vad man har för krav på laget?
Jag har jävligt höga krav på det här laget, men jag har även ett tålamod för att låta spelet sätta sig. Det är inte nu SM-guldet delas ut, så det är ingen mening att få panik. De senaste åren har vi inlett uselt, och så även i år. Vi kommer igång snart, jag är fullkomligt övertygad om det.
Det som jag stör mig på är alla derbysupportrar som anser att en seger mot gnaget och sen fem raka förluster är bättre än en förlust mot gnaget för att sedan vinna fem raka. Hade vi torskat med 5-0 mot Frölunda så hade det gnällts, men det finns inte en chans att fotbollssupportrarna som höll upp banderollerna hade tagit sin tid och fixat en banderoll för att hänga ut en individ (Hardy) om vi inte just torskat mot aik.
Det var en match som vi vann, men varför inte ta den med sig och inse att vårt lag har en jävla potential? Även om inte det ser så mycket bättre ut poängmässigt under de senaste matcherna som under inledningen av säsongen så är spelet trots allt bättre, och laget tar för var dag som går ett steg i rätt riktning.
Det stora krislaget Djurgården ligger på slutspelsplats, före Färjestad och två poäng efter Linköping.
Varför inte bara se det hela som något jävligt positivt ändå? Det är kris och vi ligger på slutspelsplats, det säger en hel del om vad det här laget ska kunna åstadkomma i ett slutspel senare den här säsongen.
Ge Hardy & Co tid att arbeta i lugn och ro. Hardy har tagit oss till tre finaler på fyra säsonger, och den senaste säsongen så hade vi kunnat gå hur långt som helst om inte domarna hjälp Luleå att kvittera i den sjunde avgörande matchen.
Alla möter motgångar ibland, men efter regn kommer solsken, och jag tänker inte vika mig en millimeter vad gäller mina krav på det här laget den här säsongen. Vi ska utmana om SM-guldet, och det är jag övertygad om att vi kommer att göra. Sen om det räcker hela vägen återstår att se, det är en lång väg att vandra. Men som sagt, spelet kommer att sitta snart, var så säkra.