Djurgårdens IF - Färjestads BK, 16/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 16/11 2011

Inlägg av Magnutz »

Vi tacklas igen. Spelarna ser ut som timmerhuggare när de intervjuas, helt jävla slut. Det lades ett och annat i kors idag och varenda jävel spelade som besatt.

Fysiskt spel och ett aldrig sviktande jävlar anamma vinner matcher åt oss. Så är det.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Bra som fan att vi har match nästan direkt efter. En lätt träning imorgon där det är ett gott humör, och sen bussen ner och göra jobbet igen. Kör på ba! KÖÖR!

Jimmie Ölvestad, fy satan vad viktig han är för oss! Även när han inte gör mål så är han enormt viktig.
Senast redigerad av Kentta den 2011-11-16 22:10:18, redigerad totalt 1 gånger.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Nu såg jag inte dagens match, men för mig är det totalt obegripligt hur någon kan slänga ur sig "Hardy Nilssons Järnkaminer" matchen efter 0-5 mot aik.

Inte ens vid en 100-0 ledning idag hade jag haft förtroende för den mannen. Att vinna en match mot trötta färjestad är en sak. Men att bli utklassade och våldtagna i årets viktigaste match, av just aik, och sedan gömma sig för media och kritiken är en helt annan.

Avgå Hardy.
Senast redigerad av B.I.B.A den 2011-11-16 22:10:34, redigerad totalt 1 gånger.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Vilken skön match, en 5-1 vinst hade jag verkligen inte förväntat mig. Vi spelar bra i anfallszon men tyckte fortfarande inte att uppspelen höll den nivån den borde göra men det är på bättringsvägen. Snälla vinn nästa match nu också så kanske vi får lite vinnarkänsla i laget också.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

B.I.B.A skrev:Nu såg jag inte dagens match, men för mig är det totalt obegripligt hur någon kan slänga ur sig "Hardy Nilssons Järnkaminer" matchen efter 0-5 mot aik.

Inte ens vid en 100-0 ledning idag hade jag haft förtroende för den mannen. Att vinna en match mot trötta färjestad är en sak. Men att bli utklassade och våldtagna i årets viktigaste match, av just aik, och sedan gömma sig för media och kritiken är en helt annan.

Avgå Hardy.
Jag håller helt med dig, kändes faktiskt "sådär".
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

B.I.B.A skrev:Nu såg jag inte dagens match, men för mig är det totalt obegripligt hur någon kan slänga ur sig "Hardy Nilssons Järnkaminer" matchen efter 0-5 mot aik.
Det där var ju bara för att få igång någon sorts sång, helvete vad tyst det var idag. Alla var kanske chockade? :wink:

Jag sjöng inte med i ramsan, men vafan, det är bara en ramsa. De enda som bryr sig om vad vi sjunger är vi själva.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det finns en tråd för surtanter i Rinkside Bar. Pessimist-jollen. Nu tänker i alla fall jag gilla läget och njuta av en frejdig femetta och låta er surdegar grina ikapp här.

Tack Marcus Nilson för att du äntligen visar med hela din kropp och själ hur fan en Capten ska bete sig. Det var fan en förälskelse att bevittna. Tack.

Tack resten av laget också!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:
Det där var ju bara för att få igång någon sorts sång, helvete vad tyst det var idag. Alla var kanske chockade? :wink:

Jag sjöng inte med i ramsan, men vafan, det är bara en ramsa. De enda som bryr sig om vad vi sjunger är vi själva.
Jag var chockad att jag inte var själv på Hovet idag, det var ungefär det jag hade förväntat mig (och det laget förtjänade också).
Användarvisningsbild
madoox

Inlägg av madoox »

Magnutz skrev:Det finns en tråd för surtanter i Rinkside Bar. Pessimist-jollen. Nu tänker i alla fall jag gilla läget och njuta av en frejdig femetta och låta er surdegar grina ikapp här.

!

de försvarar inte förlusten men någon stans måste man börja, och detta är en bra start på fortsättningen, så vi hoppas de håller i sig.
så jag passar på att njuta lite här i gbg där jag är ensam djurgårdare.
kämpa djurgården!!!
Mash

Inlägg av Mash »

Ja vad ska man säga... Djurgården förvånade igen, men denna gång på ett oerhört positivt sätt.
Att komma ut så starkt som Djurgården gjorde i första perioden förvånade mig verkligen, vann tekningen och satt igång direkt. Istället för att runda målburen som vi gjorde i Måndags small det till i kortsidan, det är så det ska gå till! Jag förstår inte vad problemet är när vi möter packet men något mentalskruv sitter där varje gång packet står som motstånd...

Spelet idag såg oerhört bra och stabilt ut, det fanns kreativitet, det fanns fart och det fanns glädje. Att se glädjen efter Jimmies mål var underbart, smilet han får till är oslagbart! Första kedjan imponerade, dock är jag nyfiken på varför Åberg fick ta Ottos plats i tredje.
Hur som helst så såg det oerhört bra ut, istället för att passa in pucken gled man in med den och skapade yta åt sin lagkamrater, pucken gled runt och man var inte en diva som skulle hålla pucken så länge som det gick. Passa, passa och skjut var det som gällde idag, riktigt underbart att se!

Detta får hålla i sig nu, detta är spelet som vi hade i början, låt det inte försvinna igen. Kempes zorro-försök var underbart, haha, kreativitet så det sjunger om det! Snart sitter den Kempe, ge inte upp! ;) Nilsons agerande under matchen var skönt att se, han tog för sig, gick in och tog för sig. Fortsätt kämpa Mackan!
Personligen sjöng jag med efter 2-1 målet, SFGD sen var det tyst från mitt håll fram till 2-1. Därifrån såg man att dom bjöd oss på någonting så det var bara att bjuda tillbaka, tackar och bockar för dagens insats!
MGC

Inlägg av MGC »

Känslan var att i dag fullföljde vi i anfallen, inte bara dumpa, åka och byta. Tims mål var ett bevis på detta. Tyckte att Bombom och Kyle säkerhetsspelade mer i dag i stället för misslyckade changspuckar.
Upplevde att Blue Brigade hade en protest i första perioden, var helt tysta.

Upp till bevis på fredag så kan man kanske oppas på att slippa kvalserien.
Fan va skönt att lägga sig med ett leende. Hoppas inte mardrömarna kommer tillbaka så snabbt bara.
Berglund

Inlägg av Berglund »

Härlig seger och att se alla spela med ett stort hjärta, gör det bara bättre, hoppas nu att vi kan fortsätta spela så här.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jag är fortfarande inte det minsta nöjd. Att Jimmie säger att vi spelade bra mot aik gör fan ont i hjärtat.

Vinn några matcher i rad nu. Förhelvete.
Mash

Inlägg av Mash »

Enbom skrev:Jag är fortfarande inte det minsta nöjd. Att Jimmie säger att vi spelade bra mot aik gör fan ont i hjärtat.

Vinn några matcher i rad nu. Förhelvete.
Inte det minsta nöjd? Hela laget visade upp hockey som vi ska spela, dom visade att dom brydde sig och spelade ut Färjestad idag. Att du inte är det minsta nöjd är väl lite att ta i? ;)
Visst, att Jimmie la en sådan kommentar är förjävligt men jag tycker nog han reparerade det någorlunda. Aldrig tillåtet att spela så uselt dom gjorde i måndags men va fan, kom igen nu. Lite glädje kan du väl ändå ge, 5-1 mot Färjestad och med samba-hockey är det väl inte rätta tillfället för depp.
gurra

Inlägg av gurra »

Läser jag rätt? Sitter folk som inte var på plats och klagar på att det kördes en ramsa som alltid körs på alla matcher? Kom dit och hjälp till och sjung för i helvette. Är detta gnagarforum som bytt färger som jag hamnat på?

Sjukaste jag läst någonsin.

Underbar seger. Det djupa såret har börjat läka lite.
Skriv svar