Djurgårdens IF - Färjestads BK, 16/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Raus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 16/11 2011

Inlägg av Raus »

Påväg hem från matchen, grymt starkt att vi forstätter vara över 7k på hovet trots våldtäckten senast. Vad sa Wesslau i intervjun?
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Va fan hände där? Var så inne i däckbytet på bilen att när jag kom hem igen valde jag slösurfande på olika bilsidor innan det slog mig att kolla vad som hänt i sportens värld. Sällan man gått in på AB och sett en så positiv huvudrubrik. Konstigt nog har vi haft det lätt mot kaffekokarna på Hovet och som många säger så krävs det ett antal i stiftet i rad för att man ska kunna glädjas på riktigt. Själv ska jag till djupaste småland på fredag och jag vill helst slippa att bli hånad av mina inavlade bekanta så snälla håll farten uppe iaf över helgen. Please.
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

Raus skrev:Påväg hem från matchen, grymt starkt att vi forstätter vara över 7k på hovet trots våldtäckten senast. Vad sa Wesslau i intervjun?
Bla

Komentator, Ni har varit hår pressade från media, fans och dyl efter hur påverkar det er.

W-Det är ju därför man älskar att spela DIF, fansen går liksom bara inte hem efter matchen och "okej dom engagerar sig
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Oerhört skönt och (framförallt) viktigt med en seger igen. MEN, tro nu för fan inte att vi är världsmästare bara för att vi precis har vunnit mot ett bakfullt och proppmätt FBK. Jag vill se minst 3-4 matcher på raken med BRA SPEL innan jag blir övertygad om att vi är tillbaka på rätt spår igen. Glöm inte att vi fortfarande, efter en dryg tredjedel spelad av serien, ännu inte har lyckats ta två trepoängare i följd (... och hur sjukt är inte det?!). Det är minst sagt hög tid att vi lyckas bryta den dystra trenden. Gärna med start mot Växjö på fredag, som enligt mitt tycke tillhör en av säsongens svårare bortamatcher...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-11-16 22:50:19, redigerad totalt 2 gång.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
kaminor

Inlägg av kaminor »

Bra match. Hög intensitet, mycket vilja och skridskoåkning. Samt en stor portion medstuds och tafatt fbk-keeper. Förstakedjan dominerar, skönt att se. Jimmie är planens gigant. Tyvärr är andrakedjan riktigt blek, Carlsson-Zibbe-Tjärnqvist får inte mycket uträttat. Tycker det är konstigt att Hardy & Co. inte bytte ut nån av forwardsen mot Brodin för att testa. Inte en minuts speltid fick Brodin ju. Inte ens när Zibbe gick sönder.

Wesslau riktigt bra som vanligt. Det mesta såg bra ut idag faktiskt. Ändå har man svårt att vara "jätteglad". Fortfarande orolig som fan.

Och ja, Wesslaus kommentarer i C+ efter matchen var klockrena. Jimmies kommentar att "kritiken som vi fått är obefogad" var väl inte lika bra.

Bra med banderollen till Hardy också. Starkt att över 7 000 dyker upp idag.
Senast redigerad av kaminor den 2011-11-16 21:45:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Taskman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Taskman »

fullmonty skrev:Förresten såg ni Kaffesumparn som stog i avbytarbåset och svinga framför djurgårdarn i andra perioden när han kom med pucken?? Sjukt att domarn missade det....men domarna var ju bra eller hur var det du sa Taskman
Ja inte sög domarna som de har gjort i nästan varenda match vi haft. Och ja jag såg faktiskt den där det såg ut som han hade klubban utanför ner mot isen och störde DIF spelaren.
De missade en grej.. Ohh no..
I vanliga fall missar de ungefär 1 grej var 5:e minut.. Och då inte bara åt vårt hål.. Jag ser även saker som borde dömmas mot oss men domarna missar totalt.

Sen höll jag med en kommentar om att domarna var bra idag vilket de var då jag jämförde med säsongen överlag då vi haft mycket skitdomare.

Är nöjd med matchen vilket är viktigt och hoppas detta tänder till några så kanske man får se en bra match på fredag också.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag var tyvärr rätt oengagerad ikväll, kan inte rå för det. Att vi vann var ju dock skoj.

Men nu var det ju det där med att vinna två matcher i rad.... Kan vi fixa det nu också vore det bra, tack. Kommer laget ut som vanligt och tror de är världsmästare efter EN JÄVLA VINST så tror jag ärligt talat jag slänger ut TV-helvetet genom fönstret.

Annat, över 7000 på Hovet 2 kvällar efter en våldtäkt av Solna måste ses som något slags jävla rekord i lojalitet. Tror inte DIF förstår hur fantastiskt jävla bra föreningen har det.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Avslutar sista dropparna med ett leende på läpparna och denna låt lite kopplat i mina banor till Djurgården och fans.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Åh herregud så skönt med en övertygande vinst! Vill faktiskt påstå att det var DIF som var bra, och inte Färjestad som var praktusla.

Det var så jävla kul att se Djurgården idag, det var länge sen jag kände så. Satan vad dom smällde på och åkte skridskor! Sjukt kul att se!
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

-daniel- skrev:Annat, över 7000 på Hovet 2 kvällar efter en våldtäkt av Solna måste ses som något slags jävla rekord i lojalitet. Tror inte DIF förstår hur fantastiskt jävla bra föreningen har det.
Hehe :D
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Som nämnts är det otroligt att över sjutusen befinner sig på Hovet en dag som denna, cred till alla er!

Verkar förövrigt som vår superkedja från 09/10 åter funnit varandra. Spännande är bara förnamnet.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Sline

Inlägg av Sline »

Tråkigt för Zibbe att sättas ihop med Tjärnqvist och Carlsson. Ser hellre han spela med tex Cehlin och Brodin i framtiden.
http://www.difhockey.se/truppen ...en skam för Djurgårdens IF för all framtid!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vad sa Wesslau i intervjun (Canal+)?

Var lite intressant att höra Järlan innan match förresten i intervjun på jumbotronen, stack ut hakan något där han säger "Färjestad måste spela jävligt bra för att vinna idag så taggade våra spelare är" (inte ordagrant men något liknande). Eh? Jaha? Det har man alltså inte varit tidigare - varför?

EDIT: Jag måste förresten ge beröm åt min eviga klagomur M.Tjärnqvist som återigen ser rappare ut på grillorna och framförallt FÖRSÖKER SPELA LITE FYSISKT. Mer av det Mathias så lovar jag att du skall få undvika sågklingan lite oftare.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Mackan Nilson får 5+ för matchen idag. Första utespelare att få 5+ den här säsongen, bra jobbat.

I övrigt vill jag tacka min nyfunne vän JohanPez. Nu har jag äntligen ett bollplank på matcherna! Tack! :D
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Inte värt ett skit om vi torskar mot Växjö. Löjligt att påstå att det här skulle vara någon slags tokskillnad mot tidigare matcher, vi möter idag ett skadedrabbat Färjestad som spelar fan snudd på sämre än Timrå. Lägg därtill en målvakt som får Naumovs att framstå som Patrick Roy!

Det positiva med den här matchen är att förstakedjan visar framfötterna ordentligt. Mackan gör väl sin bästa match på hela säsongen! Behövs nu när vår andrakedja är så jävla meningslös att jag får åderbråck i ringmuskeln. Fjärdelinan fortsätter att spela bra men det är inget nytt heller. De enda spelarna som gjort sitt jobb den här säsongen är just dessa tre herrar som fortfarand ekan hålla huvudet högt. Synd att Kempe inte fick sätta den där men det är väl som vanligt när det gäller Mario. Nära skjuter ingen hare!

Nästa positiva del är att Kyle och Bom Bom inte var bedrövliga idag vilket jag tackar för. Ni var medelmåttiga Elitseriespelare, och i läget vi är nu så är det en rejäl jävla bedrift.

Återigen också, bra matcher av Wesslau, Printz och Norman. Tyckte dock att Brodin kunde ersätta främst Carlsson men även Åberg som idag visar hur ung han är. Dumma beslut, skjuter aldrig när han ska, men möschar iväg nån jävla ärtbössefjong i powerplay från ingen vinkel alls vid ett par tillfällen. Synd!

Men tre poäng är aldrig fel, och nu är det verkligen upp till bevis på fredag. Torsk där och det är måndag igen!
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar