Nja. Den grundläggande spelidén, som att tacklas, komma in i slottet, visa sig för medspelaren, skjuta och sedan fullfölja in på mål är det inte många spelare i DIF som har någon större lust att spela efter just nu. Det är troligtvis för obekvämt, eller så saknas helt enkelt motivation i gruppen för att det skall göras.BOMBOM BOUCHARD skrev: Enda jag inte håller med om är spelarnas kämpaglöd. De sliter och försöker, men det leder ingenstans eftersom det saknas en tydlig spelidé.
Passningarna utdelas av stillastående spelare till andra spelare utan fart. Vi blir ett lätt byte.
Spelidén att man stöttar sina kamrater och försöker hjälpa varandra har också gått förbi årets upplaga av DIF. Gillar ens spelarna varandra? Eller är det bara "jaget" som gäller nu kan man undra.
Jag köper att vi inte har någon magic bullet när det gäller upp-spel och andra taktiker, men när inte ens spelarna visar den vilja som krävs för att göra grunderna ordentligt så tycker inte jag att man kan ge dem credd för att slita och försöka.