Jag tycker att DIF var på god väg att utvecklas under Tomas & Micke men då plockades Hardy in. Han gjorde sitt men mycket hade han gratis från säsongen före - trots missat slutspel. Men frågan är om det är bra att befordra Tomas & Micke till huvudansvariga nu. De har sina roller och sitt sätt att vara med spelarna. Allt det skulle ändras och det är tveksamt om spelarna tar till sig en sådan ändring.sensei skrev:Men DIF har inte utvecklats speciellt bra under dem. Jag vill tycka om de två men jag tror inte på det i egenskap av att vara entusiastisk amatör. Det är givetvis spekulationer men jag tror de är alldeles för mesiga och mysiga. Jag vill ersätta dem och bana vägen för en karismatisk ledare. En som är smart och inte bara skriker, givetvis. Det naturliga valet är Wiken, men det finns säkert andra bra namn därute.-daniel- skrev:Jag tycker helt ärligt talat att det vore bättre att göra sig av med Hardy och låta framförallt Montén få friare tyglar (om man inte har något klockrent alternativ till ersättare alltså). Han lär ju hållas tillbaka av Nilsson precis hela tiden och får inte bestämma ett kött.
Tror att Thomas & Micke skulle ha betydligt större förtroende hos spelarna än vad Hardy har just nu...känns bara som han är en energislukare.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
En huvudtränare som inte tar sitt ansvar och leder presskonferensen efter en blytung derby-torsk måste anses ha bränt sina broar. Helt oacceptabelt. Varför ska assisterande stå och skämmas för?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag håller helt med. Det här var droppen för mig och mitt (icke)förtroende för Hardy.Magnutz skrev:En huvudtränare som inte tar sitt ansvar och leder presskonferensen efter en blytung derby-torsk måste anses ha bränt sina broar. Helt oacceptabelt. Varför ska assisterande stå och skämmas för?
Det får räcka nu. Då kommer bara problemet....och? Vem bryr sig att vi fans tycker så? Inte en käft. För Hardy är ett helgon som är orörlig. Allt är dessutom så puttenuttit i vår lilla förening och alla mår så jävla bra hela tiden, och vi "skall vända den här skutan tillsammans" och "vi jobbar vidare", och "vi har lite oflyt" osv.
Jävligt tyst från lagets alla twittrare i alla fall. Inget lamt jävla tv-spelstjafs eller annat. Kanske dags att tvinga fram ett COD/WOW/Wtf-stopp under säsong.-daniel- skrev:Jag håller helt med. Det här var droppen för mig och mitt (icke)förtroende för Hardy.Magnutz skrev:En huvudtränare som inte tar sitt ansvar och leder presskonferensen efter en blytung derby-torsk måste anses ha bränt sina broar. Helt oacceptabelt. Varför ska assisterande stå och skämmas för?
Det får räcka nu. Då kommer bara problemet....och? Vem bryr sig att vi fans tycker så? Inte en käft. För Hardy är ett helgon som är orörlig. Allt är dessutom så puttenuttit i vår lilla förening och alla mår så jävla bra hela tiden, och vi "skall vända den här skutan tillsammans" och "vi jobbar vidare", och "vi har lite oflyt" osv.
- SirDIFalot
Det är väl bara sluta följa dom på twitter om du inte gillar vad de pratar om på sin fritid? Det är ju deras privata konton och det skriver om vad de vill men det är upp till dig att läsa om det eller inte.Magnutz skrev:Jävligt tyst från lagets alla twittrare i alla fall. Inget lamt jävla tv-spelstjafs eller annat. Kanske dags att tvinga fram ett COD/WOW/Wtf-stopp under säsong.-daniel- skrev:Jag håller helt med. Det här var droppen för mig och mitt (icke)förtroende för Hardy.Magnutz skrev:En huvudtränare som inte tar sitt ansvar och leder presskonferensen efter en blytung derby-torsk måste anses ha bränt sina broar. Helt oacceptabelt. Varför ska assisterande stå och skämmas för?
Expert.
Privat och privat. När DIFHockey går ut och reklarmar om att de ska twittra ser jag det som en del i konceptet. Det är tyst från deras konton. Det betyder något.SirDIFalot skrev:Det är väl bara sluta följa dom på twitter om du inte gillar vad de pratar om på sin fritid? Det är ju deras privata konton och det skriver om vad de vill men det är upp till dig att läsa om det eller inte.Magnutz skrev:Jävligt tyst från lagets alla twittrare i alla fall. Inget lamt jävla tv-spelstjafs eller annat. Kanske dags att tvinga fram ett COD/WOW/Wtf-stopp under säsong.-daniel- skrev:Jag håller helt med. Det här var droppen för mig och mitt (icke)förtroende för Hardy.Magnutz skrev:En huvudtränare som inte tar sitt ansvar och leder presskonferensen efter en blytung derby-torsk måste anses ha bränt sina broar. Helt oacceptabelt. Varför ska assisterande stå och skämmas för?
Att de skäms kanske?Magnutz skrev:Privat och privat. När DIFHockey går ut och reklarmar om att de ska twittra ser jag det som en del i konceptet. Det är tyst från deras konton. Det betyder något.SirDIFalot skrev:Det är väl bara sluta följa dom på twitter om du inte gillar vad de pratar om på sin fritid? Det är ju deras privata konton och det skriver om vad de vill men det är upp till dig att läsa om det eller inte.Magnutz skrev:Jävligt tyst från lagets alla twittrare i alla fall. Inget lamt jävla tv-spelstjafs eller annat. Kanske dags att tvinga fram ett COD/WOW/Wtf-stopp under säsong.-daniel- skrev:Jag håller helt med. Det här var droppen för mig och mitt (icke)förtroende för Hardy.Magnutz skrev:En huvudtränare som inte tar sitt ansvar och leder presskonferensen efter en blytung derby-torsk måste anses ha bränt sina broar. Helt oacceptabelt. Varför ska assisterande stå och skämmas för?
Bra fokus förövrigt, du lär ju verkligen ha satt fingret på problemet.
Bla, bla. Vad vill du då lille vän?AMMC skrev: TEXT
Att de skäms kanske?
Jag ville påpeka att det var fånigt att ta upp 6 spelares twittrande som om det hade någonting med det som är ruttet i DIF att göra. Det ska inte vara så jävla svårt att förstå.Magnutz skrev:Bla, bla. Vad vill du då lille vän?AMMC skrev: TEXT
Att de skäms kanske?
Ren och skär Aftonbladetklass i din slutledningsförmåga. Detta kan du dokumentera.
Vill du kasta lite paj med mig kan vi ta det via PM.AMMC skrev:Jag ville påpeka att det var fånigt att ta upp 6 spelares twittrande som om det hade någonting med det som är ruttet i DIF att göra. Det ska inte vara så jävla svårt att förstå.Magnutz skrev:Bla, bla. Vad vill du då lille vän?AMMC skrev: TEXT
Att de skäms kanske?
Ren och skär Aftonbladetklass i din slutledningsförmåga. Detta kan du dokumentera.
- SkönaDjurgårn
Imorgon vill jag vakna upp till stora rubriker om forandringar i DIF. GN.
- ANTECKNINGSBLOCK
Åh herregud, jag brister ut i ett stort jävla gapskratt..ANTECKNIGSBLOCK
Losing all hope was freedom.
För mycket fokus på Hardy nu. Hans coachning är ju iofs inte något att skryta med men jag tycker problemet ligger lika mycket på ett antal spelare just nu.
Mathias Tjärnqvist
Jonas Almtorp
Mattias Carlsson
Kyle Klubertanz
Josef Boumedienne ( dock så tycker jag Josef har förbättrat sig )
Peta dessa 5 i någon match och lyft upp 2-3 spelare från J20 och hoppas att det ger dem någon jävla signal till att börja prestera.
Här kommer ju givetvis Hardy in i bilden, våga peta dessa herrar ett tag nu gubbe.
Mathias Tjärnqvist
Jonas Almtorp
Mattias Carlsson
Kyle Klubertanz
Peta dessa 5 i någon match och lyft upp 2-3 spelare från J20 och hoppas att det ger dem någon jävla signal till att börja prestera.
Här kommer ju givetvis Hardy in i bilden, våga peta dessa herrar ett tag nu gubbe.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Varför nöja sig med 2-3 spelare? Lyft upp hela jävla J20-laget istället i nästa match. Då kan vi börja snacka signalvärde.Billx skrev:För mycket fokus på Hardy nu. Hans coachning är ju iofs inte något att skryta med men jag tycker problemet ligger lika mycket på ett antal spelare just nu.
Mathias Tjärnqvist
Jonas Almtorp
Mattias Carlsson
Kyle Klubertanz
If you're not confused, you're misinformed