Och för min del var det nog 82/83.BOMBOM BOUCHARD skrev:Jävla ungtupp, själv började man 85.Mäklaren skrev:Har gått på hockey sedan 95. Hur länge har du gått?Raus skrev:jag kommer i alla fall gå med djurgårdshalsduk imorgon. Ni som säger att de äkta djurgårdarna är de som skiter i kommande matcher kan fan dra åt helvete. Förmodlingen folk som började gå på hockey 09/10
Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 14/11 2011 Derby 2/5
-
- Säsongskort: Ja
Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 14/11 2011 Derby 2
Avgå DJ Yes!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tack så mycket Djurgårdsbroder.... Bra surr! Blir så förbannade på dessa individer som tror att de är supporterhelgon bara för att de låter sig bli våldtagna av ett gäng envetna gubbar, med dollartecken som nått helvetes jävla trampstamp i svanken. Upp till kamp emot slipsfettona som sabbar vår klubb...norrlandsgold skrev:starvin_marwin skrev:Jag följer laget så mycket jag bara kan både hemma och borta. Missar nästan aldrig en hemmamatch men har tyvärr inte tillräcklig tid att hinna med fler än fem, sex bortamatcher per säsong (ibland fler). Men - jag har väl ändå aldrig på något vis stoltserat med att jag skulle vara en "sann" Djurgårdare som du kallar det? Jag har enbart uttryckt ett missnöje med folk som på match öppet häcklar våra egna spelare inför hela Sverige att se. För mig har det ingenting med Djurgårdsandan att göra. Och ibland känns extra konstigt när det är människor som inte själva är på matcherna som manar till bojkott, med det absolut inte sagt att de som inte går, eller kan gå inte är/kan vara "sanna" Djurgårdare.norrlandsgold skrev:starvin_marwin skrev:Märks att stora delar av forumet är icke-säsongare från landsbygden. Vem fan har fostrat er i Djurgårdsandan till att stå och skrika på era egna spelare? Har ni någon äldre förebild som tog med er när ni vår kids, visade vart skåpet skulle stå och framförallt lärde er om vår anrika kultur? Jag är sjukt bedrövad över vår insats ikväll både bland spelare och ledare, men framförallt är jag bedrövad över alla stolpskott som tror sig åstadkomma något genom att häckla våra egna. Fan slit på er en gul-svart tröja om ni så gärna vill adoptera aik-kulturen. pajasar.
Du följer naturligtvis med djurgården vart dom än spelar i sverige och är en "sann" djurgårdare va?
Nej precis , för en sann djurgårdare bor i stockholm va ? Och aldrig säger något negativt om sitt lag eller skriker på dom ? Om ingen annan i laget skriker på dom måste ju tydligen klacken skrika.. Skulle jag vara på match skulle ja skrika samma saker som jag gör hemma.. Alla djurgårdare som är DJURGÅRDARE känner sig blåst, blåst på ett lag som på papper är bra men som inte presterar skit. Och som har en ledning som inte gör något eller håller humöret uppe.. Visst kan en sann djurgårdare stå och skrika fram sitt lag, men om ledningen inte verkar vilja annat än att ha djurgården ur elitserien så är jag då iaf glad att de finns dom som skäller och häcklar så kanske det når ledningen som tillslut gör något.
En kärleksaffär , var det en låt jag hörde på 90 talet nån gång.. Och jag vet då att om jag har en tjej och de inte funkar så sitter jag ner med henne och förklarar hur det ligger till och vad jag tycker.. Men vi kan inte sitta ner allihopa med ledningen .. Och säga vad vi tycker , då kanske vi måste få utlopp för hur vi känner..
En sann djurgårdare blir arg när sitt lag blir knullat.. Knullat av dom som ska sköta laget.
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
Men sluta för i helvete. Alla gör väl va de själva vill. Min personliga smärtgräns har jag inte riktigt komma upp i ännu, men jag lär snart göra de andra sällskap som bojkottar laget en match eller två.Raus skrev:Laget visar ingenting säger du..Är det då vi fans ska vika ner oss också eller? Vill du att vi ska sjunka till lagets prestationsnivå? Vi kan väl förfan visa att vi är bättre än så i alla fall..Caveman skrev:Jag har gått på DIF hockey en massa herrans år, men biljetten till matchen på Onsdag har jag idag slängt.... Varför frågar kanske du? Ett lag som viker ner sig och förlorar med 5-0 mot aik, det finns ingen anledning att jag ska befinna mig på Hovet på Onsdag.sensei skrev:Klart som fan att framgång skall löna sig i form av ökat intresse. Det är en grundläggande mekanism som är själva fundamentet till att vi ens strävar efter att vinna.Raus skrev:Min poäng var att de som bojkottar matcherna nu när det går tungt ska fan inte stå i klacken och jubla vid eventuell medgång.
Gnällande i detta forum i all ära, men som fans har man bara ett enda maktmedel, sin plånbok. Det är inte speciellt konstigt att vissa väljer att använda det i en tid av frustration -- i synnerhet när en stor del av besvikelsen ligger i det faktum att spelarna inte ger allt i derbymatcher.
Visst, har levt igenom kriser tidigare genom åren, men 5-0 mot aik, då är det bäst att jag är hemma.
Sedan att man har på sin pin på jackan eller att man har på sin DIFhalsduk.... Jag har alltid min pin på mig. Jag hoppar matchen på Onsdag, det får jag tacka DIF Hockey för.... Varför ska jag till Hovet när laget inte visar någonting, jag har varit med så länge, men att förlora med 5-0 mot aik, där går gränsen. Det vart förnedrande.
Ni som stod och hyllade laget efter final 6, hoppas ni är där på onsdag också.
Vi betalar för det här. Vi brinner för det här. Kan inte MIN FÖRENING visa lite ballar och göra sig av med vår coach som är lika ointresserad som ett dresserat isterband så har väl förhelvete vi fans ingen jävla skyldighet att vara lojala?
HAHAHAHAHAHA.-daniel- skrev:Men sluta för i helvete. Alla gör väl va de själva vill. Min personliga smärtgräns har jag inte riktigt komma upp i ännu, men jag lär snart göra de andra sällskap som bojkottar laget en match eller två.Raus skrev:Laget visar ingenting säger du..Är det då vi fans ska vika ner oss också eller? Vill du att vi ska sjunka till lagets prestationsnivå? Vi kan väl förfan visa att vi är bättre än så i alla fall..Caveman skrev:Jag har gått på DIF hockey en massa herrans år, men biljetten till matchen på Onsdag har jag idag slängt.... Varför frågar kanske du? Ett lag som viker ner sig och förlorar med 5-0 mot aik, det finns ingen anledning att jag ska befinna mig på Hovet på Onsdag.sensei skrev:Klart som fan att framgång skall löna sig i form av ökat intresse. Det är en grundläggande mekanism som är själva fundamentet till att vi ens strävar efter att vinna.Raus skrev:Min poäng var att de som bojkottar matcherna nu när det går tungt ska fan inte stå i klacken och jubla vid eventuell medgång.
Gnällande i detta forum i all ära, men som fans har man bara ett enda maktmedel, sin plånbok. Det är inte speciellt konstigt att vissa väljer att använda det i en tid av frustration -- i synnerhet när en stor del av besvikelsen ligger i det faktum att spelarna inte ger allt i derbymatcher.
Visst, har levt igenom kriser tidigare genom åren, men 5-0 mot aik, då är det bäst att jag är hemma.
Sedan att man har på sin pin på jackan eller att man har på sin DIFhalsduk.... Jag har alltid min pin på mig. Jag hoppar matchen på Onsdag, det får jag tacka DIF Hockey för.... Varför ska jag till Hovet när laget inte visar någonting, jag har varit med så länge, men att förlora med 5-0 mot aik, där går gränsen. Det vart förnedrande.
Vi betalar för det här. Vi brinner för det här. Kan inte MIN FÖRENING visa lite ballar och göra sig av med vår coach som är lika ointresserad som ett dresserat isterband så har väl förhelvete vi fans ingen jävla skyldighet att vara lojala?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Häng inte läpp!
Torsdagen den 28:e December 2000 (Guldåret) torskade vi mot AIK med 5-0 och lyckades ändå knipa hem SM-guldet!!!!!!!!!!!!!!
Torsdagen den 28:e December 2000 (Guldåret) torskade vi mot AIK med 5-0 och lyckades ändå knipa hem SM-guldet!!!!!!!!!!!!!!
Du menar att du vill ha in Charles BERGLUND till DIF hockey??SirDIFalot skrev:Det vore skitkul med en fet banderoll med Challe Berglunds namn och telefonnummer, som i en uppmaning till styrelsen...
Jag har hört från säkra källor att Challes träningar är värdelösa, detta har berättas från fler håll. Challe kan vara en bra matchcoach, men då måste han få hjälp i båset, hjälv av någon som kan ta han om träningarna.
- starvin_marwin
I rest my case. Återigen jag har aldrig överhuvudtaget försökt definiera vad "en sann Djurgårdare" är, det är du som ältar det uttrycket gång på gång.norrlandsgold skrev:starvin_marwin skrev:Jag följer laget så mycket jag bara kan både hemma och borta. Missar nästan aldrig en hemmamatch men har tyvärr inte tillräcklig tid att hinna med fler än fem, sex bortamatcher per säsong (ibland fler). Men - jag har väl ändå aldrig på något vis stoltserat med att jag skulle vara en "sann" Djurgårdare som du kallar det? Jag har enbart uttryckt ett missnöje med folk som på match öppet häcklar våra egna spelare inför hela Sverige att se. För mig har det ingenting med Djurgårdsandan att göra. Och ibland känns extra konstigt när det är människor som inte själva är på matcherna som manar till bojkott, med det absolut inte sagt att de som inte går, eller kan gå inte är/kan vara "sanna" Djurgårdare.norrlandsgold skrev:starvin_marwin skrev:Märks att stora delar av forumet är icke-säsongare från landsbygden. Vem fan har fostrat er i Djurgårdsandan till att stå och skrika på era egna spelare? Har ni någon äldre förebild som tog med er när ni vår kids, visade vart skåpet skulle stå och framförallt lärde er om vår anrika kultur? Jag är sjukt bedrövad över vår insats ikväll både bland spelare och ledare, men framförallt är jag bedrövad över alla stolpskott som tror sig åstadkomma något genom att häckla våra egna. Fan slit på er en gul-svart tröja om ni så gärna vill adoptera aik-kulturen. pajasar.
Du följer naturligtvis med djurgården vart dom än spelar i sverige och är en "sann" djurgårdare va?
Nej precis , för en sann djurgårdare bor i stockholm va ? Och aldrig säger något negativt om sitt lag eller skriker på dom ? Om ingen annan i laget skriker på dom måste ju tydligen klacken skrika.. Skulle jag vara på match skulle ja skrika samma saker som jag gör hemma.. Alla djurgårdare som är DJURGÅRDARE känner sig blåst, blåst på ett lag som på papper är bra men som inte presterar skit. Och som har en ledning som inte gör något eller håller humöret uppe.. Visst kan en sann djurgårdare stå och skrika fram sitt lag, men om ledningen inte verkar vilja annat än att ha djurgården ur elitserien så är jag då iaf glad att de finns dom som skäller och häcklar så kanske det når ledningen som tillslut gör något.
En kärleksaffär , var det en låt jag hörde på 90 talet nån gång.. Och jag vet då att om jag har en tjej och de inte funkar så sitter jag ner med henne och förklarar hur det ligger till och vad jag tycker.. Men vi kan inte sitta ner allihopa med ledningen .. Och säga vad vi tycker , då kanske vi måste få utlopp för hur vi känner..
En sann djurgårdare blir arg när sitt lag blir knullat.. Knullat av dom som ska sköta laget.
Senast redigerad av starvin_marwin den 2011-11-14 23:20:04, redigerad totalt 1 gånger.
- Datsyuk_13
Tycker faktiskt att alla här inne borde lungna ner sig en smula, eftersom Järlan sedan tidigare har uttalat sig officiellt på hemsidan om att "vi ska vända på skeppet". Då får vi också lita på det. 

"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
48-32 i skott till oss och ändå var det 0-32 i farliga chanser. Inte en enda gång kände jag att nu kanske blir det mål, så jävla ofarliga framåt.
Förövrigt sågar ju alla experter Hardy och laget. Kanske borde dom såga sig själva också eftersom de tippade det här jävla laget till guldet.
Förövrigt sågar ju alla experter Hardy och laget. Kanske borde dom såga sig själva också eftersom de tippade det här jävla laget till guldet.
Visst, alla gör som de vill. Men kom inte tillbaka om vi helt plötsligt vänder skutan och klättrar i tabellen isåfall. Då är ni inte ett dugg bättre än spelarna ni smutskastar.
Losing all hope was freedom.
Men kom igen. Alla här vill se fulla läktare. Tror du något annat?Raus skrev:Laget visar ingenting säger du..Är det då vi fans ska vika ner oss också eller? Vill du att vi ska sjunka till lagets prestationsnivå? Vi kan väl förfan visa att vi är bättre än så i alla fall..Caveman skrev:Jag har gått på DIF hockey en massa herrans år, men biljetten till matchen på Onsdag har jag idag slängt.... Varför frågar kanske du? Ett lag som viker ner sig och förlorar med 5-0 mot aik, det finns ingen anledning att jag ska befinna mig på Hovet på Onsdag.sensei skrev:Klart som fan att framgång skall löna sig i form av ökat intresse. Det är en grundläggande mekanism som är själva fundamentet till att vi ens strävar efter att vinna.Raus skrev:Min poäng var att de som bojkottar matcherna nu när det går tungt ska fan inte stå i klacken och jubla vid eventuell medgång.
Djurgårdsandan, den betyder lika mycket att vi som trogen publik ställer KRAV på att spelarna försöker trots att det går tungt. Att man uppträder som ett lag. Osv osv. Jag gick hem glad efter förluster 05-06 och 07-08 trots att vi blev ägda av rika motståndare. Men grabbarna gav nästan alltid allt.
Vill du ha en kravfri relation så skaffa en hund. Vi andra söker, med all jävla rätt, ömsesidig uppoffring från samtliga som för närvarande representerar DIF.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- SirDIFalot
Jag har varit grymt tveksam till att ta in Challe. Eftersom han misslyckats var han än varit. Men han finns tillgänglig just nu och det kan inte bli sämre....Caveman skrev:Du menar att du vill ha in Charles BERGLUND till DIF hockey??SirDIFalot skrev:Det vore skitkul med en fet banderoll med Challe Berglunds namn och telefonnummer, som i en uppmaning till styrelsen...
Jag har hört från säkra källor att Challes träningar är värdelösa, detta har berättas från fler håll. Challe kan vara en bra matchcoach, men då måste han få hjälp i båset, hjälv av någon som kan ta han om träningarna.
Kanske bara tyder på hur desperat jag börjat bli?
Expert.
- norrlandsgold
Tror jag säger som cartman i south park när han inte fick ipaden av sin mamma:Jockmaniac skrev:Tack så mycket Djurgårdsbroder.... Bra surr! Blir så förbannade på dessa individer som tror att de är supporterhelgon bara för att de låter sig bli våldtagna av ett gäng envetna gubbar, med dollartecken som nått helvetes jävla trampstamp i svanken. Upp till kamp emot slipsfettona som sabbar vår klubb...norrlandsgold skrev:starvin_marwin skrev:Jag följer laget så mycket jag bara kan både hemma och borta. Missar nästan aldrig en hemmamatch men har tyvärr inte tillräcklig tid att hinna med fler än fem, sex bortamatcher per säsong (ibland fler). Men - jag har väl ändå aldrig på något vis stoltserat med att jag skulle vara en "sann" Djurgårdare som du kallar det? Jag har enbart uttryckt ett missnöje med folk som på match öppet häcklar våra egna spelare inför hela Sverige att se. För mig har det ingenting med Djurgårdsandan att göra. Och ibland känns extra konstigt när det är människor som inte själva är på matcherna som manar till bojkott, med det absolut inte sagt att de som inte går, eller kan gå inte är/kan vara "sanna" Djurgårdare.norrlandsgold skrev:starvin_marwin skrev:Märks att stora delar av forumet är icke-säsongare från landsbygden. Vem fan har fostrat er i Djurgårdsandan till att stå och skrika på era egna spelare? Har ni någon äldre förebild som tog med er när ni vår kids, visade vart skåpet skulle stå och framförallt lärde er om vår anrika kultur? Jag är sjukt bedrövad över vår insats ikväll både bland spelare och ledare, men framförallt är jag bedrövad över alla stolpskott som tror sig åstadkomma något genom att häckla våra egna. Fan slit på er en gul-svart tröja om ni så gärna vill adoptera aik-kulturen. pajasar.
-Mom? Can you atleast butter me up the next time you gonna fuck me..
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
#78 ska inte uttala sig. Enkel matematik. Det ska Mackan göra. Övriga ska hålla "snattran" i nuläget. Om #78 tycker att de "gjorde vårt bästa" tycker jag han kan packa trunken och be om speltid i malmö räddhawks. Helvete.Jamakra skrev:"– Ja. Vi gör vårt bästa." - #78
Är detta sant...
Vet jag inte vad jag ska ta mig till
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Anders Forsbergs kontrakt går väl ut efter detta år?SirDIFalot skrev:Jag har varit grymt tveksam till att ta in Challe. Eftersom han misslyckats var han än varit. Men han finns tillgänglig just nu och det kan inte bli sämre....Caveman skrev:Du menar att du vill ha in Charles BERGLUND till DIF hockey??SirDIFalot skrev:Det vore skitkul med en fet banderoll med Challe Berglunds namn och telefonnummer, som i en uppmaning till styrelsen...
Kanske bara tyder på hur desperat jag börjat bli?
Har väl tränat våra juniorer?
Det vore något, är smått avundsjuk på Saiks fartfyllda, energirika och kreativa spel. Dessutom skapat med liknande spelarbudget som DIF.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm