Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 14/11 2011 Derby 2/5

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 14/11 2011 Derby 2

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:
Caveman skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Tyvärr är det inte bara Hardy som ska ha skit. Järlan är ansvarig för både tränarna och spelarrekryteringar. Han sätt att bygga lag är långt ifrån bra.

Nej, vi har byggt ett luftslott sedan som blev gigantiskt i och med silversäsongens oväntade framgång. Vi var då ytterst nära att sluta 5:a med 3 omgångar kvar. Sedan gick alla resultat vår väg och vi slutade 2:a. Vi besegrade ett svagt Brynäs och ett skadskjutet LHC och tog oss till final.
Sedan vet vi alla hur utvecklingen sett ut. Förblindade av det blänkande silvret har allt gått utför.
Detta tycker jag är viktigt, det är inte bara Hardy som ska ha skit. I dag på C+ så ställdes det ett gäng frågor till Järlan och jag tror inte att han kunde svara på någon utav dom. Varför står Norman, Cehlin, Brodin & Claesson stilla i sin utveckling frågades det... Det har nog att göra med det svåra 2:a året svarade Järlan.... Sedan sa Boork eller Wikegård något som jag gillade, kan det vara så att dessa grabbar tror att dom är bättre än vad dom är...?
Mitt svar är JA!
Absolut, håller med. Våra unga killar tror att de är storstjärnor. Men det är inte så konstigt så bortskämda som de är. Bra betalt, glider runt på Stureplan och glassar, röker på och krökar under säsong (det är sant).
Jag säger det igen: FAN. Som löneslav och amatör som inte gör det som han/hon tycker är roligast i världen så är det väl OK att skita i jobbet emellanåt. Som proffs som gör det man älskar/brinner för.. Då gäller inte samma regler. Det daltas så in i helvete i Sverige. Om jag "ägde" ett lag och fick veta att spelare x och spelare y krökade under pågående säsong.. Då skulle jag sparka dem. De pissar på mig om de gör detta. Wikegård pratar om professionalism. Det är det tamejfan ont om i Sverige.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Hädanefter ska vi ha tränare med max 1årskontrakt. Fan, flerårskontrakt har ju inte funkat något vidare för oss.. Någonstans.
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Mäklaren skrev:
Caveman skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Tyvärr är det inte bara Hardy som ska ha skit. Järlan är ansvarig för både tränarna och spelarrekryteringar. Han sätt att bygga lag är långt ifrån bra.

Nej, vi har byggt ett luftslott sedan som blev gigantiskt i och med silversäsongens oväntade framgång. Vi var då ytterst nära att sluta 5:a med 3 omgångar kvar. Sedan gick alla resultat vår väg och vi slutade 2:a. Vi besegrade ett svagt Brynäs och ett skadskjutet LHC och tog oss till final.
Sedan vet vi alla hur utvecklingen sett ut. Förblindade av det blänkande silvret har allt gått utför.
Detta tycker jag är viktigt, det är inte bara Hardy som ska ha skit. I dag på C+ så ställdes det ett gäng frågor till Järlan och jag tror inte att han kunde svara på någon utav dom. Varför står Norman, Cehlin, Brodin & Claesson stilla i sin utveckling frågades det... Det har nog att göra med det svåra 2:a året svarade Järlan.... Sedan sa Boork eller Wikegård något som jag gillade, kan det vara så att dessa grabbar tror att dom är bättre än vad dom är...?
Mitt svar är JA!
Absolut, håller med. Våra unga killar tror att de är storstjärnor. Men det är inte så konstigt så bortskämda som de är. Bra betalt, glider runt på Stureplan och glassar, röker på och krökar under säsong (det är sant).
Det känns som det är där ett stort problem ligger. jag menar man kan inte räkna med att Otto ska ska vara en av våra bästa forwards, men så länge våra unga killar tror att dom är några jävla stjärnor så kommer detta att fortsätta. Jag menar, flera av dom kan inte ens åka skridskor....
Mash

Inlägg av Mash »

Raus skrev:Min poäng var att de som bojkottar matcherna, spottar på våra spelare nu när det går tungt ska fan inte stå i klacken och jubla vid eventuell medgång.
Så sant som det är sagt.

Lämnar ni nu så kommer ni inte tillbaka förens nästa säsong, men det är bara min åsikt.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Raus skrev:Min poäng var att de som bojkottar matcherna nu när det går tungt ska fan inte stå i klacken och jubla vid eventuell medgång.
Klart som fan att framgång skall löna sig i form av ökat intresse. Det är en grundläggande mekanism som är själva fundamentet till att vi ens strävar efter att vinna.

Gnällande i detta forum i all ära, men som fans har man bara ett enda maktmedel, sin plånbok. Det är inte speciellt konstigt att vissa väljer att använda det i en tid av frustration -- i synnerhet när en stor del av besvikelsen ligger i det faktum att spelarna inte ger allt i derbymatcher.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Caveman skrev:

Mitt svar är JA!
Tycker han är riktigt bra på att gömma sig och komma med undanflykter. Jag synade honom tidigt. Kan bara inte riktigt förstå att han på något sätt fått en så ledande position och samtidigt alltid lyckas undkomma ansvaret för hur det ser ut. Gömmer sig bakom både tränare och styrelse och blir aldrig ifrågasatt.
Vid dåliga värvningar är det Hardys fel. Vid missade nyförvärv saknas alltid pengar.

Vad har han egentligen åstadkommit på sin något "undanskymda" position?
Vad gör karln egentligen?

Våra juniorer är aningen för uppskrivna efter silversäsongen.
Visst, Mika är riktigt bra, men Brodin, Cehlin, Claesson, Holm, Norman, Söder, Lennhammer har en hel del jobb framför sig.
Åberg har startat lovande, får se vilken väg hans utvecklig tar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Det vore skitkul med en fet banderoll med Challe Berglunds namn och telefonnummer, som i en uppmaning till styrelsen... :P
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Klart man fortsatter att titta pa matcherna, inget i hela varlden ska kunna paverka det. Samtidigt maste jag erkanna att det har var fan rock bottom. Eller ja, Allsvenskan ar val rock bottom. Men att gora en sa dalig sasong och sedan bli papissade av AIK med 5-javla-0 orkar man ju bara inte med.

Och ledningen har inte ens forsokt. Man har inte lyft ett enda javla finger for att stoppa det har fria fallet. Och Hardy later sig inte ens intervjuas. Jag borjar fundera pa om han har nagon allvarligt sjukdom. Kanske demens eller nagot. Han har inte koll pa nagonting och vill inte visa det offentligt. Jag har traffat gamlingar som kanner sa, de skoter sig hellre sjalva.

Han forsoker bara komma undan med att collecta lon ett sista halvar.

I apologize for the lack of dots!

PS. Avga alla.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Det vore skitkul med en fet banderoll med Challe Berglunds namn och telefonnummer, som i en uppmaning till styrelsen... :P
Eller kanske en banderoll med texten:

"Fonus - det finns ett lik att hämta i båset"
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Bra surr av Mackan, han vågar åtminstone möta media på något sätt.

Tror att flera av lagets äldre spelare börjar tröttna på allvar nu.

Mackan ser riktigt less ut (tror han vill, men det klickar inte mellan honom och Hardy. Eller greppar jag efter halmstrån här?) Tjärna SR måste vara sjukt besviken över sitt val att komma hem, jag tror inte att han accepterar det här, inte på något sätt. Ölvestad måste också vara sjukt less och frustrerad, tror ni att han tänker ha det så här hela säsongen? Likadant för Fimpen.

Den här klubben betyder alldeles för mycket för vissa spelare för att dom ska låta det gå åt helvete.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

sensei skrev:
Raus skrev:Min poäng var att de som bojkottar matcherna nu när det går tungt ska fan inte stå i klacken och jubla vid eventuell medgång.
Klart som fan att framgång skall löna sig i form av ökat intresse. Det är en grundläggande mekanism som är själva fundamentet till att vi ens strävar efter att vinna.

Gnällande i detta forum i all ära, men som fans har man bara ett enda maktmedel, sin plånbok. Det är inte speciellt konstigt att vissa väljer att använda det i en tid av frustration -- i synnerhet när en stor del av besvikelsen ligger i det faktum att spelarna inte ger allt i derbymatcher.
Jag har gått på DIF hockey en massa herrans år, men biljetten till matchen på Onsdag har jag idag slängt.... Varför frågar kanske du? Ett lag som viker ner sig och förlorar med 5-0 mot aik, det finns ingen anledning att jag ska befinna mig på Hovet på Onsdag.

Visst, har levt igenom kriser tidigare genom åren, men 5-0 mot aik, då är det bäst att jag är hemma.

Sedan att man har på sin pin på jackan eller att man har på sin DIFhalsduk.... Jag har alltid min pin på mig. Jag hoppar matchen på Onsdag, det får jag tacka DIF Hockey för.... Varför ska jag till Hovet när laget inte visar någonting, jag har varit med så länge, men att förlora med 5-0 mot aik, där går gränsen. Det vart förnedrande.
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

starvin_marwin skrev:
norrlandsgold skrev:
starvin_marwin skrev:Märks att stora delar av forumet är icke-säsongare från landsbygden. Vem fan har fostrat er i Djurgårdsandan till att stå och skrika på era egna spelare? Har ni någon äldre förebild som tog med er när ni vår kids, visade vart skåpet skulle stå och framförallt lärde er om vår anrika kultur? Jag är sjukt bedrövad över vår insats ikväll både bland spelare och ledare, men framförallt är jag bedrövad över alla stolpskott som tror sig åstadkomma något genom att häckla våra egna. Fan slit på er en gul-svart tröja om ni så gärna vill adoptera aik-kulturen. pajasar.

Du följer naturligtvis med djurgården vart dom än spelar i sverige och är en "sann" djurgårdare va?
Jag följer laget så mycket jag bara kan både hemma och borta. Missar nästan aldrig en hemmamatch men har tyvärr inte tillräcklig tid att hinna med fler än fem, sex bortamatcher per säsong (ibland fler). Men - jag har väl ändå aldrig på något vis stoltserat med att jag skulle vara en "sann" Djurgårdare som du kallar det? Jag har enbart uttryckt ett missnöje med folk som på match öppet häcklar våra egna spelare inför hela Sverige att se. För mig har det ingenting med Djurgårdsandan att göra. Och ibland känns extra konstigt när det är människor som inte själva är på matcherna som manar till bojkott, med det absolut inte sagt att de som inte går, eller kan gå inte är/kan vara "sanna" Djurgårdare.

Nej precis , för en sann djurgårdare bor i stockholm va ? Och aldrig säger något negativt om sitt lag eller skriker på dom ? Om ingen annan i laget skriker på dom måste ju tydligen klacken skrika.. Skulle jag vara på match skulle ja skrika samma saker som jag gör hemma.. Alla djurgårdare som är DJURGÅRDARE känner sig blåst, blåst på ett lag som på papper är bra men som inte presterar skit. Och som har en ledning som inte gör något eller håller humöret uppe.. Visst kan en sann djurgårdare stå och skrika fram sitt lag, men om ledningen inte verkar vilja annat än att ha djurgården ur elitserien så är jag då iaf glad att de finns dom som skäller och häcklar så kanske det når ledningen som tillslut gör något.
En kärleksaffär , var det en låt jag hörde på 90 talet nån gång.. Och jag vet då att om jag har en tjej och de inte funkar så sitter jag ner med henne och förklarar hur det ligger till och vad jag tycker.. Men vi kan inte sitta ner allihopa med ledningen .. Och säga vad vi tycker , då kanske vi måste få utlopp för hur vi känner..
En sann djurgårdare blir arg när sitt lag blir knullat.. Knullat av dom som ska sköta laget.
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Det vore skitkul med en fet banderoll med Challe Berglunds namn och telefonnummer, som i en uppmaning till styrelsen... :P
Eller kanske en banderoll med texten:

"Fonus - det finns ett lik att hämta i båset"
:lol:
Spela fult
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Caveman skrev:
sensei skrev:

Jag har gått på DIF hockey en massa herrans år, men biljetten till matchen på Onsdag har jag idag slängt.... Varför frågar kanske du? Ett lag som viker ner sig och förlorar med 5-0 mot aik, det finns ingen anledning att jag ska befinna mig på Hovet på Onsdag.

Visst, har levt igenom kriser tidigare genom åren, men 5-0 mot aik, då är det bäst att jag är hemma.

Sedan att man har på sin pin på jackan eller att man har på sin DIFhalsduk.... Jag har alltid min pin på mig. Jag hoppar matchen på Onsdag, det får jag tacka DIF Hockey för.... Varför ska jag till Hovet när laget inte visar någonting, jag har varit med så länge, men att förlora med 5-0 mot aik, där går gränsen. Det vart förnedrande.
Laget visar ingenting säger du..Är det då vi fans ska vika ner oss också eller? Vill du att vi ska sjunka till lagets prestationsnivå? Vi kan väl förfan visa att vi är bättre än så i alla fall..

Ni som stod och hyllade laget efter final 6, hoppas ni är där på onsdag också.
Losing all hope was freedom.
Jamakra

Inlägg av Jamakra »

"– Ja. Vi gör vårt bästa." - #78

Är detta sant...

Vet jag inte vad jag ska ta mig till
Skriv svar