Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
B.I.B.A

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av B.I.B.A »

BaronVonDif skrev:
B.I.B.A skrev:Hade Garpen varit kvar i klubben skulle han erbjudits en av tränarposterna. Den andra borde tillfalla typ, Wikegård, Challe eller helst av allt - Waltin.
Men detta är ju bara drömmar. Challe är väl det enda realistiska.
Skrev tidigare att att ta tillbaka en f.d tränare är som att bli ihop igen med en ex-tjej, det blir inte bättre än förra gången, tror truppen skulle må gott av ett nytt ansikte i båset och denna gång en taktiker som är lite spontan, den sämsta förmåga man kan ha i livet oavsett politiker,älskare skådespelare,musiker eller idrottsmän är att vara förutsägbar,någåt vi definitivt är.
Tror inte det påverkar så mycket. Hardy lyckades bra i sin återkomst. Dessutom så är det många i laget som aldrig har haft Waltin. Det var ju trots allt rätt länge sedan sist.

Edit: Om du tänkte på Challe så förstår jag dig bättre. Dock väljer jag dock Challe av andra anledningar. Jag tycker inte han har bevisat tillräckligt som tränare.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

Tony Zabel ftw.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Skulle faan vilja att MP kunde ta hockeyn med! :D
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker helt ärligt talat att det vore bättre att göra sig av med Hardy och låta framförallt Montén få friare tyglar (om man inte har något klockrent alternativ till ersättare alltså). Han lär ju hållas tillbaka av Nilsson precis hela tiden och får inte bestämma ett kött.

Tror att Thomas & Micke skulle ha betydligt större förtroende hos spelarna än vad Hardy har just nu...känns bara som han är en energislukare.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

bastis7 skrev:Skulle faan vilja att MP kunde ta hockeyn med! :D
Hmm..
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:Jag tycker helt ärligt talat att det vore bättre att göra sig av med Hardy och låta framförallt Montén få friare tyglar (om man inte har något klockrent alternativ till ersättare alltså). Han lär ju hållas tillbaka av Nilsson precis hela tiden och får inte bestämma ett kött.

Tror att Thomas & Micke skulle ha betydligt större förtroende hos spelarna än vad Hardy har just nu...känns bara som han är en energislukare.
Men DIF har inte utvecklats speciellt bra under dem. Jag vill tycka om de två men jag tror inte på det i egenskap av att vara entusiastisk amatör. Det är givetvis spekulationer men jag tror de är alldeles för mesiga och mysiga. Jag vill ersätta dem och bana vägen för en karismatisk ledare. En som är smart och inte bara skriker, givetvis. Det naturliga valet är Wiken, men det finns säkert andra bra namn därute.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
JIIR

Inlägg av JIIR »

-daniel- skrev:Jag tycker helt ärligt talat att det vore bättre att göra sig av med Hardy och låta framförallt Montén få friare tyglar (om man inte har något klockrent alternativ till ersättare alltså). Han lär ju hållas tillbaka av Nilsson precis hela tiden och får inte bestämma ett kött.

Men hur jävla bra gick det egentligen när de två var coacher? Året innan Hardy anlände alltså.

Avgå Hardy, men fixa ny tränare också, för tusan!
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Äh, bättre med helt ny luft istället. Det måste vädras ut ordentligt efter stanken som DIF hitills lämnat efter sig.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jag har tidigare trott på Montén, hans ansvar är väl försvaret.......?

Ska Hardy gå så ska både Micke (han är riktigt kass som coach) & Montén gå.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Buford skrev:

Äh, bättre med helt ny luft istället. Det måste vädras ut ordentligt efter stanken som DIF hitills lämnat efter sig.
Mitt under en säsong blir det väldigt svårt att ändra hela staben. Det troliga är att 1 går och det 2 resterande tar ansvaret. Något annat tror jag inte ekonomin tillåter.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, så som försvaret ser ut så är ju knappast Montén någon stjärncoach. Men jag tror mycket av den missämja som finns i laget, och att det hela inte fungerar kommer från en pajas till huvudcoach. Det är han som bär det yttersta ansvaret av alla lagdelar och är han ointresserad & oangagerad så kan knappast laget fungera. Enkel matematik.

Får man bort Hardy så kommer knappast Montén & Micke göra det sämre än det är nu. Vill dock betona att jag hellre ser något helt nytt också...
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Enligt Järlan så blir det inga förändringar i laget/staben.

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... fortroende
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Skönt att se Marcus Nilson visa lite känslor. Han kan ju annars vara lite "skiter i det"
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Buford skrev:Enligt Järlan så blir det inga förändringar i laget/staben.

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... fortroende
Rätt väntat att man säger det dock.

Han kan ju inte säga "Vi funderar på det"
Expert.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Jag vet inte vad jag ska säga mer än att någonting behöver göras. Personligen sitter jag och hoppas på att kontraktet fördenna spelare inte löser sig och att han söker sig mot Europa och DIF.

Sånna här dagar är jag glad att Mäklaren, Jockmaniac, -daniel- och ni andra wall of texters finns. Det är iallafall lite plåster på såren.
Låst