Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 14/11 2011 Derby 2/5

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 14/11 2011 Derby 2

Inlägg av Caveman »

Jag tycker det är viktigt att spelarna skriver på Twitter.... Det gillar jag.

Sen undrar jag vad fan Linkan skulle gjort för skillnad idag, det är väl för fan målskyttar som behövs i detta lag som är fullt av spelare som hör hemma i 3-4:e femmor.
Senast redigerad av Caveman den 2011-11-14 21:53:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Fredrik Claesson rundat och bortgjord vid både 1-0 och 2-0. Sedan var det uppförsbacke.
Kyle ännu mer rundad och bortfintad vid 3-0 och sedan var kvällen över.

Vi höjde oss efter första, men oj vilket beklagligt grundspel vi har.

Delar Boorken och Wikegård helt när de säger:

"DIF´s spel har stannat upp och gått bakåt senaste 1,5 åren." Wikegård
"DIF passar pucken till stillastående spelare." Boork

Det tragiska är att man såg detta redan förra hösten. Vi klarade oss lite bättre då, men så hade vi en annan laguppställning också.

Hur många här på forumet har inte likt Järlan och Hardy stoppat huvudet i sanden och sagt att det vänder snart? Det har bara gått x omgångar o.s.v.
Nu efter 1 år börjar de flesta sömngångare fått upp ögonen för hur illa det egentligen är. Dock inte Järlan och Hardy.
Tragikomiskt.....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jockmaniac skrev:Ni som tar er till Hovet på onsdag är inga riktiga Djurgårdare. Så enkelt är det! Jag är trött på att ledningen samt spelarna pissar oss i ansiktet gång på gång medan vi snällt står kvar och tar emot. Kunnandet att driva en förening finns inte hos Järlefeldt o co. Återigen, så enkelt är det! Dessa människor håller på att förstöra våran klubb och de fattar det inte. De är helt enkelt för jävla dumma i huvudet för att förstå det.

Tänker inte bidra med ett ruttet öre för att skicka Djurgården till allsvenskan, det gör jag bara inte. Jag är för helvete Djurgårdare! Jag anser att de som köper souvenirer, går på matcher och skänker pengar till Djurgården i nuläget är medbrottslingar. Sa det redan innan säsongen, det här är bland det sämsta laget vi haft på länge och det är så snebyggt att det får vilken hockeysupporter som helst att börja gråta. Ledningen har inte kunnandet att se det. De har inte intelligensen för att förstå att, vänta nu muren rasar inte oavsett hur hårt Ölvestad stångar den. Det slog mig när Järlan blev intervjuad i pausen, han får frågan vad som inte fungerar med Djurgården... Han svarar: "Vi gör inte tillräckligt med mål"... Jag var på en hockeymatch för ett tag sen, och en liten pojke på raden framför frågar sin mamma: "Varför gör de inte mål istället för, mamma?". Denna lilla pojke har kommit lika långt i tankebanorna som Järlan, och han har ungefär samma kunnande som Järlan. Fan man skäms ju!

Timrå ska ha respekt, liksom Färjestad. De AGERAR och iom värvningen av Linkan så har nu även TIK sprungit om oss. Vi är härmed sämst i serien och vi fortsätter stödja detta match efter match. Tycker vi ska ge varandra en stor applåd för att vi fortsätter att heila när Hitler åker förbi i sin folkvagn.

Vet inte riktigt hur jag ska göra, maila till Järlefeldt och förmodligen inte få något svar. Eller ringa och riskera att jag gör något personligt påhopp som inte bidrar med något till diskussionen. Har svårt att prata om detta utan att visa känslor, något som våra spelare och ledareborde fundera på. Men som sagt, lön den 25:e var det ja. Och vi betalar snällt ut det månad efter månad till några som prestrerar på samma nivå som ett forumlag skulle göra om vi startade ett. Aikarna sjöng: "Samma klass som Bajen" och jag sjöng med. Tom med råttorna är smartare än vår ledning, hur fan är det möjligt. Föreslår att vi nästa medlemsmöte föreslår att inför nästa säsong i HockeyAllsvenskan börjar med ett IQ-test på alla anställda. Alla med mindre än en sönderknarkad tioåring får inte skriva kontrakt med Djurgården. Tror vi i sådana fall skulle få byta ut rubbet, redan imorgon.
Applåder, applåder, applåder!

Timrå har agerat (tar in en spelare som istället väldigt gärna hade spelat i DIF). Färjestad har agerat. Modo agerar. Frölunda och HV71 värvar klasspelare efter klasspelare.

DIF byter hemmaställ, höjer Hardys lön och hoppas på att ''skeppet'' skall vända. ¨

Skönt som fan att jag inte var ensam om att skrika på spelarna efter matchen. Jävligt skönt att få skrika åt dem vad fan de är för nåt. Det har gått för långt nu!

AVGÅ ERA JÄVLA IDIOTER!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
lilleman

Inlägg av lilleman »

5-0 till aik mot oss.

Hejdå Hardy. Ta bort Djurgårdstränare från CV:et tack.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Herregud.

Räcker så.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Det är så att jag har nu kastat min biljett till matchen på Onsadag, viker ett lag ner sig och förlorar med 5-0 mot aik då finns det ingen anledning att jag återigen ska befinna mig på Hovet. Tack DIF.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Inte nog med Hardy.

Resten kan sticka också, alla utom Ölve.

Jävla överbetalda fittdivor!
Mash

Inlägg av Mash »

Bild
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

lilleman skrev:Inte nog med Hardy.

Inget om kempe alls där.. Bra de.. Glasögon??
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
gurra

Inlägg av gurra »

Den här säsongen känns inte så rolig just nu.

Men fan i fem minuter av andra så såg det ut som gamla Djurgården. Detta lagets högstanivå knäcker alla andra lag, men det vill sig inte så ofta just nu, men jag tror det kommer komma igång!

Zibbe var duktig idag, han kommer glänsa till och tillsammans med Ölvestad inspirera flera. Åberg kommer även han att komma igång med målskyttet igen. Och med lite baljor gjorde så kan backarna slappna av lite och inte göra så mycket juniormisstag.

Kämpa för fan Djurgårn. Jag kommer på onsdag!
lilleman

Inlägg av lilleman »

norrlandsgold skrev:

Vem bryr sig? Vi torskade 5-0, ingen jävel ser besviken ut.

VI KRÄVER MER ÄN-FÖR VI ÄR FUCKING DJURGÅRDENS IF!
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Märks att stora delar av forumet är icke-säsongare från landsbygden. Vem fan har fostrat er i Djurgårdsandan till att stå och skrika på era egna spelare? Har ni någon äldre förebild som tog med er när ni vår kids, visade vart skåpet skulle stå och framförallt lärde er om vår anrika kultur? Jag är sjukt bedrövad över vår insats ikväll både bland spelare och ledare, men framförallt är jag bedrövad över alla stolpskott som tror sig åstadkomma något genom att häckla våra egna. Fan slit på er en gul-svart tröja om ni så gärna vill adoptera aik-kulturen. pajasar.
Senast redigerad av starvin_marwin den 2011-11-14 22:02:02, redigerad totalt 1 gånger.
lefflan

Inlägg av lefflan »

Christopher J skrev:Jämför Hardy här i klippet med nu. Han har tappat glädjen, drivet mm, vilket är synd. Det är inte gamla Hardy för tillfället.

Hardy - "Spela en hockey som våra spelare och fans tycker är kul"
Tycker vi det här är kul ELLER?!?!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Blir lite ledsen när jag ser hur ordet Fitta fått en sån negativ klang bland er ungdomar.
Det kan ju vara nåt alldeles.......underbart!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

lilleman skrev:
norrlandsgold skrev:

Vem bryr sig? Vi torskade 5-0, ingen jävel ser besviken ut.

VI KRÄVER MER ÄN-FÖR VI ÄR FUCKING DJURGÅRDENS IF!

Jag bryr mig !
Man kan inte ge skit till dom som inte förtjänar det.
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Skriv svar