Säg mig då varför han inte kallades in när Fasth åkte hem?Mäklaren skrev:var efter Wesslau och Fasth den tredje tilltänkta målvakten i Mårts landslagstrupp.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Säg den glädje som varar
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag tror faktiskt att Mäklaren har rätt där, anledningen till att Luleå-keepern kallades in var att han redan var på finsk mark (genom spel med J-kronorna).DIF_Soldier skrev:Säg mig då varför han inte kallades in när Fasth åkte hem?Mäklaren skrev:var efter Wesslau och Fasth den tredje tilltänkta målvakten i Mårts landslagstrupp.
Men annars är jag fortfarande lika kluven till Tellans vara eller icke varande i DIF som innan. Jag är inte direkt jätteimponerad av det man sett av honom hittils den här sejouren i ES. Att han skulle spela "enormt mycket bättre" i Djurgården håller jag för föga sannolikt.
- SirDIFalot
Lite dubbelmoral att använda uttrycket "en spelare som är Djurgårdare" eller "verkligen brinner för klubben" när man tidigare använt "Borde fokusera på bra spelare istället för stockholmare och "Djurgårdare" " Det där med att vara Djurgårdare är väldigt viktigt när det passar för sig och andra hands prioritet när det passar för sig.
Och kom nu inte och säg att Tellan skulle vara mycket "mer" Djurgårdare än exempelvis Marcus Nilson. Så bra känner inte någon här spelarna.
Och kom nu inte och säg att Tellan skulle vara mycket "mer" Djurgårdare än exempelvis Marcus Nilson. Så bra känner inte någon här spelarna.
Expert.
- Christopher J
Man måste se det realistiskt. Wesslau har varit bra och kommer troligtvis gå till NHL/KHL nästa säsong om det fortsätter att gå bra(Han kanske är med i VM också), Läck är bra där borta och kommer nog få chansen i NHL(i någon klubb) annars lär väl KHL vara ett starkt alternativ. Han har riktigt bra räddningsprocent och är för ung och för bra för att vända hem. Så vad ska vi ha för alternativ nästa säsong? Klart Tellan ska in för att han är en ikon och populär bland oss fans. Han är en bra målvakt och har stor erfarenhet av spel utomlands. Låt han få chansen, det är han värd. Klart att han kan vara bättre här. Alla spelare presterar inte i alla miljöer. Titta på Kahnberg, medioker och utdömd i Brynäs, Nu stjärna och landslagspelare igen(innan skadan). Klart man kan få en nytändning av att vara där man vill vara. Så säg nu inte att Tellan har varit dålig i Modo och att det skulle betyda att han skulle vara dålig här.
- SirDIFalot
Tycker inte Tellans ikonstatus ska vägas in. Ibland måste man ta tuffa beslut. Ronnie Pettersson var en ikon men inte tillräckligt bra längre, således Hej då! Samma sak gäller Tellan. Vi har bättre alternativ och det där snacket om att "han skulle varit en bra målvakt bara han hade fått spela i sitt älskade DIF" köper jag inte alls. Känns bara som ett nödargument för att han faktiskt inte imponerat i Modo.Christopher J skrev:Man måste se det realistiskt. Wesslau har varit bra och kommer troligtvis gå till NHL/KHL nästa säsong om det fortsätter att gå bra(Han kanske är med i VM också), Läck är bra där borta och kommer nog få chansen i NHL(i någon klubb) annars lär väl KHL vara ett starkt alternativ. Han har riktigt bra räddningsprocent och är för ung och för bra för att vända hem. Så vad ska vi ha för alternativ nästa säsong? Klart Tellan ska in för att han är en ikon och populär bland oss fans. Han är en bra målvakt och har stor erfarenhet av spel utomlands. Låt han få chansen, det är han värd. Klart att han kan vara bättre här. Alla spelare presterar inte i alla miljöer. Titta på Kahnberg, medioker och utdömd i Brynäs, Nu stjärna och landslagspelare igen(innan skadan). Klart man kan få en nytändning av att vara där man vill vara. Så säg nu inte att Tellan har varit dålig i Modo och att det skulle betyda att han skulle vara dålig här.
Expert.
-
Bremberg till Timrå! http://www.timraik.se/artikel/14375/
Avgå DJ Yes!
Mindrocker skrev:Bremberg till Timrå! http://www.timraik.se/artikel/14375/
Ja, lite tröttsamt att se det namnet glida runt i media nu... Lite som en nagel i ögat.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Remy Lebeau
Lite utav ödets ironi att Linkan nu kan vara den som ser till att vi handlar i kvalserien.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- Christopher J
Ledningen borde skämmas som har sett till att Linkan hamnar hos Timrå istället för oss. Aja, vi får värva honom nästa säsong när vi börjar om.
- Lee Harvey Oswald
Ja, och inte ens då kommer man vilja gå med på att man kanske ändå tog ett felaktigt beslut.Remy Lebeau skrev:Lite utav ödets ironi att Linkan nu kan vara den som ser till att vi handlar i kvalserien.
Då kommer det heta:
-Aaah men Linkan är inte den spelartypen som behövs i en kvalserie, då är det mera kämpa/åka skridskor i 60min som gäller och det är inte Fredriks starka sida
Som DIF spelat hittills så har vi inget i ett slutspel att göra.
Så visst, att Bremberg till slut förpassar oss till kvalspel är ingen dum gissning
Tröttmössor...

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
DIF har nog ett ess i rockärmen. Om det fortsätter att gå dåligt så är det väl bara att byta tillbaka till de röda tröjorna!
- Christopher J
Eller spela med vita hemma!Jonas1891 skrev:DIF har nog ett ess i rockärmen. Om det fortsätter att gå dåligt så är det väl bara att byta tillbaka till de röda tröjorna!
Som leksand då? Fördelen är iofs. att man nästan alltid spelar i hemmaställen...Christopher J skrev:Eller spela med vita hemma!Jonas1891 skrev:DIF har nog ett ess i rockärmen. Om det fortsätter att gå dåligt så är det väl bara att byta tillbaka till de röda tröjorna!
Edit, med tanke på hur det har gått hemma så vetefan om det är en fördel...
- Jim Morrison
Sorgen är otroligt stor när jag läser att Bremberg går till Timrå. Ett lag vi kommer att slåss med i bottenstriden under hela säsongen. Som någon sa kan han mycket väl bli den som gör att vi hamnar i kvalserien.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.