Så du tycker vi ska nobba en Djurgårdare som verkligen brinner för att spela för klubben. Tänk vilken nytändning han skulle få att skriva på för klubben i sitt hjärta. Läck är framtiden ja, men det är sista chansen med Tellan de kommande säsongerna. Läck drar direkt om det går bra här, det gör inte Tellan. Tellan bör och ska vara förstavalet.DIF_Soldier skrev:Han har väl stått nästan alla för att andrakeepern är en junis som har en del kvar att lära. Tellqvist har varit ok, inte mer. Eddie Läck bör och ska vara förstavalet.Mäklaren skrev:Är ni helt sjuka i huvudet?
"Tellan har inte imponerat", "Tellan har inte varit bra i Modo". Killen har 91,1 i räddningsprocent, har stått nästan alla matcher och var efter Wesslau och Fasth den tredje tilltänkta målvakten i Mårts landslagstrupp.
Dessutom har han alltid varit ännu bättre när det verkligen gäller (slutspel, VM osv). Betänk också att han spelar i en klubb där hab egntligen inte vill vara.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Christopher J
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Helt underbart att diskussionerna om Tellan till nästa säsong redan har börjat 

-
Eddie Läck... skämtar ni eller? Han är två millimeter från NHL. Vad får er att tro att han tänker "äsch, vad är väl NHL mot klubben som pissade på mig för fem år sen"? Vakna upp och bli lite realistiska för guds skull.
- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Visste inte att man spelat sju av tolv AHL matcher i år betyder att man är 2MM från NHL. Framförallt inte när man har Luongo och Schneider framför sig. Så länge de båda finns där är och är skadefri är chansen att Läck spelar NHL hockey med Canucks 0%.Metal Machine skrev:Eddie Läck... skämtar ni eller? Han är två millimeter från NHL. Vad får er att tro att han tänker "äsch, vad är väl NHL mot klubben som pissade på mig för fem år sen"? Vakna upp och bli lite realistiska för guds skull.
Men det betyder inte att han kommer rusa hem till Elitserien direkt.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Hoppas såklart Wesslau stannar, han har varit riktigt stabil. Har väl inte kommit upp i slutspelsformen ännu men det är många höstar sedan vi haft så bra målvaktsspel redan från match 1.
Tellans känns lite "bränd" i och med att vi ratade honom i år. Undrar hur han skulle känna sig att komma hit som ett 3:e eller 4:e alternativ? Tror nämligen att DIF ser både Wesslau, Owuya och möjligen Läck som bättre alternativ.
Nog så viktigt är att hitta ett framtidslöfte som på allvar kan utmana som förstamålis. Jag litar absolut inte på Tim. Han ser liten ut i målet och ligger långt ifrån ett spel som kompenserar för sin korta längd.
Tyvärr är våra J20 målisar ännu kortare än Tim så jag tror vi får se oss om efter andra alternativ till reservmålis nästa år.
Tellans känns lite "bränd" i och med att vi ratade honom i år. Undrar hur han skulle känna sig att komma hit som ett 3:e eller 4:e alternativ? Tror nämligen att DIF ser både Wesslau, Owuya och möjligen Läck som bättre alternativ.
Nog så viktigt är att hitta ett framtidslöfte som på allvar kan utmana som förstamålis. Jag litar absolut inte på Tim. Han ser liten ut i målet och ligger långt ifrån ett spel som kompenserar för sin korta längd.
Tyvärr är våra J20 målisar ännu kortare än Tim så jag tror vi får se oss om efter andra alternativ till reservmålis nästa år.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2011-11-12 21:03:45, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Håller med ovanstående talare. Tim är en jättetrevlig person och verkar otroligt villig att bli grym. Men han är 10 cm kortare än tex Wesslau och många andra målvakter. Han kommer få kämpa extra mycket för att täppa till detta hål som blir. Våra två målisar i J20 är ju ännu kortare. Men jag vill gärna bli förvånad över detta, men det känns faktiskt som att längden har en stor betydelse för en hockeymålvakt i dagens hockey.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Nicklas Dahlberg skulle vara en utmärkt andremålvakt, har gjort grymt bra ifrån sig i Örebro hittills.
-
Själv hoppas jag att vi kan locka över Ryan Miller till nästa säsong. Han kan nog bli en bra efterträdare till Wesslau. Henrik Lundqvist skulle också kunna vara ett alternativ. Eller Jacob Markström.
Kul.Metal Machine skrev:Själv hoppas jag att vi kan locka över Ryan Miller till nästa säsong. Han kan nog bli en bra efterträdare till Wesslau. Henrik Lundqvist skulle också kunna vara ett alternativ. Eller Jacob Markström.
-
Vadå? Det var inte jag som satte nivån.Kentta skrev:Kul.Metal Machine skrev:Själv hoppas jag att vi kan locka över Ryan Miller till nästa säsong. Han kan nog bli en bra efterträdare till Wesslau. Henrik Lundqvist skulle också kunna vara ett alternativ. Eller Jacob Markström.
Finns väl ingen anledning att fortsätta på det spåret?Metal Machine skrev:Vadå? Det var inte jag som satte nivån.Kentta skrev:Kul.Metal Machine skrev:Själv hoppas jag att vi kan locka över Ryan Miller till nästa säsong. Han kan nog bli en bra efterträdare till Wesslau. Henrik Lundqvist skulle också kunna vara ett alternativ. Eller Jacob Markström.
Sedan är det så otroligt meningslöst och irriterande när folk i ironisk/oseriös mening ger orealistiska förslag likt: Jag tror vi ska satsa på Corey Perry eller Steven Stamkos till nästa säsong. Dem killarna verkar ju ha ett öga för målet. Fan vet inte hur många gånger folk postat den typen av inlägg men trött blir man.
Alltså, är det för tidigt att börja skriva lite om hur man tycker att nästa säsongs bygge ska se ut? Vad tycker ni? För jag har redan börjat fundera, alltid lika roligt! 

-
Du förstod alltså inte vad jag ville ha sagt?Struten skrev:Finns väl ingen anledning att fortsätta på det spåret?Metal Machine skrev:Vadå? Det var inte jag som satte nivån.Kentta skrev:Kul.Metal Machine skrev:Själv hoppas jag att vi kan locka över Ryan Miller till nästa säsong. Han kan nog bli en bra efterträdare till Wesslau. Henrik Lundqvist skulle också kunna vara ett alternativ. Eller Jacob Markström.
Sedan är det så otroligt meningslöst och irriterande när folk i ironisk/oseriös mening ger orealistiska förslag likt: Jag tror vi ska satsa på Corey Perry eller Steven Stamkos till nästa säsong. Dem killarna verkar ju ha ett öga för målet. Fan vet inte hur många gånger folk postat den typen av inlägg men trött blir man.
Jodå. Nivån på inläggen är låg, folk ska tänka över vad dem skriver o.s.v. Tycker bara det är så jobbigt att läsa och det borde finnas andra sätt att utrycka sig på.Metal Machine skrev:Du förstod alltså inte vad jag ville ha sagt?Struten skrev:Finns väl ingen anledning att fortsätta på det spåret?Metal Machine skrev:Vadå? Det var inte jag som satte nivån.Kentta skrev:Kul.Metal Machine skrev:Själv hoppas jag att vi kan locka över Ryan Miller till nästa säsong. Han kan nog bli en bra efterträdare till Wesslau. Henrik Lundqvist skulle också kunna vara ett alternativ. Eller Jacob Markström.
Ska också sägas att jag tycker du tillför detta forum på ett positivt sätt men det finns många som inte gör det och kände att jag behövde skriva av mig.
- DIF_Soldier
Christopher J skrev:Så du tycker vi ska nobba en Djurgårdare som verkligen brinner för att spela för klubben. Tänk vilken nytändning han skulle få att skriva på för klubben i sitt hjärta. Läck är framtiden ja, men det är sista chansen med Tellan de kommande säsongerna. Läck drar direkt om det går bra här, det gör inte Tellan. Tellan bör och ska vara förstavalet.DIF_Soldier skrev:Han har väl stått nästan alla för att andrakeepern är en junis som har en del kvar att lära. Tellqvist har varit ok, inte mer. Eddie Läck bör och ska vara förstavalet.Mäklaren skrev:Är ni helt sjuka i huvudet?
"Tellan har inte imponerat", "Tellan har inte varit bra i Modo". Killen har 91,1 i räddningsprocent, har stått nästan alla matcher och var efter Wesslau och Fasth den tredje tilltänkta målvakten i Mårts landslagstrupp.
Dessutom har han alltid varit ännu bättre när det verkligen gäller (slutspel, VM osv). Betänk också att han spelar i en klubb där hab egntligen inte vill vara.
Jag tycker inte man ska värdera någon målvakt eller utespelare utefter hur mycket han "brinner" för klubben i fråga, utan utefter hur hög lägstanivå han kan hålla. Allt handlar om vad spelaren kan prestera på isen, inget annat. Jag föredrar Läck alla dagar i veckan.
Huruvida stor sannolikheten är för att han skulle spela här har jag inte ens nämnt, men jag skulle tro att vägen till NHL-spel är lång då Schneider och Luongo står före i kön.
Säg den glädje som varar