Landslagshockey

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Landslagshockey

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Bort med dessa låtsasturneringar, lika upphetsande som DIF-Brage på Stadshagen en gråmulen dag i Mars.
Najs facit, 9 mål i arslet på 2 matcher
Blev säkert ett härligt minne att ta med sig, sånt man skryter om för barnbarnen på ålderns höst.
-Ah..... ni förstår hösten 2011 stod jag 2 matcher i självaste Tre kronor, vi mötte då väldens 2 bästa hockeylag och jag släppte in mindre än 10mål!

Va! Där har du fel, DIF-Brage på Stadshagen är riktigt upphetsande, jag saknar matcherna på Stadshagen.

Haha...
Kände på mig att Grottmannen eller "Kenny Paveys favoritklubb" skulle surna till direkt :wink:
Men ok jag är beredd att omrevidera till:
-Dessa låtsasturneringar får en träningsfight på stadshagen att framstå som en seriefinal
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av SkönaDjurgårn »

-daniel- skrev:Ok match av Wesslau, knappast hans fel något av målen i dag. Märks hur dåliga svenska spelare i regel är jämfört med ryska dock...herregud.

Vad gör en pajas som Harju i Tre Kronor egentligen? Många i övrigt borde kunna prestera betydligt bättre, tänker främst på en spelare som Niklas Persson som är tvärusel.

Aja, viktigt att Gustaf fick studsa tillbaka något.
Här håller jag med dig till fullo. Det ska sägas att jag inte tittade speciellt engagerat men han kändes helt värdelös. Men så läste jag det här av Mattias Ek i Expressen: "Mot Ryssland var lagkaptenen Niklas Persson suverän matchen i genom. Vilken tajming i allt han gör. I boxplay arbetar han för en hel städfirma."

Wtf...
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Kyle Klubertanz är iväg och spelar Deutschland Cup. Konstig turnering... Hoppas inte Kyle är alltför seg i benen på måndag.

http://stats.iihf.com/deb/16/index.html
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

pulverapa skrev:Kyle Klubertanz är iväg och spelar Deutschland Cup. Konstig turnering... Hoppas inte Kyle är alltför seg i benen på måndag.

Såna där turneringar kan bli oerhört viktiga för oss inför framtida värvningar, då Kyle lär känna jänkare som inte riktigt platsar i NHL, men som skulle vara producerande i Elitserien. Om DIF bara kunde släppa lite på den här "endast stockholmskillar" mentaliteten, tror jag att vi skulle kunna locka till oss en del bra amerikaner, som Kyle känner.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Kentta skrev:
pulverapa skrev:Kyle Klubertanz är iväg och spelar Deutschland Cup. Konstig turnering... Hoppas inte Kyle är alltför seg i benen på måndag.

Såna där turneringar kan bli oerhört viktiga för oss inför framtida värvningar, då Kyle lär känna jänkare som inte riktigt platsar i NHL, men som skulle vara producerande i Elitserien. Om DIF bara kunde släppa lite på den här "endast stockholmskillar" mentaliteten, tror jag att vi skulle kunna locka till oss en del bra amerikaner, som Kyle känner.
Det var faktiskt en ganska bra tanke. Det kan säkert finnas godbitar att hämta i sådana turneringar om man har tur.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Landslagshockey

Inlägg av seppuko »

Järlan sa ju innan hyllningen av Falk på mötet i Globen att om man ska värva utifrån så är det transatlanter som gäller. Kan då Kyle bli någon form av ambassadör för Djurgården är det ju underbart.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Hur många Rob Schremps och Mike Igguldens finns det att få tag på egentligen?
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Måste säga att Kronwall imponerat på mig av vad jag sett under dessa två matcher. Helt klart Tre Kronors bästa back så här långt i "turneringen". Verkar som att han utvecklas mycket där borta.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Håller med Mäklaren. Det är alldeles för tidigt att börja såga Mårts förvisso, men laguttagningen den här gången var allt annat än bra. Brodin, Bertilsson och Dahlbeck har ingenting i ett landslag att göra. Å andra sidan är Sveriges största problem att de bästa spelarna fortsätter att pissa på fanan ála Zlatan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Förstår verkligen inte hur man ens har mage att gnälla på de unga när de etablerade s.k "storstjärnorna" a'la Niklas Persson verkligen totalsuger både idag och i torsdags. Ofattbart.
Metal Machine

Första mig rätt, Daniel. Jag har inte sett matcherna, utan konstaterar bara hur det är. Många av de unga håller inte måttet, med det inte sagt att de har gjort bort sig när de har fått spela.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Det är inte för tidigt att såga Mårts, han var kass när han hade juniorerna också, dom vek alltid ner sig när det gällde som mest. Mårts är ingen vinnare och det smittar av sig till spelarna.
Metal Machine

Caveman skrev:Det är inte för tidigt att såga Mårts, han var kass när han hade juniorerna också, dom vek alltid ner sig när det gällde som mest. Mårts är ingen vinnare och det smittar av sig till spelarna.
Skitsnack.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Metal Machine skrev:
Caveman skrev:Det är inte för tidigt att såga Mårts, han var kass när han hade juniorerna också, dom vek alltid ner sig när det gällde som mest. Mårts är ingen vinnare och det smittar av sig till spelarna.
Skitsnack.
Eller ????? som vi invigda uttrycker det.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Metal Machine skrev:
Skitsnack.
Det är väl för fan inget skitsnack, jag har följt varenda Jvm turnering och Sverige vek alltid ner sig när det gällde som mest. Precis som Tre Kronor gjorde i finalen mot Finland i VM. Skitsnack...? Släpp sargen för fan.
Skriv svar