Stackars Wesslau...målvakter som släpper in det första skottet lyckas aldrig göra en stabil match, det måste finnas någon statistik på sånt? Några av skotten utifrån skall han ta, resten är uselt försvarsspel / oflyt i avgörande lägen.
Nu står Mårts inför ett litet problem, jag kan inte tänka mig att Fasth får stå på lördag och söndag, för att sen spela derby på måndag - det kommer aldrig hända. Istället skall alltså Gustaf kastas in i matchen på söndag.
Men ingen höjdarboost för självförtroendet direkt.
-daniel- skrev:Stackars Wesslau...målvakter som släpper in det första skottet lyckas aldrig göra en stabil match, det måste finnas någon statistik på sånt? Några av skotten utifrån skall han ta, resten är uselt försvarsspel / oflyt i avgörande lägen.
Nu står Mårts inför ett litet problem, jag kan inte tänka mig att Fasth får stå på lördag och söndag, för att sen spela derby på måndag - det kommer aldrig hända. Istället skall alltså Gustaf kastas in i matchen på söndag.
Ja, eller om Fasth är "vanliga" omänskliga Fasth igen och spikar igen på lördag, då vore det ju ett märkligt val att inte spela Fasth även på söndag (med tanke på Wesslaus insats ikväll)
Men håller med, visst var det sämsta tänkbara inför derbyt.
& andra sidan kan väl Tjeckiska prickskyttar knappast likställas med namn som Daniel Bånge & Richard Dynga och allt vad man heter i Solna
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-daniel- skrev:Stackars Wesslau...målvakter som släpper in det första skottet lyckas aldrig göra en stabil match, det måste finnas någon statistik på sånt? Några av skotten utifrån skall han ta, resten är uselt försvarsspel / oflyt i avgörande lägen.
Ja, eller om Fasth är "vanliga" omänskliga Fasth igen och spikar igen på lördag, då vore det ju ett märkligt val att inte spela Fasth även på söndag (med tanke på Wesslaus insats ikväll)
Jo fast Mårts är ju gnagare och inser Fasth's dilemma med match 3 dagar i rad. Ett alternativ som jag själv tycker skulle vara mer rimligt är att Wesslau får spela lördag och Fasth söndag - men det kommer heller inte hända.
Äh jag vet inte egentligen om det spelar så stor roll... det kanske är bra att våra chipsfetton i laget inser att man inte kan luta sig tillbaka och låta Gustaf vinna derbyt för oss.
Haha känns ganska uppenbart att det där är spel för galleriet, jag tror han pratat med Melin & Gozzi och helt enkelt kommit fram till att det är bättre att ladda inför måndagen. Tyder på desperation i gnaget-leden.
Skoj att Gustaf får en chans till i dag, KRIGA WESSLAN!
Mårts fortsätter att ta ut spelare till landslaget bara för att de är unga. Karln verkar lida av allvarliga fel i huvudet. Jonas Brodin, Klas Dahlbeck, Johan Gustavsson... Vad fan gör de i Tre Kronor?
Fattas väl bara att han kallar in Patrick Cehlin och Erik Gustafsson för att stärka upp powerplay inför Finlandsmatchen.
Ok match av Wesslau, knappast hans fel något av målen i dag. Märks hur dåliga svenska spelare i regel är jämfört med ryska dock...herregud.
Vad gör en pajas som Harju i Tre Kronor egentligen? Många i övrigt borde kunna prestera betydligt bättre, tänker främst på en spelare som Niklas Persson som är tvärusel.
Aja, viktigt att Gustaf fick studsa tillbaka något.
-daniel- skrev:Ok match av Wesslau, knappast hans fel något av målen i dag. Märks hur dåliga svenska spelare i regel är jämfört med ryska dock...herregud.
Vad gör en pajas som Harju i Tre Kronor egentligen? Många i övrigt borde kunna prestera betydligt bättre, tänker främst på en spelare som Niklas Persson som är tvärusel.
Aja, viktigt att Gustaf fick studsa tillbaka något.
Våra killar är inte hårda och hungriga nog... Det som ger den där edgen, det där extra, det saknar vi. Vart är denna edge, detta extra då? Bort-curlat. Vi har det för bra. Tvspel vs Extra fyspass 100-0?
Bort med dessa låtsasturneringar, lika upphetsande som DIF-Brage på Stadshagen en gråmulen dag i Mars.
Najs facit, 9 mål i arslet på 2 matcher
Blev säkert ett härligt minne att ta med sig, sånt man skryter om för barnbarnen på ålderns höst. -Ah..... ni förstår hösten 2011 stod jag 2 matcher i självaste Tre kronor, vi mötte då väldens 2 bästa hockeylag och jag släppte in mindre än 10mål!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Men jag tycker mest det är komiskt att se svenska tamhattar försöka stångas med världstjärnor som Radulov. Annars håller jag med om att de här turneringarna är helt men(ings)lösa.
Lee Harvey Oswald skrev:Bort med dessa låtsasturneringar, lika upphetsande som DIF-Brage på Stadshagen en gråmulen dag i Mars.
Najs facit, 9 mål i arslet på 2 matcher
Blev säkert ett härligt minne att ta med sig, sånt man skryter om för barnbarnen på ålderns höst. -Ah..... ni förstår hösten 2011 stod jag 2 matcher i självaste Tre kronor, vi mötte då väldens 2 bästa hockeylag och jag släppte in mindre än 10mål!
Va! Där har du fel, DIF-Brage på Stadshagen är riktigt upphetsande, jag saknar matcherna på Stadshagen.