Coach LeMat 2011/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Coach LeMat 2011/12

Inlägg av mb81 »

Får säga grattis till Salas! Är själv mycket nöjd trots att det var snöpligt att missa ligasegern i sista matchen men tog iaf de andra 2 medaljplatserna vilket måste vara godkänt för en nybörjare! Sen slipper jag leva med att ha säkrat segern med ett gnaget hattrick. inga råttor i mitt lag någonsin!

Är det några som är sugna på en forumliga där vi kanske satsar en hunka eller liknande. Skulle vara roligt!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

mb81 skrev:Får säga grattis till Salas!
Tackar!
Surt förstås att tappa ledningen i sista som du gjorde, men det var väl lite av ett nybörjarmisstag som fällde dig i slutändan. Du använde bytena lite osmart mot slutet, men att komma så bra som du gjorde med dina lag som nybörjare är riktigt bra ändå. Jag själv slösade bort alla mina byten direkt när jag var nybörjare. Man lär sig med tiden, som alltid. Samma killar som vann ifjol ligger i topp i år igen, så det är mycket skicklighet ändå.
Träning ger färdighet, så jag räknar med en hård kamp med dig nästa rond också. Må bäste man vinna! :)
mb81

Inlägg av mb81 »

Salas skrev:
mb81 skrev:Får säga grattis till Salas!
Tackar!
Surt förstås att tappa ledningen i sista som du gjorde, men det var väl lite av ett nybörjarmisstag som fällde dig i slutändan. Du använde bytena lite osmart mot slutet, men att komma så bra som du gjorde med dina lag som nybörjare är riktigt bra ändå. Jag själv slösade bort alla mina byten direkt när jag var nybörjare. Man lär sig med tiden, som alltid. Samma killar som vann ifjol ligger i topp i år igen, så det är mycket skicklighet ändå.
Träning ger färdighet, så jag räknar med en hård kamp med dig nästa rond också. Må bäste man vinna! :)
Tack för de fina orden! Ok att jag gjorde mycket byten i början men sen började mina lag sätta sig. Experimentera lite väl med målvakter som gick många byten och hade egentligen sparat byten till sista matcherna men så kom skador på Joensu(som jag var väldigt tidig med och gav massor med poäng) och Hyvönens jävla avstängning med flera som gjorde att mina byten försvann iaf!
I andra ronden ska jag ta dig iaf! Eller framförallt i totalen!!!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Grattis boys!

Surt att tappa pallplatsen med en pinne den sista matchdagen. Men men, det är ju inga priser i första omgången i alla fall. :wink: Första gången jag lirar LeMat och gjorde en del dumma, för tidiga, byten i början som blev mitt fall. Ledde ju i alla fall typ 10 matchdagar. Utan gnagare dessutom.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Jag slutade på en åtrovärd 13:e plats i ligan med mitt första Coach Lemat-lag. Mitt största problem var väl att jag bara köpte Djurgårdare i början av serien och sedan gjorde jag precis tvärt om alla andra där jag sparade nästan 15 byten till de sista veckorna. Nu vet jag precis hur jag ska göra till rond 2 och kommer bli jävligt farlig! ;)
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Nån som har ett tips på en billig spelare ni tror starkt på till rond 2? Forward som back spelar ingen roll, har lite problem med en sista spelare.. Salas kanske?
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Sjöwall skrev:Nån som har ett tips på en billig spelare ni tror starkt på till rond 2? Forward som back spelar ingen roll, har lite problem med en sista spelare.. Salas kanske?
Behöver också en billig forward, runt 2.5 millar.. Har en aihare för tillfället.. :cry:
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Sjöwall skrev:Nån som har ett tips på en billig spelare ni tror starkt på till rond 2? Forward som back spelar ingen roll, har lite problem med en sista spelare.. Salas kanske?
Jag har inte hunnit kolla allt noga än, så jag får återkomma mer detaljerat senare när jag har mer koll.
Men efter att ha kollat lite snabbt så kan jag i alla fall konstatera att dom har höjt priserna, och det rejält på spelare som inte får så mycket speltid, vilket enligt mig är tråkigt. Under 2 500 000 hittar jag verkligen inte en enda prisvärd spelare, så jag måste sova på saken för att kunna göra en klok bedömning av det här. Det kommer bli svårt att få ihop ett bra lag, men å andra sidan så lirar alla efter samma förutsättningar så det är bara att försöka göra så gott man kan.

Men under tre miljoner så tycker jag att det finns två (tre) spelare som känns intressanta, och det är Mattias Bäckman i Linköping (2 600 000) och Patric Blomdahl i aik (2 600 000). Sen så kan man kanske fundera lite på Joel Mustonen i Skellefteå (2 800 000), men det är en chansning i så fall.

Nä, blir svårt detta som sagt, men jag ska göra en analys nu i veckan så återkommer jag när det närmar sig.
Men... Ett tips är att ha en del Djurgårdare i laget inledningsvis. Av de fyra första matcherna så spelar vi i två av dom, så det kan vara smart att överväga det. Men som sagt, jag återkommer imorgon eller på fredag med en mer detaljerad analys av läget!
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Jason Krog - Mika Zibanejad - Christian Eklund

Heikkinen (stavning) - Erik Gustafsson (Farligt som fan)

Gustaf Wesslau

Det är det bästa som jag kan sätta ihop just nu.. Vad tycks?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Alltså seriöst, nu blir jag nästan lite förbannad på de Djurgårdare som ansvarar för samarbetet med Coach Lemat. Vad är det för jävla pisstävlingar som dom har?

"Vi drar igång extratävlingen redan i början av av rond 2, där den djurgårdare med flest poäng under den första veckans spel vinner valfri halsduk i Djurgårdsbutiken."

Samt den förra som var "Mest poäng i första omgången vinner...".

Nu säger jag inte detta för att jag vann ligan, men det är klart som fan att oavsett vem som än vinner ligan, ska få ett pris om dom nu har bestämt sig för att dela ut priser. Att låta slumpen avgöra helt är bara tråkigt, och att Djurgården inte kan göra något seriöst av det hela är faktiskt jävligt tråkigt när dom väl involverar sig i spelet. Ge en signerad matchtröja till varje vinnare (varje rond), det är inte så att det kostar Djurgården någonting (ok då, kanske en hundralapp och en sekund av någon spelares fritid som annars hade spenderats på Stureplan).

@Sjöwall
Fimpen och Gustafsson kommer inte generera mycket poäng, så du bör nog ändå se över dom två kan jag tycka.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Ottosson - Zibanejad - Blomdahl
MacNevin - Bäckman (LHC)
Wesslau

Dessa har jag valt nu lite snabbt, och det kanske blir någon ändring. Men det känns ändå skapligt till att börja med.

Sen i mitt andra lag har jag valt ut:
Ottosson - Zibanejad - Ölvestad
Boumedienne - Klefbom
Wesslau

Rent spontant så känns det andra laget vassare, så jag ska fundera på saken.
Men tips på spelare att köpa är Tollefsen och Ölvestad. Dom båda är sjukt värda deras pengar sett till deras poängsnitt. I jämförelse med typ Hv, där en sopa som Johan Lindström kostar 4 000 000. Patetiskt är bara förnamnet.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Ditt andra lag ser starkt ut på pappret. Funderar faktiskt på att köra det i matchen mot AIh. Dock byter jag nog ut Klefbom mot Philip Holm om han är tillbaka. Har jag tur drar han på sig en utvisning eller något annat.

Bombom känns faktiskt ganska given nu när han börjat med sina puck-out igen så där kan man vara säker på några poäng per match.

Tack för tipsen!
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Har för tillfället detta lag:

Calle Järnkrok - Zibanejad - Joakim Nordström (rikssoppa från gnägget)
Claesson - Noah Welch
Johan Gustafsson

Är jäkligt tveksam på det här laget. Funderingar på förändringar man kan göra?Funderar på att kanske ta bort Järnkrok och Nordström för att istället få in Ölvestad (sjukt prisvärd, han verkar vara på gång nu också) och Blomdahl. Gör jag det kan jag även få in Wesslau i laget. Samtidigt har Gustafsson spelat bra och Claesson skulle man kunna byta bort eller byta upp sig mot en ännu bättre back på Welchs plats. Vilken back i så fall? Kosta max 4.5 millar. Mattias Karlsson? Mikko Louma? von Gunten? Meyer?
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Ååååhhh, jag ska fan gifta mig med Ilkka Heikkinen <3

Det var ett svårt val om jag skulle välja Iggulden eller Heikkinen till dagens match, och jag kan ju konstatera att jag valde rätt. Nu har jag direkt en betryggande ledning i toppen av Djurgårdsligan, med hela 28 poäng ner till första jagande konkurrent! Sen är jag nu på en 21a totalplats, vilket är något som jag är mycket nöjd med med tanke på min usla inledning i den första ronden.

Vandringen mot andra raka ligasegern har i alla fall nyss påbörjats!
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Kan ju säga att jag är skapligt nöjd med att ha haft både Jimmie och Otto i laget denna dag :)
Skriv svar