Ensamma är nog fanimig att ta i. Minns när jag outade efter 09/10 att jag hellre behåller Danielsson och skickar Tim. Då tog det hus i helvete. Cricke är väl en annan Tim-älskare? Edin har vi ju också. Kall-El var en gång i tiden en Tim-älskare.Jockmaniac skrev:Jag och Mäklaren har länge ihop ensamma stridit här på forumet å Tims vägnar. NHL är att ta i något, men jag står fortfarande fast vid att Tim Eriksson är Elitseriens mest underskattade spelare. Puckgeni utan dess like och är den enda i detta nuvarande lag som ensam kan skapa långa anfall. Sen till skillnad från spelare som Cehlin, Norman och Kempe så kan han hålla sig stående med pucken i behåll. Bara det är applåder utan dess like!Lee Harvey Oswald skrev:Dags att starta en ny tråd med meningslöst vetande i?Jokester skrev:Jag mötte lassie?Jockmaniac skrev:Lite OT men kan meddela något som jag tror åtminstone SirDIFalot kommer tycka är hyfsat kul. Snackade med flickvännen idag och fick reda på att hennes bästa kompis är kusin med en viss Tim Eriksson. Världen är bra liten!!!
Men för att ändå behålla nån sorts DIF-anknytning kanske -Jag mötte Lassen skulle passa![]()
@maniac.
Det enda jag vet är att bäste Herr Mäklaren tycker att Tim platsar i NHL
Säsongen 2011/2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Säsongen 2011/2012
Expert.
Gillar också Tim, men jag kan nog tycka att han som oftast är bäst när han får komma in sent i matcherna. När han fått vara med från start tycker jag inte att han övertygat lika mycket (dock så har han varit långt från en av de sämsta). Ser Tim lite som vår alldeles egna Ole Gunnar Solskjær.
2014-04-07, vad hände?
Har inget egentligen emot Tim E.
Däremot känns han inte helt rätt i detta lagbygge.
Det finns dock flertalet anfallare jag både skulle peta och försöka göra mig av med Före Tim.
Däremot känns han inte helt rätt i detta lagbygge.
Det finns dock flertalet anfallare jag både skulle peta och försöka göra mig av med Före Tim.
Håller förstås med om att Tim är den mest underskattade spelaren i hela ES, den som säger emot har noll koll på lirare, teknik och spelsinne. Cehlin? Kempe? Inte en chans, kommer aldrig upp i Tims nivå. Jaså, en kusin? Kul med en Lassie! 

Nog för att Tim är underskattad, men imo har han inte fysiken för att komma längre än han gjort, även om jag tycker han ska ha mer speltid. Tycker det är lite samma som Zuccarello.sluggo skrev:Håller förstås med om att Tim är den mest underskattade spelaren i hela ES, den som säger emot har noll koll på lirare, teknik och spelsinne. Cehlin? Kempe? Inte en chans, kommer aldrig upp i Tims nivå. Jaså, en kusin? Kul med en Lassie!
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så som ni håller på så är Tim snart Elitseriens mest överskattade spelare... 

SirDIFalot skrev: Ensamma är nog fanimig att ta i. Minns när jag outade efter 09/10 att jag hellre behåller Danielsson och skickar Tim. Då tog det hus i helvete. Cricke är väl en annan Tim-älskare? Edin har vi ju också. Kall-El var en gång i tiden en Tim-älskare.
Fan jag hånar inte dig med felaktiga nick´s, den respekten kan man väl få iaf?

Jo jag är pro-Tim men dock har jag förmågan att vara relativt objektiv (tycker jag själv iaf) och ändå kunna hålla med om när han faktiskt varit dålig. Det som orsakar min irritation allt som oftast är hur mycket "skit" han får ta genom att sitta på läktaren när han inte förtjänar det medan vi har andra som är helt immuna mot sådan behandling. Han är en jäkligt bra gnuggare och väldigt lojal mot kollektivet. Att han skulle ha dålig fysik håller jag absolut inte med om, han är kort men inte svag. Skulle han åka runt och försöka vara fysisk så hade han däremot inte haft mycket energi kvar till sitt övriga spel som jag anser ska vara att ta bort motståndarnas topplinor. Han har dock en stor brist och det är ett alldeles för dåligt skott. Jag tror inte att det är för sent för en 29 åring att bli bättre på detta och Tim borde nöta skott, helt klart.
Det är inte många andra i dagens DIF som har speluppfattningen att göra något sådant här: http://www.youtube.com/watch?v=mBmyIx5H ... re=related
...kanske inte Tim heller

Någon som kommer ihåg vilken match det var när Åberg fick tag i pucken efter tekning i egen zon (som motståndarna vann eller att dom fortfarande kämpade om den i tekningscirkeln) och kom till ett friläge?
- SirDIFalot
Mackan har redan gjort lika många mål som på hela förra säsongen. Fortsätter han i samma takt landar han på över 20 kassar, svårt att gnälla då.
Expert.
Re: Re: Säsongen 2011/2012
Han ska göra mycket mer än mål som C. Målen är mumma, men allt annat ska upp på par också.SirDIFalot skrev:Mackan har redan gjort lika många mål som på hela förra säsongen. Fortsätter han i samma takt landar han på över 20 kassar, svårt att gnälla då.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Re: Re: Säsongen 2011/2012
Hur många spelare höjer sig egentligen av ett C? Man kan inte direkt se det som en bonus att få ha det, det vill säga att han ska automatiskt få en skjuts av det. De flesta ser det ju som "ett lass en spelare får ta på sig". Sedan vet jag inte riktigt vad det är du kräver. En bättre attityd? Arbetsmoral? Sist Macken var grym så jobbade han inte direkt hårdare än vad han gör idag. Den saken är säker. Och jag vet inte direkt om han är en bitter jävel på träningarna eller så men det verkar inte direkt så på snacket.Magnutz skrev:Han ska göra mycket mer än mål som C. Målen är mumma, men allt annat ska upp på par också.SirDIFalot skrev:Mackan har redan gjort lika många mål som på hela förra säsongen. Fortsätter han i samma takt landar han på över 20 kassar, svårt att gnälla då.
Expert.
Re: Re: Re: Säsongen 2011/2012
Att bära C:et är att ta ett större ansvar. Du leder laget uttalat. Du är inte enbart en lagspelare, brunkare, målskytt. Du ÄR lagets kapten. Jag skiter i om kaptenen gör en massa mål bara han står upp för laget i alla lägen. Visar känslor och driver laget. Pumpar på när allt går tungt, pumpar på när det går lätt.SirDIFalot skrev:Hur många spelare höjer sig egentligen av ett C? Man kan inte direkt se det som en bonus att få ha det, det vill säga att han ska automatiskt få en skjuts av det. De flesta ser det ju som "ett lass en spelare får ta på sig". Sedan vet jag inte riktigt vad det är du kräver. En bättre attityd? Arbetsmoral? Sist Macken var grym så jobbade han inte direkt hårdare än vad han gör idag. Den saken är säker. Och jag vet inte direkt om han är en bitter jävel på träningarna eller så men det verkar inte direkt så på snacket.Magnutz skrev:Han ska göra mycket mer än mål som C. Målen är mumma, men allt annat ska upp på par också.SirDIFalot skrev:Mackan har redan gjort lika många mål som på hela förra säsongen. Fortsätter han i samma takt landar han på över 20 kassar, svårt att gnälla då.
C är inte ett WOW-power item of epicness. Tvärtom. Du måste jobba hårdare med C på tröjan.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
Re: Re: Re: Säsongen 2011/2012
Det är såklart en önskedröm. Men att inbilla sig att Marcus Nilson skulle bli en av lagets mest hårt arbetande spelare bara för att han får ett C på bröstet? Det kan man inte göra.Magnutz skrev:Att bära C:et är att ta ett större ansvar. Du leder laget uttalat. Du är inte enbart en lagspelare, brunkare, målskytt. Du ÄR lagets kapten. Jag skiter i om kaptenen gör en massa mål bara han står upp för laget i alla lägen. Visar känslor och driver laget. Pumpar på när allt går tungt, pumpar på när det går lätt.SirDIFalot skrev:Hur många spelare höjer sig egentligen av ett C? Man kan inte direkt se det som en bonus att få ha det, det vill säga att han ska automatiskt få en skjuts av det. De flesta ser det ju som "ett lass en spelare får ta på sig". Sedan vet jag inte riktigt vad det är du kräver. En bättre attityd? Arbetsmoral? Sist Macken var grym så jobbade han inte direkt hårdare än vad han gör idag. Den saken är säker. Och jag vet inte direkt om han är en bitter jävel på träningarna eller så men det verkar inte direkt så på snacket.Magnutz skrev:Han ska göra mycket mer än mål som C. Målen är mumma, men allt annat ska upp på par också.SirDIFalot skrev:Mackan har redan gjort lika många mål som på hela förra säsongen. Fortsätter han i samma takt landar han på över 20 kassar, svårt att gnälla då.
C är inte ett WOW-power item of epicness. Tvärtom. Du måste jobba hårdare med C på tröjan.
Och jag är övertygad om att Mackan "står upp för laget" när det behövs. Ingen vågar ju slåss emot honom bara för att de vet vad han kan när det kommer till den biten.
Expert.
Säsongen 2011/2012
Om man tänker på hur Hardy är så är ju Mackan en idealisk kapten. Inget massa smör utan bara hockey. Jag vet inte heller vad Magnutz menar, tror mackan är en uppskattad kapten. Han om någon är ju den som visar känslor, varenda närbild på Mackan så ser man ju en svordom eller liknande 
Men visst, DT hade varit en lika fullgod kapten.

Men visst, DT hade varit en lika fullgod kapten.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mackan är kapten före Tjärnqvist av en enda anledning - han har ett längre kontrakt. Tror att DIF kände att man ville ha lite kontinuitet med kaptensrollen efter några år av frekvent alternerande.
Säg den glädje som varar