Spelarbetyg efter 19 omgångar

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Spelarbetyg efter 19 omgångar.

Skala: 1-5.

Målvakter:
Gustaf Wesslau 4.
Kommentar: Ruskigt stabil och har utvecklats mycket sedan senaste sejouren. Har ett helt annat lugn i spelet.
Tim Sandberg -

Backar:
Daniel Tjärnqvist 4.
Oj, vilken back! Sprider ett lugn som ingen annan i defensiven och levererar offensivt. Det enda man kan tycka är att han ska skjuta mer.

Josef Boumedienne 1,5.
Katastrofal start. Har spelat upp sig, men misstagen är fortfarande alldeles för många.

Kyle Klubertanz 1.
Vek, slarvig, nonchalant. Dåligt tränad dessutom? En skugga av sitt forna jag, otroligt dålig inledningsvis.

Erik Gustafsson 1-.
Har egentligen inte tagit ett enda bra beslut på isen i de matcher han spelat. Horribel rakt igenom på ES-nivå. Ingen kan säga något annat.

Andreas Holmqvist 1,5.
Har spelat väldigt lite, men var riktigt skakig i inledningen när han lirade. Hyfsad match senast.

David Printz 3.
Blir bättre för varje säsong som går. Stabil defensivt, urstark i kroppen och vet sina begränsningar. En viktig spelare.

Fredrik Claesson 2-.
Väldigt ojämn i matcherna. Ibland riktigt rejäl och bra. Ibland en katastrof i markeringsspelet. Dåliga uppspel.

Philip Holm 2.
En positiv överraskning. Lugn och sansad, utan att glänsa.

Forwards:
Jimmie Ölvestad 3-.
Enligt mig en av våra bästa forwards. Har stundtals riktigt riktigt hög fart och bidrar med enormt mycket energi. Minus för onödiga utvisningar.

Patrick Cehlin 1.
Näe, det vill sig inte i år heller. Ser klen ut och ramlar hela tiden. Bra fart, men är världsmästare på att tappa pucken.

John Norman 1,5.
Defensivt okej, men offensivt helt ofarlig. Kommer fel i situationerna och visar ingen kyla.

Kristofer Ottosson 2,5.
Har blivit ojämn (!) på äldre dagar. Ibland ruskigt bra med många avslut och smart spel. Ibland totalt under isen med veka närkamper och ständigt ramlande.

Marcus Nilson 1.
Trots att Mackan gjorde OK med poäng, så kan han inte få godkänt. Han sprider dålig energi i laget med sin slappa och tröga skridskoåkning och kladdar med pucken ständigt. Är ingen lirare i grunden och måste börja arbeta stenhårt för att bidra med någonting.

Tim Eriksson 3.
Började säsongen riktigt bra, men fick mindre och mindre speltid av någon anledning. När han sedan var i sämre form fick han spela mer. Märkligt. Bäst kreativitet i laget.

Mario Kempe 2-.
Sliter bra, men visar återigen upp på dåligt spelsinne och är väldigt vilsen på isen. Tar många skott.

Christian Eklund 2,5.
Enormt hårt arbetande, som vanligt. Fimpen kommer alltid till spel och är otroligt viktig för laget.

Mattias Carlsson 1.
Ser rädd ut på isen. Är ganska snabb på rören, men kommer ingenstans. Dålig puckbehandling och konstiga beslut.

Jonas Almtorp 2.
Ok i defensiven. Helt osynlig offensivt, vilket är märkligt då han har bra fart och spelsinne.

Mathias Tjärnqvist 1.
Makalöst trög och slö. Verkar tro att han är nån målskytt som inte behöver jobba hårt. Går inte ens in framför mål längre.

Daniel Brodin 1.
Åker inte skridskor, tacklar inte, skjuter inte. Nä, då är inte Brodin någon spelare för Elitserien. Ser ut att tro väldigt mycket om sig själv.

Pontus Åberg 3.
Ruskigt bra skott (bäst i laget). Kan tycka att han tar en del märkliga beslut på isen dock och ska definitivt inte styra powerplay. Men som sagt, ruskigt giftigt skott. Dessutom en bra tacklare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Re: Spelarbetyg efter 19 omgångar

Inlägg av Salas »

Mäklaren skrev:Marcus Nilson 1.
Trots att Mackan gjorde OK med poäng, så kan han inte få godkänt. Han sprider dålig energi i laget med sin slappa och tröga skridskoåkning och kladdar med pucken ständigt. Är ingen lirare i grunden och måste börja arbeta stenhårt för att bidra med någonting.
Med fem matchavgörande mål på 19 omgångar så förtjänar han väl ändå liiite mer än en etta? :wink:

Coach Mäklaren är tuff han, det är ett som är säkert! :wink:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Håller med om de flesta, tycker dock som sagt Mackans 5 GWG gör honom värd en 2:a i af. Mathias Tjärnqvist borde inte få något betyg alls dock utan ett struket betyg - fick man inte det i skolan om man inte närvarade på lektionerna?

I det stora hela är det en tämligen rättvis bedömning, ger ett snitt på ca 2.0 vilket känns på ett ungefär som det samlade betyget på hela laget hittils.

Coacherna borde betygsättas också och där hamnar tyvärr Hardy utanför den negativa skalan; mitt tangentbord har inte tillräckligt med siffror att skriva efter minustecknet...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Håller med om alla betyg.

Mackan klarar sig inte upp på 2 bara för att han gjort nåra GWGs. Det är helheten som bedöms och han har varit skitdålig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Bra betyg men att Tim varit lika bra som Pontus Åberg känns väldigt generöst. But I know that you love him. :P
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Jag tycker Mackan Nilson trots allt är en av få som hittar ytor - både åt sig själv och åt andra. Jag ser ingen annan spelare i dagens lag som tänker lika smart hockey. Poängskörden är godkänd, han är i grund och botten en hårt jobbande forward som inte ska producera så mycket som han gör. Mackan är värd en 3:a enligt mig.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

En tvåa tycker jag macken är värd iaf. Kempe tycker jag bör få klart mer cred också, en av få som sliter som ett djur.
Ölve har kommit igång på slutet men ingen trea på det stora hela imo.

Annars tycker jag det ser bra ut.

Sent from my HTC Legend using Tapatalk
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Åberg förtjänar en fyra. Att gå in och producera såhär högt över förväntan och nyss fyllda 18 år är spektakulärt. Han har förvisso försvunnit lite de senaste matcherna och nej, han är ingen fullfjädrad ES-spelare än - men med tanke på hur snabbt han tog chansen och blev en ordinarie och (olyckligtvis) bärande spelare så är en fyra befogat.

Kempe visar alltid framåtanda och en av få (om inte den enda) som verkligen visar att han försöker bli bättre. Har ett mycket rakare spel och räds inte motståndarmålet. En trea minst.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Strålande Herr Mäklare! (med undantag för några små reservationer)

En 2:a till Nilson (allt annat känns bara tramsigt)
En 2:a till Ölvestad (som vaknat till liv först i de senaste 3-4 matcherna)
En 2:a till Tim (bitvis bra snurr i anfallszon men han fortsätter att visa dåligt omdöme vid offensiv blå, Tim är ensam ansvarig för ett flertal farliga spelvändningar emot oss)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Sjuka krav på Nilson. Låter som att om han åkt lite snabbare, svurit lite hårdare och varit lite mer kaptensmaterial hade han stänkt in 40 poäng på dessa 19 matcher.

Visst ser det ut som att han kan mer, och det tycker han nog själv. Men rent bidragsmässigt ligger han ju i topp. Bara hoppas han fortsätter med en uppåtkurva.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

seppuko skrev:Sjuka krav på Nilson. Låter som att om han åkt lite snabbare, svurit lite hårdare och varit lite mer kaptensmaterial hade han stänkt in 40 poäng på dessa 19 matcher.

Visst ser det ut som att han kan mer, och det tycker han nog själv. Men rent bidragsmässigt ligger han ju i topp. Bara hoppas han fortsätter med en uppåtkurva.
Äsch, för en vanlig forward hade han fått en 3a. Som kapten krävs det betydligt mer. Så är det. Poängskörden är bara en del i spelarens roll och som kapten är det andra saker som jag värdesätter högre. 2a kan jag sträcka mig till, storsint som jag är, för att han har avgjort några matcher.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

Jag skriver under på Mäklarens betyg. Eftersom Tim Eriksson är min gubbe får han en trea (även om prestationen kanske har varit en tvåa). Marcus Nilsons etta kan diskuteras. Han har spelat väldigt svagt men ändå gjort en del poäng. Spelmässigt är han utan tvekan en etta. Poängmässigt är han en trea. Det blir en tvåa i min bok.

I övrigt har jag inga invändningar.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Rolig tråd och lämplig timing nu vid uppehållet.

Har dock funderingar på själva betyget. Är det ett "absolut" betyg, dvs jämfört med någon slags objektiv global jämförelse, eller är betyget relativt de andra i laget, eller är det relativt den förväntan man hade på individen?

Utan att ha det utrett frågan så säger magkänslan att jag håller med LHO:s korrigeringar, lägger dessutom till dessa:

* Tim sänks till 1.5 då jag ställer mig frågan vad han egentligen har fått uträttat under 19 omgångar.
* Bombom höjs till 2.5
* Printz höjs till 4.0
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jag tycker att Erik Gustafsson ändå har spelat upp sig och i vissa matcher visat varför han snittar 30-35 minuter per match med J20.

Printz är värd en fyra. Har plockat bort nästan allt kladdande med pucken. Spelar med pondus.

Hade man gått på senaste tio matcherna hade Ottosson fått en fyra av mig.

Tim Eriksson har för högt betyg. En tvåa är mer lagom.

Hade nästan velat ge Wesslau en femma, men han hade en period där han släppte en del konstiga puckar.

Mackan får en tvåa, börjat otroligt bra för att vara den mannen och tar större ansvar i defensiven än föregående två år. Fem GWG, det går inte att snacka bort. Vi har nio vinster. Ger mig fan till att han har assisterat på ett par av dom andra fyra målen.

Mackan har väl dom senaste 10 åren varit som bäst efter jul och under våren. Förhoppningsvis är det så i år också, då har vi en kapten som kan styra och ställa under matcherna.

Ger några extra betyg:
Klacken 1. Sveriges bästa klack/publik har förvandlats till buande fågelholkar som pissar på föreningen. Man köper kraftigt subventionerade plåtar för att stå (sitta) och gnälla på spelarna. Enda gången det händer något är när bajenramsan "visa hjärta Djurgården" dras igång. Detta beteende har smittat av sig på stora delar av aktiv sittplats som skiter i det om klacken skiter i det. Precis som med laget så gäller det inte alla, men det är den sammanlagda prestationen som bedöms.

Montén. 3. Vet inte om det stämmer att Thomas fortfarande har hand om backarna och försvarsspelet. Vi ligger 6a i antal insläppte mål, vilket är helt ok och bättre än tabellen visar.

Micke. 1. Anfallsspelet och PP. En PP-% på 14 är under all kritik. För dåligt.

Hardy. 1. Svårbedömd. Går så många rykten om honom. Fortsätter sitt jobb med att försöka få igång dom bästa spelarna. Håller fast vid sitt spel. Idioti eller genidrag? Har det övergripande ansvaret och kan därmed inte få godkänt.

Skönt att veta att dessa betyg inte spelar någon roll alls i vår.
Född till sportchef.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

android skrev:Jag tycker att Erik Gustafsson ändå har spelat upp sig och i vissa matcher visat varför han snittar 30-35 minuter per match med J20.
Har regerat på att han har ett fint kroppsspråk för att vara så ung och relativt liten i jämförelse med andra. Ser väldigt auktoritär ut på isen. Men han har mycket att lära om man säger så. Tydligen ser trojkan en viss potential då man verkar ha överseende med hans nuvarande brister.

Måste dock vara tufft för Bombom att spela med en såpass valpig rookie under tiden han utvecklas.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar