Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Christopher J

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Christopher J »

Glory1 skrev:Lite mer sånt här från Hardys sida :lol:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3894740.ab
Lite för stort avstånd mellan båset och läktarn på Hovet bara. :)
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Christopher J skrev:
Glory1 skrev:Lite mer sånt här från Hardys sida :lol:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3894740.ab
Lite för stort avstånd mellan båset och läktarn på Hovet bara. :)
Fast det är ju inte oss han ska banka på, tänker snarare på lag som HV, Luleå och aik. Får väl låna sillens klubba om det är lite längre avstånd :lol:
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av crike »

Uppehållshelvete.

Vad inte så många noterat i skrift iaf är ju att vi har poäng 4 matcher i rad. Visst bara 7 av 12 men det är bättre än 0 och det är första gången i år vi har poäng fler än 2 matcher i rad. Nu gäller det bara att ta två 3p i rad och det tror jag vi har stora chanser att göra nu. Äh va fan, nu låter jag hjärtat säga sitt och då tror jag att vi tar 4st 3p i rad. Timrå (check), AIK ("hemma"), FBK (hemma) och Växjö (borta).
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Ja nu blir det en tråkig vecka men snart är det årets viktigaste match! Hittils iaf! Vinner vi mot solna(ja om nu hv gör vad de ska ikväll) så går vi upp på slutspelsplats och det känns även som vi hakar av solnalaget från slutspelssnacket! Fyfan vad skönt set skulle vara!!!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

crike skrev:Uppehållshelvete.

Vad inte så många noterat i skrift iaf är ju att vi har poäng 4 matcher i rad. Visst bara 7 av 12 men det är bättre än 0 och det är första gången i år vi har poäng fler än 2 matcher i rad. Nu gäller det bara att ta två 3p i rad och det tror jag vi har stora chanser att göra nu. Äh va fan, nu låter jag hjärtat säga sitt och då tror jag att vi tar 4st 3p i rad. Timrå (check), AIK ("hemma"), FBK (hemma) och Växjö (borta).
Solnamatchen blir dock jäkligt svår, jag tycker Aik spelat bättre än vad tabellen visar senaste 2-3 omgångarna. De har lyft sig betänkligt efter Brynäsmatchen hemma som de vart utskåpade i. De spelar ju i kväll mot HV på Hovet, blir garanterat att studera varenda detalj i deras spel i TV-soffan inför det som komma skall om en vecka...

Sen blir fajten mot FBK på onsdagen efter riktigt tuff också. Känns som det rätt ofta brukar vara derby-baksmälla (även fast att vi väl förra säsongen otippat nog vann matcher efter flertalet av derbyna).
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:
crike skrev:Uppehållshelvete.

Solnamatchen blir dock jäkligt svår, jag tycker Aik spelat bättre än vad tabellen visar senaste 2-3 omgångarna. De har lyft sig betänkligt efter Brynäsmatchen hemma som de vart utskåpade i. De spelar ju i kväll mot HV på Hovet, blir garanterat att studera varenda detalj i deras spel i TV-soffan inför det som komma skall om en vecka...

Sen blir fajten mot FBK på onsdagen efter riktigt tuff också. Känns som det rätt ofta brukar vara derby-baksmälla (även fast att vi väl förra säsongen otippat nog vann matcher efter flertalet av derbyna).

Alla matcher är ju svåra, okej inte TIK när dom spelar som dom gjorde, men AIK hade vi haft en god chans att spöa om vi så hetat Bajen Fans bara för att det är derby. Sen har vi väl haft förvånansvärt lätt för FBK på Hovet om jag minns rätt. Växjö borta kommer inte bli lätt men va fan ska man satsa uppåt så tar man väl inga små kliv utan då bestiger man berg direkt eller hur? 8)
Användarvisningsbild
JIIR

Inlägg av JIIR »

Varför har vi inte en lirare i mitten av slottet längre, som på första målet på denna video?
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

JIIR skrev:Varför har vi inte en lirare i mitten av slottet längre, som på första målet på denna video?
Därför att vi har oerhört defensiva centrar. Det är inte ofta dom kommer centralt i mitten, utan håller sig antingen mellan slottet och backarna eller ut vid sidorna. Tror inte att det är Hardy som har beordrat dom att lira på det sättet, utan att dom alltid gjort så.
Användarvisningsbild
JIIR

Inlägg av JIIR »

Kentta skrev:
JIIR skrev:Varför har vi inte en lirare i mitten av slottet längre, som på första målet på denna video?
Därför att vi har oerhört defensiva centrar. Det är inte ofta dom kommer centralt i mitten, utan håller sig antingen mellan slottet och backarna eller ut vid sidorna. Tror inte att det är Hardy som har beordrat dom att lira på det sättet, utan att dom alltid gjort så.
Kanske är därför vi gör så lite mål? Vill se någon spelare i slottet, för vinsten.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Lite OT men kan meddela något som jag tror åtminstone SirDIFalot kommer tycka är hyfsat kul. Snackade med flickvännen idag och fick reda på att hennes bästa kompis är kusin med en viss Tim Eriksson. Världen är bra liten!!!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jockmaniac skrev:Lite OT men kan meddela något som jag tror åtminstone SirDIFalot kommer tycka är hyfsat kul. Snackade med flickvännen idag och fick reda på att hennes bästa kompis är kusin med en viss Tim Eriksson. Världen är bra liten!!!
OT

Äh, det där var väl inget.
Min fru har i slutet på 80-talet åkt i samma hiss som Johan Garpenlöv + en annan granne i huset vars hund var lite risig i magen just den dagen, så den fes hela hissfärden upp till 6:e våningen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Lee Harvey Oswald skrev:
Jockmaniac skrev:Lite OT men kan meddela något som jag tror åtminstone SirDIFalot kommer tycka är hyfsat kul. Snackade med flickvännen idag och fick reda på att hennes bästa kompis är kusin med en viss Tim Eriksson. Världen är bra liten!!!
OT

Äh, det där var väl inget.
Min fru har i slutet på 80-talet åkt i samma hiss som Johan Garpenlöv + en annan granne i huset vars hund var lite risig i magen just den dagen, så den fes hela hissfärden upp till 6:e våningen.
Joo men tänkte att det var just Tim Eriksson som var det roliga. Alla härinne vet väl min åsikt angående Tim :wink:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Jag mötte lassie? :D
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jokester skrev:
Dags att starta en ny tråd med meningslöst vetande i?
Men för att ändå behålla nån sorts DIF-anknytning kanske -Jag mötte Lassen skulle passa :?

@maniac.
Det enda jag vet är att bäste Herr Mäklaren tycker att Tim platsar i NHL
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Lee Harvey Oswald skrev:
Jokester skrev:
Dags att starta en ny tråd med meningslöst vetande i?
Men för att ändå behålla nån sorts DIF-anknytning kanske -Jag mötte Lassen skulle passa :?

@maniac.
Det enda jag vet är att bäste Herr Mäklaren tycker att Tim platsar i NHL
Jag och Mäklaren har länge ihop ensamma stridit här på forumet å Tims vägnar. NHL är att ta i något, men jag står fortfarande fast vid att Tim Eriksson är Elitseriens mest underskattade spelare. Puckgeni utan dess like och är den enda i detta nuvarande lag som ensam kan skapa långa anfall. Sen till skillnad från spelare som Cehlin, Norman och Kempe så kan han hålla sig stående med pucken i behåll. Bara det är applåder utan dess like!
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar