Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Kentta »

Ännu en vinst för J18, denna gång med 7-2. Lidingö var väldigt kort om folk och körde bara med 2 femmor.

Och Falken verkar trivas som fisken i vattnet i tränarpositionen, jäklar vad han är på killarna hela tiden! "DRIV DRIV DRIV!" :)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kentta skrev:Ännu en vinst för J18, denna gång med 7-2. Lidingö var väldigt kort om folk och körde bara med 2 femmor.

Och Falken verkar trivas som fisken i vattnet i tränarpositionen, jäklar vad han är på killarna hela tiden! "DRIV DRIV DRIV!" :)
Saknar Falken något fruktansvärt. Alltså som människa, fan vad härlig han är. :)
kaminor

Inlägg av kaminor »

Två tunga torskar mot Skellefteå för J20. Beror väl mycket på att folk är på landslagssamling.

I detta avseende undrar jag varför vissa i A-laget inte liras som överåriga i J20-laget?
(det verkar vara spelarbrist i J20-laget och folk i A-laget behöver matchträning)

T.ex. kunde man slängt in Brodin och Tim Eriksson som överåriga i dagens match mot Luleå. Det finns lediga platser kvar i laget. Brodin behöver matchträning och Tim skulle få lite självförtroende genom att göra typ 5 poäng på egen hand.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Derbytorsk för J20 mot gnägget: 4-7.
Risk för att missa slutspel där med, känns det som.
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av android »

kaminor skrev:Derbytorsk för J20 mot gnägget: 4-7.
Slutspel eller topp-10?
Född till sportchef.
kaminor

Inlägg av kaminor »

android skrev:
kaminor skrev:Derbytorsk för J20 mot gnägget: 4-7.
Slutspel eller topp-10?
Ja, rentav topp-10 som det ser ut nu antar jag.
Det är ju bra att det inte är topp-8 längre i alla fall.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Två juniorderbyn mot gnägget idag. Mycket viktigt, fr.a. för J20.

Eftersom Brodin inte fått en minuts speltid i de två senaste matcherna tycker jag att han borde få lira i dagens J20-match.
Men det lär ju inte hända.

Edit: Nä, laguppställningen är ju redan ute, utan Brodin.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Fan, man borde börja sända J20-hockey i Tv. Och jag borde masa mig i väg till Hovet oftare...

Hur går det för våra hockeykrigare?
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Metal Machine skrev:Fan, man borde börja sända J20-hockey i Tv. Och jag borde masa mig i väg till Hovet oftare...

2-1 till Djurgårn!

http://stats.swehockey.se/gameonline/66298/Actions
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Kentta skrev:
Metal Machine skrev:Fan, man borde börja sända J20-hockey i Tv. Och jag borde masa mig i väg till Hovet oftare...

2-1 till Djurgårn!

3-1!
DIF!
kaminor

Inlägg av kaminor »

Grymt viktig seger för att haka på topp-5. Tacksamt att Björklöven oväntat slog Leksand.

Edit: Verkar som att fem spelare dubblerar och nu ska spela J18 också.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Daniel942 skrev:
Kentta skrev:

2-1 till Djurgårn!

3-1!
Tack för länken, Kentta! Härlig seger. Nu vet vi vilket J20-lag som är bäst i stan. Kämpa J18!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

J20 gjorde en ok match. Gnagets J20 är rätt bra i år faktiskt. Är väl många från det J18 lag som tog SM-guld för ett par år sedan.

Det gjorde dock ont att möta DIF idag. Erik Gustafsson tryckte dit en gnagare ordentligt, fick bäras ut på bår, såg ut att vara något med höften. Clean, stenhård tackling.

Henrik Nyberg, J18 spelare och energiknippe sänkte en annan gnagare som blev liggande. Mer diskutabel tackling då han kom från "blind-side"(hatar det ordet).

Ludwig Blomstrand plockade ner en annan som kollade puck i slutet av matchen. Även han blev liggande. Ännu en hård, clean tackling. Riktigt fint.

Tim Sandberg stod i mål och gjorde verkligen en kanonmatch. Philip Holm var riktigt stabil på backen. Annars gjorde Weigel en bra match, så jäkla smart och skridskostark. Även Ludwig Blomstrand gjorde en stabil match. Tar så mycket ansvar nu, i båda ändarna. Ruggig skridskoåkare.

DIFs PP såg bättre ut och försvarsspelet såg rätt stabilt ut.

Dom danska tvillingarna är jäkligt smarta, men måste lära sig att ta avslut, man kan inte passa sig in i mål.

Jag gillar ju Alexander Wennberg. Kommer att bli en riktigt bra ishockeyspelare av honom. Så hal, bra spelsinne och underbara små kroppsfinter.

Kul även att en sådan som Jim Gustafsson har spelat upp sig på backen. Tycker inte att han var speciellt bra i början av säsongen. Spelade krampaktigt och svagt i egen zon.

Kan väl nämna Sebastian Persson också. Killen har haft en otroligt tung vecka. Imponerande att han ens kommer till spel. Att sedan gå in och göra en sådan bra insats som han gör. Hatten av.

Kommer ej att se J18 idag.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

android skrev:J20 gjorde en ok match. Gnagets J20 är rätt bra i år faktiskt. Är väl många från det J18 lag som tog SM-guld för ett par år sedan.

Det gjorde dock ont att möta DIF idag. Erik Gustafsson tryckte dit en gnagare ordentligt, fick bäras ut på bår, såg ut att vara något med höften. Clean, stenhård tackling.

Henrik Nyberg, J18 spelare och energiknippe sänkte en annan gnagare som blev liggande. Mer diskutabel tackling då han kom från "blind-side"(hatar det ordet).

Ludwig Blomstrand plockade ner en annan som kollade puck i slutet av matchen. Även han blev liggande. Ännu en hård, clean tackling. Riktigt fint.

Tim Sandberg stod i mål och gjorde verkligen en kanonmatch. Philip Holm var riktigt stabil på backen. Annars gjorde Weigel en bra match, så jäkla smart och skridskostark. Även Ludwig Blomstrand gjorde en stabil match. Tar så mycket ansvar nu, i båda ändarna. Ruggig skridskoåkare.

DIFs PP såg bättre ut och försvarsspelet såg rätt stabilt ut.

Dom danska tvillingarna är jäkligt smarta, men måste lära sig att ta avslut, man kan inte passa sig in i mål.

Jag gillar ju Alexander Wennberg. Kommer att bli en riktigt bra ishockeyspelare av honom. Så hal, bra spelsinne och underbara små kroppsfinter.

Kul även att en sådan som Jim Gustafsson har spelat upp sig på backen. Tycker inte att han var speciellt bra i början av säsongen. Spelade krampaktigt och svagt i egen zon.

Kan väl nämna Sebastian Persson också. Killen har haft en otroligt tung vecka. Imponerande att han ens kommer till spel. Att sedan gå in och göra en sådan bra insats som han gör. Hatten av.

Kommer ej att se J18 idag.
Är dom danska tvillingarna möjligt A-lags material eller bara J20 spets?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Förresten undrar jag när det presenteras nyförvärv till nästa säsong? Någon skrev att det brukar komma ut i november, men har inte sett något ännu. Skriver för jag undrar om Timashov och Nylander hamnar här. Det hoppas jag verkligen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar