Efter en relativt dålig start på Coach Lemat, så gjorde jag något som bör kunna ta mig tillbaka till toppen om jag inte gör bort mig fullständigt. Det var i förra veckan som det blev något systemfel med Coach Lemat, då ett fåtal spelares priser tillfälligt var felaktiga. Under den perioden köpte jag Bud Holloway, Oscar Möller och Niklas Danielsson till väldigt låga priser, som nu har gett mig ett extra kapital på ungefär 2,5 miljoner när priserna är i dess rätta ordning igen. Jag ligger med det laget på 379e plats med en budget på 24,2 miljoner, vilket kan jämföras med ledarens budget på 24,9 miljoner kronor (nämnas ska att han köpte Danielsson och tjänade 800k på det, så hade inte han utnyttjat felet så hade jag haft mer poäng än ledaren i CL). Jag är rätt så glad att jag var uppmärksam när felet inträffade om jag nu får säga så, hehe
Så imorgon, om Wesslau ska stå, så ska jag fixa ihop ett ruggigt slagkraftigt lag. Jag har redan nu egentligen gett upp hoppet om att komma top 5 den här ronden (sjukt svårt att ta igen 100 poäng), men kommer jag top 50 så är jag åtminstone med i racet om den totala segern där alla ronders poäng räknas ihop. Så den här rondens enda syfte är att inte halka efter med mina lag, såvida jag inte får en magisk 100 poäng-omgång och får kontakt snabbt.
Så imorgon börjar upphämtningen! Men nu drömmer jag att Mika ska komma hem, för att om jag leker lite med tanken så har jag då råd med följande lag:
Marcus Nilson - Oscar Möller - Mika Zibanejad
Johan Fransson - Fredrik Claesson
Gustaf Wesslau
Tanken är rätt så frestande måste jag säga