Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011
Det enda vi har att hurra för idag är tre faktorer. Tre poäng, Wesslau och Zibbe! Skrek framför tvn under hela första om att Mika måste komma ner på jorden. Bara för att han spelat några NHL-matcher så betyder inte det att han är Foppa Forsberg. Men i andra och tredje så kände man igen fjunhögen från förra året igen. Speed, tacklingar, mycket skott och åter speed! Inga försök till flippmackor bakom ryggen och dragningar på blålinjen. Tack för det och fortsätt så...
Va ska man säga om Wesslau? Järlans smartaste drag någonsin? Tellqvist läcker dessvärre i Modo(Hyvönens backhand var verkligen inget att hänga i julgran), medan Wesslau storspelar ala slutspelet 09/10, i ett lag vars försvarsspel stundtals ser ut som Tomtens verkstad. Helt sanslöst egentligen!
Viktigaste var att vi vann och att vi fick göra det relativt stabilt. Dock är det itne särskilt imponerande att besegra Timrå i nuläget. Måste säga att jag lider med fansen uppe i Medelpad. Vet hur frustrerande det är att se Djurgården Kalle Anka-spela, de grabbarna och tjejerna måste ha det ännu värre. Bara Vampola, Granath och Jonte Hedström som verkar hålla hyfsad nivå. Riddarn sen då? Herrejesus, bara att konstatera att grabben inte håller i Elitserien. Nästan en skam att vi "bara" vann med tre måls marginal.
Skönt att ha Honken tillbaka, då han så uppenbart redan är vår tredje bäste back bakom Tjärnqvist och Printz. Kyle var lika kass idag som han brukar och jag är uppriktigt orolig för vår käre jänkare. Skulle vilja ha en bänkning på honom! Men hyfsade backar är det ju ont om, om man säger så, och så länge Gustafsson och Bom Bom finns kvar så måste Klubertanz få spela tråkigt nog.
Avslutningsvis det allra viktigaste!!! Hardys reaktion på Brodins utvisning... Jag grät glädjetårar, jublade som om vi slagit aik, hoppade som om det var Alexander Bards huvud jag stod på. Hardy Nilsson visade passion, han lyfte kistlocket, han reste sig upp och han visade framtänderna. Såja Hardy, nu ska vi bara göra så betydligt oftare så kanske man kan lägga Hardysågen på hyllan, iaf någon gång ibland.
Va ska man säga om Wesslau? Järlans smartaste drag någonsin? Tellqvist läcker dessvärre i Modo(Hyvönens backhand var verkligen inget att hänga i julgran), medan Wesslau storspelar ala slutspelet 09/10, i ett lag vars försvarsspel stundtals ser ut som Tomtens verkstad. Helt sanslöst egentligen!
Viktigaste var att vi vann och att vi fick göra det relativt stabilt. Dock är det itne särskilt imponerande att besegra Timrå i nuläget. Måste säga att jag lider med fansen uppe i Medelpad. Vet hur frustrerande det är att se Djurgården Kalle Anka-spela, de grabbarna och tjejerna måste ha det ännu värre. Bara Vampola, Granath och Jonte Hedström som verkar hålla hyfsad nivå. Riddarn sen då? Herrejesus, bara att konstatera att grabben inte håller i Elitserien. Nästan en skam att vi "bara" vann med tre måls marginal.
Skönt att ha Honken tillbaka, då han så uppenbart redan är vår tredje bäste back bakom Tjärnqvist och Printz. Kyle var lika kass idag som han brukar och jag är uppriktigt orolig för vår käre jänkare. Skulle vilja ha en bänkning på honom! Men hyfsade backar är det ju ont om, om man säger så, och så länge Gustafsson och Bom Bom finns kvar så måste Klubertanz få spela tråkigt nog.
Avslutningsvis det allra viktigaste!!! Hardys reaktion på Brodins utvisning... Jag grät glädjetårar, jublade som om vi slagit aik, hoppade som om det var Alexander Bards huvud jag stod på. Hardy Nilsson visade passion, han lyfte kistlocket, han reste sig upp och han visade framtänderna. Såja Hardy, nu ska vi bara göra så betydligt oftare så kanske man kan lägga Hardysågen på hyllan, iaf någon gång ibland.
100% DJURGÅRDSJ***L
-
Enda att anmärka på ikväll var som någon skrev vårt PP, det måste bli bättre, i övrigt är jag nöjd även om motståndet inte var det bästa. Vi i klacken gjorde väl inget större intryck, men vi tar igen det den 14:e!
Missade tyvärr matchen. Av highlightsen att döma så var det ingen högoktanig match?!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nä, DIF gick ut och gjorde sitt jobb, mer eller mindre hela matchen, Timrå var inte ens där kändes det som. Det är som att dom redan är inställda på kvalserien där uppe.Magnutz skrev:Missade tyvärr matchen. Av highlightsen att döma så var det ingen högoktanig match?!
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jag bryr mig inte att vi möter ett riktigt dåligt motståndarlag. Jag bryr mig inte att vi inte spelar någon skönhockey där allt klaffar. Att vi tar 3 pinnar en match som denna, det är var jag bryr mig om.
Tack Jimmie. Tack Wesslau. Tack Hardy (för att du för en gångs skull visade passion. Tack vare Expressen intervjun månntro?)
Länge sedan jag kände mig så lättad efter en match. Pust. Stånk. Stön.
(tack förresten Luleå att ni gjorde lördagen till en perfekt dag)
Tack Jimmie. Tack Wesslau. Tack Hardy (för att du för en gångs skull visade passion. Tack vare Expressen intervjun månntro?)
Länge sedan jag kände mig så lättad efter en match. Pust. Stånk. Stön.
(tack förresten Luleå att ni gjorde lördagen till en perfekt dag)
Nu såg jag inte matchen som sagt, men vill gärna ha den återberättad! --> referat@difdokumentaren.seKentta skrev:Nä, DIF gick ut och gjorde sitt jobb, mer eller mindre hela matchen, Timrå var inte ens där kändes det som. Det är som att dom redan är inställda på kvalserien där uppe.Magnutz skrev:Missade tyvärr matchen. Av highlightsen att döma så var det ingen högoktanig match?!
Wesslau är en gigant. Hardy var visst på hugget idag! 3 pinnar hemma.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Vad var det mer exakt som hände när Hardy ''visade passion''? Måste ha missat det helt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Ett flertal tillfällen röt han som ett vilddjur i båset. Jämfört med hans tidigare agerande under säsongen var det stor skillnad, det är odiskutabelt.Mäklaren skrev:Vad var det mer exakt som hände när Hardy ''visade passion''? Måste ha missat det helt.
Vet inte alls vad det beror på dock, spel för galleriet? Att han kände sig extra pressad? Känner jag Hardy korrekt skulle han vara än mer passiv än tidigare efter Expressen-intervjun (bara för att visa att hans tjur-sätt faktiskt är bra, eller nåt...). Måste bero på något dock för den aktiviteten har jag inte varit med om en enda gång under den här säsongen från den gamle silverräven.
Hur märker man detta när man är i arenan? Specialkamera på Hardy?-daniel- skrev:Ett flertal tillfällen röt han som ett vilddjur i båset. Jämfört med hans tidigare agerande under säsongen var det stor skillnad, det är odiskutabelt.Mäklaren skrev:Vad var det mer exakt som hände när Hardy ''visade passion''? Måste ha missat det helt.
Vet inte alls vad det beror på dock, spel för galleriet? Att han kände sig extra pressad? Känner jag Hardy korrekt skulle han vara än mer passiv än tidigare efter Expressen-intervjun (bara för att visa att hans tjur-sätt faktiskt är bra, eller nåt...). Måste bero på något dock för den aktiviteten har jag inte varit med om en enda gång under den här säsongen från den gamle silverräven.

- -daniel-
Det finns en rätt stor grej i taket, typ en sån som visar bilder. Tror det kallas mediakub? Provat att ta upp ögonen från (elektro)popcornen någongång?Mäklaren skrev:Hur märker man detta när man är i arenan? Specialkamera på Hardy?-daniel- skrev:Ett flertal tillfällen röt han som ett vilddjur i båset. Jämfört med hans tidigare agerande under säsongen var det stor skillnad, det är odiskutabelt.Mäklaren skrev:Vad var det mer exakt som hände när Hardy ''visade passion''? Måste ha missat det helt.

Hardy zoomades in X antal gånger och man såg fradgan spotta från rävkäften. Tidigare har det varit "goddag yxskaft när får jag gå hem och sätta på frugan?" men nu var det engagemang. Tror helt ärligt talat att Hardy kände sig pressad. Underbart att se.
Fantastiskt! Det finns hopp om livet alltså!-daniel- skrev:Det finns en rätt stor grej i taket, typ en sån som visar bilder. Tror det kallas mediakub? Provat att ta upp ögonen från (elektro)popcornen någongång?Mäklaren skrev:Hur märker man detta när man är i arenan? Specialkamera på Hardy?-daniel- skrev:Ett flertal tillfällen röt han som ett vilddjur i båset. Jämfört med hans tidigare agerande under säsongen var det stor skillnad, det är odiskutabelt.Mäklaren skrev:Vad var det mer exakt som hände när Hardy ''visade passion''? Måste ha missat det helt.
Vet inte alls vad det beror på dock, spel för galleriet? Att han kände sig extra pressad? Känner jag Hardy korrekt skulle han vara än mer passiv än tidigare efter Expressen-intervjun (bara för att visa att hans tjur-sätt faktiskt är bra, eller nåt...). Måste bero på något dock för den aktiviteten har jag inte varit med om en enda gång under den här säsongen från den gamle silverräven.![]()
Hardy zoomades in X antal gånger och man såg fradgan spotta från rävkäften. Tidigare har det varit "goddag yxskaft när får jag gå hem och sätta på frugan?" men nu var det engagemang. Tror helt ärligt talat att Hardy kände sig pressad. Underbart att se.
Nu knäpper jag tolfte! skål!
-
Efter Brodins utvisning böjde han sig ner och gallskrek "För i helvete" eller någonting åt det hållet. Vart helt chockad framför tvn!
100% DJURGÅRDSJ***L
Jag tyckte matchen var hyfsat bra?!?!
Jag tyckte också att målen vi gjorde var snygga och att grabbarna visade fina tendenser och lite mer laganda.
Det enda klagomålet jag har är att domarteamet var för petiga för den typen av match som spelarna ville spela.
Jag var dock helt nykter, så det kanske är därför som min bild skiljer sig från övriga
Jag tyckte också att målen vi gjorde var snygga och att grabbarna visade fina tendenser och lite mer laganda.
Det enda klagomålet jag har är att domarteamet var för petiga för den typen av match som spelarna ville spela.
Jag var dock helt nykter, så det kanske är därför som min bild skiljer sig från övriga

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Erik Gustafsson, han måste verkligen bort från a-laget. Det är fan synd om killen, så dålig är han. Förlorar alla närkamper, ligger fel i markeringsspelet och kan inte åka skridskor.
Alltså, hur vet man egentligen att Hardy inte är engagerad? Är man på plats så hållerman väl koll på spelet istället, tittar man på tv ser man bara det de visar, vilket bara är Hardy några få tillfällen.