Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Inlägg av Stulle »

Matchbilder varierar beroende på motstånd. Om vi hade spelat mot bla eller bla så hade vi fått storstryk tycker jag bara är löjligt att säga. Spelar man mot ett lag som inte har så högt tempo så brukar den generella bilden bli den samma.
Senast redigerad av Stulle den 2011-11-05 18:32:55, redigerad totalt 1 gånger.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Herregud Järlan! Ditt genidrag med blåa tröjor bar frukt!
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Inlägg av Edin »

Härliga Djurgårn! TACK!

Blev det någon Bremberg-ramsa förresten?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Berglund

Inlägg av Berglund »

Tack härliga Djurgårn :D
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jag var egentligen aldrig orolig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
mannge
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Edin skrev:Härliga Djurgårn! TACK!

Ingen Bremberg-ramsa
Blue Brigade A11
Rix

Inlägg av Rix »

Otroligt att Timrå är så usla, men tack DIF för en vinst istället för yttligare en kväll med ångest och ilska :).
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Edin skrev:Härliga Djurgårn! TACK!

Förståeligt att det inte blev något med en 2-0 ledning i första och sedan rullade matchen bara på. Något synd när man vill visa DIF att det är fel att inte ge honom chansen när det sett ut som det gjort.
MGC

Inlägg av MGC »

Får börja med TACK för 3p DIF! Vet att motståndet tillhör klassens sämsta men tycker att det är en kraftigt steg framåt. Bara en sån sak som att Mackan slänger sig och täcker skott!! När hände det sist? Även Bom Bom tog i i flera skär, woww. Alldeles för lite skott på mål, men förhoppningsvis ger det en knuff i rätt riktnimng för självförtroendet. Tyckte Kempeslet bra också. Annars som vanligt med en bra Wesslau.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Wesslau är otäckt bra alltså. Verkligen chockerande hur fruktansvärt stabil och noggrann han är.

Annars var det en riktig skitmatch, precis som vanligt. Jimmie Ölvestad var överlägset bäst i hemmalaget. Oj oj oj vilken hockeyspelare han är när han verkligen kommer till sin rätt.

Jag imponerandes dock mest av Vampola i Timrå. Han måste helt klart vara en av seriens bästa spelare. Ofantligt skicklig med pucken och ett spelsinne utöver det vanliga. Honom skulle vi haft.

Jag ser tyvärr inga tendenser till att vi ska vara på bättringsvägen. Timrå är det solklart sämsta laget jag sett uppträda i Elitseriesammanhang och vi lyckas med nöd och näppe vinna över dem. Det ser inte bra ut.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mäklaren skrev: Jag ser tyvärr inga tendenser till att vi ska vara på bättringsvägen. Timrå är det solklart sämsta laget jag sett uppträda i Elitseriesammanhang och vi lyckas med nöd och näppe vinna över dem. Det ser inte bra ut.
Ungefär så ja...

Det är Växjö vi får sikta in oss på, de andra lagen ovanför sträcket är alldeles för stabila.
I dagsläget är Växjö dock ett skickligare och bättre fungerande lag än DIF.
Men vi har ju klart fler ES-säsonger i truppen, kan fälla avgörande när vi kliver in i perioden Jan-Feb som är en blytung sträcka, särskilt för en nykomling.

Men det är en märkligt känsla att inte vara särskilt glad efter 3p.
Man har ju vant sig att "helig lördagsilska" står på helgmenyn, så går dom & vinner
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Det som är positivt är att vi äntligen har en fungerande förstakedja, Ölvestad har fått upp farten, Otto är lika stabil som vanligt, och Mackan börjar komma upp i godkänd standard. Vi har en förstaback i Tjärna, men vem som ska spela med honom är fortfarande rätt öppet.

Klubertanz.. Återigen så kan jag inte ge honom godkänt, alldeles för kladdig med pucken och vägrar fortfarande skjuta direktskott och slagskott. Vi behöver få igång Kyle.

Jävligt kul för både Honken och Zibanejad att göra mål, dom lär bli viktiga i vinter.

Carlsson jobbar hårdast i laget när det gäller backchecking, satan i gatan vad snabbt han åker hemåt, och vinner faktiskt oftast tillbaka pucken. Bra där!

Kempe hade en jävla fart, likaså Fimpen, väldigt viktigt att dom fortsätter åka sådär. Båda två var grymma i boxplay, fast Timrås PP var väl inte världens bästa heller.

Vårat PP var som vanligt under all kritik, det måste vi också få igång.

Kul att äntligen få gå från Hovet med tre poäng!! :D
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Man såg ju faktiskt frukten av ett litet annorlunda spelsystem där ledig forward alternativt centern rundar ner i mittzon och plockar upp pucken, inte bara styr den vidare. Gav faktiskt ganska mycket. Visst att Timrå är kassa hit och dit, i tabellen och kanske idag. Men dom ägde mot Saik senast så så himla dåliga är dom inte. Dom är där vi är mentalt och då låser sig saker och ting.

Men ett fall framåt, nästa match är mot aik så det ska bli en ruggigt lång väntan :)
Btw, Bombom var stensäker idag!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Stod hela matchen på Hovmästarna och kan bara säga att Wesslan är i ruggig form. Även fast Timrå uppträdde som stjärtclowner mestadels så hade de flera riktigt farliga chanser. 3-0 ska vi tacka Wesslan för.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Magnutz

Re: Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 5/11 2011

Inlägg av Magnutz »

Lidingö DIF skrev:Stod hela matchen på Hovmästarna och kan bara säga att Wesslan är i ruggig form. Även fast Timrå uppträdde som stjärtclowner mestadels så hade de flera riktigt farliga chanser. 3-0 ska vi tacka Wesslan för.
Sant.

Vi ska tacka Gustaf för att vi inte ligger på kvalplats.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar