DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Enbom »

SM-GUUUUULD!
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Serielunkmatch för DIF Hockey och SM-final på Stadion. Tråkigt att så många valde bort det bättre alternativet. Vi som var där fick dock uppleva nått historiskt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Millwall skrev:Serielunkmatch för DIF Hockey och SM-final på Stadion. Tråkigt att så många valde bort det bättre alternativet. Vi som var där fick dock uppleva nått historiskt.
Tycker det är upp till var och en att välja.

Orkar inte med en förbannad jävla "du måste välja mellan hockey och fotboll" diskussion igen.
Expert.
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

SirDIFalot skrev:
Millwall skrev:Serielunkmatch för DIF Hockey och SM-final på Stadion. Tråkigt att så många valde bort det bättre alternativet. Vi som var där fick dock uppleva nått historiskt.
Tycker det är upp till var och en att välja.

Orkar inte med en förbannad jävla "du måste välja mellan hockey och fotboll" diskussion igen.
Du har rätt! Men det var inte min mening att starta nån sån diskussion. Alla gör självklart som dom själva känner är bäst för den enskilde.
kaminor

Inlägg av kaminor »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 3888153.ab

Känns sådär att förklara Oremo och Lyyski oönskade tycker jag.

Oremo har ju bevisligen potential om han slipper sina skadeproblem. Lyyski tycker jag varit helt okej.
Kennedy och Ayuba kommer jag inte sakna.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

kaminor skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 3888153.ab

Oremo har ju bevisligen potential om han slipper sina skadeproblem. Lyyski tycker jag varit helt okej.
Oremo är bara en börda. Skadad eller ur form. Alltid. Lyyski kommer jag att sakna. Även Kennedy kommer jag sakna, bra lirare när han är i form, men han bränner allt för mycket lägen. Ayuba var väl väntat.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

B.I.B.A skrev:
kaminor skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 3888153.ab

Oremo är bara en börda. Skadad eller ur form. Alltid. Lyyski kommer jag att sakna. Även Kennedy kommer jag sakna, bra lirare när han är i form, men han bränner allt för mycket lägen. Ayuba var väl väntat.
Oremo har ju varit skadad för mycket för att de ska vara värt att behålla honom, Lyyski har gjort det bra men om MP ser att han inte kommer passa in i kommande spelsystem så.
Kennedy kan vara bra men är alldeles för upp och ner och endast 4 spelmål är för lite + om uppgifterna stämmer att han inte dök upp till u21 Finalen som han var utagen till så ska han inte vara kvar.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

10 miljoner på Oremo bra investering
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Så jävla tråkigt att Oremo haft så satans mycket skador och aldrig fick visa hur bra han är. Hur som helst är det troligtvis en väldigt tung lönepost på en spelare som nästan varit skadad oavbrutet som försvinner så det är väl positivt antagligen.
Användarvisningsbild
JIIR

Inlägg av JIIR »

Lyyski känns ju inte direkt som ett smart drag att kicka... Är inte heller nöjd med att Igboananike kickas, känns som att han har riktigt stor potential, kolla det här målet till exempel:

Sjukt skön lirare också!
kaminor

Inlägg av kaminor »

JIIR skrev: kolla det här målet till exempel:
Hahaha!
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Ja visst både Oremo och kennedy har potential men vi kan inte sitta och vänta och hoppas att det blommar ut nån gång, Oremo är skadad alldeles för ofta och Kennedy är för upp och ner för att vara en anfallare att lita på.
Lyyski är väl den enda spelaren jag är lite fundersam över att han får gå men antar att MP vill ha mer spelskickliga och rörligare mittbackar och då är lyyski inte rätt man tyvärr.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

kaminor skrev:
JIIR skrev: kolla det här målet till exempel:
Hahaha!
Han så äckligt själviskt. Gillar inte sådana spelare.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

JIIR skrev:Lyyski känns ju inte direkt som ett smart drag att kicka... Är inte heller nöjd med att Igboananike kickas, känns som att han har riktigt stor potential, kolla det här målet till exempel:

Sjukt skön lirare också!
Det är ju skillnad på kicka och sälja dock.
Expert.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jag står helt bakom beslutet att ge Lyyski, Kennedy, Oremo och Ayuba tillåtelse att söka nya klubbar.

Lyyski blev helt utkonkurrerad av Kebba som mittback i slutet av säsongen. Med Nymann på högerbacken så får vi en bättre backlinje. Kennedy har ingenting i Djurgården att göra om han vägrade att komma till U21-finalen. Oremo är bara skadad och kan spendera ett år med att jaga älg.

Ayuba har varit skadad hur länge som helst och har knappt fått speltid i U21 sedan han kom tillbaks.
Skriv svar