Brynäs IF - Djurgårdens IF, 3/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 3/11 2011

Inlägg av Djurgårn »

Förlorar vi på lördag så vet jag inte vad jag gör.

Fan.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Jag fick just en lefflan-uppenbarelse.

Runt jul / nyår ligger vi på en stabil slutspelsplats (närmare bestämt 5:a) och spelet har satt sig.

Nu kan ni sluta vara oroliga...gonatt.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev:Jag fick just en lefflan-uppenbarelse.

Runt jul / nyår ligger vi på en stabil slutspelsplats (närmare bestämt 5:a) och spelet har satt sig.

Nu kan ni sluta vara oroliga...gonatt.
Jinx! Och där sket sig den säsongen.. :wink:
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Du har glömt några. Jacob Josefson bland annat som var jävligt skicklig med puck.
Losing all hope was freedom.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Djurgårn skrev:Förlorar vi på lördag så vet jag inte vad jag gör.

Fan.
Matchtröjans dag - ny byter vi rött mot blått och bryter trenden!
DIF-Timrå, lördag 5/11 16:00!

Hoppas kan vi!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kentta skrev:Om man får ta och göra lite jämförelser till laguppställningarna vi hade 09/10, var det verkligen så mycket mer spets då? Ett exempel:

Förstafemman
Nicklas Danielsson – Mike Zigomanis – Marcus Nilson
Marcus Ragnarsson – Andreas Holmqvist

Andrafemman
Marcus Krüger – Andreas Engqvist – Henrik Eriksson
David Printz – Kyle Klubertanz

Tredjefemman
Tim Eriksson – Kristofer Ottosson – Daniel Brodin
Timmy Pettersson – Alexander Deilert

Fjärdekedjan
Christian Eklund – Nichlas Falk – Michael Holmqvist

Pjaaa.. Det kanske var Mike, Engvist och Krüger som kunde lägga passningar, annars är var det (också) ett hårt jobbande lag, som framför allt jobbade för varandra.

Sen att både Klubertanz och Mackan var flera nivåer bättre då, det gör ju förstås en stor skillnad.

Jag tror att om laget bara kan börja jobba för varandra, och med varandra, klicka i och vara en maskin, då kan vi börja vinna matcher.
Mackan var väl bäst i serien, otroligt bra. Ragge kanske bästa back det året.
Kruger, Cehlin, Brodin var juniorer som utvecklades åt rätt håll hela tiden. Timmy var en modern tvåvägsback som inte ersatts ännu.
Deilert var knappast delaktig, Oskar Eklund gjorde en kanonsäsong (iaf efter jul).

Går inte jämföra alls mot dagens upplaga.
Juniorerna har gått tillbaka, Mackan likaså, Timmy saknas, Otto har blivit 2 år äldre (sämre?).

Silversäsongen presterade alla på topp och vi ska nog alla se nyktert på det. Allt gick vår väg det året. Se på Aik förra säsongen för att ta ett exempel. Förstärker till i år och vad blir det av det?

I och med att det bara blev silver det året vill jag nog säga att det var bland det sämsta som hänt oss på länge. Helt plötsligt var vi en toppklubb enligt alla och vi slog oss helt enkelt till ro med en övertro på både spelsystem och juniorer. Att våra bärande spelare passerat bäst före datum glömdes också bort.
Tyvärr skördar vi nog de ruttna frukterna av den glimrande silvrersäsongen nu.

(Flyttar mitt svar till mer passande tråd)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Kentta skrev:Om man får ta och göra lite jämförelser till laguppställningarna vi hade 09/10, var det verkligen så mycket mer spets då? Ett exempel:

Förstafemman
Nicklas Danielsson – Mike Zigomanis – Marcus Nilson
Marcus Ragnarsson – Andreas Holmqvist

Andrafemman
Marcus Krüger – Andreas Engqvist – Henrik Eriksson
David Printz – Kyle Klubertanz

Tredjefemman
Tim Eriksson – Kristofer Ottosson – Daniel Brodin
Timmy Pettersson – Alexander Deilert

Fjärdekedjan
Christian Eklund – Nichlas Falk – Michael Holmqvist

Pjaaa.. Det kanske var Mike, Engvist och Krüger som kunde lägga passningar, annars är var det (också) ett hårt jobbande lag, som framför allt jobbade för varandra.

Sen att både Klubertanz och Mackan var flera nivåer bättre då, det gör ju förstås en stor skillnad.

Jag tror att om laget bara kan börja jobba för varandra, och med varandra, klicka i och vara en maskin, då kan vi börja vinna matcher.
Mackan var väl bäst i serien, otroligt bra. Ragge kanske bästa back det året.
Kruger, Cehlin, Brodin var juniorer som utvecklades åt rätt håll hela tiden. Timmy var en modern tvåvägsback som inte ersatts ännu.
Deilert var knappast delaktig, Oskar Eklund gjorde en kanonsäsong (iaf efter jul).

Går inte jämföra alls mot dagens upplaga.
Juniorerna har gått tillbaka, Mackan likaså, Timmy saknas, Otto har blivit 2 år äldre (sämre?).

Silversäsongen presterade alla på topp och vi ska nog alla se nyktert på det. Allt gick vår väg det året. Se på Aik förra säsongen för att ta ett exempel. Förstärker till i år och vad blir det av det?

I och med att det bara blev silver det året vill jag nog säga att det var bland det sämsta som hänt oss på länge. Helt plötsligt var vi en toppklubb enligt alla och vi slog oss helt enkelt till ro med en övertro på både spelsystem och juniorer. Att våra bärande spelare passerat bäst före datum glömdes också bort.
Tyvärr skördar vi nog de ruttna frukterna av den glimrande silvrersäsongen nu.

(Flyttar mitt svar till mer passande tråd)

Ölvestad och Tjärna Jr var ju i världens form och dem har du inte ens med i laget. Hank lirade knappt den säsongen. Men det laget var byggt mycket bättre.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Ska drista mig till en analys baserad på tidigare uttryckta tankar.

Vi har för få mellanskiktsspelare (22-29 år). Detta för med sig ett par saker,

1. Under matcherna har vi svårt att hålla jämn nivå för de spelare som orkar spela hårdast och längst är just spelarna mellan 22-29år. Junisarna orkar det inte. Oldisarna orkar det inte.
2. Under säsongen har vi svårt att hålla jämn nivå för de spelare som orkar spela hårdast och längst är just spelarna mellan 22-29år. Juniarna orkar det inte. Oldisarna orkar det inte.

Detta medför att vi inte kan "knyta ihop säcken" i svit.
Detta medför att vi inte kan vinna fler matcher i svit.
Vi orkar helt enkelt inte spela bra hockey oavbrutet för att vi saknar tillräckligt mycket av the backbone. Killar i sin bästa fysiska period i livet.

Dessa killar har inte barn, men kanske flickvän. De har undgått att sugas ut till NHL/KHL/Europa. De har hockey som sin religion. De stannar kvar efter träningar och leker hockey med varandra, som unga lejonhannar leker döda-lekar på savannen. De nöter straffar och annat. De lever hockey.

Nu finns det ju skridåliga mellanskiktspelare men de brukar inte hålla till i högsta serien. Med en till antalet övervägande del mellisar kan junisar blomma ut och tillåtas växa i ett bra klimat. Med ett till antalet övervägande del mellisar kan oldisar leda laget och dominera med erfarenhet och säkerhet.

...

Vi har för få mellisar.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Christopher J skrev: Ölvestad och Tjärna Jr var ju i världens form och dem har du inte ens med i laget. Hank lirade knappt den säsongen. Men det laget var byggt mycket bättre.
Det var inte jag som tog ut laget mot Brynäs den 26 november 2009. Tog bara någon random laguppställning jag hittade.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

MGC skrev:Letade efter någon liten detalj som kan få en och tro på en bättre framtid.
Hmmmmmmmmmmmmmm, hmmmmmmmmm, jo vänta, såg inte Mika lite piggare ut i dag? Blir så glad för det lilla :)
Mika började servera sjuka passningar idag. Sånt vill vi se mer av!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Felet ligger i grunden i en rutten inställning i föreningen där man hellre värvar värdelösa ''Djurgårdare'' och stockholmskillar, än bra ishockeyspelare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har du inte glömt Josefsson bland de centrarna?

Oavsett vilket är de stora skillnaderna att vi där hade riktiga centrar. Vi hade en etta i Engqvist.
Vi hade en underskattad Zigomanis och vi hade en mycket smart spelare i Josefsson. Dessutom tror jag vi vann bortåt 7 av 10 tekningar.

Dessutom lirade Krüger forward och gjorde det ruskigt bra.

Lägg därtill två suveränt fungerande backpar med en ledare som Ragge samt en sjukt underskattad Timmy i laget.
palmqvist
Säsongskort: Ja

Inlägg av palmqvist »

Kall-El skrev:Har du inte glömt Josefsson bland de centrarna?

Oavsett vilket är de stora skillnaderna att vi där hade riktiga centrar. Vi hade en etta i Engqvist.
Vi hade en underskattad Zigomanis och vi hade en mycket smart spelare i Josefsson. Dessutom tror jag vi vann bortåt 7 av 10 tekningar.

Dessutom lirade Krüger forward och gjorde det ruskigt bra.

Lägg därtill två suveränt fungerande backpar med en ledare som Ragge samt en sjukt underskattad Timmy i laget.
Brynäs lednngsmål!!! Tekning i Dif:s försvarszon och vem får då ta den tekningen?
Jo Jonas Almtorp som knappt vinner en tekning under en hel match.Det är ju till 90% den här säsongen vi förlorar tekningar som leder till mål för moståndaren eller klara målchanser.Denna förlorade tekning av Almtorp ledde direkt back till back som passade Silverberg...sen pang iu krysset.Om våra coacher kunde vara lite smarta nån gång(kanske då plocka in Otto vid tekning för att vinna pucken och sen snabbt byter han...men inte våra kära Micke Hardy och Montan nädå aldrig lära ngt av misstag i andra matcher.....bara köra på som inget hänt
Bättre Ledning av laget behövs omedelbart.....annars kvalserien garanterat.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vad var bra i matchen då? Vi fokuserar på det dåliga, naturligt, men vad var bra?!

Wesslau givet. Bra spel.

Jag gillade de ungas driv idag. De visade att det går att åka fort i anfallszonen! De väger kanske ett tiotal kilon för lite men med understöd från nån tung ålderman kan det bli fint framöver!
HockeyHovet

Inlägg av HockeyHovet »

Hörde att A Holmqvist var borta idag, korrekt? Skönt att ryggen höll en match iaf!
Skriv svar