Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Fricke

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Fricke »

Fricke skrev:Efter att ha sett dagens straffträning är det bara att hoppas på att Wesslan levererar - för att att Tim, Cehlin, Fimpen, Ottosson, Ström, Almtorp eller Tjärnqvist (förutom på styrningar) ska göra några mål i vinter känns avlägset...
Som sagt...
Användarvisningsbild
PatteW
Säsongskort: Ja

Inlägg av PatteW »

Känns jävligt märkligt att skriva det här, men jag hade hellre sett att vi stortorskat matchen idag!! Och sen gärna två, tre fajter till där det tydligt syns hur jävla dåligt vi spelar. Långsiktigt den här säsongen hade vi tjänat på det, då ingen i föreningen verkar "ta action" nu när vi torskar med uddamålet, i sudden eller på straffar. På pappret ser det ju ändå ut som vi är "nästan där" och med mindre förändringar och lite flyt skulle vinsterna börja håvas in. MEN det är ju tyvärr inte fallet, vi är GENERALUSLA och det krävs en extreme jävla makeover laget igenom för att vi inte ska sitta och svettas mot Örebro och Bofors i vår...
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Fimpen kommer att göra sin 400:e match i DIF tröjan antingen på lördag mot Timrå eller i derbyt. Det borde uppmärksammas snart på sidan.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kentta skrev:Om man får ta och göra lite jämförelser till laguppställningarna vi hade 09/10, var det verkligen så mycket mer spets då? Ett exempel:

Förstafemman
Nicklas Danielsson – Mike Zigomanis – Marcus Nilson
Marcus Ragnarsson – Andreas Holmqvist

Andrafemman
Marcus Krüger – Andreas Engqvist – Henrik Eriksson
David Printz – Kyle Klubertanz

Tredjefemman
Tim Eriksson – Kristofer Ottosson – Daniel Brodin
Timmy Pettersson – Alexander Deilert

Fjärdekedjan
Christian Eklund – Nichlas Falk – Michael Holmqvist

Pjaaa.. Det kanske var Mike, Engvist och Krüger som kunde lägga passningar, annars är var det (också) ett hårt jobbande lag, som framför allt jobbade för varandra.

Sen att både Klubertanz och Mackan var flera nivåer bättre då, det gör ju förstås en stor skillnad.

Jag tror att om laget bara kan börja jobba för varandra, och med varandra, klicka i och vara en maskin, då kan vi börja vinna matcher.
Mackan var väl bäst i serien, otroligt bra. Ragge kanske bästa back det året.
Kruger, Cehlin, Brodin var juniorer som utvecklades åt rätt håll hela tiden. Timmy var en modern tvåvägsback som inte ersatts ännu.
Deilert var knappast delaktig, Oskar Eklund gjorde en kanonsäsong (iaf efter jul).

Går inte jämföra alls mot dagens upplaga.
Juniorerna har gått tillbaka, Mackan likaså, Timmy saknas, Otto har blivit 2 år äldre (sämre?).

Silversäsongen presterade alla på topp och vi ska nog alla se nyktert på det. Allt gick vår väg det året. Se på Aik förra säsongen för att ta ett exempel. Förstärker till i år och vad blir det av det?

I och med att det bara blev silver det året vill jag nog säga att det var bland det sämsta som hänt oss på länge. Helt plötsligt var vi en toppklubb enligt alla och vi slog oss helt enkelt till ro med en övertro på både spelsystem och juniorer. Att våra bärande spelare passerat bäst före datum glömdes också bort.
Tyvärr skördar vi nog de ruttna frukterna av den glimrande silvrersäsongen nu.

(Flyttar mitt svar till mer passande tråd)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
PatteW

Inlägg av PatteW »

Hoppas verkligen den här hysterin kring tacklingar mot huvudet lägger sig snart, fan grabbarna vågar ju knappt tacklas alls längre... och dom "propparna" de väl får in ser mer ut som en tryckardans på ett mellanstadiedisco... Det drabbar lag som oss extra hårt på ett negativt sätt med tanke på att våra killar ska ha en hårt jobbade fysisk spelstil. Dessutom tar det bort tjusningen med själva sporten! Upp med huvet för fan! Det gör ont å möta Djurgårn!
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

PatteW skrev:Hoppas verkligen den här hysterin kring tacklingar mot huvudet lägger sig snart, fan grabbarna vågar ju knappt tacklas alls längre... och dom "propparna" de väl får in ser mer ut som en tryckardans på ett mellanstadiedisco... Det drabbar lag som oss extra hårt på ett negativt sätt med tanke på att våra killar ska ha en hårt jobbade fysisk spelstil. Dessutom tar det bort tjusningen med själva sporten! Upp med huvet för fan! Det gör ont å möta Djurgårn!
Elitserien 2012/2013? Nej, Daminnebandy on ice 2012/2013 blir nya namnet, i alla fall om den kvinnliga juristen med hockeyintresse får bestämma.
Användarvisningsbild
PatteW

Inlägg av PatteW »

Ska lägga köttbullar i Hardys kavajficka på nästa tränarintervju på Hovet, så kanske Pitbull-Boork kan skaffa sig ett nytt byte å jaga....

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ina-pojkar
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Jävlar vad Boorken sågar Perra hela tiden trots att Timrå är ES överlägset sämsta lag, vad har han gjort honom egentligen? Knullat frugan?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Om allt går åt helvete på lördag, hur visar man sitt missnöje?

Ska man sitta tyst och lugnt gå därifrån eller är det okej att bua vid slutsignalen? Det är ett jävligt känsligt ämne och man vet inte riktigt vad som är okej. Man känner sig så hopplöst maktlös på läktaren när spelet och resultaten är som de är nu.
Användarvisningsbild
JohanPez

Säsongen 2011/2012

Inlägg av JohanPez »

pulverapa skrev:Om allt går åt helvete på lördag, hur visar man sitt missnöje?

Ska man sitta tyst och lugnt gå därifrån eller är det okej att bua vid slutsignalen? Det är ett jävligt känsligt ämne och man vet inte riktigt vad som är okej. Man känner sig så hopplöst maktlös på läktaren när spelet och resultaten är som de är nu.
Kanske inte bua men någon ramsa/sång/banderoll för att visa att vårt tålamod börjar tryta kan vara på sin plats..
"Hardy - vi ses vid gullmars"? ;)
Senast redigerad av JohanPez den 2011-11-04 00:49:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

JohanPez skrev:
pulverapa skrev:Hur känner ni inför att bua om laget gör bort sig på lördag och spelar skit? Är det okej eller ska man visa sitt missnöje på annat sätt? (i så fall hur).
Kanske inte bua men någon ramsa/sång/banderoll för att visa att vårt tålamod börjar tryta kan vara på sin plats..
Sorry Johan, jag omformulerade mig lite. Blev inte nöjd med första posten. :)
Användarvisningsbild
JohanPez

Säsongen 2011/2012

Inlägg av JohanPez »

pulverapa skrev:
JohanPez skrev:
pulverapa skrev:Hur känner ni inför att bua om laget gör bort sig på lördag och spelar skit? Är det okej eller ska man visa sitt missnöje på annat sätt? (i så fall hur).
Sorry Johan, jag omformulerade mig lite. Blev inte nöjd med första posten. :)
Lungan, jag bytte ut betaposten mot ja.. den andra ;)

Jag är ju fortfarande rätt kåt på Linkans järnkaminer och i övrigt är jag inne på ditt spår, någon manifestation bör vi företa oss om det fortsätter så här. Förlust kan man ju ta men om tränarna inte ens försöker vända en dålig trend - det är ju det vi opponerar oss emot och jag vill om möjligt göra detta tydligt för dem.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Kommer ni ihåg detta

Vem fan trodde på våra grabbar? Det kändes som att Djurgårn hade något att komma med, att utmana om GULDET! Hur många av oss trodde att vi skulle lira SM-Final?

Dom gjorde något speciellt denna säsong. Men 2 år senare är det inte samma känsla.

Vi hade Svea rikes bästa publik, men det verkar som att folket har glömt. "För alltid oavsett"

Jag som bonde som lever på västkusten, har väl inte mycket att komma med. Men vad FAN har hänt med klacken?
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Lägg ner diskussionen om att bua ut laget.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Trot eller ej, helt övertygad om att spelarna är mer bittra än vad vi är. Att bua ut laget är helt fel väg att gå. Det enda man kan göra är att konstant stötta dom men visa att man bryr sig. Hur vi kan göra det får vi komma fram till. Kanske kräva ett extrainsatt medlemsmöte om detta inte vänder snart, och då får vi således reda på vad DIF vill ge tillbaks när vi får se responsen angående just ett möte.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar