Silly season
- Christopher J
- Ritterwand
- grandstoff
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1045
skulle inte förvåna mig om vi ser denna kille i DIF nästa år!
skulle inte förvåna mig om vi ser denna kille i DIF nästa år!
- Remy Lebeau
Förstärkning inför nästa säsong tycker jag borde bli om våran Ronnie slutar så skulle jag vilja se Sanny Lindström, Timrå. Dom är ganska lika i sin spelstil, båda är väl inga hejjare i anfallszonen men desto skickligare och proffsigare i försvaret. Sanny har dessutom ett förflutet i Huddinge, och jag tycker att det verkar som gjutet att han blir Ronnies ersättare.
Och det verkar vara många som tycker att man ska ta in lillebror Thoresen, men en spelare jag har fastnat för är Hynning som utvecklas för fullt i Luleå, han kommer dessutom från Stockholmsområdet. Han spelade i AIK, men man kan kanske försöka locka hit honom.
Någon som tycker att det här verkar realistiskt inför nästa säsong?
Och det verkar vara många som tycker att man ska ta in lillebror Thoresen, men en spelare jag har fastnat för är Hynning som utvecklas för fullt i Luleå, han kommer dessutom från Stockholmsområdet. Han spelade i AIK, men man kan kanske försöka locka hit honom.

Pepp91 skrev:Förstärkning inför nästa säsong tycker jag borde bli om våran Ronnie slutar så skulle jag vilja se Sanny Lindström, Timrå. Dom är ganska lika i sin spelstil, båda är väl inga hejjare i anfallszonen men desto skickligare och proffsigare i försvaret. Sanny har dessutom ett förflutet i Huddinge, och jag tycker att det verkar som gjutet att han blir Ronnies ersättare.
Och det verkar vara många som tycker att man ska ta in lillebror Thoresen, men en spelare jag har fastnat för är Hynning som utvecklas för fullt i Luleå, han kommer dessutom från Stockholmsområdet. Han spelade i AIK, men man kan kanske försöka locka hit honom.![]()
Två mycket bra förslag men om det är speciellt realistiskt tror jag inte, både Hynning och Lindström verkar trivas bra där uppe (varför vet jag inte). Men det vore inte fel att få dem till DIF, Lindström är i sina bästa stunder även om just nu inte kan träna alls efter sin smäll han fick, Hynning har ju verkligen etablerat sig i Elitserien och verkar göra bra ifrån sig och fortsätter han utvecklas får han nog chansen landslaget i någon av turneringarna.
Hoppas kan man alltid göra, men inte allt för mycket!
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
- Ritterwand
Hynning och Lindström vore två utmärkta värvningar. Lindström som sagt med rötterna i Huddinge och Hynning har vad jag vet DIF som moderklubb (inte helt säker..).
Både Hynning och Lindström förlängde sina kontrakt med sina respektive klubbar i somras. Lindström är kapten i Timrå och Hynning lär nog få ta stort ansvar i Luleå de närmsta åren. Det betyder att vi inte bara behöver matcha Timrås/Luleås löner, vi måste betala tillräckligt mycket för att de ska lämna en mycket gynnsam situation för dem. Tror inte att DIF har råd att värva någon av dem.
Både Hynning och Lindström förlängde sina kontrakt med sina respektive klubbar i somras. Lindström är kapten i Timrå och Hynning lär nog få ta stort ansvar i Luleå de närmsta åren. Det betyder att vi inte bara behöver matcha Timrås/Luleås löner, vi måste betala tillräckligt mycket för att de ska lämna en mycket gynnsam situation för dem. Tror inte att DIF har råd att värva någon av dem.
vore kul meed någon tjek, slovak eller ryss i laget.
Fråga: Mora har Pavel Brendl, men hur har dom råd med honom, dom har väl typ 3000 pers per match...?
Är det sponsor pengar de ger till honom, eller?
Ser gärna ett svar från dont för han brukar veta sådanna här grejor..
Fråga: Mora har Pavel Brendl, men hur har dom råd med honom, dom har väl typ 3000 pers per match...?
Senast redigerad av oswä0216 den 2006-10-26 14:37:06, redigerad totalt 1 gånger.
Varför vore det speciellt kul med en östländare i laget? Visst, dom är i regel bra hockeyspelare, men dom som så många andra utländska spelare har inget hjärta för den klubb som dom spelar i, dom sticker ju så fort som det vankas pengar på annat håll.oswä0216 skrev:våre kul meed någon tjek, slovak eller ryss i laget.
DIF: Mer än KÄRLEK
Glömde säga att så gör ju svenska spelare med, men i grund och botten så är det ju skillnad. Titta bara på Leksand i KS förra säsongen, utlänningarna som dom köpte för dyra pengar levererade ingenting, dom visste ju att om inte Leksand åker tilbaka till ES så sticker dom till annan klubb, annat land.. Mer hjärta för klubben.
DIF: Mer än KÄRLEK