Brynäs IF - Djurgårdens IF, 3/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 3/11 2011

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mjölner skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:ajk har vänt mot FBK. Som tur är har Frölunda också gjort samma sak mot Modo.

Undviker nog kvalserieplatsen ikväll. Alltid något.....

Men hur fan ska vi kunna rå på Timrå hemma på lördag? Vi vann knappast av egen styrka förra matchen mot dem.
Men mot Timrå tar väl järlan fram esset?? blåa tröjor
Sedan erkänner han att han till nästa år säljer D Tjärnkvist.

"Daniel är en supertrevlig kille. Men jag har alltid avskytt tvåvägsbackar. Jag är muntligen överens med Oskar Eklund. En kille rakt sprungen ur vår egna eminenta backfabrik."
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
MGC
Säsongskort: Ja

Inlägg av MGC »

Lee Harvey Oswald skrev:
Henkos skrev: Har också problem med ljudet ibland. Comhem

Sent from my HTC Legend using Tapatalk
Har också Comhem, men mitt problem är mycket allvarligare.
Varannan dag när mitt favoritlag Djurgården ska spela så går allting så förbaskat långsamt och segt, (kanske nån inställning på digitalboxen jag missat), men DIF tar i princip aldrig 3p heller.
Måste ju blivit nåt fel där, är det 3mån uppsägning?
Vill inte ha det om det ska vara så här...
:lol: :lol: :lol: + på den
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

super djurgårn skrev:Bengt Åke Gustafsson har ju fått sparken, ring han men det lär inte hända.
All cred till Bengan men jag vill inte ha en av Kaffebönderas största ikoner i båset (om han skulle tacka ja)...

Sen står Mackan och säger "Vi gör det OK" och "vi ärmånga där ute som vill ha avslut på mål" men det han egentligen säger, med tonen och blicken är "Jag vill inte vara här. Jag vill åka hem."

Det finns ju ingen GLÖD för helvete! Jag ahr med glöd under mina löparrundor hem från jobbet. jag är mer arg och förbannad då än vårt kära DIF Hockey är nu. Kom igen. Snälla, kom igen..
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
super djurgårn

Inlägg av super djurgårn »

Men hallå grabbar ni glömmer väl inte att det är det här laget som ska vända skeppet
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

super djurgårn skrev:Bengt Åke Gustafsson har ju fått sparken, ring han men det lär inte hända.
Skulle knappast tro att han vill träna DIF.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

super djurgårn skrev:Men hallå grabbar ni glömmer väl inte att det är det här laget som ska vända skeppet
Glöm inte de blåa tröjorna... De är oerhört viktiga i sammanhanget.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
PatteW

Inlägg av PatteW »

Måste vi bli helt avhängda i tabellen innan DIF ska agera och göra nånting åt den här milt sagt jävla skitsäsongen? AGERA för FAN!

Och nej, det räcker inte med att byta tröjor, eller lura alla fans att det kommer vända bara vi väntar och ger befintlig lag lite tid...."aint gonna happen"!!
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

super djurgårn skrev:Men hallå grabbar ni glömmer väl inte att det är det här laget som ska vända skeppet
Ska väl lära sig o fendra av först :roll:
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Bort med fetto-mackan, bort med fetto-kyle, bort med fetto-mathias, bort med trög-hardy, bort med trög-micke, bort med flin-thomas.

Lite så känner jag just nu..
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Har aldrig jublat när ett motståndarlag gör mål förut. Lika bra att byta taktik för oss fans! Det måste städas i Djurgården och jag hoppas vi torskar enda tills de jävla svinen fattar det. Vi förstår det, media förstår det, de andra lagen förstår det, men inte våra inkompetenta rövhål som ska leda det här laget.

Jag har en seriös förfrågan, kan inte någon supporteer intervjua Hardy? Inte Petersson som liksom Wille känns som en del av etablisimanget utan en renodlad supporter. Ställa skithögen mot väggen, och få några vettiga frågor ställda, och inte något som katten släpat in. Jag skulle vilja ha svar på frågor som: "Vafan sysslar du med under matcherna egentligen?", "Deltar du överhuvudtaget?", "Vad innehåller ditt block?", Sen en ren motivering till varför spelare som Carlsson, Almtorp och Tjärnqvist spelar powerplay, "Varför spelas Boumedienne?", "Tycker du att spelet ser bra ut", och sen avsluta med en kär hälsning, "Skärp dig eller dra åt helvete, ditt gråhåriga norrlänningsas!"

Dags för oss att agera istället för att stå brevid som de snälla mesarna vi faktiskt är. Sluta inbilla oss att de här spelarna faktiskt bryr sig om vår förening, och sluta inbilla oss att vi kan skalla ner Eiffeltornet. Vi har inget kunnande alls i vår förening, undantaget Ednertz. Vi är en misskött röra som några enskilda individer kört rakt ner i avgrunden, och där står vi på läktaren och tar emot, utan att ens yttra någon vettig kritik mot någon överhuvudtaget. Det snackas lite på forumet, och det blir hus i helvete när några buar ut Dumbom. "Man buar inte ut sina egna spelare, buhu, dåliga supportrar". Vafan ska vi göra då? Jag tänker då fan inte stå med händerna i fickorna om jag möter Järlan, Hardy eller någon av våra talanglösa kärringar på Stockholms gator. De ska höra vilka sopor de är och att de, endast med sin ynka beröring, skitar ner min och så många andras kärlek för all framtid.

Det snackas i en tråd, not far away, om hur bedrövlig våran klack är. Det snackas hör och häpna om att många står med armarna i kors? Folk sätter sig ner när vaktmästaren jobbar med sargen? Usch, vilka svin de är! De spenderar sina pengar på skit, och de gillar det inte? De blir praktiskt taget lurade på pengar, och de gillar det inte? Hur kan vi ha sådana rötägg på våra läktare? Vakna upp! Ledningen vill inte vända på detta, spelarna vill inte vända på detta, så länge de får sina Bahamasresor, sina sportbilar, sina "ta så mycket ni orkar i baren, my treat" av Engström, och sina prostituerade på sina hotellrum, så är det ingen ko på isen. Lönen kommer ju in den 25:e eller hur Hardy? You should know...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, en period när hela kortsidan står med ryggen mot isen. En period där varenda kotte håller käften och där man kan sända något budskap via banderoll. Helst av allt skulle jag vilja ha tomma läktare men det lär aldrig hända dessvärre...

VAKNA SAMTLIGA SÅVÄL SPELARE, LEDARE SOM FANS
Senast redigerad av Jockmaniac den 2011-11-03 20:45:53, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Värsta ramsan någonsin måste väl vara "LAGNAMN är dom bästa HEJJA HEJJA HEJJA LAGNAMN"

Angående matchen så är jag inte ens besviken längre.
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

Alltså får man håna spelarna som dom gör där i läkerol arena? Hört 3 låtar nu i utvisningar till djurgården som är rent hån.. Och om man får göra de , så visar det ju mognaden i hela laget.
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Det blixtrar till!
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Två riktiga Djurgårdare visar vägen till 2-1.

SPELA NU FÖR FAN INTE MER #15 och #18 DENNA MATCH!!!!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
android

Brynäs IF - Djurgårdens IF, 3/11 2011

Inlägg av android »

Bra Kempe.
Senast redigerad av android den 2011-11-03 20:51:54, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.
Skriv svar