Juniorerna, vad hände? Ännu ett DIF fuck-up?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIFuse

Juniorerna, vad hände? Ännu ett DIF fuck-up?

Inlägg av DIFuse »

Igen, så dumpade DIF hockey alla lovande stjärnor i skiten!
Som alltid, lovade ni att ta hand om dessa talanger och igen, så ljög ni.
Jag riktar min kritik mot Säcken och inte minst åt Challe Berglund (jag håller på med trav i Upplands-Väsby). Era jävla politiker! Så ni har begravt dessa ungdomar, som har givit denna klubb så mycket av sin tid, och allt ni gör är att skita i deras bedrifter, men gett chansen till sådana odågor som Ribbenstrand, Thörn, Löfberg och nästan From-Björk. Ibland undrar man vad fan ni håller på med och vad fan ni kan om sport som lag arbete, inte hockey (men det kan ifågasättas). Hur finner sig hela Djurgårdens IF med att giva gamla "stjärnor" arbete som marknadsförare, kanslichefer, osv, (de får arbeten som politiker) (efternamnet)) och inte efter erfarernheter. Inte konstigt att skeppet sjunker.

Ta er alla och hoppas att DIF åker ut i år!
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Vilka lovande stjärnor pratar du om? Dennis Persson?
Kojak

Inlägg av Kojak »

Vad snackar du om? En person har blivit flyttad utlånad!

Kolla upp fakta kanske. DIF spelar med jäkligt många juniorer i sitt A-lag. Det är en person som inte lyckades riktigt men jag är övertygad om att han kommer spela med A-laget framöver.

Och, om du var på matchen i går, så kanske du vill ta tillbaka din negativa kritik om juniorerna.
Bengan

Inlägg av Bengan »

Du är en patetisk människa.
Kolla i DIFs trupp, så ser du faktan.

Gissar på att du inte är så gammal, och alla dina inlägg handlar om DIFs juniorer.
Du kanske är en av dom som tagit illa upp pga att aldrig blivit uppflyttad i A-laget vilket jag gissar på.
Man kan inte ge alla junisar A-lagskontrakt och lova dom ca 25matcher per säsong.

Men det DIf har gjort i år är att satsat på en yngre trupp och sitt eget material, kanske bra att DIF inte har mycket pengar till att köpa stjärnor ifrån andra länder.

Den som lever får se ifall DIF åker ur...vilket dom ej kommer göra enligt min åsikt.

Ha de alla DIF:are // Bengan
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Den enda kritiken jag kan lägga mot tränarnas förhållning till juniorerna är att de kanske borde sätta en ung kille i varje kedja för att verkligen ge dem chansne i rätt omgivning. Gillar inte direkt tanken på att sätta två eller tre junisar i en sk fjärde lina. Låt dem få chansen med mer rutinerat folkistället!
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Kall-El skrev:Den enda kritiken jag kan lägga mot tränarnas förhållning till juniorerna är att de kanske borde sätta en ung kille i varje kedja för att verkligen ge dem chansne i rätt omgivning. Gillar inte direkt tanken på att sätta två eller tre junisar i en sk fjärde lina. Låt dem få chansen med mer rutinerat folkistället!
Nu har ju iofs killar som Thörn och Löfberg nu spelat tillsammans med Falk. En mer rutinerad forward i DIF går knappast att hitta. Men jag tycker inte heller att Thörn (iofs inte junis men det känns så) och Löfberg inte varit tillräckligt bra för att spela i någon "bättre" kedja. Dock har de två varit bättre och bättre nu sen de fått spela med Falken.

Ribben sköter sig hyfsat, är väl ingen stjärna och kommer nog inte bli men likväl en bra lagspelare med rätt aggresivitet. Hörnqvist behöver knappast några kommentarer efter igår men han är för tillfället den klarast lysande ynglingen i DIF, tillsammans med Daniel Larsson (som även han inte är junior men iaf). Engqvist kommer få sina chanser, till exempel när Bengan är borta på JVM. Dennis Persson har framtiden för sig även han och behöver mer matchning än han skulle få om han stanna i DIF istället. Men jag tycker väl inte riktigt att han fått chansen tillräckligt, eller att han motsvarade de förväntningar jag faktiskt hade på honom efter vad man hört.
m0ng00se

Re: Juniorerna, vad hände? Ännu ett DIF fuck-up?

Inlägg av m0ng00se »

DIFuse skrev:Igen, så dumpade DIF hockey alla lovande stjärnor i skiten!
Som alltid, lovade ni att ta hand om dessa talanger och igen, så ljög ni.
Jag riktar min kritik mot Säcken och inte minst åt Challe Berglund (jag håller på med trav i Upplands-Väsby). Era jävla politiker! Så ni har begravt dessa ungdomar, som har givit denna klubb så mycket av sin tid, och allt ni gör är att skita i deras bedrifter, men gett chansen till sådana odågor som Ribbenstrand, Thörn, Löfberg och nästan From-Björk. Ibland undrar man vad fan ni håller på med och vad fan ni kan om sport som lag arbete, inte hockey (men det kan ifågasättas). Hur finner sig hela Djurgårdens IF med att giva gamla "stjärnor" arbete som marknadsförare, kanslichefer, osv, (de får arbeten som politiker) (efternamnet)) och inte efter erfarernheter. Inte konstigt att skeppet sjunker.

Ta er alla och hoppas att DIF åker ut i år!
jag har hört talas om dom där blåa svamparna...du verkar ha smakat..ärom goda?;]
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Är du pappa till nån av juniorerna eller?
micke_1891

okej

Inlägg av micke_1891 »

Känns svårt att se att duklagar på det laget som är en av de lag i elitserien som släpper fram svebska juniorer överhuvudtaget. Kan väl skriva in till Mora och klaga på deras alla importer istället för att klaga på ett lag som satsar på svenska spelare.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
mitte_70

Inlägg av mitte_70 »

Amen!
DIF: Mer än KÄRLEK
Gripen

Inlägg av Gripen »

... vad och vem menar du ??

ok att tuffe viktor, due-boje etc etc har kansliplatser idag men vad jag förstår så gör de ett bra jobb ? och de andra rävarna jobbar som scouter och med den ekonomin vi har så gör garpen och södergren m.fl ett hyfsat jobb där med... vi kan ju inte köpa spelare för pengar vi inte har ... enkelt.

Nej jag tror att du har fel... det låter mer som en kommentar från ett chipsmongo med rullad mössa och korta jeans...
oswä0216

Inlägg av oswä0216 »

Varför svarar du inte difuse?

Har du insett att du hade fel, skaffa fakta nästa gång innan du börjar att skrika. Om du insåg att du hade fel så tycker jag att du kan komma med ett inlägg och säga att du hade fel...
DIFuse

Inlägg av DIFuse »

Bevisa gärna att jag har fel!
wzy

Inlägg av wzy »

DIFuse, vaddå bevisa? Kan du inte läsa eller?
Skriv svar