Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Hardy, Micke och Montén kan alla tre sitta på läktaren så slänger vi in Mäklaren i båset!
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker också att spelaren i fråga bör få en liten förklaring. Till Brodin skulle man t.ex. kunna motivera petningen med:
"-Daniel, du bidrar inte med den energin vi förväntar oss. Vi vill att du arbetare hårdare och går hårdare på mål. Du vilar nu mot Frölunda men på lördag vill vi se en hundraprocentig match av dig".
Easzypeasy. Nu vet han varför han är bänkad och vad han ska göra åt saken -----> Krigargaranti i nästa match. Man har dessutom varit ärlig och det blir inte en massa funderingar eller spekulationer i onödan.
Så här skulle iaf jag hantera liknande situationer som tränare. Att Hardy inte gör det förvånar väl ingen...
"-Daniel, du bidrar inte med den energin vi förväntar oss. Vi vill att du arbetare hårdare och går hårdare på mål. Du vilar nu mot Frölunda men på lördag vill vi se en hundraprocentig match av dig".
Easzypeasy. Nu vet han varför han är bänkad och vad han ska göra åt saken -----> Krigargaranti i nästa match. Man har dessutom varit ärlig och det blir inte en massa funderingar eller spekulationer i onödan.
Så här skulle iaf jag hantera liknande situationer som tränare. Att Hardy inte gör det förvånar väl ingen...
Carlsson gör ju i alla fall mål (några).
Brodin har varit helt usel. Tappar puck och går aldrig rakt på mål.
Vad är det med Cehlin och Brodin. Ska det vara så jävla svårt att gå mot mål när man pucken?
Skärper inte Brodin upp sig så kommer han hamna i allsvenskan om någon månad.
Vad är det med Cehlin och Brodin. Ska det vara så jävla svårt att gå mot mål när man pucken?
De försöker iallafall, sen att de oftast tappar pucken 1 meter innanför blå är ju en annan sak.Highwind skrev:Carlsson gör ju i alla fall mål (några).
Tjärna Jr gör ju fan inte ett skit rätt.

Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Kanske inte så märkligt med tanke på den speltid han får, bland annat i PP vilket Brodin väldigt sällan får.Highwind skrev:Carlsson gör ju i alla fall mål (några).
- BaronVonDif
Ett spelsystem på dekis, utanför slutspelsplats och spelare som underpresterar, vad är lösningen? Jo, vi byter från röd till blå dräkt och vänder trenden. Att ledningen förlitar sig på vidskepelse snarare än att kräva agerande från vår trötta tränar stab är ju pinsamt. Sen att dom presenterar detta som ett tecken på att dom verkligen gör nåt på krisen.Publiken är väl mer intresserade av ett bra spel än vilka tröjor laget bör?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
- Lee Harvey Oswald
BaronVonDif skrev:Ett spelsystem på dekis, utanför slutspelsplats och spelare som underpresterar, vad är lösningen? Jo, vi byter från röd till blå dräkt och vänder trenden. Att ledningen förlitar sig på vidskepelse snarare än att kräva agerande från vår trötta tränar stab är ju pinsamt. Sen att dom presenterar detta som ett tecken på att dom verkligen gör nåt på krisen.
Publiken är väl mer intresserade av ett bra spel än vilka tröjor laget bör?
Vi måste ju vara realistiska här
Årets upplaga av DIF har inte det som krävs för ”ett bra spel”.
Att byta färg på tröjan är däremot nåt som går att genomföra.
Får hellre stryk i blå än röd tröja, man ska ju klä sig fint vid sin avrättning
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Håller helt med om det sistnämnda, särskilt när det bara gäller efter en match. Det måste en spelare kunna ta. Sedan har vi just nu fler forwards än vad som får plats i laget. Någon måste ställas utanför varje match. Då är det spelaren som blir ställd utanför som behöver förstå att det han presterar inte räcker för att få plats och helt enkelt anta utmaningen.sensei skrev:Jag ser inte att nivån är direkt avgörande faktiskt. En duktig ledare bör kunna motivera varför h*n agerar på ett visst sätt och inte bara gå runt och muttra. Det tar inte speciellt lång tid att säga något uppmuntrande. Den skit jag har hört om coacher från spelare handlar i ofta om just detta.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker jag inte. Snackar vi juniornivå så visst. Nu är det elitnivå. Spelaren får väl ha en gnutta självinsikt. Annars är det väl bara att fråga.sensei skrev:Givetvis måste lagledningen kunna motivera varför de tar vissa beslut och stötta spelare som inte klarar att ta en plats. Allt annat är kalle-anka nivå.
Men en tränare i ett Elitlag ska INTE behöva tala om varför han valt just den spelartruppen inför en match.
Tränaren tar ju ut de spelare han tror gör det bästa för laget, det räcker så. Vet väl alla som sysslat med lagidrotter hur det fungerar.
Jag är mer ute efter att man inte plötsligt ska ställa någon utanför helt utan förklaring, inte att man ska behöva motivera varenda liten detalj i sitt ledarskap. Allt för att få ut maximalt ur varje individ.
För övrigt borde inte någon spelare prata med pressen om den här typen av frågor, det blir bara infekterat och konstigt. Det är bättre att prata med varandra istället för genom ombud.
Men blir det långvarigt, låt säga två-tre matcher till, så borde tränaren och spelaren diskutera igenom det.
Men att gå ut i pressen efter en match är helt fel. Brodin borde då bitit i det sura äpplet och svarat något i stil med. "Jag har inte kommit upp i min kapacitet och behöver jobba hårdare och kommer göra allt jag kan för att ta tillbaka min plats".
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- DIF_Soldier
Japp - sorgebanden efter Tumba kunde lika gärna sitta kvar.Lee Harvey Oswald skrev:BaronVonDif skrev:Ett spelsystem på dekis, utanför slutspelsplats och spelare som underpresterar, vad är lösningen? Jo, vi byter från röd till blå dräkt och vänder trenden. Att ledningen förlitar sig på vidskepelse snarare än att kräva agerande från vår trötta tränar stab är ju pinsamt. Sen att dom presenterar detta som ett tecken på att dom verkligen gör nåt på krisen.
Publiken är väl mer intresserade av ett bra spel än vilka tröjor laget bör?
Vi måste ju vara realistiska här
Årets upplaga av DIF har inte det som krävs för ”ett bra spel”.
Att byta färg på tröjan är däremot nåt som går att genomföra.
Får hellre stryk i blå än röd tröja, man ska ju klä sig fint vid sin avrättning
Säg den glädje som varar
Kollar man lite statistik så lligger vi sist i tabellen i första och tredje perioden, medan vi ligger 3a i andra perioden.
Vi har skjutit minst skott på mål av alla lag, sen så är vi rätt kassa på tekningar också.
Och sist men inte minst har vi en viss Boumedienne som troligtvis ligger sämst till i hela +/- statistiken.
Slutsats: Sätt Boumedienne på läktarn och vi vänder!
Vi har skjutit minst skott på mål av alla lag, sen så är vi rätt kassa på tekningar också.
Och sist men inte minst har vi en viss Boumedienne som troligtvis ligger sämst till i hela +/- statistiken.
Slutsats: Sätt Boumedienne på läktarn och vi vänder!
Boumedienne är faktiskt inte sist i plusminus. Finns tre som är sämre.
Bombom har -7. Kyle, Cehlin och Fimpen har -6 och ligger också långt ner. Inga vidare siffror.
Att backarna har dålig plus minus tycker jag iofs inte är så konstigt. Vissa matcher har komponerandet av backar sett jävligt konstigt ut i mina ögon. Att sätta två offensiva tillsammans är ju som att be om baklängesmål.
Bombom har -7. Kyle, Cehlin och Fimpen har -6 och ligger också långt ner. Inga vidare siffror.
Att backarna har dålig plus minus tycker jag iofs inte är så konstigt. Vissa matcher har komponerandet av backar sett jävligt konstigt ut i mina ögon. Att sätta två offensiva tillsammans är ju som att be om baklängesmål.
i
-
- Säsongskort: Ja
Är inte -7 sämre än -6?isolerad skrev:Boumedienne är faktiskt inte sist i plusminus. Finns tre som är sämre.
Boumedienne är sämst i Djurgården, men Hannu Pikkarainen, Timo Pärssinen och Ilkka Heikkinen är alla sämre med -8.Torpedo Novgorod skrev:Är inte -7 sämre än -6?isolerad skrev:Boumedienne är faktiskt inte sist i plusminus. Finns tre som är sämre.
Sillen och Fimpen är inte defensemen heller. Undrar.. Vilka spelar mest med #78 som back. Fimpen? 

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ni läser ju som krattor.
-6 > -7. Det var spelarna som supreme nämnde som jag syftade på.
Klart som fan att inte Sillen och Fimpen är backar. Men t ex Bombom spelar ju typ alltid med någon junior. Inte det bästa kanske.
-6 > -7. Det var spelarna som supreme nämnde som jag syftade på.
Klart som fan att inte Sillen och Fimpen är backar. Men t ex Bombom spelar ju typ alltid med någon junior. Inte det bästa kanske.
i