Säsongen 2011/2012
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 2011/2012
Ingen big deal att sätta Brodin på läktaren någon match eller två. Jag tycker snarare att det är bra, ingen vill ju sitta där så han kanske får sig en väckarklocka. Sen hoppas jag att MT får en liknande behandling för han är verkligen inte bra. Dessutom sittande på en snuskigt hög lön, antar jag.
Lite om Brodins petning:
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... forklaring
http://bloggar.expressen.se/ek/2011/11/ ... a-petning/
Kan hålla med om att en personlig förklaring vore på sin plats. Däremot är ju en petning helt rätt. Brodin har inte bidragit med nåt. Håller dock även med om att M. Tjärnqvist är den som mest förtjänar en petning.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... forklaring
http://bloggar.expressen.se/ek/2011/11/ ... a-petning/
Kan hålla med om att en personlig förklaring vore på sin plats. Däremot är ju en petning helt rätt. Brodin har inte bidragit med nåt. Håller dock även med om att M. Tjärnqvist är den som mest förtjänar en petning.
Givetvis måste lagledningen kunna motivera varför de tar vissa beslut och stötta spelare som inte klarar att ta en plats. Allt annat är kalle-anka nivå.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jag tycker man kan bänka Bom Bom utan en förklaring, han borde rätt enkelt kunna lista ut det själv
Likväl så är det ett oacceptabelt agerande från en tränare och det skulle knappast göra bombom bättre.PatteW skrev:Jag tycker man kan bänka Bom Bom utan en förklaring, han borde rätt enkelt kunna lista ut det själv
Avgå Jocke.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tycker jag inte. Snackar vi juniornivå så visst. Nu är det elitnivå. Spelaren får väl ha en gnutta självinsikt. Annars är det väl bara att fråga.sensei skrev:Givetvis måste lagledningen kunna motivera varför de tar vissa beslut och stötta spelare som inte klarar att ta en plats. Allt annat är kalle-anka nivå.
Men en tränare i ett Elitlag ska INTE behöva tala om varför han valt just den spelartruppen inför en match.
Tränaren tar ju ut de spelare han tror gör det bästa för laget, det räcker så. Vet väl alla som sysslat med lagidrotter hur det fungerar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Re: Re: Säsongen 2011/2012
+10000PatteW skrev:Jag tycker man kan bänka Bom Bom utan en förklaring, han borde rätt enkelt kunna lista ut det själv
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- DIF_Soldier
Fast Mathias Tjärnqvist är ju den som förtjänar läktaren mest av alla forwards. Vad har han uträttat?
Så fort den degklumpen är inne på banan blir dett spel i egen zon. Han saknar spelsinne, skott, skridskoåkning, tacklar inte längre... Ingenting. Förutom styrningar framför mål.
Så fort den degklumpen är inne på banan blir dett spel i egen zon. Han saknar spelsinne, skott, skridskoåkning, tacklar inte längre... Ingenting. Förutom styrningar framför mål.
Säg den glädje som varar
Förstår hur du tänker. Dock så förtjänar spelaren en förklaring om han genom hela säsongen har fått spela i förstafemman - och nu plötsligt inte platsar. Det är inte ett dugg rättvist mot spelaren att låta honom lista ut det själv. Hade Bombom blivit bänkad direkt när han inte visade upp något så hade det varit en helt annan sak.BOMBOM BOUCHARD skrev: Men en tränare i ett Elitlag ska INTE behöva tala om varför han valt just den spelartruppen inför en match.
Tränaren tar ju ut de spelare han tror gör det bästa för laget, det räcker så. Vet väl alla som sysslat med lagidrotter hur det fungerar.
Går du som ledare runt och ger otydliga budskap och petar folk hit och dit så försvinner förtroende och respekt direkt. Både från spelare, och på den här nivån, fans. Titta bara på hur stort förtroende Hardy har bland oss fans.
Avgå Jocke.
Att coacha innebär bl.a. stödja och utveckla. Visst har man inga "coacher" utan en bara "tränare" behöver man inte bry sig om sådant. Om inte tränarna är intreserade av att utveckla spelarna så är det inte underligt att det ser ut på isen som det gör.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker jag inte. Snackar vi juniornivå så visst. Nu är det elitnivå. Spelaren får väl ha en gnutta självinsikt. Annars är det väl bara att fråga.sensei skrev:Givetvis måste lagledningen kunna motivera varför de tar vissa beslut och stötta spelare som inte klarar att ta en plats. Allt annat är kalle-anka nivå.
Men en tränare i ett Elitlag ska INTE behöva tala om varför han valt just den spelartruppen inför en match.

Men klart, med den coachningen vi har i från båset, är väl inget annat att vänta för spelarna heller.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Visst, blir det långvarigt så kan man ju ge en motivering.B.I.B.A skrev:Förstår hur du tänker. Dock så förtjänar spelaren en förklaring om han genom hela säsongen har fått spela i förstafemman - och nu plötsligt inte platsar. Det är inte ett dugg rättvist mot spelaren att låta honom lista ut det själv. Hade Bombom blivit bänkad direkt när han inte visade upp något så hade det varit en helt annan sak.BOMBOM BOUCHARD skrev: Men en tränare i ett Elitlag ska INTE behöva tala om varför han valt just den spelartruppen inför en match.
Går du som ledare runt och ger otydliga budskap och petar folk hit och dit så försvinner förtroende och respekt direkt. Både från spelare, och på den här nivån, fans. Titta bara på hur stort förtroende Hardy har bland oss fans.
Men Brodin får visa att han är en man och ge sig fan på att ta tillbaka sin plats. Träna stenhårt och ge järnet. Om inte kan han hoppa ned några kliv i karriären. Tyvärr kommer han ju från den curlade generationen som ska ha allt serverat på silverfat utan motprestation så man fattar ju om han är förvånad. Men han skulle väl kunna se några av de senaste matcherna på video. Träna lite puckbehandling kanske?
Stackars Brodin

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Problemet är bara att den lata fan verkar för trött för att orka kriga sig in framför mål den här säsongen. Tror inte han bryr sig nämnvärt.DIF_Soldier skrev:Fast Mathias Tjärnqvist är ju den som förtjänar läktaren mest av alla forwards. Vad har han uträttat?
Re: Re: Säsongen 2011/2012
Det känns märkligt. Jag trodde aldrig att MT skulle vika ner sig. Konstigt.-daniel- skrev:Problemet är bara att den lata fan verkar för trött för att orka kriga sig in framför mål den här säsongen. Tror inte han bryr sig nämnvärt.DIF_Soldier skrev:Fast Mathias Tjärnqvist är ju den som förtjänar läktaren mest av alla forwards. Vad har han uträttat?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skulle inte direkt gråta blod om Carlsson bänkades, tycker Brodin gör bra mycket mer nytta än vad den snubben gör i alla fall.
Jag ser inte att nivån är direkt avgörande faktiskt. En duktig ledare bör kunna motivera varför h*n agerar på ett visst sätt och inte bara gå runt och muttra. Det tar inte speciellt lång tid att säga något uppmuntrande. Den skit jag har hört om coacher från spelare handlar i ofta om just detta.BOMBOM BOUCHARD skrev:Tycker jag inte. Snackar vi juniornivå så visst. Nu är det elitnivå. Spelaren får väl ha en gnutta självinsikt. Annars är det väl bara att fråga.sensei skrev:Givetvis måste lagledningen kunna motivera varför de tar vissa beslut och stötta spelare som inte klarar att ta en plats. Allt annat är kalle-anka nivå.
Jag är mer ute efter att man inte plötsligt ska ställa någon utanför helt utan förklaring, inte att man ska behöva motivera varenda liten detalj i sitt ledarskap. Allt för att få ut maximalt ur varje individ.
För övrigt borde inte någon spelare prata med pressen om den här typen av frågor, det blir bara infekterat och konstigt. Det är bättre att prata med varandra istället för genom ombud.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel