Bänkad och uppe på läktaren.Rix skrev:Att cehlin bänkades var bra men vad hände med brodin
Det är ju uppenbart att vi har fööör många breddspelare i laget (typ....alla förutom några få).
Bänkad och uppe på läktaren.Rix skrev:Att cehlin bänkades var bra men vad hände med brodin
Det sa du inte. Rakt ut. Right? Tänkte att han åkte med under avdelning "Mackan Nilsson sämst som vanligt/Kempe skämtsamt dålig". Men, om jag tänkte fel, att du inte menade så får jag naturligtvis ta tillbaka det, hävda motsatsen och krypa tillbaka in i hålet jag kom ifrån....SebastianK skrev:Lugn nu. Ang Zibanejad så kommer pöjkvaskern från andra sidan atlanten precis. Låt honom få några matcher på sig. ÄVEN om jag håller med dig om att han inte var skitbra idag, men långt ifrån så urusel som jag tycker du säger här. Jämförelsevis med andra spelare (var Fimpen på isen idag?) får han G av mig.Mäklaren skrev:Åh herregud vad dåliga vi är. Det blir vi och Timrå som slåss i botten den här säsongen. Folk tycker att vi spelade bra första två, ja okej då. Om man jämför med hur jävla genomkatastrofusla vi varit tidigare under säsongen, så var vi väl okej. Men ''väldigt bra''? Haha vad fan har ni för låga jävla krav?
Frölunda skapade fler målchanser på tio minuter i tredje perioden än vad vi har gjort på hela säsongen, utan att de ens behövde spela överdrivet bra. Säger en del om fetto-DIF.
Wesslau helt enormt bra. Mackan Nilson sämst som vanligt. Magiskt usel i alla avseenden. Jimmie otroligt bra. Kempe skämtsamt dålig. Zibanejad åkte omkring och bad om ursäkt på isen. Väldigt försiktig. Han ska fan inte spela center.
Vilket tragiskt Djurgårdslag detta är.
Ang. Prutt-prutt brukar jag va duktig på att såga honom tycker jag själv, men idag gjorde han tyvärr en av de bättre matcherna den här säsongen. Det säger en hel del om honom som spelare känns det som.
JimmiejimmiejimmieÖlvestad var riktigt bra idag, tillsammans med Åberg och Tim som försöker och ger det där lilla extra tycker jag. Dock räcker det inte.
Sagts förrut i den här matchtråden, men det tåls att sägas igen, Tack till Gustaf Wesslau som räddar oss 1 pinne!
Som du säger så täcker ju FetDansken väldigt stor yta.crike skrev:Riktig floskelvarning nu men...
...efter att ha kollat igenom samtliga straffar så tycker jag mig se ett fundamentalt problem. De flesta straffarna missas pga att skotten går utanför, inte för att Andersen räddar. Det tror jag beror på att Andersen är så jäkla stor och spelarna tänker "nu måste jag skjuta bredvid honom annars går den inte in" istället för att tänka "nu ska jag sätta pucken precis bredvid stolpen". Om man bara fokuserar på att försöka skjuta bredvid målvakten istället för att fokusera på att hålla pucken inom ramen så kommer man i de flesta fall skjuta utanför. Väldigt enkelt att säga men svårare att genomföra men vi alla är nog rätt överrens om att straffarna igår var ruskigt dåliga.
Jag hade dock gärna sett Norman lägga en till då hans första slarvades bort genom att han fick den för långt ifrån sig.
Hade Kempe haft sitt gamla självförtroende kvar hade vi vunnit matchen, för då hade han satt sin straff. Den där feta dansken var ju fan redan nere i Köpenhamn och köpte pølse när Mario kunde lägga in den i öppet mål. Nu har han missat en sisådär 3-4 givna mål när målvakten varit iväg och sprutat ketchup och senap på korven. Synd, jävligt synd.Lee Harvey Oswald skrev:Som du säger så täcker ju FetDansken väldigt stor yta.crike skrev:Riktig floskelvarning nu men...
...efter att ha kollat igenom samtliga straffar så tycker jag mig se ett fundamentalt problem. De flesta straffarna missas pga att skotten går utanför, inte för att Andersen räddar. Det tror jag beror på att Andersen är så jäkla stor och spelarna tänker "nu måste jag skjuta bredvid honom annars går den inte in" istället för att tänka "nu ska jag sätta pucken precis bredvid stolpen". Om man bara fokuserar på att försöka skjuta bredvid målvakten istället för att fokusera på att hålla pucken inom ramen så kommer man i de flesta fall skjuta utanför. Väldigt enkelt att säga men svårare att genomföra men vi alla är nog rätt överrens om att straffarna igår var ruskigt dåliga.
Jag hade dock gärna sett Norman lägga en till då hans första slarvades bort genom att han fick den för långt ifrån sig.
Då MÅSTE man avlossa skottet innan man åkt ända fram till målvakten, fanns ju ingen yta kvar att sätta pucken på
(dribbla på straff gör man bäst på PS3, kan nån tipsa Kämpäh om det).
Kolla på Johanssons avgörande mål , det avslutet tas innan "dribblings-området" då vinkeln är något gynnsammare
Säkert inget som DIF diskuterat ens, "sånt ska ju spelarna veta själva"
Dom tänker väll på samma sätt som när det är sjukt viktiga tekningar i slutet på perioder låt inte fimpen teka han har ju bara bäst tek stats i laget. Så varför ska dom då chocka alla genom att låta han lägga en straff för vi har ju Kempe som bara missat 9 raka straffarantti-pekka skrev:Prio ett är givetvis att förbättra spelet för att vinna matcherna före straffläggningen men om vi nu inte är förmögna att göra detta är straffarna en bra chans till en extrapoäng. Nu har vi gjort mål på 1 av 18 straffar. Det är sjukt dåligt.
Noterbart är att "Fimpen" inte har slagit någon av straffarna. Han om någon i dagens lag har varit en bra straffskytt. Han trampar fram och sprätter den lätt mellan målvaktens ben. Inga krusiduller, bara mål. Hur kan tränarna undvika att låta honom slå någon av alla dessa straffar när det missas konstant för tillfället?
Knappast det största problemet om man gräver lite i DIF:s enorma ”problem-Dypöl”Caveman skrev:Precis som om det är straffarna som är problemet......
Det är väl inte du som är fyllot i mjukisbyxor som skriker könsord och tar med egen öl in på plats?Mäklaren skrev:Ovanför Ohly typ.Mash skrev:Vart på rad tio står du? Står nämligen oxå därMäklaren skrev: A15 ja, men inte så högt upp. Rad tio.
Tipsa Iggulden om det.Lee Harvey Oswald skrev:Som du säger så täcker ju FetDansken väldigt stor yta.crike skrev:Riktig floskelvarning nu men...
Då MÅSTE man avlossa skottet innan man åkt ända fram till målvakten, fanns ju ingen yta kvar att sätta pucken på
dribbla på straff gör man bäst på PS3, kan nån tipsa Kämpäh om det
Kolla på Johanssons avgörande mål , det avslutet tas innan "dribblings-området" då vinkeln är något gynnsammare
Tipsa Iggulden om det.[/quote]Jokester skrev:
Som du säger så täcker ju FetDansken väldigt stor yta.
dribbla på straff gör man bäst på PS3, kan nån tipsa Kämpäh om det
-daniel- skrev:Upp med torsk-i-Gävle tråd nu, tack.