Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Husmusen »

Man får hoppas att dom inte budgeterat med slutspel. Att vi i dag är på så pass osäker mark i tabellen får anses som ett misslyckande. Inte mycket talar för att denna trend ska vändas snart nog heller. :(
Användarvisningsbild
Jokester
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jokester »

Att backspelet bortsett från DT och Printz varit bedrövligt kan alla hålla med om, men det som hindrar oss och kommer hindra oss från att gå långt i år är anfallsspelet, vi har inte tillräckligt med spets framåt helt enkelt.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

sensei skrev:
rikkard skrev:3 av 4 kedjor fungerade ok igår tycker jag. Det var bara kedjan med Almtorp och Tjärnqvist (bänka nästa match!) som var riktigt slö. Det stora problemet är våra backar som inte är tillräckligt snabba och resoluta. Vi har förtvivlat svårt med våra uppspel och fastnar konstant i egen zon. Vill byta bort Boumidienne som är mest oinspirerad av de alla och få in en snabbare back. Sedan måste vi hitta ett nytt taktiskt vapen i uppspelen. Tror inte en enda lång passning gick hem igår, utan det blev ofta giftigt åt andra hållet istället. Vi måste spela oss ur zon enklare.
Exakt, hade vi bänkat almtorp-carlsson-tjärna och gått ner på 3 igår under 3:e så hade vi sannolikt lyckats ta hem 3 pinnar. Varför gjordes inte det?

Däremot håller jag inte med dig om bombom, tycker han är på väg uppåt i formkurvan. Han spelade dock 2/3-delar av matchen med en rookie som har det riktigt jobbigt ute på isen.
Att med 6 andra backar tillgängliga låta Erik Gustafsson spela en enda minut igår är helt obegripligt.
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Fricke skrev:
Att med 6 andra backar tillgängliga låta Erik Gustafsson spela en enda minut igår är helt obegripligt.
+1000
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Fricke skrev:
sensei skrev:
rikkard skrev:3 av 4 kedjor fungerade ok igår tycker jag. Det var bara kedjan med Almtorp och Tjärnqvist (bänka nästa match!) som var riktigt slö. Det stora problemet är våra backar som inte är tillräckligt snabba och resoluta. Vi har förtvivlat svårt med våra uppspel och fastnar konstant i egen zon. Vill byta bort Boumidienne som är mest oinspirerad av de alla och få in en snabbare back. Sedan måste vi hitta ett nytt taktiskt vapen i uppspelen. Tror inte en enda lång passning gick hem igår, utan det blev ofta giftigt åt andra hållet istället. Vi måste spela oss ur zon enklare.
Exakt, hade vi bänkat almtorp-carlsson-tjärna och gått ner på 3 igår under 3:e så hade vi sannolikt lyckats ta hem 3 pinnar. Varför gjordes inte det?

Däremot håller jag inte med dig om bombom, tycker han är på väg uppåt i formkurvan. Han spelade dock 2/3-delar av matchen med en rookie som har det riktigt jobbigt ute på isen.
Fast nu var ju inte Honken riktigt i slag för att spela 3 perioder...så 6 backar i spel hade vi inte riktigt nu när Holm var borta.

Men det kändes som Erik spelades alldeles för frekvent, och vart inkastad i felaktiga lägen (sen hyfsat tveksamt att spela honom tillsammans med Boumedienne som varit så bespottad senaste tiden).
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Varför var Brodin och Cehlin borta igår? Sjuka/skadade/petade?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jokester skrev:Varför var Brodin och Cehlin borta igår? Sjuka/skadade/petade?
Petade. Brodin på läktaren ombytt och Cehlin fick ju göra något kort byte.

Som jag & många andra varit inne på tidigare har vi något för många breddspelare.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Fattar inte riktigt hur man kan låta Tjärna Jr gå före Cehlin.. Sillen försöker ju iaf ta sig in mot mål, och kanske fyra av ett skott då och då. Mathias är bara.. på isen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kentta skrev:Fattar inte riktigt hur man kan låta Tjärna Jr gå före Cehlin.. Sillen försöker ju iaf ta sig in mot mål, och kanske fyra av ett skott då och då. Mathias är bara.. på isen.
Håller helt med; MT är så fruktansvärt jävla meningslös för stunden. Men jag ältade det hela kvällen i går efter matchen i matchtråden så skall försöka hålla mig från det framöver...
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

-daniel- skrev:

Som jag & många andra varit inne på tidigare har vi något för många breddspelare.
Fan ombytt på läktaren det hade jag velat se :D
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

crike skrev:
-daniel- skrev:

Han var ombytt till maskot ju, såg du inte det, otroligt viktig pjäs!

Förstår inte hur man väljer MT före Cehlin och Carlsson för Brodin.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Haha, vafan, vad har alla emot Carlsson? Tycker du på allvar att Brodin får ut mer av sitt spel när han åker runt och inte tacklas eller åker skridskor? Mattias får ju i alla fall in någon puck då och då, men Brodin har inte lyckats med någonting hittills.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

crike skrev:
-daniel- skrev:

Haha... den bjuder jag så gärna på. :wink:
Användarvisningsbild
antti-pekka
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av antti-pekka »

Kentta skrev:Fattar inte riktigt hur man kan låta Tjärna Jr gå före Cehlin.. Sillen försöker ju iaf ta sig in mot mål, och kanske fyra av ett skott då och då. Mathias är bara.. på isen.
"Tjärna" går före alla i Hardys hockeyvärld. Alltid oavsett. Så har det väl alltid varit?
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Kentta skrev:Haha, vafan, vad har alla emot Carlsson? Tycker du på allvar att Brodin får ut mer av sitt spel när han åker runt och inte tacklas eller åker skridskor? Mattias får ju i alla fall in någon puck då och då, men Brodin har inte lyckats med någonting hittills.
De målen Carlsson lyckats peta in beror mer på oförtjänt mycket speltid både i 5 mot 5 och 5 mot 4. Tror nog att Brodin hade kunnat peta in någon puck här och där med den speltiden Carlsson fått. Med det sagt så har Brodin inte varit bra sedan han kom tillbaka heller.
Skriv svar