Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Raus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Raus »

Kan ge mig fan på att jag är den som skriker högst i klacken match efter match. Vår köack har blivit ett jävla skämt. Ännu mer tragiskt är att ucs som ska anses som klackens kärna blir fullkomligt överkörda av BB.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Första gången på länge jag inte stod i klacken utan satt ner på sittplats/aktiv sittplats i princip hela matchen. Man ser verkligen tydligare vad som är bra och dåligt om man inte själv står och skriker rösten och syret av sig. Tyckte klacken höll igång bra de två första perioderna. I den andra var där några riktiga toppar. Tredje var katastof, tyvärr, som vanligt. Varför? Hyll till BB dock, snacka om att det finns röstkapacitet där. Synd att popcornkäkarna är totala jävla retards. Blir så trött.
Användarvisningsbild
Challen
Säsongskort: Ja

Inlägg av Challen »

Tjuvlyssnade på ett telefonsamtal på tvärbanan.

Kille - "nej jag är påväg till hovet och ska kolla Djurgården - frölunda med en snubbe från jobbet"

Telefon - "Vart någonstans sitter du?"

Kille - "Nej fan vi köpte i klacken, mäktigt som fan att stå där och lyssna när dem sjunger. Säsongskorten till sittplats var fan svindyra och dessa var ändå hyfsat billiga så vi tog dem istället. "

Detta var riktigt kul att höra, man köper ett säsongskort i klacken för att sittplatskorten är för dyra. Inte konstigt att klacken är halvdålig just nu.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Challen skrev:Tjuvlyssnade på ett telefonsamtal på tvärbanan.

Kille - "nej jag är påväg till hovet och ska kolla Djurgården - frölunda med en snubbe från jobbet"

Kille - "Nej fan vi köpte i klacken, mäktigt som fan att stå där och lyssna när dem sjunger. Säsongskorten till sittplats var fan svindyra och dessa var ändå hyfsat billiga så vi tog dem istället. "

Detta var riktigt kul att höra, man köper ett säsongskort i klacken för att sittplatskorten är för dyra. Inte konstigt att klacken är halvdålig just nu.
..så varför tillrättavisade du honom inte för att istället komma in här och berätta?

Alla sitter här och klagar som fan, men det är ingen som gör någonting. Det spelar ingen roll hur mycket man sitter på ett forum och skriver att klacken suger.
DIF!
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Daniel942 skrev:

..så varför tillrättavisade du honom inte för att istället komma in här och berätta?

Alla sitter här och klagar som fan, men det är ingen som gör någonting. Det spelar ingen roll hur mycket man sitter på ett forum och skriver att klacken suger.
Det står inte att jag inte tillrättavisade honom i mitt inlägg. Jag skällde inte ut honom utan sa bara "hoppas att du sjunger när du står i klacken" och gick därifrån.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Challen skrev:
Daniel942 skrev:

Det står inte att jag inte tillrättavisade honom i mitt inlägg. Jag skällde inte ut honom utan sa bara "hoppas att du sjunger när du står i klacken" och gick därifrån.
Toppen! :)
DIF!
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Inte gjorde någonting? Jag skrek nog 20 gånger idag om att folk skulle börja sjunga, att de var medgångare, att dom är patetiska som slutar sjunga bara för att vi släpper in en kasse. Ni på nedre är patetiska jävla äckel som sitter ner halva matchen med mobiler och numera datorer, var fan är vi påväg?
Ingen lyssnar ju ändå, vad som krävs är att JK ingriper och skickar upp någon på räcket.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Jag tror problemet är att vi inte riktigt har någon kärna i klacken. Om det är tyst en längre stund, då tycker jag faktiskt att det är Fabriken/Ucs som ska dra igång en ramsa, eftersom det är dom som ska vara kärnan i klacken. Om dom som idag står tysta när resten är tysta, ja då kanske det dyker upp någon ramsa här, någon ramsa där, men det är inte ofta en ramsa sjungs av hela klacken tyvärr.
Jonssons

Inlägg av Jonssons »

Klacken har blivit en jävla fritidsgård för datanördarna som vill vara coola och gå på hockey. Gick idag för första gången på match och stog inte i klacken. ( har gått på samtliga utom 1 match hittils och stått i klacken) Vissa är fan patetiska sitter ner, händerna i kors, fickorna med mera. Visa lite hjärta för fan! Ut med händerna och visa lite kärlek för fan. Jag har satt upp några oskrivna regler som jag och min match kompisar har.

1. Sjung ännu högre när låten börjar dö ut.
2. Visa kärlek med händerna!
3. Ta eget initiativ till ny sång om det är tyst
4. Säg åt folk som är tysta, sitter ner, fibblar med mobilen mm

Sen ville jag slå killen på käften som var på hv matchen i torsdags som stog och lyssna på musik och var helt jävla knäpptyst även fast jag sa till honom att han kunde skita i att gå på matcherna om han ska lyssna på musik. Om man ska stå i klacken så ska man sjunga tills halsen blöder!!!!!!
Mash

Inlägg av Mash »

Enda gången det var något riktigt tryck på läktaren var när U21 hade vunnit SM guld, resten var ganska dött. Med den skaran klacken hade idag så borde det blivit betydligt högre ljudvolym än vad det blev, inte ens växelramsorna var värt att dra igång för det var begravningsstämning på läktaren.

Står på aktiv, sjunger halsen av mig varje match jag är där med olika personer runtom, bl.a två killar ovanför som sjunger lika mycket som jag. Skandal att AS får dra längsta strået ibland, när klacken uppenbarligen inte orkar, inte bryr sig. Ni som står i klacken när ni inte förtjänar det, skärp er eller så avgår ni, omedelbart. Trött på detta skit nu..
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jonssons skrev:Vissa är fan patetiska sitter ner, händerna i kors, fickorna med mera.
Vad är det för fel på att stå med armarna i kors egentligen?
Är det förbjudet så måste jag vara den största syndaren på Hovet, för att mina armar är allt som oftast i kors.
Det är ju skönt att stå med armarna i kors. Hur man står spelar ju ingen roll så länge som man sjunger, det är allt som räknas.

Sitter det tio personer ner och skriker halsen av sig i 60 minuter så är det ju ingen katastrof. Nu sjunger ju inte folk som sitter ner förstås, men poängen är att det bara finns en regel i klacken i princip, och den är enligt följande:
- Sjung!

Sen om man står på huvudet, ligger ner eller står med armarna i kors kvittar ju egentligen så länge som man bidrar med sin röst fullt ut.

Men klacken är under all kritik än så länge, inget snack om saken. Man blir lite sömnig av att stå i klacken nu för tiden, vilket är lite trist. Förhoppningsvis blir det en förbättring där framöver.
Jonssons

Inlägg av Jonssons »

Salas skrev:
Jonssons skrev:Vissa är fan patetiska sitter ner, händerna i kors, fickorna med mera.
Vad är det för fel på att stå med armarna i kors egentligen?
Är det förbjudet så måste jag vara den största syndaren på Hovet, för att mina armar är allt som oftast i kors.
Det är ju skönt att stå med armarna i kors. Hur man står spelar ju ingen roll så länge som man sjunger, det är allt som räknas.

Sitter det tio personer ner och skriker halsen av sig i 60 minuter så är det ju ingen katastrof. Nu sjunger ju inte folk som sitter ner förstås, men poängen är att det bara finns en regel i klacken i princip, och den är enligt följande:
- Sjung!

Sen om man står på huvudet, ligger ner eller står med armarna i kors kvittar ju egentligen så länge som man bidrar med sin röst fullt ut.

Men klacken är under all kritik än så länge, inget snack om saken. Man blir lite sömnig av att stå i klacken nu för tiden, vilket är lite trist. Förhoppningsvis blir det en förbättring där framöver.
Okej, där tog du mig lite på orden, Självklart kan man stå med händerna i kors men det skulle bli så mycket bättre om man visade lite kärlek med armgester :)
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Enligt mig är det en stor katastrof att man sätter sig ner i klacken, oavsett hur mycket du sjunger (om du nu inte går på kryckor eller så). Handlar om princip och respekt; Här står man.
Förövrigt förstår jag inte varför fabriken alltid ska ha begravning på matcherna? Vi är ett gäng som alltid är mellan 10-20 pers och står vid räcket bredvid fabriken. Vi drar ofta igång ramsor som sen fabriken bara kör rakt ner i botten, typ som "Det hörs ett rop" idag. Helt sinnessjukt lågt tempo.
Vet inte vadfan man kan göra åt saken, jag spyr galla och hetser, skriker i öron och klappar framför ansikten men ingenting biter på klackturisterna. Vi behöver verkligen en på räcket även på dem vanliga matcherna. Tyvärr är det ju inte "vanligt" folk som vågar, krävs ju ganska mycket respekt och pondus för att vara på räcket.
Vet inte riktigt vad jag ska säga längre, allt är piss. Vi spelar piss, vi sjunger piss, polisen våldtar vår ekonomi och allt är bara äckligt just nu.
Fuck aina är det jag kan beskriva det bäst med.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Det är en stor skillnad på att stå med armarna i kors och gestikulera med armar osv. Dels får du en helt annan röststyrka då du tar i med hela kroppen, plus att det ser jävligt mycket mer engagerat ut. Det hetsar folk runt om dig att haka på. Att stå med armar i kors hela matchen ser ganska lojt ut tycker jag iaf.

Och angående klackledare så blir det väldigt ofta pannkaka då "vanligt" folk ställer sig där uppe. Fel ramsa vid fel tillfälle, det krävs som sagt någon med pondus och fingertoppskänsla för att få den där riktiga stämningen.

Frågan vi alla ställer oss är varför varken pang eller ludde står på räcket under ishockeyn, men varje match i fotbollen? :?:
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Raus skrev:Det är en stor skillnad på att stå med armarna i kors och gestikulera med armar osv. Dels får du en helt annan röststyrka då du tar i med hela kroppen, plus att det ser jävligt mycket mer engagerat ut. Det hetsar folk runt om dig att haka på. Att stå med armar i kors hela matchen ser ganska lojt ut tycker jag iaf.

Och angående klackledare så blir det väldigt ofta pannkaka då "vanligt" folk ställer sig där uppe. Fel ramsa vid fel tillfälle, det krävs som sagt någon med pondus och fingertoppskänsla för att få den där riktiga stämningen.

Frågan vi alla ställer oss är varför varken pang eller ludde står på räcket under ishockeyn, men varje match i fotbollen? :?:
Kanske var dom på U21-matchen igår? Hur som helst är fotbollssäsongen över nu och man kan ju hoppas att tex. Pang eller Ludde tar sig till Hovet. Frågan är vad som hänt med resten av UCS? Är de ens på plats?
Skriv svar