Bättre rebus.DIF_Soldier skrev:Hhahahahaha... kärlek.lefflan skrev: Får hoppas det blir mycket m+ÅL som är till våran fördel i slutändan såklart;)
Säsongen 2011/2012
- Ja-ke den andre
Re: Säsongen 2011/2012
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag har dock svårt att se potential i det här lagbygget. Inte som ifjol där vi hade flera "stjärnor" som man väntade på skulle komma igång.Fricke skrev:Å andra sidan har man vunnit 8 av 16 när man spelat som en kasse skit. Och sämre kan man väl, peppar peppar, inte spela?-daniel- skrev:Jag är lite rädd får vart den här säsongen kommer sluta. Tidigare säsonger har vi spelat halvtaskigt, haft ett mediokert målvaktsspel men lyft oss framåt juletider och spelat riktigt bra avslutande del av säsongen. Nu har vi haft ett riktigt bra målvaktsspel av Wesslau men i praktiken allt annat ute på isen har varit fullständig katastrof.
Skulle inte alls förvåna mig om vi lyfter både defensiven och offensiven framöver, men att Wesslau endera går sönder eller helt enkelt får en helt rimlig normal svacka och att vi således torskar matcher pga det.
Vart slutar det hela då kan man fråga sig? Usch.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tror fortfarande laget har potential att vara betydligt bättre än vad som visats hittils; mycket handlar om självförtroende. Kan vi lyfta oss i framförallt defensiven och bygga vidare därifrån genom att vinna några matcher i rad (yeah right) så tror jag många spelar automatiskt lyfter sig därigenom. Alla måste dock inse att det är 110% jobb som gäller i varje byta. Vi har ett lag som uppenbarligen (sett till spelarmaterialet) skall spela brunkarhockey - då måste man följa det fullt ut annars blir vi våldtagna de resterande 40 omgångarna.SirDIFalot skrev:Jag har dock svårt att se potential i det här lagbygget. Inte som ifjol där vi hade flera "stjärnor" som man väntade på skulle komma igång.Fricke skrev:Å andra sidan har man vunnit 8 av 16 när man spelat som en kasse skit. Och sämre kan man väl, peppar peppar, inte spela?-daniel- skrev:Jag är lite rädd får vart den här säsongen kommer sluta. Tidigare säsonger har vi spelat halvtaskigt, haft ett mediokert målvaktsspel men lyft oss framåt juletider och spelat riktigt bra avslutande del av säsongen. Nu har vi haft ett riktigt bra målvaktsspel av Wesslau men i praktiken allt annat ute på isen har varit fullständig katastrof.
Skulle inte alls förvåna mig om vi lyfter både defensiven och offensiven framöver, men att Wesslau endera går sönder eller helt enkelt får en helt rimlig normal svacka och att vi således torskar matcher pga det.
Matchen i lördags tydde dock verkligen inte på att något positivt hänt.
- SirDIFalot
Japp, vi måste jobba hårdare än motståndarna i varje byte för att vinna. Vi har inte tillräckligt mycket individuell skicklighet i laget för att endast vinna på det.-daniel- skrev:Jag tror fortfarande laget har potential att vara betydligt bättre än vad som visats hittils; mycket handlar om självförtroende. Kan vi lyfta oss i framförallt defensiven och bygga vidare därifrån genom att vinna några matcher i rad (yeah right) så tror jag många spelar automatiskt lyfter sig därigenom. Alla måste dock inse att det är 110% jobb som gäller i varje byta. Vi har ett lag som uppenbarligen (sett till spelarmaterialet) skall spela brunkarhockey - då måste man följa det fullt ut annars blir vi våldtagna de resterande 40 omgångarna.SirDIFalot skrev:Jag har dock svårt att se potential i det här lagbygget. Inte som ifjol där vi hade flera "stjärnor" som man väntade på skulle komma igång.Fricke skrev:Å andra sidan har man vunnit 8 av 16 när man spelat som en kasse skit. Och sämre kan man väl, peppar peppar, inte spela?-daniel- skrev:Jag är lite rädd får vart den här säsongen kommer sluta. Tidigare säsonger har vi spelat halvtaskigt, haft ett mediokert målvaktsspel men lyft oss framåt juletider och spelat riktigt bra avslutande del av säsongen. Nu har vi haft ett riktigt bra målvaktsspel av Wesslau men i praktiken allt annat ute på isen har varit fullständig katastrof.
Expert.
- -daniel-
Ja, jag tror inte riktigt det har gått upp för alla i laget faktiskt... börjar dock se några små korn av rätt inställning, hoppas man kan lyfta passningsspelet (Otto har lite rätt i intervjun med Marie när han säger att laget blir för långt) som varit under all jävla kritik hittils. Uppspelen är 20 gånger värre än förra säsongen och redan då var de katastrofala.SirDIFalot skrev:Japp, vi måste jobba hårdare än motståndarna i varje byte för att vinna. Vi har inte tillräckligt mycket individuell skicklighet i laget för att endast vinna på det.-daniel- skrev:Jag tror fortfarande laget har potential att vara betydligt bättre än vad som visats hittils; mycket handlar om självförtroende. Kan vi lyfta oss i framförallt defensiven och bygga vidare därifrån genom att vinna några matcher i rad (yeah right) så tror jag många spelar automatiskt lyfter sig därigenom. Alla måste dock inse att det är 110% jobb som gäller i varje byta. Vi har ett lag som uppenbarligen (sett till spelarmaterialet) skall spela brunkarhockey - då måste man följa det fullt ut annars blir vi våldtagna de resterande 40 omgångarna.SirDIFalot skrev:Jag har dock svårt att se potential i det här lagbygget. Inte som ifjol där vi hade flera "stjärnor" som man väntade på skulle komma igång.Fricke skrev:Å andra sidan har man vunnit 8 av 16 när man spelat som en kasse skit. Och sämre kan man väl, peppar peppar, inte spela?-daniel- skrev:Jag är lite rädd får vart den här säsongen kommer sluta. Tidigare säsonger har vi spelat halvtaskigt, haft ett mediokert målvaktsspel men lyft oss framåt juletider och spelat riktigt bra avslutande del av säsongen. Nu har vi haft ett riktigt bra målvaktsspel av Wesslau men i praktiken allt annat ute på isen har varit fullständig katastrof.
- SirDIFalot
Jo men visserligen är Djurgårdens Plan A med långa pass genom mittzon så sönderläst det bara gå..
Expert.
- -daniel-
Så är det, men där vägrar ju sur-Hardy att ändra någonting av ren princip.SirDIFalot skrev:Jo men visserligen är Djurgårdens Plan A med långa pass genom mittzon så sönderläst det bara gå..
Men det går, trots våra sönderlästa uppspel, att göra klart bättre av situationen om spelarna gör sig desto mer spelbara. Allt handlar om att samarbeta ute på isen och det har väl som sagt inte klickat sådär värst imponerande (...) bra hittils.
-daniel- skrev:Så är det, men där vägrar ju sur-Hardy att ändra någonting av ren princip.SirDIFalot skrev:Jo men visserligen är Djurgårdens Plan A med långa pass genom mittzon så sönderläst det bara gå..
Men det går, trots våra sönderlästa uppspel, att göra klart bättre av situationen om spelarna gör sig desto mer spelbara. Allt handlar om att samarbeta ute på isen och det har väl som sagt inte klickat sådär värst imponerande (...) bra hittils.
Forwards måste komma mycket längre ner och möta upp backarna! Det funkar inte att dom såsar runt där uppe vid anfallsblå, det är då backarna tvingas slå dom där svåra passningarna och allt går åt helvete. Och jag tror verkligen inte att spelarna är tillsagda att såsa runt där uppe och vänta på en pass, utan det handlar bara om att dom måste hjälpa varandra mycket bättre.Ottosson skrev:– Ja men alltså… det är ju inget uttalat att man måste söka det långa passet till någon som är ensam. Jag vet inte varför det blir så. Det är ingen taktik som ger det utan det är en form av misslyckande i det spel som vi ska spela. Men äh, vi har ett för långt lag, det är det som är felet.
Angående målvaktsspelet. Jag tror jag måste ge mig nu. Wesslau spelade bra i slutspelet 09/10 utan tvekan, men jag kände att han inte hade så mycket utvecklingspotential, han hade en ganska udda stil som "kändes ostabil" i längden, mycket flaxräddningar.
Men turen på andra sidan pölen tror jag gjorde honom gott. Det jag sett så här långt så har han jobbat mycket med grundspelet och han ser mycket större ut nu, än vad han gjorde för 2 år sedan och framför allt mycket bättre självförtroende, hans ingripanden känns mycket mer stabila ut. Sedan hur det går med skador och liknande får man väl se, men just nu får jag nog bita i det sura äpplet och erkänna att Wesslau var ett bra val, trots allt!
Men turen på andra sidan pölen tror jag gjorde honom gott. Det jag sett så här långt så har han jobbat mycket med grundspelet och han ser mycket större ut nu, än vad han gjorde för 2 år sedan och framför allt mycket bättre självförtroende, hans ingripanden känns mycket mer stabila ut. Sedan hur det går med skador och liknande får man väl se, men just nu får jag nog bita i det sura äpplet och erkänna att Wesslau var ett bra val, trots allt!
Kan också bara ställa mig in i hyllningskören av Wesslau, och precis som du va jag tveksam. Tycker fortfarande han ger ett ganska flaxigt intryck och känns som man spelar över honom i sidled alldeles för lätt. Men han tar ju det han ska + mycket mer, så keep up the good work Wesslau.
Orkar inte gå in på motsatsen, finns djävulskt många spelare som är apdåliga....
Orkar inte gå in på motsatsen, finns djävulskt många spelare som är apdåliga....
-
Uttagna till Karjala Cup:
"MÅLVAKTER
Viktor Fasth, AIK
Gustaf Wesslau, Djurgården"
Kul! Bra kvitto på att Gustaf gjort väl ifrån sig trots ett ganska uselt backspel (med vissa undantag).
"MÅLVAKTER
Viktor Fasth, AIK
Gustaf Wesslau, Djurgården"
Kul! Bra kvitto på att Gustaf gjort väl ifrån sig trots ett ganska uselt backspel (med vissa undantag).
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
- BaronVonDif
Sant, sen är det ju en fördel när anfallaren kommer in centralt och går på mål, i sargen gör man inga mål, enligt Canal + har dif minst skott på mål av alla ES lag, och då ska ju Hardy hockeyn vara offensiv.Kentta skrev:-daniel- skrev:Så är det, men där vägrar ju sur-Hardy att ändra någonting av ren princip.SirDIFalot skrev:Jo men visserligen är Djurgårdens Plan A med långa pass genom mittzon så sönderläst det bara gå..
Men det går, trots våra sönderlästa uppspel, att göra klart bättre av situationen om spelarna gör sig desto mer spelbara. Allt handlar om att samarbeta u
te på isen och det har väl som sagt inte klickat sådär värst imponerande (...) bra hittils.Forwards måste komma mycket längre ner och möta upp backarna! Det funkar inte att dom såsar runt där uppe vid anfallsblå, det är då backarna tvingas slå dom där svåra passningarna och allt går åt helvete. Och jag tror verkligen inte att spelarna är tillsagda att såsa runt där uppe och vänta på en pass, utan det handlar bara om att dom måste hjälpa varandra mycket bättre.Ottosson skrev:– Ja men alltså… det är ju inget uttalat att man måste söka det långa passet till någon som är ensam. Jag vet inte varför det blir så. Det är ingen taktik som ger det utan det är en form av misslyckande i det spel som vi ska spela. Men äh, vi har ett för långt lag, det är det som är felet.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Z-BAD såg ut att flyga fram på isen under dagens träning. Han verkar bli andracenter med Åberg och Norman på flankerna.
Någon som vågar gissa på hur resten av kedjorna kommer se ut med Ölvestad tillbaka med Otto/Mackan?
Någon som vågar gissa på hur resten av kedjorna kommer se ut med Ölvestad tillbaka med Otto/Mackan?
- SirDIFalot
Kan faktiskt inte förstå varför man hellre tar Zibanejad som center och Norman som forward än tvärtom... Men antar att det inte spelar någon större roll.Fricke skrev:Z-BAD såg ut att flyga fram på isen under dagens träning. Han verkar bli andracenter med Åberg och Norman på flankerna.
Expert.
Kul att Holmqvist är klar för spel också.