Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Är Sebastian Persson duktig junior eller?
Följt deras resultat endel och har jag lagt märke till att han gjort endel poäng tydligen!
Hur är han som spelare, AMMC? android?
Har sett att han är 1992 nämligen men så vitt jag vet aldrig varit uppkallad.
Följt deras resultat endel och har jag lagt märke till att han gjort endel poäng tydligen!
Spela fult
Ospektakulär. Gjorde väldigt mycket mål som J18 spelare. Har ett helt ok skott, hyfsad på att fördela pucken utan att slå "magiska" passningar. Bra tekare (hyfsad i alla fall), väldigt stark vid sargen och riktigt bra i boxplay.diftobbe89 skrev:Är Sebastian Persson duktig junior eller?
Ser lite seg ut på rören, kan vara en synvilla (typ som Bremberg), men det tror jag inte.
Svårt att säga om han kan ta en plats till nästa säsong. Behöver kanske ett par säsonger i allsvenskan. Skulle kanske kunna ta över Fimpens roll i fjärdekedjan, men är nog inte dags för Fimpen att lämna in än. Skridskoåkningen kan bli ett problem.
Gör annars viktiga mål och gör aldrig en dålig match.
Född till sportchef.
- diftobbe89
Okej, och inte speciellt fysisk spelare eller? Låter ju som en ganska medioker junior kanske, som inte sticker ut eller är speciellt bra på någon speciell grej!android skrev:Ospektakulär. Gjorde väldigt mycket mål som J18 spelare. Har ett helt ok skott, hyfsad på att fördela pucken utan att slå "magiska" passningar. Bra tekare (hyfsad i alla fall), väldigt stark vid sargen och riktigt bra i boxplay.diftobbe89 skrev:Är Sebastian Persson duktig junior eller?
Ser lite seg ut på rören, kan vara en synvilla (typ som Bremberg), men det tror jag inte.
Svårt att säga om han kan ta en plats till nästa säsong. Behöver kanske ett par säsonger i allsvenskan. Skulle kanske kunna ta över Fimpens roll i fjärdekedjan, men är nog inte dags för Fimpen att lämna in än. Skridskoåkningen kan bli ett problem.
Gör annars viktiga mål och gör aldrig en dålig match.
Har ju också rätt svårt för spelare med halvtaskig skridskoåkning.
Defensiva centrar som är skickliga tekare och boxplayspeciallister är ju trevligt dock, underskattad spelaregenskap!
Spela fult
-
Hygglig sammanfattning av android på Sebastian Persson dock i mitt tycke lite för negativ. Basse är i mitt tycke den av dagens J20spelare som utvecklats mest under senare tid. Dominerade matchen mot Luleå och var riktigt bra mot AIK.Tar alltid ett stort ansvar på isen och är numera både snabb och fysisk.
Hoppas android såg någon av matcherna ? Jag blev glatt överraskad.

Hoppas android såg någon av matcherna ? Jag blev glatt överraskad.

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Alltså. Jag gillar Persson. Inget snack. Vet inte vad jag skrev som var negativt.
Dock är han inte medioker. Inte speciellt många juniorer som inte har några direkta svagheter eller dom ledaregenskaper som Persson har.
Skulle vara kul att se honom i en A-lagsmatch. Dock borde Weigel gå före.
Dock är han inte medioker. Inte speciellt många juniorer som inte har några direkta svagheter eller dom ledaregenskaper som Persson har.
Född till sportchef.
- diftobbe89
''För'' medioker kanske jag skulle sagt, för att ta steget upp till A-laget menade jag. Att andra går före.android skrev:Alltså. Jag gillar Persson. Inget snack. Vet inte vad jag skrev som var negativt.
Ville mer veta om han besitter några speciella egenskaper han är ensam om,Som kan göra att han har lättare att ta en plats i a-laget.
Hur som helst verkar han göra endel poäng inledningsvis.
Kämpa Persson
Spela fult
Han håller bra kvalitet i det mesta han företar sig på isen, låg felprocent har jag beskrivit det som. Han slarvar väldigt sällan och spelar klart situationerna, oavsett om det är forechecking eller puckförande. Grymt viktig spelare för J20-laget och han har bra karaktär.diftobbe89 skrev:''För'' medioker kanske jag skulle sagt, för att ta steget upp till A-laget menade jag. Att andra går före.android skrev:Alltså. Jag gillar Persson. Inget snack. Vet inte vad jag skrev som var negativt.
Ville mer veta om han besitter några speciella egenskaper han är ensam om,Som kan göra att han har lättare att ta en plats i a-laget.
Hur som helst verkar han göra endel poäng inledningsvis.
Kämpa Persson
Däremot är jag osäker på om han idag skulle få ut det på a-lagsnivå. Men jag har blivit överraskad förr...
Det har varit populärt att prata om att spelare ska få spela "sin riktiga roll" när de kommer upp från juniorerna till a-laget. Och isf är han nog idag den som är mest redo att axla en fjärdecenterroll.
Nån som vet hur J18 tränar i helgen? Skulle kunna tänka mig att gå och titta på Linkan, om man blir insläppt.
Stabil 5-1 seger för J18 över Nacka. Egentligen så var det väl inte riktigt ett rättvist resultat, men det skiter jag i!
Det finns många riktigt duktiga i J18, Victor Stoppel gjorde idag två poäng utan att vara sådär "outstandning", ska bli kul att se hur han utvecklar sig.
DIF i serieledning i J18!

Det finns många riktigt duktiga i J18, Victor Stoppel gjorde idag två poäng utan att vara sådär "outstandning", ska bli kul att se hur han utvecklar sig.
DIF i serieledning i J18!
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Spelar Tim Sandberg något med J20 eller är det Tobias Sandberg som exempelvis stod i 2-6 torsken mot SAIK? För mig jag läste att Tim fick matchas lite med J20 för att få speltid..
Står bara T.Sandberg:
http://difhockey.se/nyhet.php?news=8707
Står bara T.Sandberg:
- SirDIFalot
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=46601
Någon som har koll på den här killen, dvs sett honom spela? DIF-kopplingen går ju inte att ta miste på så kan tänka mig att han varit på tal, möjligtvis aktuell för J20 om han är tillräckligt bra. Nu har jag dock ingen aning om vilken kvalité han håller.
Någon som har koll på den här killen, dvs sett honom spela? DIF-kopplingen går ju inte att ta miste på så kan tänka mig att han varit på tal, möjligtvis aktuell för J20 om han är tillräckligt bra. Nu har jag dock ingen aning om vilken kvalité han håller.
Expert.
Tim har spelat med J20. Dock Tobbe Sandberg som startade mot Saik.-daniel- skrev:Spelar Tim Sandberg något med J20 eller är det Tobias Sandberg som exempelvis stod i 2-6 torsken mot SAIK? För mig jag läste att Tim fick matchas lite med J20 för att få speltid..
Står bara T.Sandberg:
Tim stod hemmamatchen mot Luleå (vinst 3-2 på straffar, 87,5% vet dock inte hur dom räknar straffarna).
Han spelade även i vinsten mot Brynäs (4-1, 95,00%)
Kanske har missat något.
Stadig bit i alla fall. Gick in och kollade en match:SirDIFalot skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=46601
45:00 2 min JÄR 44. Kronwall, Felix Boarding
(45:00 - 47:00)
56:52 2 min JÄR 44. Kronwall, Felix Charging
(56:52 - 58:52)
På nio matcher har han inte gjort någon poäng och har -3 där Järfälla ligger trea i serien.
Skulle inte tro att han är aktuell för J20, samtidigt kan han ju utvecklas senare när han får kontroll över sin kropp etc. KG har nog ett öga ditåt i alla fall.
Född till sportchef.
Ska spelare vara "på tal" enbart pga namnet? För meritlistan är fullständigt oimponerande. Om han skulle vara aktuell för J20 så svimmar jag.SirDIFalot skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=46601
- SirDIFalot
Det är rätt svårt att urskilja på eliteprospect om han är bra eller inte så ställde frågan här. Var mest nyfiken då han är en Kronwall.AMMC skrev:Ska spelare vara "på tal" enbart pga namnet? För meritlistan är fullständigt oimponerande. Om han skulle vara aktuell för J20 så svimmar jag.SirDIFalot skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=46601
Expert.
- -daniel-
Ok, tack.android skrev:Tim har spelat med J20. Dock Tobbe Sandberg som startade mot Saik.-daniel- skrev:Spelar Tim Sandberg något med J20 eller är det Tobias Sandberg som exempelvis stod i 2-6 torsken mot SAIK? För mig jag läste att Tim fick matchas lite med J20 för att få speltid..
Står bara T.Sandberg:
Tim stod hemmamatchen mot Luleå (vinst 3-2 på straffar, 87,5% vet dock inte hur dom räknar straffarna).
Han spelade även i vinsten mot Brynäs (4-1, 95,00%)
Kanske har missat något.