Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
gurra
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av gurra »

Även om man gärna vill se Tellqvist spela i DIF precis som att jag vill se Linkan lira för oss igen så får man ändå ge järlan och co pluspoäng i när de valde Wesslan.

Wesslan är fantastisk i år. Och så tror jag att han kan höja sig ännu mer men vi har ju en stabil keeper nu för första gången på länge i grundspelet. Det känns bra och det ska DIFs ledning få credd för.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

gurra skrev:Även om man gärna vill se Tellqvist spela i DIF precis som att jag vill se Linkan lira för oss igen så får man ändå ge järlan och co pluspoäng i när de valde Wesslan.

Wesslan är fantastisk i år. Och så tror jag att han kan höja sig ännu mer men vi har ju en stabil keeper nu för första gången på länge i grundspelet.
Det känns bra och det ska DIFs ledning få credd för.

Faller under kategorin "Även en blind höna"

Men visst, Wesslau har hittills varit precis så bra som man kunde drömma om.
Tellqvist har varit ok, inte mer.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

gurra skrev:Även om man gärna vill se Tellqvist spela i DIF precis som att jag vill se Linkan lira för oss igen så får man ändå ge järlan och co pluspoäng i när de valde Wesslan.

Wesslan är fantastisk i år. Och så tror jag att han kan höja sig ännu mer men vi har ju en stabil keeper nu för första gången på länge i grundspelet. Det känns bra och det ska DIFs ledning få credd för.
Känns skönt att ha en uttalad 1:a målis denna säsongen.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Jobbigt bara om Wesslan skadar sig.
Användarvisningsbild
Heaty
Säsongskort: Ja

Inlägg av Heaty »

Ja-ke den andre skrev:Jobbigt bara om Wesslan skadar sig.
TA I TRÄ!!! TA I TRÄ!!!!!
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Klarar han smällen från Printzens klubba klarar han allt. Såg fantastiskt sjukt ut måste jag säga :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Fast man kan se det så här också. Jag tror att Tellan hade en större vilja att spela i DIF än Wesslau hade från början. Wesslan ville nog helst fortsätta i NHL medan Tellan bad om att få flytta hem. Modo har sämre backar än oss och Tellan har gjort det helt okej. Tror att Tellan skulle kunna ha varit lika bra i DIF som Wesslan har varit hittills. Nu spelar ju liksom Tellan på en plats som han egentligen inte vill vara på, men han lyckas ändå hålla humöret uppe. Fortsätter Wesslan att spela bra så kommer han säkert att vara tillbaka i NHL nästa år och då kan vi ta in Tellan igen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Oavsett hur man väljer att göra med målvakterna nästa år så är förutsättningarna "onödigt bra" ( :roll: )

Sticker Wesslau kan man fokusera på Tellqvist eller Mark Owuya. Finns väldigt få lag som på förhand har två givna alternativ.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Önskemål inför nästa säsong: var med och hugg på VIKs Broc Little! Löjligt bra forward som skulle bidra med lite extra finess. Ni har ju hört talas om honom men jag ville bara "put it out there", är själv mäkta imponerad. :)
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

SkönaDjurgårn skrev:Önskemål inför nästa säsong: var med och hugg på VIKs Broc Little! Löjligt bra forward som skulle bidra med lite extra finess. Ni har ju hört talas om honom men jag ville bara "put it out there", är själv mäkta imponerad. :)
Sitter och hoppas på att Djurgår'n för samtal med Waltin som tränare nästa säsong. Då kan Waltin locka med sig Little. :>
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Enbom skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Önskemål inför nästa säsong: var med och hugg på VIKs Broc Little! Löjligt bra forward som skulle bidra med lite extra finess. Ni har ju hört talas om honom men jag ville bara "put it out there", är själv mäkta imponerad. :)
Sitter och hoppas på att Djurgår'n för samtal med Waltin som tränare nästa säsong. Då kan Waltin locka med sig Little. :>
Ingen dum idé alls! :P
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Som väntat lär vi aldrig mer se den här mannnen.

TSNBobMcKenzie Bob McKenzie
DET signs defenceman Nicklas Kronwall to a seven-year contract extension with an annual cap hit of $4.75M.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Som väntat lär vi aldrig mer se den här mannnen.

DET signs defenceman Nicklas Kronwall to a seven-year contract extension with an annual cap hit of $4.75M.
Va? Det räcker väl att JJ lyfter luren till Kronwall och Mr. Ken Holland så är väl saken i hamn? DIF & Hovet måste väl locka mer än den där sketna Joe Louis (sp?) arena och alla miljonerna på kontot där borta...

:|
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

NHL kan dra åt helvete!
Jag är så trött på att de knycker alla juniorer, signar orimligt långa kontrakt och betalar skyhöga löner och därmed urvattnar alla andra ligor.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Wainscotting skrev:

NHL kan dra åt helvete!
Jag är så trött på att de knycker alla juniorer, signar orimligt långa kontrakt och betalar skyhöga löner och därmed urvattnar alla andra ligor.
Men nu har vi ju vetat i många år att Kronwall är för bra för att komma hem så det var väl ingen överraskning.
Expert.
Låst